Եվրոպական լեզուների և հաղորդակցության ֆակուլտետ
Faculty of European Languages and Communication
:
>
Lilit V. Sargsyan

Associate Professor | Second Department of English Language
Educational Background & Trainings
“Change in Classroom: Promoting Innovative Teaching & Learning to Enhance Student Learning Experience in Eastern Partnership Countries”, PRINTeL, KU Leuven University, Belgium, 2021 (certified).
“Change in Classroom: Promoting Innovative Teaching & Learning to Enhance Student Learning Experience in Eastern Partnership Countries”, PRINTeL, KU Leuven University, Belgium, 2018 (certified).
British Council Armenia’s MENTOR DEVELOPMENT Course within Future Generation for Change project, 2018 (certified).
British Council Armenia’s IELTS intensive course, 2018 (certified).
CELTA, 2015.
Post-graduate program at RUDN (Russian University of Peoples' Friendship) in Moscow, the RF 1999 – 2002 (Dr. diploma).
Language Proficiency Course at NLC in Cambridge, 1997 (certified).
Institute of Foreign Languages after V. Brusov 1992 – 1997 (diploma of distinction).

Experience
Member (representing Armenia) of the BFUG Working Group on Learning and Teaching, 2021.
Guest lecturer at Plekhanov State Economic University, RF, 2021 (certified).
“Innovative Methods of Teaching in the Context of Concurrent Online/Offline Teaching”, International Experience Exchange Sessions, YGU, 18 – 20, 2020 - 2021.
A2 Level of the English language course designed for Public Health ministry employees 2021.
“Innovative Methods of Teaching in the Context of Concurrent Online/Offline Teaching”, PRINTeL, Department of Additional Post-Graduate Education Professional Development Unit, 27.05 – 17.06.2020.
“From Active Learning to Transformative Learning” workshop, “Teaching for Success” conference, British Council, 12.10.2019, (certified).
“Change in Classroom: Promoting Innovative Teaching & Learning to Enhance Student Learning Experience”, PRINTeL, Department of Additional Post-Graduate Education Professional Development Unit, 29.01 – 5.02.2019.
Courses of A1-B2 Level of the English language Competence designed for YSU academics, Department of Additional Post-Graduate Education Professional Development Unit, 2014 – 2020.
Associate Professor at the English dep. N2, faculty of Romance-Germanic Philology, YSU, 2009 – present.
Assistant at the English dep. N2, faculty of Romance-Germanic Philology, YSU, 2002 – 2009.
Lecturer at the English dep. N2, faculty of Romance-Germanic Philology, YSU, 1998 – 2002.
Advisor to Minister of Finance and Economy, the Ministry of Finance and Economy, 1998 – 1999.

Participation in international conferences and seminars
RA, RF, Ukraine, Great Britain

Certificates
Numerous certificates of accomplishment, attendance and participation at numerous international workshops, courses, conferences organized by the British Council, Pearson, ERASMUS+, PRINTEL, Cambridge University, ECML, etc.

Achievements
YSU Teaching Excellence Award, 2021.
Selected as an innovative and dynamic YSU lecturer by ERASMUS + PRINTeL to participate in teacher training programs.
Teacher trainer at "Mentoring Development" program organized by the British Council (certified).
CELTA intensive course (timeless) certificate, Cambridge University.
Language Proficiency course at Newnham language Center, Cambridge (certified).

Skills and Expertize
Moodle, Miro, Mindomo, edX, Mentimeter, Google Cloud, MsWord, MsExel, Powerpoint

Languages
Fluent English, Russian; French and Persian (with dictionary)

E-mail
sargsyan.lilit@ysu.am

Blending Innovative Methods of Learning for Success
2021 | Article
«Օտար լեզուները բարձրագույն դպրոցում», 2021, թիվ 1 (30), էջ 145-155
Student productivity in the English language learning process
2018 | Article
Օտար լեզուները բարձրագույն դպրոցում, 2018, 1 (24), էջ 175-183
|
Типологическая характеристика речи в армянском и английском языках
2018 | Article
Օտար լեզուները բարձրագույն դպրոցում, 2018, 1 (24), էջ 160-166
|
Глубина Слова В Морфемах Как Один Из Признаков Лексичности/Грамматичности Языка
2018 | Article
Օտար Լեզուները Բարձրագույն Դպրոցում, 2018, 2(25), 100-107 էջ
Типологичесая характеристика речи в армянским и английском языках
2018 | Article
Օտար լեզուները բարձրագույն դպրոցում (Иностранные языки в высшей школе), стp. 160 – 167, Ереван, 2018.
The Text-Organizing Function of Compression in English Scientific Discourse
2016 | Article
Armenian Folia Anglistika, 2016, 2, pp. 15-26
|
Planning Creativity in English language teaching
2016 | Article
iScience Международная научная конференция. Актуальные научные исследования в современном мире, вып. 11, часть 6, стр. 6 - 27, 2016.
Из истории лингвистических учений
2014 | Manual
Учебное пособие, Ереван, издательство "Асогик", 2014.
Լեզվաբանության զարգացման որոշ միտումների մասին
2013 | Article
«Օտար լեզուները բարձրագույն դպրոցում» հանդես, N15, ԵՊՀ հրատարակչություն, Երևան 2013, էջ 101 - 108
|
Լեզվական խտացումը` որպես տնտեսման սկզբունքի իրացման միջոց
2013 | Article
«Օտար լեզուները բարձրագույն դպրոցում» հանդես, N15, ԵՊՀ հրատարակչություն, Երևան 2013, էջ 91 - 100
|
Категориальная мотивированность звуковой формы слова
2012 | Book
Ереван, издательство ЕГУ, 2012
|
Членораздельность языковых знаков
2011 | Book
Օտար լեզուները բարձրագույն դպրոցում (գիտական աշխատությունների ժողովածու), N 12, Երևան, ԵՊՀ հրատ., 2011, էջ 186 - 191
|
Morphological Observations on the Cognitive Capacity of Language
2010 | Article
«Մխիթար Գոշ» գիտամեթոդական հանդես (հասարակական գիտություններ), 1 (25), Վանաձոր, «Իրավաբանական կենտրոն - Press» հրատ., 2010, էջ 147 - 151
|
Соотношение значения и содержания артикля со словосочетанием
2010 | Article
«Կանթեղ» գիտական հոդվածների ժողովածու, 3 (44), «Ասողիկ» հրատարակչություն, Երևան, 2010, էջ 156 - 165
|
The Autonomy of Functionally Diverse Segmentations of Word
2010 | Article
«Կանթեղ» գիտական հոդվածների ժողովածու, 4 (45), «Ասողիկ» հրատարակչություն, Երևան, 2010, էջ 97 - 104
|
Motivation as a driving force behind ESP studiess
2009 | Article
«Օտար լեզուները Հայաստանում» գիտամեթոդական հանդես, N2, Երևան, ԿԱԻ հրատ., 2009, էջ 28 - 32
|
Зависимость функционально-семантических и категориальных характеристик слов от их звуковой формы
2009 | Article
«Կանթեղ» գիտական հոդվածների ժողովածու, «Ասողիկ» հրատարակչություն, Երևան, 2009, էջ 118 - 121
|
Motivation as a driving force behind ESP learning
2009 | Article
Օտար լեզուները բարձրագույն դպրոցում (Иностранные языки в высшей школе), стp. 28 - 33, Ереван, 2009.
Грамматические тенденции как отражение связи двухстороннего языкового знака
2006 | Article
ССборник научных трудов. Культура народов Причерноморья. N 82, Симферополь, 2006, ст. 148-156
От функции к звуковой форме
2001 | Article
Сборник научных трудов. Функциональная лингвистика. Язык. Человек. Власть, Ялта, 2001, ст. 98 - 105
Грамматические тенденции как отражение связи двухстороннего языкового знака
2001 | Article
Материалы межвузовской конференции. Лингвистика. Математические исследования, Мурманск, 2001, ст. 28 - 31
Грамматические тенденции как отражение связи двухстороннего языкового знака
2001 | Article
Сборник научных трудов. Филология. Лингвистика, Мурманск, 2001, ст. 28 - 33
Морфемное строение английского и армянского слова
2001 | Article
Сборник научных трудов. Актуальные проблемы филологии, истории и журналистики, Москва, 2001, ст. 38 - 44
Грамматические характеристики частей речи как типологический признак языка
2001 | Article
Сборник научных трудов. Филология и культура, Тамбов, 2001, ст. 125 - 130
Внешняя и внутренняя синтагматика частей речи и проблема грамматической омонимии в английском и армянском языках
2001 | Article
Грамматические категории и единицы. Синтагматический аспект, Владимир, 2001, ст. 160 - 164
|
Talking Business
2000 | Manual
Учебное пособие, (132 из 292 страниц) изд. Ноуан Тапан, 2000.