Type:
Master
Speciality:
055101.10.7 - Ֆիզիկա
Specialisation:
055101.10.7 - Օպտիկա
Qualification awarded:
Ֆիզիկայի մագիստրոսի
Programme academic year:
2025/2026
Mode of study:
Full time
Language of study:
Հայերեն
1. Admission criteria/requirements
Ծրագրի դիմորդը պետք է ունենա բակալավրի կամ դրան համարժեք որակավորում.
· “Օպտիկա” մասնագիտությամբ բակալավրի որակավորում ունեցող դիմորդների ընդունելությունը կատարվում է մրցութային հիմունքներով՝ նախորդ ուսումնառության ընթացքում ցուցաբերած առաջադիմության արդյունքների հիման վրա,
· այլ մասնագիտությամբ բակալավրի կամ համարժեք որակավորում ունեցող դիմորդների ընդունելությունը կատարվում է մրցութային հիմունքներով՝ “օպտիկա” մասնագիտության բակալավրի ամփոփիչ ատեստավորման քննական ծրագրին համապատասխան անցկացված քննությունների արդյունքների հիման վրա։
Ընդունելությունը կատարվում է Երևանի պետական համալսարանի մագիստրատուրայի ընդունելության կանոնակարգի համաձայն։
· “Օպտիկա” մասնագիտությամբ բակալավրի որակավորում ունեցող դիմորդների ընդունելությունը կատարվում է մրցութային հիմունքներով՝ նախորդ ուսումնառության ընթացքում ցուցաբերած առաջադիմության արդյունքների հիման վրա,
· այլ մասնագիտությամբ բակալավրի կամ համարժեք որակավորում ունեցող դիմորդների ընդունելությունը կատարվում է մրցութային հիմունքներով՝ “օպտիկա” մասնագիտության բակալավրի ամփոփիչ ատեստավորման քննական ծրագրին համապատասխան անցկացված քննությունների արդյունքների հիման վրա։
Ընդունելությունը կատարվում է Երևանի պետական համալսարանի մագիստրատուրայի ընդունելության կանոնակարգի համաձայն։
2. Programme Objectives
. Ծանոթացնել բնական և հումանիտար գիտությունների բնագավառներում լայնորեն տա րածված նկարագրական մեթոդներին,
2. Ձևավորել պատշաճ մասնագիտական պատկերացում այդ ասպարեզի արդի նվաճումների մասին,
3. Պատրաստել.
· հիմնարար և կիրառական ֆիզիկայի տարբեր բնագավառներում ֆիզիկայի հետազոտություններով զբաղվող մասնագետներ,
· գիտաարտադրական միավորումներում օպտիկական սարքեր և սարքավորումներ նախագծող, դրանց բնութագրերն ուսումնասիրող և աշխատանքային ռեժիմներն օպտիմալացնող մասնագետներ,
գիտամեթոդական, գիտամանկավարժական աշխատանքներ, ինչպես նաև ուսումնական ծրագրերով մանկավարժական աշխատանք իրականացնող մասնագետներ:
2. Ձևավորել պատշաճ մասնագիտական պատկերացում այդ ասպարեզի արդի նվաճումների մասին,
3. Պատրաստել.
· հիմնարար և կիրառական ֆիզիկայի տարբեր բնագավառներում ֆիզիկայի հետազոտություններով զբաղվող մասնագետներ,
· գիտաարտադրական միավորումներում օպտիկական սարքեր և սարքավորումներ նախագծող, դրանց բնութագրերն ուսումնասիրող և աշխատանքային ռեժիմներն օպտիմալացնող մասնագետներ,
գիտամեթոդական, գիտամանկավարժական աշխատանքներ, ինչպես նաև ուսումնական ծրագրերով մանկավարժական աշխատանք իրականացնող մասնագետներ:
3. Educational outcomes of the programme
Այս ծրագրի ավարտին ուսանողն ունակ կլինի․
- Մասնագիտական գիտելիք և իմացություն
- կատարելու ժամանակակից ոչգծային ֆիզիկայի և ոչգծային օպտիկական երևույթների խորքային վերլուծություններ, կիրառելու ֆոտոնիկայի և լազերային ֆիզիկայի ժամանակակից մեթոդները արդի տեխնոլոգիաներում
- իրականացնելու անիզոտրոպ հեղուկների և հեղուկ բյուրեղների ֆիզիկային նվիրված հետազոտություններ, կիրառել ժամանակակից մաթեմատիկական ապարատի և արդի տեղեկատվական տեխնոլոգիաների հնարավորությունները, ինչպես նաև ֆիզիկայում օգտագործվող հիմնական ծրագրային փաթեթները մասնագիտական ծրագրեր կազմելու, ինչպես նաև առկա համակարգչային ծրագրերը փոփոխել և նոր ծրագրեր գրել
- իրականացնելու ֆիզիկայի հիմնարար սկզբունքների և տեսությունների վերլուծություն, պլանավորել փորձարարական հետազոտություններ, բացահայտել մոդելավորման և իրականացման գործընթացների առանձնահատկությունները
- դրսևորելու ֆիզիկայի և գիտատեխնիկական հարակից բնագավառների սահմանային խնդիրների իմացություն՝ համալիր գիտահետազոտական աշխատանքներ կատարելու նպատակով, ծրագրելու և պլանավորելու գիտական նախագծեր, բիզնես ծրագրեր, ղեկավարելու փոքր գիտական ուղղություններ և արտադրական գործընթացներ
- տարբերակելու ֆիզիկայում քաոսային երևույթների առաջացման պատճառները, իրականացնելու քաոսային երևույթների վիճակագրական նկարագրությունը և ընթացքի առանձնահատկությունները, տիրապետելու այդ երևույթների կանխատեսման ժամանակակից տեխնոլոգիաներին, մոդելավորման տարբեր համակարգերի առանձնահատկություններին և օգտագործման շրջանակներին
- ծրագրելու և պլանավորելու գիտական նախագծեր և բիզնես ծրագրեր, կանխատեսել ֆիզիկայի և հարակից բնագավառների ձեռքբերումների տեխնոլոգիական կիրառությամբ պայմանավորված բնապահպանական վտանգները, գնահատել դրանց ռիսկերն ու հետևանքները
- Գործնական մասնագիտական կարողություններ
- կիրառելու գիտելիքը և իմացությունը, մասնագիտական և/կամ հարակից ոլորտների հիմնարար սկզբունքները և առաջավոր մեթոդները` նոր և անծանոթ իրադրություններում տեսական ու գործնական բարդ խնդիրներ լուծելու նպատակով
- կողմնորոշվելու ֆիզիկայի արդի և հանգուցային նշանակություն ունեցող խնդիրներում, դրանց լուծման արդյունավետ մեթոդների ընտրության և լուծման հարցերում, մշակելու և ստեղծելու ՀԲ անհրաժեշտ կառուցվածքներ՝ոչ գծային օպտիկական երևույթների տեսական և փորձարարական ուսումնասիրման նպատակով մեթոդներ
- աշխատելու գերկարճ իմպուլսներով լազերներով, կատարելու չափումներ պիկա-ֆեմտավարկյանային ժամանակային մասշտաբներում, առաջարկել օպտիկական ազդանշանի բնութագրման և ղեկավարման նոր ու էֆեկտիվ մեթոդներով, նախագծել լազերային սարքավորումներ
- մասնագիտական գործունեության ընթացքում բազմակողմանիորեն գնահատելու առաջացած խնդիրները, դրանց լուծման արդյունավետ տարբերակները և ընտրել համապատասխան միջոցները, առաջարկել և ընտրել մոդելներ ալիքատարներում ընթացող պրոցեսների նկարագրման համար
- ստեղծելու ավտոմատ կառավարման մոդելներ, չափումների համար մշակելու և ստեղծելու համակարգչային մեթոդներ, կատարելագործելու մասնագիտական գիտելիքը և հմտությունները, ստեղծելու տվյալների մասնագիտական բազաներ
- ներկայացնելու նորարարական առաջարկներ՝ կիրառական նշանակության գիտական արդյունքների ներդրման և առևտրայնացման վերաբերյալ, կիրառելու ֆոտոնիկայի մեթոդները գիտափորձերում, նանոկառուցվածքներն օպտիկայում, օպտոէլեկտրոնիկայում և համակարգչային տեխնոլոգիաներում
- Ընդհանրական (փոխանցելի) կարողություններ
- կիրառելու ՏՀՏ-ները մասնագիտական և/կամ միջմասնագիտական ոլորտներում նոր ու բարդ խնդիրներ լուծելու և հետազոտություններ կատարելու նպատակով, ստեղծագործաբար կիրառելու ֆիզիկական երևույթների ուսումնասիրման մեթոդները և նոր տեխնոլոգիաները
- կիրառելու մասնագիտական հաղորդակցման միջոցները՝ իր եզրահանգումները, համապատասխան հիմնավորումներն ու հետազոտության արդյունքները լայն հանրությանը պատշաճորեն ներկայացնելու համար
- վերլուծելու, գնահատելու և համակարգելու ՏՀՏ միջոցների կիրառմամբ մասնագիտական ոլորտի համապատասխան տեղեկատվությունը ըստ առաջնահերթության, ստեղծագործաբար կիրառելու ձեռք բերված գիտելիքները հետազոտական աշխատանքներում, ծրագրելու և պլանավորելու գիտական նախագծեր, բիզնես ծրագրեր, ղեկավարելու գիտական ուղղություններ և արտադրական գործընթացներ
4. Assessment methods
Գնահատումն իրականացվում է ըստ ԵՊՀ-ում գործող 2022 թ.-ի «Ուսումնական գործընթացի կազմակերպման կարգ»-ի։
Ելնելով բանավոր կրթական ուսումնական պլանով նախատեսված դասընթացների աշխատածավալից, պարապմունքի ձևից, դասավանդման մեթոդից և հաշվի առնելով դասընթացի կարևորությունը ուսանողի մասնագիտական գիտելիքների և կարողությունների ձևավորման մեջ՝դասընթացները, ըստ գնահատման ձևի, բաժանվում են չորս խմբի՝
· եզրափակիչ գնահատումով դասընթացներ,
· առանց եզրափակիչ գնահատման դասընթացներ,
· առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման դասընթացներ,
ստուգարքային դասընթացներ։
Ելնելով բանավոր կրթական ուսումնական պլանով նախատեսված դասընթացների աշխատածավալից, պարապմունքի ձևից, դասավանդման մեթոդից և հաշվի առնելով դասընթացի կարևորությունը ուսանողի մասնագիտական գիտելիքների և կարողությունների ձևավորման մեջ՝դասընթացները, ըստ գնահատման ձևի, բաժանվում են չորս խմբի՝
· եզրափակիչ գնահատումով դասընթացներ,
· առանց եզրափակիչ գնահատման դասընթացներ,
· առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման դասընթացներ,
ստուգարքային դասընթացներ։
5. Graduates future career opportunities
«Օպտիկա» ծրագրի շրջանավարտները կարող են աշխատանքի անցնել այդ ոլորտում գործող ձեռնարկություններում` զբաղեցնելով հետևյալ պաշտոնները.
Բարձրագույն ուսումնական հաստատություններում՝
· Գիտահետազոտական լաբորատորիաների գիտաշխատողներ,
· Դասախոսներ, ասիստենտներ
Ակադեմիական և այլ գիտահետազոտական ինստիտուտներում՝
· բաժնի վարիչներ,
· խմբերի ղեկավարներ,
· գիտաշխատողներ:
Հնարավոր աշխատավայրերն են. ԵՊՀ ֆիզիկայի և ռադիոֆիզիկայի ֆակուլտետների ուսումնական և գիտական ստորաբաժանումները, ԵՊՀ ֆիզիկայի գիտահետազոտական ինստիտուտը (ԵՊՀ ՖԳՀԻ), ՀՀ ԳԱԱ Ֆիզիկայի կիրառական պրոբլեմների և Ֆիզիկական հետազոտությունների ինստիտուտները, կապի բնագավառում գործող պետական և մասնավոր ձեռնարկությունները: Ծրագրի շրջանավարտները կարող են շարունակել իրենց ուսումը ԵՊՀ ֆիզիկայի և ՀՀ ԳԱԱ պրոֆիլային ինստիտուտների ասպիրանտուրայում:
Բարձրագույն ուսումնական հաստատություններում՝
· Գիտահետազոտական լաբորատորիաների գիտաշխատողներ,
· Դասախոսներ, ասիստենտներ
Ակադեմիական և այլ գիտահետազոտական ինստիտուտներում՝
· բաժնի վարիչներ,
· խմբերի ղեկավարներ,
· գիտաշխատողներ:
Հնարավոր աշխատավայրերն են. ԵՊՀ ֆիզիկայի և ռադիոֆիզիկայի ֆակուլտետների ուսումնական և գիտական ստորաբաժանումները, ԵՊՀ ֆիզիկայի գիտահետազոտական ինստիտուտը (ԵՊՀ ՖԳՀԻ), ՀՀ ԳԱԱ Ֆիզիկայի կիրառական պրոբլեմների և Ֆիզիկական հետազոտությունների ինստիտուտները, կապի բնագավառում գործող պետական և մասնավոր ձեռնարկությունները: Ծրագրի շրջանավարտները կարող են շարունակել իրենց ուսումը ԵՊՀ ֆիզիկայի և ՀՀ ԳԱԱ պրոֆիլային ինստիտուտների ասպիրանտուրայում:
6. Resources and forms to support learning
Ուսումնառության գործընթացում օգտագործվում են հետևյալ օժանդակ ռեսուրսները.
