20.11.2019 | 
Գիտություն
«ՀԱՅ ՈՒՍԱՆՈՂՆԵՐԸ ՇԱՏ ԿԱԶՄԱԿԵՐՊՎԱԾ ԵՆ ԵՎ ՄԵԾ ՀԱՐԳԱՆՔ ԵՆ ՏԱԾՈՒՄ ԴԱՍԱԽՈՍՆԵՐԻ ՀԱՆԴԵՊ, ՈՐԸ ՄԵՆՔ ՀԱՃԱԽ ՉԵՆՔ ՏԵՍՆՈՒՄ ՆՈՐՎԵԳԻԱՅՈՒՄ». ԲԵՐԳԵՆԻ ՀԱՄԱԼՍԱՐԱՆԻ ՊՐՈՖԵՍՈՐ ՆԻԼՍ-ԿԱՐԵ ԲԻՐԿԵԼԱՆԴ
«ՀԱՅ ՈՒՍԱՆՈՂՆԵՐԸ ՇԱՏ ԿԱԶՄԱԿԵՐՊՎԱԾ ԵՆ ԵՎ ՄԵԾ ՀԱՐԳԱՆՔ ԵՆ ՏԱԾՈՒՄ ԴԱՍԱԽՈՍՆԵՐԻ ՀԱՆԴԵՊ, ՈՐԸ ՄԵՆՔ ՀԱՃԱԽ ՉԵՆՔ ՏԵՍՆՈՒՄ ՆՈՐՎԵԳԻԱՅՈՒՄ». ԲԵՐԳԵՆԻ ՀԱՄԱԼՍԱՐԱՆԻ ՊՐՈՖԵՍՈՐ ՆԻԼՍ-ԿԱՐԵ ԲԻՐԿԵԼԱՆԴ
Բերգենի համալսարանի և ԵՊՀ այցելու պրոֆեսոր Նիլս-Կարե Բիրկելանդը ԵՊՀ-ում կարդացել է էքստրեմոֆիլ մանրէների մասին հերթական դասախոսությունը:

Մեզ հետ զրույցում պրոֆեսորը պատմեց երկու երկրների կրթական համակարգի, ուսանողների և Ֆրիտյոֆ Նանսենի մասին:

- Ի՞նչ կարող եք մեզ պատմել Հայաստանում ունեցած Ձեր փորձառության մասին:

- Ես նախկինում շատ բան չգիտեի Հայաստանի մասին, միայն գիտեի, որ այն նախկին Խորհրդային Միության երկրներից է:

Բայց հիմա, երբ ես ամեն տարի հնարավորություն ունեմ այցելելու Հայաստան, շատ բան եմ իմացել Հայաստանի, հայոց պատմության և մշակույթի մասին: Այդ հարցերում ինձ օգնել են իմ գործընկերները:

Կարծում եմ՝ հիմա գիտեմ, թե ինչ տրամաբանությամբ են այստեղ գործերն առաջ գնում:

Հայերը շատ հյուրընկալ են, և ես ցանկանում եմ, որ իմ նորվեգացի ընկերներն անպայման այցելեն Հայաստան:

Ինչ վերաբերում է հայոց պատմությանը, ապա ես գիտեմ Հայոց ցեղասպանության մասին, որն իրականում այնքան էլ հայտնի չէ Եվրոպայի արևմուտքում:  Ես նաև բավականաչափ ժամանակ ունեմ` ավելին իմանալու Հայաստանի կրթական համակարգի մասին:

Կարող եմ ասել, որ հայ ուսանողները հարուստ են տեսական գիտելիքներով, բայց երբ սկսում են գործնականում օգտագործել իրենց գիտելիքները, այդ ժամանակ նրանց պետք է օգնել:

 

 

- Ի՞նչ կարող եք ասել հայկական կրթական համակարգի մասին:

- Այն տարբերվում է այն ամենից, ինչին ես ծանոթ եմ եղել:

- Քանի որ մենք խոսեցինք տարբերությունների մասին, որո՞նք են հիմնական տարբերությունները հայ և նորվեգացի ուսանողների միջև:

- Ես հյուրընկալել եմ հայ շատ ուսանողների, այնպես որ կարող եմ ասել, որ նրանք աշխատասեր են: Նորվեգիայի համալսարանում ուսանողները ստանում են բանալի քարտեր և կարող են ազատ մուտք գործել շենքեր ու լաբորատորիաներ, եթե, օրինակ, ցանկանում են աշխատել աշխատանքային ժամերից հետո և հանգստյան օրերին:

 Այդ գործընթացը հանգեցնում է անվտանգության ապահովման որոշ խնդիրների. օրինակ, առանց վերահսկողության նրանք օգտագործում են քիմիական վտանգավոր նյութեր, բայց պետք է հաշվի առնել, որ նորվեգացիներն առողջության անվտանգության և շրջակա միջավայրի պահպանության վերաբերյալ ունեն խիստ կանոնակարգեր:

Երբեմն ուսանողները լեզվական խնդիրեր են ունենում, որոնք այդքան էլ մտահոգիչ չեն:

Նորվեգիայում ասպիրանտուրան լավ ֆինանսավորվում է կրթաթոշակներով, այսինքն՝ ուսանողները կարող են ամբողջ ժամանակը տրամադրել ուսմանը`առանց համալսարանից դուրս աշխատելու: Ես զարմացա, երբ իմացա, որ այստեղ շատերը, բացի ասպիրանտուրայում սովորելուց, պետք է աշխատեն, ինչը կյանքը բարդացնում է և դանդաղեցնում ուսումնական առաջընթացը:

Խոսելով հայ և նորվեգացի ուսանողների միջև եղած տարբերությունների մասին՝ կարող եմ ասել, որ հայ ուսանողները շատ կազմակերպված են և մեծ հարգանք են տածում դասախոսների հանդեպ, որը մենք հաճախ չենք տեսնում Նորվեգիայում:

- Մեզ կպատմե՞ք ձեր առարկայի մասին:

- Այս ծրագիրը բարձրագույն կրթական ցանցային ծրագիր է ասպիրանտուրայում և մագիստրատուրայում ուսանող ուսանողների համար:

Ծրագրի հիմնական նպատակը բարձրագույն կրթության կատարելագործումն ու արդիականացումն է, բուհերի միջազգայնացման բարձրացումը, ուսանողների միջազգային փորձի ապահովումը:

Մենք նաև ցանկանում ենք երկարաժամկետ համագործակցություն հաստատել Հայաստանի և Նորվեգիայի համալսարանների, ինչպես նաև Հայաստանի և այս տարածաշրջանի այլ երկրների միջև:

Մենք հնարավորություն ունենք ուսումնասիրություններ կատարելու Հայաստանի միջավայրում, օրինակ, տաք աղբյուրների և աղի կամ թթվային տարածքներում, իմանալու, թե ինչպիսի մանրէներ են
ապրում այնտեղ, արդյո՞ք դրանք կարող են որևէ օգուտ բերել արդյունաբերությանը կամ գյուղատնտեսությանը:

- Ի՞նչ կցանկանայիք ավելացնել:

- Ես նաև իմացա, որ Հայաստանում կա ավելորդ թղթաբանություն, ինչը դժվարացնում է իմ գործընկերների աշխատանքը:

 Մտածում եմ, որ այն մնացել է խորհրդային ժամանակներից, քանի որ նմանօրինակ համակարգեր հանդիպել եմ նաև նախկին խորհրդային երկրներում:

Բացի դրանից՝ ես շատ բան չգիտեի, թե ինչ է արել Ֆրիտյոֆ Նանսենը հայ ժողովրդի համար: Ես շատ հպարտ եմ և տպավորված, թե ինչպես են հայերը հարգում նրան:

Այլ նորություններ
ԵՊՀ-Ն ՀԱՄԱԳՈՐԾԱԿՑԱՅԻՆ ՆՈՐ ԿԱՊԵՐ Է ՀԱՍՏԱՏՈՒՄ ԼԻՏՎԱՅԻ ԲՈՒՀԵՐԻ ՀԵՏ
ԵՊՀ-ում այսօր հյուրընկալվել են Լիտվայի Հանրապետության բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների ներկայացուցիչներ, որոնց հետ քննարկվել են համագործակցություն հաստատելու հնարավոր ուղիները, կոնկրետ ոլորտներն ու զարգացման հեռանկարները։
ԵՊՀ ՊԱՏՄՈՒԹՅԱՆ ՖԱԿՈՒԼՏԵՏՈՒՄ ԱՆՑԿԱՑՎԵՑ ՄԻՋԱԶԳԱՅԻՆ ԳԻՏԱԺՈՂՈՎ
ԵՊՀ պատմության և աստվածաբանության ֆակուլտետների, ԱԳԱ հայագիտության բաժնի և ԱԳԱ պատմության ինստիտուտի կազմակերպած «Մեծ հաղթանակը և պատմության նենգափոխումները» խորագրով միջազգային գիտաժողովին մասնակցում էին դիվանագիտական ոլորտի բազում աշխատակիցներ, ինչպես նաև գիտական հանրույթի այլ ներկայացուցիչներ: