Type:
Bachelor
Speciality:
023102.02.6 - Օտար լեզու և գրականություն
Specialisation:
023102.02.6 - Անգլերեն և գրականություն
Qualification awarded:
Բանասիրության բակալավր
Programme academic year:
2025/2026
Mode of study:
Full time
Language of study:
Հայերեն
1. Admission criteria/requirements
Ընդունելությունը կատարվում է ըստ՝ «Հայաստանի Հանրապետության պետական և ոչ պետական բարձրագույն ուսումնական հաստատություններ ընդունելության (ըստ բակալավրի ու անընդհատ և ինտեգրված կրթական ծրագրերի) կարգ»-ի:
2. Programme Objectives
Պատրաստել անգլերենի և գրականության որակավորված մասնագետներ, որոնք կկարողանան աշխատել հրատարակչություններում, խմբագրություններում, դեսպանություններում և տարբեր հանրակրթական կառույցներում։
3. Educational outcomes of the programme
Այս ծրագրի ավարտին ուսանողն ունակ կլինի․
- Մասնագիտական գիտելիք և իմացություն
- նկարագրել անգլերենի ուսումնասիրության ոլորտում արդյունավետություն ապահովող նոր ձևեր ու մեթոդներ, ներկայացնելու անգլիական բանասիրության ժամանակակից տեսությունները, ճյուղերը, բանասիրությունը սահմանող հիմնական դրույթները,
- նկարագրել անգլերենի ուսումնասիրության ոլորտում արդյունավետություն ապահովող նոր ձևեր ու մեթոդներ,
- քննարկել տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կիրառման դերը և կարևորությունը անգլերենի յուրացման արդյունավետությունը բարձրացնելու գործում,
- նկարագրել ժամանակակից անգլերենի լեզվական համակարգը և դրա կիրառման յուրահատկությունները խոսքում,
- լուսաբանել գլոբալ անգլերենի կիրառման յուրահատկությունները հասարակական գործունեության տարբեր ոլորտներում:
- Գործնական մասնագիտական կարողություններ
- վերլուծել լեզվի և գրականության տեսական ու գործնական հիմնահարցեր,
- կատարել ինքնուրույն հետազոտական աշխատանք լեզվաբանության ոլորտում՝ լայն բանասիրական դրույթների համապարփակ կիրառմամբ,
- իրականացնել լեզվական գիտելիքին առնչվող գործնական պարապմունքներ /համապատասխան հաստատություններում/,
- գործնականում կիրառել համակարգչային մեթոդներ համացանցային հաղորդակցություն իրականացնելու համար,
- օգտագործել էլեկտրոնային լեզվական ռեսուրսներ
- Ընդհանրական (փոխանցելի) կարողություններ
- օգտվել տեղեկատվության տարատեսակ աղբյուրներից
- վերլուծել մասնագիտական փաստեր և կատարելու հետևություններ,
- ստեղծագործաբար կիրառել և զարգացնելու ձեռք բերած գիտելիքները,
- ցուցաբերել ստեղծագործական մոտեցում լեզուն հաղորդակցության ոլորտում արդյունավետ կիրառելու նպատակով
4. Assessment methods
Գնահատման համակարգը ստուգում է ուսանողների գիտելիքները ամբողջ կիսամյակի ընթացքում՝ ներառելով հետևյալ բաղադրիչներն ու ձևերը.
1. Եզրափակիչ գնահատումով դասընթաց,
2. Առանց եզրափակիչ գնահատման դասընթաց,
3. Առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման դասընթաց,
4. Ստուգարքային դասընթաց:
Գնահատման արդյունարար առավելագույն միավորը 20-ն է, նվազագույնը՝ 10:
18-20 միավոր՝ գերազանց,
14-17 միավոր՝ լավ,
10-13 միավոր՝ բավարար,
0-9 միավոր՝ անբավարար:
1. Եզրափակիչ գնահատումով դասընթացը բաղկացած է 2 ընթացիկ քննություններից (յուրաքանչյուրը՝ 4 միավոր առավելագույն արժեքով), ընթացիկ գրավոր ստուգումից (3 միավոր արժեքով) և եզրափակիչ բանավոր քննությունից (7 միավոր արժեքով):
Մասնակցությանը տրվում է 2 միավոր:
2. Առանց եզրափակիչ գնահատման դասընթացը ենթադրում է 2 ընթացիկ քննություն
(յուրաքանչյուրը՝ 4 միավոր առավելագույն արժեքով), 2 ընթացիկ գրավոր ստուգում (յուրաքանչյուրը՝ 4 միավոր առավելագույն արժեքով), ինքնուրույն աշխատանք, որը նախատեսում է ինքնուրույն առաջադրանքի կատարում և յուրացում և գնահատվում է 2 միավոր:
3. Առանց ընթացիկ քննությունների դասընթացի համար նախատեսվում է 2 ընթացիկ քննություն (յուրաքանչյուրը՝ 4 միավոր առավելագույն արժեքով), 2 ընթացիկ գրավոր ստուգում (յուրաքանչյուրը՝ 4 միավոր առավելագույն արժեքով), ինքնուրույն աշխատանք, որը նախատեսում է ինքնուրույն առաջադրանքի կատարում և յուրացում և գնահատվում է 2 միավոր:
4. Ստուգարքային դասընթացի պարտադիր բաղադրիչ է ստուգարքը, որն անց է կացվում եզրափակիչ բանավոր ստուգման ձևաչափով:
1. Եզրափակիչ գնահատումով դասընթաց,
2. Առանց եզրափակիչ գնահատման դասընթաց,
3. Առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման դասընթաց,
4. Ստուգարքային դասընթաց:
Գնահատման արդյունարար առավելագույն միավորը 20-ն է, նվազագույնը՝ 10:
18-20 միավոր՝ գերազանց,
14-17 միավոր՝ լավ,
10-13 միավոր՝ բավարար,
0-9 միավոր՝ անբավարար:
1. Եզրափակիչ գնահատումով դասընթացը բաղկացած է 2 ընթացիկ քննություններից (յուրաքանչյուրը՝ 4 միավոր առավելագույն արժեքով), ընթացիկ գրավոր ստուգումից (3 միավոր արժեքով) և եզրափակիչ բանավոր քննությունից (7 միավոր արժեքով):
Մասնակցությանը տրվում է 2 միավոր:
2. Առանց եզրափակիչ գնահատման դասընթացը ենթադրում է 2 ընթացիկ քննություն
(յուրաքանչյուրը՝ 4 միավոր առավելագույն արժեքով), 2 ընթացիկ գրավոր ստուգում (յուրաքանչյուրը՝ 4 միավոր առավելագույն արժեքով), ինքնուրույն աշխատանք, որը նախատեսում է ինքնուրույն առաջադրանքի կատարում և յուրացում և գնահատվում է 2 միավոր:
3. Առանց ընթացիկ քննությունների դասընթացի համար նախատեսվում է 2 ընթացիկ քննություն (յուրաքանչյուրը՝ 4 միավոր առավելագույն արժեքով), 2 ընթացիկ գրավոր ստուգում (յուրաքանչյուրը՝ 4 միավոր առավելագույն արժեքով), ինքնուրույն աշխատանք, որը նախատեսում է ինքնուրույն առաջադրանքի կատարում և յուրացում և գնահատվում է 2 միավոր:
4. Ստուգարքային դասընթացի պարտադիր բաղադրիչ է ստուգարքը, որն անց է կացվում եզրափակիչ բանավոր ստուգման ձևաչափով:
5. Graduates future career opportunities
Շրջանավարտները անգլերենի և գրականության համապարփակ գիտելիքների, ինչպես նաև համապատասխան հմտությունների առկայության շնորհիվ կկարողանան աշխատել մասնագիտական ուղղվածություն ունեցող տարբեր հաստատություններում և ձեռնարկություններում, հանրապետական և միջազգային տարբեր կազմակերպություններում
դրսևորել քննադատական և վերլուծական հմտություններ, որոնք անհրաժեշտ նախապայմաններ են հետագա աշխատանքային գործունեություն ծավալելու համար:
Շրջանավարտները կարող են աշխատել որպես խմբագիր, թարգմանիչ, մարկետոլոգ, վերլուծաբան, կայքի խմբագիր, խորհրդատու։
դրսևորել քննադատական և վերլուծական հմտություններ, որոնք անհրաժեշտ նախապայմաններ են հետագա աշխատանքային գործունեություն ծավալելու համար:
Շրջանավարտները կարող են աշխատել որպես խմբագիր, թարգմանիչ, մարկետոլոգ, վերլուծաբան, կայքի խմբագիր, խորհրդատու։
6. Resources and forms to support learning
Ծրագրի իրականացման համար ուսումնական ստորաբաժանումում առկա են անհրաժեշտ ուսումնական տարածքներ և գիտակրթական անհրաժեշտ սարքավորումներ: Ստորաբաժանումներում առկա համակարգչային բազան ընդգրկում է համակարգչային լսարան, պրոյեկտոր, էլեկտրոնային գրատախտակ: Առկա է նաև համապատասխան գրականութուն, իսկ նոր նյութերի (տպագիր և էլեկտրոնային) ձեռքբերումն ու մշակումը իրականացվելու է ծրագրում ընդգրկված դասախոսական կազմի օգնությամբ:
7. Educational standards or programme benchmarks used for programme development
Ծրագիրը կազմված է եվրոպական բակալավրիատի ծրագրերին համապատասխան՝ հաշվի առնելով, իհարկե, նաև տեղական կրթական գործոնները:
Ծրագրային կողմնորոշիչներն են՝
1.ՀՀ որակավորումների ազգային շրջանակը՝ հաստատված ՀՀ կառավարության 2016 թ. հուլիսի 7-ի N7 14-Ն որոշմամբ:
2.Կրթական ծրագրի մասնագրի և դասընթացի նկարագրիչների լրացման ուղեցույց, ԵՊՀ, 2017:
3.ԵՊՀ կրթական ծրագրերի մշակման մեթոդական ուղենիշներ: Երևան, 2010:
4.ՀՀ պետական և ոչ պետական բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների ընդունելության (ըստ բակալավրի կրթական ծրագրի) կարգը՝ հաստատված ՀՀ կառավարության 2012 թ. ապրիլի 26-ի N597-Ն որոշմամբ:
5.Երևանի պետական համալսարանի բակալավրի կրթական ծրագրի կառուցվածքը և բովանդակությունը:
6.Արդյունահեն դասընթացների և կրթական ծրագրերի մշակում, Բուդաղյան Ա., Գրիգորյան Ա. Երևան, 2017:
Ծրագիրը իրականացվել է նաև տվյալ մասնագիտության ոլորտում առկա միջազգային ծրագրային կողմնորոշիչների և չոփորոշիչների հաշվառումով՝ հիմնված համալսարանների գերմանագիտության և մշակութաբանության բակալավրի կրթական ծրագրերի վրա, մասնավորապես Մաննհայմի համալսարան, Քոբլենց-Լանդաու համալսարան, Ռուսաստանի Դաշնության Մոսկվայի Մ. Լոմոնոսովի անվան պետական համալսարան:
Ծրագրային կողմնորոշիչներն են՝
1.ՀՀ որակավորումների ազգային շրջանակը՝ հաստատված ՀՀ կառավարության 2016 թ. հուլիսի 7-ի N7 14-Ն որոշմամբ:
2.Կրթական ծրագրի մասնագրի և դասընթացի նկարագրիչների լրացման ուղեցույց, ԵՊՀ, 2017:
3.ԵՊՀ կրթական ծրագրերի մշակման մեթոդական ուղենիշներ: Երևան, 2010:
4.ՀՀ պետական և ոչ պետական բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների ընդունելության (ըստ բակալավրի կրթական ծրագրի) կարգը՝ հաստատված ՀՀ կառավարության 2012 թ. ապրիլի 26-ի N597-Ն որոշմամբ:
5.Երևանի պետական համալսարանի բակալավրի կրթական ծրագրի կառուցվածքը և բովանդակությունը:
6.Արդյունահեն դասընթացների և կրթական ծրագրերի մշակում, Բուդաղյան Ա., Գրիգորյան Ա. Երևան, 2017:
Ծրագիրը իրականացվել է նաև տվյալ մասնագիտության ոլորտում առկա միջազգային ծրագրային կողմնորոշիչների և չոփորոշիչների հաշվառումով՝ հիմնված համալսարանների գերմանագիտության և մշակութաբանության բակալավրի կրթական ծրագրերի վրա, մասնավորապես Մաննհայմի համալսարան, Քոբլենց-Լանդաու համալսարան, Ռուսաստանի Դաշնության Մոսկվայի Մ. Լոմոնոսովի անվան պետական համալսարան:
8. Requirements for the academic staff
Ընդհանրական կարողություններ
Դասավանդման/մանկավարժական
· Դասընթացի ուսումնամեթոդական ծրագիր կազմելու հմտություն,
· Լսարանն արդյունավետ կառավարելու կարողություն,
· Կրթական նորագույն տեխնոլոգիաների տիրապետում և կիրառում,
· Դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների կիրառման կարողություն,
· Համագործակցային ուսուցման սկզբունքների որդեգրում,
· Տեսական և գործնական հմտությունները համադրելու և մատուցելու կարողություն:
Հետազոտական
· Տեսական և էմպիրիկ գիտահետազոտական աշխատանքի իրականացման կարողություն,
· Տպագիր և առցանց գիտական աղբյուրներից օգտվելու հմտություն,
· Գիտական խոսույթի բովանդակային վերլուծության կարողություն,
· Գիտական տեքստերի լեզվաոճական առանձնահատկությունների տիրապետում և վերլուծության
կարողություն,
· Գիտական աշխատանքներ խմբագրելու և ղեկավարելու կարողություն
Հաղորդակցման
· Լսարանի հետ հաղորդակցվելու հմտություն,
· Համագործակցային և մասնակցային, ուսանողակենտրոն հաղորդակցման կարողություն:
ՏՀՏ կիրառություն
· Բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ,
· Սոցիալական հարթակներից օգտվելու հմտություն,
· Օնլայն խմբերի կառավարում,
· Լուսացուցադրությունների ստեղծման կարողություն,
· Թվային տեխնոլոգիանների կիրառման հմտություն:
Այլ կարողություններ
· Մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն հաղորդակցությունների ոլորտում,
· Անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերն արդյունավետ իրականացնելու կարողություն,
· Ժամանակի պլանավորման և կառավարման կարողություն:
1. Մասնագիտական կարողություններ
· Անգլիական բանասիրության ոլորտում գիտական ուսումնասիրություններ իրականացնելու կարողություն
· Հարակից մասնագիտությունների մասին իմացություն (հոգեբանություն, լեզվահոգեբանություն,
միջմշակութային հաղորդակցություն, թարգմանություն և այլն),
· Տեղեկատվական տեխնոլոգիաներին տիրապետելու և դրանք մատուցելու կարողություն,
· Անգլերեն բանավոր հաղորդումներ, փաստաթղթեր կազմելու կարողություններ
· Գրականագիտության և լեզվաբանության ժամանակակից տեսությունների հիմնադրույթները
ներկայացնելու կարողություն
· Մասնագիտական փաստերի վերլուծություն և հետևություններ անելու կարողություն
2. Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· Գիտական աստիճան և/կամ կոչում հումանիտար և հասարակագիտական ոլորտում, կամ որոշ դեպքերում՝
տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ ստացած մագիստրոսի կոչում,
· Մեդիաոլորտում՝ նվազագույնը 3 տարվա փորձ,
Մանկավարժական փորձ
· Մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ (թրեյնինգներ)
իրականացնելու փորձառություն,
· Վերջին 3 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ
մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների,
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· Նվազագույնը 3 տարվա աշխատանքային փորձ լրագրություն, կառավարում, քաղաքագիտություն,
հոգեբանություն, սոցիոլոգիա, մարքեթինգ, բրենդինգ, գովազդ և այլ ոլորտներում։
Դասավանդման/մանկավարժական
· Դասընթացի ուսումնամեթոդական ծրագիր կազմելու հմտություն,
· Լսարանն արդյունավետ կառավարելու կարողություն,
· Կրթական նորագույն տեխնոլոգիաների տիրապետում և կիրառում,
· Դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների կիրառման կարողություն,
· Համագործակցային ուսուցման սկզբունքների որդեգրում,
· Տեսական և գործնական հմտությունները համադրելու և մատուցելու կարողություն:
Հետազոտական
· Տեսական և էմպիրիկ գիտահետազոտական աշխատանքի իրականացման կարողություն,
· Տպագիր և առցանց գիտական աղբյուրներից օգտվելու հմտություն,
· Գիտական խոսույթի բովանդակային վերլուծության կարողություն,
· Գիտական տեքստերի լեզվաոճական առանձնահատկությունների տիրապետում և վերլուծության
կարողություն,
· Գիտական աշխատանքներ խմբագրելու և ղեկավարելու կարողություն
Հաղորդակցման
· Լսարանի հետ հաղորդակցվելու հմտություն,
· Համագործակցային և մասնակցային, ուսանողակենտրոն հաղորդակցման կարողություն:
ՏՀՏ կիրառություն
· Բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ,
· Սոցիալական հարթակներից օգտվելու հմտություն,
· Օնլայն խմբերի կառավարում,
· Լուսացուցադրությունների ստեղծման կարողություն,
· Թվային տեխնոլոգիանների կիրառման հմտություն:
Այլ կարողություններ
· Մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն հաղորդակցությունների ոլորտում,
· Անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերն արդյունավետ իրականացնելու կարողություն,
· Ժամանակի պլանավորման և կառավարման կարողություն:
1. Մասնագիտական կարողություններ
· Անգլիական բանասիրության ոլորտում գիտական ուսումնասիրություններ իրականացնելու կարողություն
· Հարակից մասնագիտությունների մասին իմացություն (հոգեբանություն, լեզվահոգեբանություն,
միջմշակութային հաղորդակցություն, թարգմանություն և այլն),
· Տեղեկատվական տեխնոլոգիաներին տիրապետելու և դրանք մատուցելու կարողություն,
· Անգլերեն բանավոր հաղորդումներ, փաստաթղթեր կազմելու կարողություններ
· Գրականագիտության և լեզվաբանության ժամանակակից տեսությունների հիմնադրույթները
ներկայացնելու կարողություն
· Մասնագիտական փաստերի վերլուծություն և հետևություններ անելու կարողություն
2. Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· Գիտական աստիճան և/կամ կոչում հումանիտար և հասարակագիտական ոլորտում, կամ որոշ դեպքերում՝
տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ ստացած մագիստրոսի կոչում,
· Մեդիաոլորտում՝ նվազագույնը 3 տարվա փորձ,
Մանկավարժական փորձ
· Մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ (թրեյնինգներ)
իրականացնելու փորձառություն,
· Վերջին 3 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ
մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների,
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· Նվազագույնը 3 տարվա աշխատանքային փորձ լրագրություն, կառավարում, քաղաքագիտություն,
հոգեբանություն, սոցիոլոգիա, մարքեթինգ, բրենդինգ, գովազդ և այլ ոլորտներում։
9. Additional information about the programme