· Ժամանակակից սարքավորումներով և ծրագրային միջոցներով ապահովված լաբորատորիաներ ԵՊՀ ֆիզիկայի ֆակուլտետում,
էլեկտրոնային ռեսուրսներ:
· Ժամանակակից սարքավորումներով և ծրագրային միջոցներով ապահովված լաբորատորիաներ ԵՊՀ ֆիզիկայի ֆակուլտետում,
էլեկտրոնային ռեսուրսներ:
7. Educational standards or programme benchmarks used for programme development
· Պետական կրթական չափորոշիչ "Ֆիզիկա" մասնագիտությամբ,
· "Ֆիզիկա" մասնագիտությամբ ՀՀ որակավորումների ազգային/ոլորտային շրջանակի նկարագրիչներ
“ԵՊՀ կրթական ծրագրերի մշակման մեթոդական ուղեցույց ”, Երևան, 2016.
· "Ֆիզիկա" մասնագիտությամբ ՀՀ որակավորումների ազգային/ոլորտային շրջանակի նկարագրիչներ
“ԵՊՀ կրթական ծրագրերի մշակման մեթոդական ուղեցույց ”, Երևան, 2016.
8. Requirements for the academic staff
Գիտական աստիճան
· Գիտական աստիճան կամ կոչում ֆիզիկա կամ հարակից մասնագիտությունների բնագավառում
· Վերջին հինգ տարվա ընթացքում 3 գիտական կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն
· Վերջին 5 տարվա ընթացքում առնվազն մեկ մասնակցություն գիտաժողովում կամ աշխատանքային սեմինարում
Մանկավարժական փորձ
· Մասնագիտական դասընթացների դասավանդման փորձ կամ վերապատրատումներ իրականացնելու առնվազն երկու տարվա փորձ
· Վերջին հինգ տարվա ընթացքում որակավորման դաընթացների մասնակցություն
Այլ պահանջներ
· Դասավանդվող դասընթացների առնվազն 50%-ի առցանց նյութերի առկայություն
Ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 3.5 (գործող դասախոսների համար)
· Գիտական աստիճան կամ կոչում ֆիզիկա կամ հարակից մասնագիտությունների բնագավառում
· Վերջին հինգ տարվա ընթացքում 3 գիտական կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն
· Վերջին 5 տարվա ընթացքում առնվազն մեկ մասնակցություն գիտաժողովում կամ աշխատանքային սեմինարում
Մանկավարժական փորձ
· Մասնագիտական դասընթացների դասավանդման փորձ կամ վերապատրատումներ իրականացնելու առնվազն երկու տարվա փորձ
· Վերջին հինգ տարվա ընթացքում որակավորման դաընթացների մասնակցություն
Այլ պահանջներ
· Դասավանդվող դասընթացների առնվազն 50%-ի առցանց նյութերի առկայություն
Ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 3.5 (գործող դասախոսների համար)
9. Additional information about the programme
Ներկայացվող "Օպտիկա" ծրագիրը ԵՊՀ-ի ֆիզիկայի ֆակուլտետում երկար տարիների ընթացքում հաջողությամբ գործած "Օպտիկա" ծրագրի օրգանական շարունակությունն է: