Тип:
Магистр
Профессия:
022801.04.7 - Արևելագիտություն
Специализация:
022801.04.7 - Կիրառական արաբագիտություն
Присвоенная квалификация:
Արևելագիտության մագիստրոս
Учебный год программы:
2025/2026
Форма обучения:
Полная занятость
Язык обучения:
Հայերեն
1. Критерии/требования для поступления на программу
Ընդունելությունը կատարվում է ըստ ‹‹ԵՊՀ մագիստրատուրայի (առկա և հեռակա ուսացման ձևերով) ընդունման կարգ››-ի (հաստատված ԵՊ ԳԽ 2022թ. մայիսի 26-ի N9/2 որոշմամբ):
2. Цели (назначение)
պատրաստել տեղական և միջազգային շուկայի պահանջներին համապատասխանող արևելագիտական տեսական խորը հենքով արաբագետ-մասնագետներ,
ապահովել նրանց տարածաշրջանագիտական արդիական գործիքակազմին տիրապետելու հմտությունները,
ուսանողի մոտ ձևավորել տարածաշրջանային խնդիրները գնահատելու և վերլուծելու կարողություններ՝ հիմնվելով պատմական և մշակութային զարգացման օրինաչափությունների վրա,
ապահովել մասնագիտական արևելյան լեզվի պատշաճ իմացություն՝ գիտական բանավեճերի և քննարկումների մասնակցության հեռանկարով
ապահովել նրանց տարածաշրջանագիտական արդիական գործիքակազմին տիրապետելու հմտությունները,
ուսանողի մոտ ձևավորել տարածաշրջանային խնդիրները գնահատելու և վերլուծելու կարողություններ՝ հիմնվելով պատմական և մշակութային զարգացման օրինաչափությունների վրա,
ապահովել մասնագիտական արևելյան լեզվի պատշաճ իմացություն՝ գիտական բանավեճերի և քննարկումների մասնակցության հեռանկարով
3. Образовательные результаты программы
Այս ծրագրի ավարտին ուսանողն ունակ կլինի․
- Մասնագիտական գիտելիք և իմացություն
- Ներկայացնել արաբագիտության մեթոդաբանական հիմքերը և մեթոդների յուրահատկությունը։
- Ուրվագծել սեմալեզու տարածագոտու ընդհանուր պատմա-, էթնո-, սոցիոլեզվական պատկերը, կիրառել այդ իմացությունը մասնագիտական գործունեության խնդիրները լուծելիս։
- Բացատրել ժամանակակից իսլամի պատմական, կրոնաիրավական և քաղաքական դրսևորումները։
- Սահմանել իսլամի հիմնական սկզբունքներն ու ուղղությունները։
- Քննադատորեն վերլուծել արաբական երկրների ժամանակակից հասարակական-քաղաքական և տնտեսական կյանքին, տարածաշրջանային և միջազգային հարաբերություններին առնչվող պատմական և արդիական խնդիրները՝ արդյունավետորեն օգտարգործելով մասնագիտական գործունեության մեջ:
- Բացատրել արաբական երկրներում տեղի ունեցած հասարակական և մշակութային տեղաշարժերը և նորացման գործընթացները։
- Ներկայացնել արաբերեն - հայերեն թարգմանության հիմնական առանձնահատկությունները։
- Ներկայացնել ժամանակակից եբրայագիտության տեսական հենքը և խնդիրները։
- Գործնական մասնագիտական կարողություններ
- Ներկայացնել արաբագիտության/իսլամագիտության արդի հիմնախնդիրները։
- Ընդհանրական (փոխանցելի) կարողություններ
- Քննադատորեն օգտվել աղբյուրներից և գնահատել դրանք։
4. Способ оценки
Գնահատումը ներառում է հետևյալ բաղադրիչները.
1. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (2 ընթացիկ քննություն),
2. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ընթացիկ ստուգումներ կիսամյակի ընթացքում,
3. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և գնահատում կիսամյակի ընթացքում (ինքնուրույն աշխատանք),
4. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի կատարման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (հետազոտական աշխատանք, որը փոխարինում է ընթացիկ քննություններից որևէ մեկին),
5. դասընթացին մասնակցության գնահատում (մասնակցություն),
6. ամբողջ դասընթացի կամ ուսումնական մոդուլի եզրափակիչ գնահատում քննաշրջանում, որը ենթադրում է դասընթացի կամ կրթական մոդուլի համար սահմանված կրթական վերջնադյունքների ձեռքբերման մակարդակի գնահատում:
2. Ելնելով կրթական ծրագրի ուսումնական պլանով նախատեսված դասընթացների (ուսումնական մոդուլների) աշխատածավալից, պարապմունքի ձևից, դասավանդման մեթոդներից և հաշվի առնելով դասընթացի կարևորությունը ուսանողի մասնագիտական գիտելիքների և կարողությունների ձևավորման մեջ՝ դասընթացներն ըստ գնահատման ձևի բաժանվում են 4 խմբի՝
1. եզրափակիչ գնահատումով,
2. առանց եզրափակիչ գնահատման,
3. առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
4. ստուգարքային:
3. ԵՊՀ-ում ուսանողի ուսումնառության արդյունքների գնահատման համար կիրառվում է 20-միավորանոց սանդղակը:
Գնահատման դրական նվազագույն շեմը սահմանվում է 10 միավորը:
1. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (2 ընթացիկ քննություն),
2. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ընթացիկ ստուգումներ կիսամյակի ընթացքում,
3. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և գնահատում կիսամյակի ընթացքում (ինքնուրույն աշխատանք),
4. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի կատարման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (հետազոտական աշխատանք, որը փոխարինում է ընթացիկ քննություններից որևէ մեկին),
5. դասընթացին մասնակցության գնահատում (մասնակցություն),
6. ամբողջ դասընթացի կամ ուսումնական մոդուլի եզրափակիչ գնահատում քննաշրջանում, որը ենթադրում է դասընթացի կամ կրթական մոդուլի համար սահմանված կրթական վերջնադյունքների ձեռքբերման մակարդակի գնահատում:
2. Ելնելով կրթական ծրագրի ուսումնական պլանով նախատեսված դասընթացների (ուսումնական մոդուլների) աշխատածավալից, պարապմունքի ձևից, դասավանդման մեթոդներից և հաշվի առնելով դասընթացի կարևորությունը ուսանողի մասնագիտական գիտելիքների և կարողությունների ձևավորման մեջ՝ դասընթացներն ըստ գնահատման ձևի բաժանվում են 4 խմբի՝
1. եզրափակիչ գնահատումով,
2. առանց եզրափակիչ գնահատման,
3. առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
4. ստուգարքային:
3. ԵՊՀ-ում ուսանողի ուսումնառության արդյունքների գնահատման համար կիրառվում է 20-միավորանոց սանդղակը:
Գնահատման դրական նվազագույն շեմը սահմանվում է 10 միավորը:
5. Возможности будущей карьеры выпускников
Շրջանավարտների զբաղվածության առաջնային վերլուծության տվյալները թույլ են տալիս առանձնացնել գործունեության հետևյալ հիմնական ոլորտները. պետական մարմինների տեղեկատվա-վերլուծական և արտաքին կապերի ստորաբաժանումներ, միջազգային հասարակական կառույցների հայաստանյան և օտարերկրյա բաժանմունքներ, հայաստանյան և օտարերկրյա տնտեսական կազմակերպությունների՝ արաբական երկրներում իրականացվող նախագծեր, քաղաքագիտական, տնտեսական և մշակութաբանական հետազոտություններ իրականացնող կազմակերպություններ և լրատվամիջոցներ, գիտակրթական աշխատանք բուհերում և հետազոտական հաստատություններում, թարգմանչական գործունեություն (նոտարական, սինխրոն և այլն):
6. Ресурсы и формы для поддержки обучения
· գրադարաններ
· համակարգչային լսարաններ
ուսումնական խորհրդատուներ
· համակարգչային լսարաններ
ուսումնական խորհրդատուներ
7. Образовательные стандарты или ориентиры программы, используемые для разработки программы
Արաբագիտության մագիստրոս որակավորման աստիճանի բարձրագույն մասնագիտական կրթության պետական կրթական չափորոշիչ
8. Требования к академическому персоналу
1. Ընդհանրական կարողություններ
Դասավանդման/մանկավարժական
● Դասընթացի աշխատանքային ծրագիր (լեզվական խմբերի համար՝ օրացուցային պլան) կազմելու հմտություն,
● Դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն:
Հետազոտական
● Տարաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու հմտություն,
● Հետազոտական խումբ ղեկավարելու կարողություն:
Հաղորդակցման
● Լսարանի հետ բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
● Հետազոտական արդյունքները գրավոր շարադրելու կարողություն,
● Օտար լեզվի իմացություն (առնվազն անգլերենի B2 մակարդակին համապատասխան)։
ՏՀՏ կիրառություն
● Բազային համակարգչային հմտություններ (MS Office փաթեթի ազատ տիրպետում),
● Ժամանակակից սոցիալական հարթակներից օգտվելու հմտություն,
● Լուսացուցադրություններ պատրաստելու և ներկայացնելու հմտություններ։
Այլ կարողություններ
● Հասարակական հարաբերությունները կարգավորող մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն,
● Թիմային աշխատանք կատարելու ունակություն։
Մասնագիտական կարողություններ
● Հումանիտար մտքի ուսումնասիրության ժամանակակից մեթոդներն ու մոդելները վերլուծելու կարողություն,
● Արաբագիտության՝ որպես հումանիտար մի շարք գիտակարգերի հետազոտական մոտեցումներն օրգանապես համակցող գիտության մեթոդաբանական հիմքերը, հայեցակարգերը, տարածաշրջանին առնչվող գլոբալ և լոկալ հիմնախնդիրները հետազոտելու կարողություն,
● Արևելագիտություն ու արաբագիտություն բնագավառները կազմող հիմնական գիտակարգերի և գիտական հարացույցների իմացություն,
● Տարածագոտու ընդհանուր պատմամշակութային, էթնիկ և սոցիոլեզվական պատմական ու ժամանակակից պատկերը վերլուծելու կարողություն,
● Արաբա-մուսուլմանական մշակութային արեալի՝ միջգիտակարգային ուսումնասիրման ժամանակակից մեթոդոբանական մոտեցումները հետազոտելու և տարածաշրջանային ինտեգրացին գործընթացների առանձնահատկությունները վերհանելու կարողություն,
● Արաբերենի հնչյունաբանական, ձևաբանական և շարահյուսական առանձնահատկությունների իմացություն (լեզվական դասընթացներում դասավանդողների համար),
● Արաբերենի համաժամանակյա և/կամ հերթականությամբ թարգմանության կարողություն (լեզվական դասընթացներում դասավանդողների համար)։
2. Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
● Գիտական աստիճան և/կամ կոչում հասարակագիտության (մասնավորապես՝ արաբագիտության) ոլորտում, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ մագիստրոսի կոչում,
● Վերջին 5 տարում առնվազն 3 գիտական հոդվածի հրատարակություն գրախոսվող պարբերականում և/կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն,
● Վերջին 5 տարում առնվազն 3 մասնակցություն գիտաժողովների և/կամ աշխատաժողովների,
● Արաբերեն և տարածաշրջանի արաբական բարբառներ դասավանդելու համար առնվազն C1 մակարդակին համապատասխան իմացություն։
Մանկավարժական փորձ
● Մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ իրականացնելու առնվազն 3 տարվա փորձ,
● Վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական և/կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների:
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
● Առնվազն 3 տարվա աշխատանքային փորձ մասնագիտական կամ հարակից ոլորտներում։
Այլ պահանջներ
● Դասավանդման պորտֆոլիո՝ դասավանդվող առարկաների առնվազն 50%-ի առցանց նյութերի առկայություն,
● Ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների մինջինը՝ առնվազն 4.0 (գործող դասախոսների համար):
Դասավանդման/մանկավարժական
● Դասընթացի աշխատանքային ծրագիր (լեզվական խմբերի համար՝ օրացուցային պլան) կազմելու հմտություն,
● Դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն:
Հետազոտական
● Տարաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու հմտություն,
● Հետազոտական խումբ ղեկավարելու կարողություն:
Հաղորդակցման
● Լսարանի հետ բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
● Հետազոտական արդյունքները գրավոր շարադրելու կարողություն,
● Օտար լեզվի իմացություն (առնվազն անգլերենի B2 մակարդակին համապատասխան)։
ՏՀՏ կիրառություն
● Բազային համակարգչային հմտություններ (MS Office փաթեթի ազատ տիրպետում),
● Ժամանակակից սոցիալական հարթակներից օգտվելու հմտություն,
● Լուսացուցադրություններ պատրաստելու և ներկայացնելու հմտություններ։
Այլ կարողություններ
● Հասարակական հարաբերությունները կարգավորող մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն,
● Թիմային աշխատանք կատարելու ունակություն։
Մասնագիտական կարողություններ
● Հումանիտար մտքի ուսումնասիրության ժամանակակից մեթոդներն ու մոդելները վերլուծելու կարողություն,
● Արաբագիտության՝ որպես հումանիտար մի շարք գիտակարգերի հետազոտական մոտեցումներն օրգանապես համակցող գիտության մեթոդաբանական հիմքերը, հայեցակարգերը, տարածաշրջանին առնչվող գլոբալ և լոկալ հիմնախնդիրները հետազոտելու կարողություն,
● Արևելագիտություն ու արաբագիտություն բնագավառները կազմող հիմնական գիտակարգերի և գիտական հարացույցների իմացություն,
● Տարածագոտու ընդհանուր պատմամշակութային, էթնիկ և սոցիոլեզվական պատմական ու ժամանակակից պատկերը վերլուծելու կարողություն,
● Արաբա-մուսուլմանական մշակութային արեալի՝ միջգիտակարգային ուսումնասիրման ժամանակակից մեթոդոբանական մոտեցումները հետազոտելու և տարածաշրջանային ինտեգրացին գործընթացների առանձնահատկությունները վերհանելու կարողություն,
● Արաբերենի հնչյունաբանական, ձևաբանական և շարահյուսական առանձնահատկությունների իմացություն (լեզվական դասընթացներում դասավանդողների համար),
● Արաբերենի համաժամանակյա և/կամ հերթականությամբ թարգմանության կարողություն (լեզվական դասընթացներում դասավանդողների համար)։
2. Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
● Գիտական աստիճան և/կամ կոչում հասարակագիտության (մասնավորապես՝ արաբագիտության) ոլորտում, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ մագիստրոսի կոչում,
● Վերջին 5 տարում առնվազն 3 գիտական հոդվածի հրատարակություն գրախոսվող պարբերականում և/կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն,
● Վերջին 5 տարում առնվազն 3 մասնակցություն գիտաժողովների և/կամ աշխատաժողովների,
● Արաբերեն և տարածաշրջանի արաբական բարբառներ դասավանդելու համար առնվազն C1 մակարդակին համապատասխան իմացություն։
Մանկավարժական փորձ
● Մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ իրականացնելու առնվազն 3 տարվա փորձ,
● Վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական և/կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների:
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
● Առնվազն 3 տարվա աշխատանքային փորձ մասնագիտական կամ հարակից ոլորտներում։
Այլ պահանջներ
● Դասավանդման պորտֆոլիո՝ դասավանդվող առարկաների առնվազն 50%-ի առցանց նյութերի առկայություն,
● Ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների մինջինը՝ առնվազն 4.0 (գործող դասախոսների համար):
9. Подробнее о программе
ՀՀ այլ բուհերում արաբագիտության ոլորտում մագիստրոսական համապարփակ կրթական ծրագրեր չեն իրականացվում, ինչը, մենաշնորհային դիրք ապահովելով ԵՊՀ-ին, սակայն առավել ակտուալ է դարձնում ծրագրի տևակայուն զարգացման ուղղությամբ հետևողական աշխատանք տանելու հանգամանքը։ Արաբագիտության ամբիոնը ԵՊՀ միակ գիտակրթական կառույցն է, որտեղ կենտրոնացած են արաբագիտության ասպարեզում իրականացվող ուսումնական և հետազոտական գործունեությունը, հետևապես միայն այն է հանդես գալիս ակադեմիական այդ ոլորտում համալսարանական աստիճանի կրթական ծրագրեր իրականացնելու հարթակը։
Ծրագիրն իրականացվում է ԵՊՀ արաբագիտության ամբիոնի պրոֆեսորադասախոսական կազմի, ինչպես նաև ԳԱԱ-ից, ԱԳՆ-ից և Մատենադարանից հրավիրված բարձրակարգ մասնագետների կողմից։
Ծրագիրն իրականացվում է ԵՊՀ արաբագիտության ամբիոնի պրոֆեսորադասախոսական կազմի, ինչպես նաև ԳԱԱ-ից, ԱԳՆ-ից և Մատենադարանից հրավիրված բարձրակարգ մասնագետների կողմից։