Тип:
Магистр
Профессия:
056802.06.7 - Ֆինանսական մաթեմատիկա
Специализация:
056802.06.7 - Բլոկչեյն և թվային արժույթներ
Присвоенная квалификация:
Ֆինանսական մաթեմատիկայի մագիստրոս
Учебный год программы:
2025/2026
Форма обучения:
Полная занятость
Язык обучения:
Հայերեն
1. Критерии/требования для поступления на программу
Բլոկչեյն և թվային արժույթներ» կրթական ծրագրին կարող են դիմել հետևյալ պահանջներին բավարարող դիմորդները.
ԵՊՀ մագիստրատուրայի (առկա և հեռակա ուսուցման ձևերով) ընդունելության կարգ (ԵՊՀ գիտական խորհրդի 2022թ. մայիսի 26-ի N 9/2 որոշում):
ՀՀ պետական և հավատարմագրված/ինստիտուցիոնալ հավատարմագրում անցած ոչ պետական բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների՝ բակալավրի կամ դիպլոմավորված մասնագետի որակավորում ունեցող շրջանավարտները
ԵՊՀ մագիստրատուրայի (առկա և հեռակա ուսուցման ձևերով) ընդունելության կարգ (ԵՊՀ գիտական խորհրդի 2022թ. մայիսի 26-ի N 9/2 որոշում):
ՀՀ պետական և հավատարմագրված/ինստիտուցիոնալ հավատարմագրում անցած ոչ պետական բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների՝ բակալավրի կամ դիպլոմավորված մասնագետի որակավորում ունեցող շրջանավարտները
2. Цели (назначение)
Ծրագրի նպատակն է`
պատրաստել մասնագետներ, որոնք ունակ կլինեն մշակելու, կիրառելու և կառավարելու բլոկչեյն տեխնոլոգիաները և թվային արժույթների էկոհամակարգերը։ Նրանք կկարողանան խթանել նորարարական լուծումների ներդրումը ֆինանսական համակարգում, պետական կառավարման, տվյալների անվտանգ պահպանման ոլորտներում, ինչպես նաև աջակցել կրիպտոտնտեսության և Web3-ի զարգացմանը Հայաստանում։
պատրաստել մասնագետներ, որոնք ունակ կլինեն մշակելու, կիրառելու և կառավարելու բլոկչեյն տեխնոլոգիաները և թվային արժույթների էկոհամակարգերը։ Նրանք կկարողանան խթանել նորարարական լուծումների ներդրումը ֆինանսական համակարգում, պետական կառավարման, տվյալների անվտանգ պահպանման ոլորտներում, ինչպես նաև աջակցել կրիպտոտնտեսության և Web3-ի զարգացմանը Հայաստանում։
3. Образовательные результаты программы
Այս ծրագրի ավարտին ուսանողն ունակ կլինի․
- Մասնագիտական գիտելիք և իմացություն
- կիրառել բլոկչեյն տեխնոլոգիան, դրա տեսակները և կրիպտոգրաֆիայի հիմունքները,
- ներկայացնել թվային արժույթներն ու ապակենտրոնացված ֆինանսական համակարգերը,
- օգտագործել մաթեմատիկական և վիճակագրական մոդելներ ֆինանսական գործընթացներում,
- ներկայացնել կիբեռանվտանգության ռիսկերն ու տվյալների պաշտպանության միջոցները:
- Գործնական մասնագիտական կարողություններ
- նախագծել բլոկչեյնի վրա աշխատող համակարգեր, ներառյալ խելացի պայմանագրեր և ապակենտրոնացված հավելվածներ (dApps),
- ստեղծել և ստուգել խելացի պայմանագրեր՝ օգտագործելով Ethereum Virtual Machine-ը,
- կիրառել կիբեռանվտանգության լուծումներ տվյալների, թվային ակտիվների և գաղտնագրային բանալիների պաշտպանության համար,
- վերլուծել և կառավարել ռիսկերը ապակենտրոնացված ֆինանսական (DeFi) հարթակներում,
- պաշտպանել տվյալները և թվային ակտիվները, իրականացնել տվյալահեն վերլուծություն,
- վերլուծել խաղերի տեսության ալգորիթմները և կիրառել դրանք բլոկչեյն հենքի վրա աշխատող ֆինանսական համակարգերում,
- կիրառել բլոկչեյն ֆինտեխ լուծումներ և մոդելավորել թվային ակտիվների ֆինանսական վարքագիծը։
- Ընդհանրական (փոխանցելի) կարողություններ
- վերլուծել բարդ տվյալներ և գտնել տեխնոլոգիական արդյունավետ լուծումներ,
- կատարել տվյալների վերլուծություն, մոդելավորում և տեղեկատվության անվտանգություն,
- աշխատել բազմապրոֆիլ թիմերում,
- ներկայացնել տեխնիկական գաղափարներ ինչպես մասնագիտական, այնպես էլ ոչ մասնագիտական լսարանին,
- ստեղծել և զարգացնել նոր գաղափարներ ու պրոդուկտներ թվային արժույթների և բլոկչեյնի ոլորտում,
- կիրառել արդի տեխնոլոգիաները՝ հետևելով տվյալների պաշտպանության, թափանցիկության և վստահելիության սկզբունքներին:
4. Способ оценки
ԵՊՀ-ում գործում է ուսանողների գիտելիքների պարբերական ստուգման և գնահատման բազմագործոն համակարգ, որը ներառում է հետևյալ բաղադրիչները.
1. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (2 ընթացիկ քննություն),
2. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ընթացիկ ստուգումներ կիսամյակի ընթացքում,
3. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և գնահատում կիսամյակի ընթացքում (ինքնուրույն աշխատանք),
4. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի կատարման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (հետազոտական աշխատանք, որը փոխարինում է ընթացիկ քննություններից որևէ մեկին),
5. դասընթացին մասնակցության գնահատում (մասնակցություն),
6. ամբողջ դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) եզրափակիչ գնահատում քննաշրջանում, որը ենթադրում է դասընթացի համար սահմանված կրթական վերջնադյունքների ձեռքբերման մակարդակի գնահատում:
Ելնելով կրթական ծրագրի ուսումնական պլանով նախատեսված դասընթացների (ուսումնական մոդուլների) աշխատածավալից, պարապմունքի ձևից, դասավանդման մեթոդներից և հաշվի առնելով դասընթացի կարևորությունը ուսանողի մասնագիտական գիտելիքների և կարողությունների ձևավորման մեջ՝ դասընթացները, ըստ գնահատման ձևի, բաժանվում են 4 խմբի՝
1. եզրափակիչ գնահատումով,
2. առանց եզրափակիչ գնահատման,
3. առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
4. ստուգարքային:
Յուրաքանչյուր դասընթացի գնահատման բաղադրիչները կրթական մասնագրում, իսկ բաղադրիչի կշիռը վերջնական գնահատականում որոշում է դասախոսը՝ համաձայնեցնելով ամբիոնի հետ։
1. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (2 ընթացիկ քննություն),
2. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ընթացիկ ստուգումներ կիսամյակի ընթացքում,
3. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և գնահատում կիսամյակի ընթացքում (ինքնուրույն աշխատանք),
4. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի կատարման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (հետազոտական աշխատանք, որը փոխարինում է ընթացիկ քննություններից որևէ մեկին),
5. դասընթացին մասնակցության գնահատում (մասնակցություն),
6. ամբողջ դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) եզրափակիչ գնահատում քննաշրջանում, որը ենթադրում է դասընթացի համար սահմանված կրթական վերջնադյունքների ձեռքբերման մակարդակի գնահատում:
Ելնելով կրթական ծրագրի ուսումնական պլանով նախատեսված դասընթացների (ուսումնական մոդուլների) աշխատածավալից, պարապմունքի ձևից, դասավանդման մեթոդներից և հաշվի առնելով դասընթացի կարևորությունը ուսանողի մասնագիտական գիտելիքների և կարողությունների ձևավորման մեջ՝ դասընթացները, ըստ գնահատման ձևի, բաժանվում են 4 խմբի՝
1. եզրափակիչ գնահատումով,
2. առանց եզրափակիչ գնահատման,
3. առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
4. ստուգարքային:
Յուրաքանչյուր դասընթացի գնահատման բաղադրիչները կրթական մասնագրում, իսկ բաղադրիչի կշիռը վերջնական գնահատականում որոշում է դասախոսը՝ համաձայնեցնելով ամբիոնի հետ։
5. Возможности будущей карьеры выпускников
Շրջանավարտները կարող են մասնագիտական աշխատանք իրականացնել՝
1, ֆինանսական կազմակերպություններում՝
2. առևտրային բանկերում,
3. ներդրումային ընկերություններում,
4. FinTech կազմակերպություններում,
5. Web3 և բլոկչեյն տեխնոլոգիաների կազմակերպություններում՝
6. «Web3 Armenia Foundation» հիմնադրամում,
7. «Բլոկսթարս» ՍՊԸ-ում,
8. «LayerSwap» ՍՊԸ-ում,
9. «Հեքսենս» ՍՊԸ-ում,
10. «CoinStats» ՍՊԸ-ում,
11. «Fastex» էկոհամակարգում,
12. «Bitcoin Armenia» ՍՊԸ-ում,
13. Պետական հաստատություններում՝
14. ՀՀ կենտրոնական բանկում,
15. ՀՀ ֆինանսների նախարարությունում,
16. ՀՀ բարձրագույն տեխնոլոգիաների արդյունաբերության նախարարությունում,
17. ՀՀ ՊԵԿ-ում և այլն։
Շրջանավարտները կարող են աշխատել որպես բլոկչեյն մասնագետներ, ֆինանսական վերլուծաբաններ, ռիսկերի կառավարման մասնագետներ, կրիպտոարժույթների շուկաների վերլուծաբաններ, կիբեռանվտանգության մասնագետներ և տվյալների վերլուծության մասնագետներ՝ ապահովելով բլոկչեյնի, թվային արժույթների և ֆինանսական շուկաների զարգացման համար կարևոր լուծումներ։
1, ֆինանսական կազմակերպություններում՝
2. առևտրային բանկերում,
3. ներդրումային ընկերություններում,
4. FinTech կազմակերպություններում,
5. Web3 և բլոկչեյն տեխնոլոգիաների կազմակերպություններում՝
6. «Web3 Armenia Foundation» հիմնադրամում,
7. «Բլոկսթարս» ՍՊԸ-ում,
8. «LayerSwap» ՍՊԸ-ում,
9. «Հեքսենս» ՍՊԸ-ում,
10. «CoinStats» ՍՊԸ-ում,
11. «Fastex» էկոհամակարգում,
12. «Bitcoin Armenia» ՍՊԸ-ում,
13. Պետական հաստատություններում՝
14. ՀՀ կենտրոնական բանկում,
15. ՀՀ ֆինանսների նախարարությունում,
16. ՀՀ բարձրագույն տեխնոլոգիաների արդյունաբերության նախարարությունում,
17. ՀՀ ՊԵԿ-ում և այլն։
Շրջանավարտները կարող են աշխատել որպես բլոկչեյն մասնագետներ, ֆինանսական վերլուծաբաններ, ռիսկերի կառավարման մասնագետներ, կրիպտոարժույթների շուկաների վերլուծաբաններ, կիբեռանվտանգության մասնագետներ և տվյալների վերլուծության մասնագետներ՝ ապահովելով բլոկչեյնի, թվային արժույթների և ֆինանսական շուկաների զարգացման համար կարևոր լուծումներ։
6. Ресурсы и формы для поддержки обучения
Տպագիր, էլեկտրոնային, համացանցային գրականություն, համակարգչային սենյակներ։
7. Образовательные стандарты или ориентиры программы, используемые для разработки программы
1. ՀՀ որակավորումների ազգային շրջանակ, հաստատված ՀՀ կառավարության 2016թ., հուլիսի 7-ի N 714-Ն որոշմամբ:
2. «Մաթեմատիկա» որակավորումների ոլորտային շրջանակ, 2022թ.:
Օգտագործվել են Միացյալ Թագավորության Իսթ Լոնդոնի համալսարանի «Բլոկչեյն և ֆինանսական տեխնոլոգիաներ», Սինգապուրի Նանյանգ տեխնոլոգիական համալսարանի «Բլոկչեյն», Հունաստանի Նիկոսիայի համալսարանի «Բլոկչեյն և թվային արժույթներ», ԱՄՆ-ի Ատլանտյան միջազգային համալսարանի «Բլոկչեյն տեխնոլոգիաներ և թվային արժույթներ» մագիստրոսական կրթական ծրագրերը։
2. «Մաթեմատիկա» որակավորումների ոլորտային շրջանակ, 2022թ.:
Օգտագործվել են Միացյալ Թագավորության Իսթ Լոնդոնի համալսարանի «Բլոկչեյն և ֆինանսական տեխնոլոգիաներ», Սինգապուրի Նանյանգ տեխնոլոգիական համալսարանի «Բլոկչեյն», Հունաստանի Նիկոսիայի համալսարանի «Բլոկչեյն և թվային արժույթներ», ԱՄՆ-ի Ատլանտյան միջազգային համալսարանի «Բլոկչեյն տեխնոլոգիաներ և թվային արժույթներ» մագիստրոսական կրթական ծրագրերը։
8. Требования к академическому персоналу
1. Ընդհանրական կարողություններ
Դասավանդման/մանկավարժական
· դասընթացի աշխատանքային ծրագիր (օրացուցային պլան) կազմելու հմտություն,
· դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն:
Հետազոտական
· տարաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու հմտություն,
· մաթեմատիկական գործիքակազմի, տնտեսաչափական մոդելների և համակարգչային ծրագրավորման փաթեթների կիրառմամբ՝ ֆինանսական, վիճակագրական, տնտեսագիտական հետազոտությունների իրականացման հմտություն,
· հետազոտական խումբ ղեկավարելու կարողություն:
Հաղորդակցման
· լսարանի հետ բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
· հետազոտության արդյունքները գրավոր շարադրելու կարողություն,
· օտար լեզվի իմացություն (առնվազն անգլերենի B1 մակարդակին համապատասխան)։
ՏՀՏ կիրառություն
· բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ,
· ժամանակակից սոցիալական հարթակներից օգտվելու հմտություն,
· լուսացուցադրություններ պատրաստելու և ներկայացնելու հմտություններ (pptx, prezi, canva և այլն):
Այլ կարողություններ
· մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն (մասնավորապես` ֆինանսական ոլորտում),
· անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերը արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն,
· ժամանակային ռեսուրսների պլանավորման և կառավարման կարողություն:
2. Մասնագիտական կարողություններ
· մաթեմատիկական գործիքակազմի, տնտեսաչափական մոդելների և համակարգչային ծրագրավորման փաթեթների կիրառմամբ՝ ֆինանսական, վիճակագրական, տնտեսագիտական հետազոտությունների իրականացման կարողություն,
· ֆինանսական մոդելավորման մեթոդները ներկայացնելու կարողություն,
· ակտուարական մոդելավորման մեթոդները ներկայացնելու կարողություն,
· մաթեմատիկական և վիճակագրական մեթոդների և մոդելների միջոցով տնտեսագիտական վերլուծություններ և գնահատումներ իրականացնելու և ներկայացնելու կարողություն,
· ներդրումային պորտֆելի կառուցումը և կառավարումը մշակելու և ներկայացնելու կարողություն,
· ֆինանսական վերլուծությունների, ռիսկերի կառավարման և որոշումների կայացման նպատակով օգտագործվող քանակական, վիճակագրական և տնտեսաչափական հիմնական մեթոդներն ու մոդելները ներկայացնելու կարողություն,
3. Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· գիտական աստիճան և/կամ կոչում ֆիզիկամաթեմատիկական, տեխնիկական կամ տնտեսագիտական ոլորտում, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ ստացած մագիստրոսի կոչում,
· գիտական և/կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն,
· մասնակցություն գիտաժողովների և/կամ աշխատաժողովների։
Մանկավարժական փորձ
· մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ (թրեյնինգներ) իրականացնելու փորձ,
· մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների,
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· առնվազն 2 տարվա աշխատանքային փորձ ֆինանսների կամ հարակից ոլորտում:
Այլ պահանջներ
· դասավանդման պորտֆոլիո՝ դասավանդվող առարկաների առնվազն 50%-ի առցանց նյութերի առկայություն,
ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 4,0 (գործող դասախոսների համար)։
Դասավանդման/մանկավարժական
· դասընթացի աշխատանքային ծրագիր (օրացուցային պլան) կազմելու հմտություն,
· դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն:
Հետազոտական
· տարաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու հմտություն,
· մաթեմատիկական գործիքակազմի, տնտեսաչափական մոդելների և համակարգչային ծրագրավորման փաթեթների կիրառմամբ՝ ֆինանսական, վիճակագրական, տնտեսագիտական հետազոտությունների իրականացման հմտություն,
· հետազոտական խումբ ղեկավարելու կարողություն:
Հաղորդակցման
· լսարանի հետ բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
· հետազոտության արդյունքները գրավոր շարադրելու կարողություն,
· օտար լեզվի իմացություն (առնվազն անգլերենի B1 մակարդակին համապատասխան)։
ՏՀՏ կիրառություն
· բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ,
· ժամանակակից սոցիալական հարթակներից օգտվելու հմտություն,
· լուսացուցադրություններ պատրաստելու և ներկայացնելու հմտություններ (pptx, prezi, canva և այլն):
Այլ կարողություններ
· մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն (մասնավորապես` ֆինանսական ոլորտում),
· անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերը արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն,
· ժամանակային ռեսուրսների պլանավորման և կառավարման կարողություն:
2. Մասնագիտական կարողություններ
· մաթեմատիկական գործիքակազմի, տնտեսաչափական մոդելների և համակարգչային ծրագրավորման փաթեթների կիրառմամբ՝ ֆինանսական, վիճակագրական, տնտեսագիտական հետազոտությունների իրականացման կարողություն,
· ֆինանսական մոդելավորման մեթոդները ներկայացնելու կարողություն,
· ակտուարական մոդելավորման մեթոդները ներկայացնելու կարողություն,
· մաթեմատիկական և վիճակագրական մեթոդների և մոդելների միջոցով տնտեսագիտական վերլուծություններ և գնահատումներ իրականացնելու և ներկայացնելու կարողություն,
· ներդրումային պորտֆելի կառուցումը և կառավարումը մշակելու և ներկայացնելու կարողություն,
· ֆինանսական վերլուծությունների, ռիսկերի կառավարման և որոշումների կայացման նպատակով օգտագործվող քանակական, վիճակագրական և տնտեսաչափական հիմնական մեթոդներն ու մոդելները ներկայացնելու կարողություն,
3. Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· գիտական աստիճան և/կամ կոչում ֆիզիկամաթեմատիկական, տեխնիկական կամ տնտեսագիտական ոլորտում, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ ստացած մագիստրոսի կոչում,
· գիտական և/կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն,
· մասնակցություն գիտաժողովների և/կամ աշխատաժողովների։
Մանկավարժական փորձ
· մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ (թրեյնինգներ) իրականացնելու փորձ,
· մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների,
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· առնվազն 2 տարվա աշխատանքային փորձ ֆինանսների կամ հարակից ոլորտում:
Այլ պահանջներ
· դասավանդման պորտֆոլիո՝ դասավանդվող առարկաների առնվազն 50%-ի առցանց նյութերի առկայություն,
ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 4,0 (գործող դասախոսների համար)։
9. Подробнее о программе
Ծրագիրը մշակվել է ERASMUS+ “T-GREEN” ծրագրի շրջանակներում։