Type:
Master
Speciality:
023201.01.7 - Լեզվաբանություն
Specialisation:
023201.01.7 - Թարգմանչական գործ՝ անգլերեն և հայերեն
Qualification awarded:
Լեզվաբանության մագիստրոս
Programme academic year:
2025/2026
Mode of study:
Full time
1. Admission criteria/requirements
Տվյալ մասնագիտության շրջանակներում բակալավրի աստիճանի առկայության դեպքում ընդունելությունն անցկացվում է առանց քննությունների /բարձր ՄՈԳ-ի դեպքում/, ցածր ՄՈԳ և հարակից մասնագիտություն ունեցող դիմորդների ընդունելությունն անցկացվում է համապատասխան հարցաշարով քննությամբ և հարցազրույցով:
2. Programme Objectives
· զարգացնել ուսանողների մասնագիտական հմտությունները` տրամադրելով խորացված ուսուցում թարգմանաբանության ոլորտում,
· տրամադրել խորը տեսական և գործնական գիտելիքներ` թարգմանաբանության ժամանակակից մեթոդները, հիմնախնդիրները հասկանալու, մեկնաբանելու և վերլուծելու համար,
· խթանել ուսանողների քննադատական մտածողությունը և վերլուծական հմտությունները, տեսությունը և պրակտիկան համադրելու և գնահատելու ունակությունը, ինչպես նաև օժտել ուսանողներին մասնագիտական հմտություններով, որոնք անհրաժեշտ են թարգմանչական գործունեություն ծավալելու համար տարբեր մասնագիտական ոլորտներում։
· տրամադրել խորը տեսական և գործնական գիտելիքներ` թարգմանաբանության ժամանակակից մեթոդները, հիմնախնդիրները հասկանալու, մեկնաբանելու և վերլուծելու համար,
· խթանել ուսանողների քննադատական մտածողությունը և վերլուծական հմտությունները, տեսությունը և պրակտիկան համադրելու և գնահատելու ունակությունը, ինչպես նաև օժտել ուսանողներին մասնագիտական հմտություններով, որոնք անհրաժեշտ են թարգմանչական գործունեություն ծավալելու համար տարբեր մասնագիտական ոլորտներում։
3. Educational outcomes of the programme
Այս ծրագրի ավարտին ուսանողն ունակ կլինի․
- Մասնագիտական գիտելիք և իմացություն
- ներկայացնելու թարգմանաբանության արդիական հարցերը, ժամանակակից տեսությունները, հիմնական հասկացությունները
- քննարկելու թարգմանաբանության ասպարեզում ներկայումս իրականացվող հետազոտական աշխատանքները
- նկարագրելու գոյություն ունեցող ժամանակակից թարգմանաբանական տեսությունները
- ուսումնասիրելու թարգմանչական գործընթացի հիմնական փուլերը
- քննարկելու թիրախ տեքստերի ձևակերպման կանոններն ու սկզբունքները
- Գործնական մասնագիտական կարողություններ
- իրականացնելու ընդհանուր ուղղվածության և նեղ մասնագիտական տեքստերի թարգմանություն
- լուծելու թարգմանական տարբեր խնդիրներ՝ կատարելով համարժեքների ճիշտ ընտրություն
- կատարելու միջտեքստային համեմատական-զուգադրական ուսումնասիրություններ և վերլուծություններ
- վերլուծելու սկզբնաղբյուր տեքստի բառային, քերականական և ոճական առանձնահատկությունները և դրանք համարժեքորեն փոխանցել թիրախ տեքստում
- գործնականում կիրառելու ձեռքբերված տեսական գիտելիքները
- Ընդհանրական (փոխանցելի) կարողություններ
- օգտվելու տեղեկատվական տարատեսակ աղբյուրներից (համացանցային ռեսուրսներ, էլեկտրոնային գրադարաններ, լեզվաբանական կորպուսներ, գիտական հոդվածներ)
- քննադատաբար վերլուծելու, համադրելու և համակարգելու մասնագիտական տեղեկատվությունը՝ առաջադրելով հետազոտական նպատակներ և ընտրելով առաջադրված մասնագիտական խնդիրների լուծման արդյունավետ եղանակներ
- կիրառելու մասնագիտական գիտելիքներն աշխատանքային տարբեր բնագավառներում և հանրային խոսույթում
4. Assessment methods
Գնահատումը ներառում է հետևյալ բաղադրիչները.
1. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (2 ընթացիկ քննություն),
2. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ընթացիկ ստուգումներ կիսամյակի ընթացքում,
3. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և գնահատում կիսամյակի ընթացքում (ինքնուրույն աշխատանք),
4. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի կատարման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (հետազոտական աշխատանք, որը փոխարինում է ընթացիկ քննություններից որևէ մեկին),
5. դասընթացին մասնակցության գնահատում (մասնակցություն),
6. ամբողջ դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) եզրափակիչ գնահատում քննաշրջանում, որը ենթադրում է դասընթացի համար սահմանված կրթական վերջնադյունքների ձեռքբերման մակարդակի գնահատում:
1. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (2 ընթացիկ քննություն),
2. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ընթացիկ ստուգումներ կիսամյակի ընթացքում,
3. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և գնահատում կիսամյակի ընթացքում (ինքնուրույն աշխատանք),
4. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի կատարման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (հետազոտական աշխատանք, որը փոխարինում է ընթացիկ քննություններից որևէ մեկին),
5. դասընթացին մասնակցության գնահատում (մասնակցություն),
6. ամբողջ դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) եզրափակիչ գնահատում քննաշրջանում, որը ենթադրում է դասընթացի համար սահմանված կրթական վերջնադյունքների ձեռքբերման մակարդակի գնահատում:
5. Graduates future career opportunities
Որակյալ թարգմանիչների պահանջարկը հանրապետությունում մեծ է, և աշխատանքի տեղավորման հնարավորությունները նույպես բազմազան են: Սույն ծրագրի ավարտին ուսանողը կունենա ամբողջական և խոր գիտելիքներ թարգմանաբանության ոլորտում, ունակ կլինի կատարել գրավոր և բանավոր թարգմանություններ տարբեր մասնագիտական ոլորտներում, ինչը զգալիորեն կխթանի մրցունակությունն աշխատաշուկայում:
Սույն մասնագիտությամբ շրջանավարտները կարող են աշխատատեղեր զբաղեցնել հետևյալ հաստատություններում և կազմակերպություներում.
· տարբեր նախարարությունների արտաքին կապերի բաժիններում,
· տարբեր մասնագիտական ոլորտներին (իրավական, տնտեսական, քաղաքական և այլն) առնչվող տեղական և միջազգային կազմակերպություններում,
· միջպետական համատեղ ձեռնարկություններում,
· նոտարական գրասենյակներում,
· դատարաններում,
· բանկերում,
· տուրիստական գործակալություններում,
· հրատարակչություններում,
պետական և մասնավոր այլ հաստատություններում և ձեռնարկություններում։
Սույն մասնագիտությամբ շրջանավարտները կարող են աշխատատեղեր զբաղեցնել հետևյալ հաստատություններում և կազմակերպություներում.
· տարբեր նախարարությունների արտաքին կապերի բաժիններում,
· տարբեր մասնագիտական ոլորտներին (իրավական, տնտեսական, քաղաքական և այլն) առնչվող տեղական և միջազգային կազմակերպություններում,
· միջպետական համատեղ ձեռնարկություններում,
· նոտարական գրասենյակներում,
· դատարաններում,
· բանկերում,
· տուրիստական գործակալություններում,
· հրատարակչություններում,
պետական և մասնավոր այլ հաստատություններում և ձեռնարկություններում։
6. Resources and forms to support learning
Ծրագրի իրականացման համար ուսումնական ստորաբաժանումում առկա են անհրաժեշտ ուսումնական տարածքներ և գիտակրթական անհրաժեշտ սարքավորումներ: Ֆակուլտետի տարածքը բավարար է վերոնշյալ դասընթացների համար: Ստորաբաժանումում առկա համակարգչային բազան (համակարգչային լսարան, սինխրոն լսարաններ, պրոյեկտորներ, հեռուստացույցներ) ընդհանուր առմամբ բավարար է ծրագրի իրականացման համար: Ծրագիրն իրականացնող ուսումնական ստորաբաժանումում առկա է համապատասխան գրականութուն, իսկ նոր նյութերի (տպագիր և էլեկտրոնային) ձեռքբերումն ու մշակումը իրականացվելու է ծրագրում ընդգրկված դասախոսական կազմի միջոցով:
7. Educational standards or programme benchmarks used for programme development
Ծրագիրը իրականացվել է տվյալ մասնագիտության ոլորտում առկա ազգային և միջազգային ծրագրային կողմնորոշիչներին և չափորոշիչներին համապատասխան.
1. ՀՀ կառավարության 2016 թվականի հուլիսի 7-ի ՀՀ կրթության որակավորումների ազգային շրջանակ,
2. Եվրոպական բարձրագույն կրթության տարածքի որակավորումների շրջանակ,
3. այլ ծրագրեր (Սանկտ Պետերբուրգի պետական համալսարան, Մադրիդի Կոմպլուտենսե համալսարանի, Սան Խորխեի համալսարանի և Բոլոնիայի համալսարանի տվյալ մասնագիտության ոլորտում առկա ծրագրային կողմնորոշիչներ և չափորոշիչներ):
1. ՀՀ կառավարության 2016 թվականի հուլիսի 7-ի ՀՀ կրթության որակավորումների ազգային շրջանակ,
2. Եվրոպական բարձրագույն կրթության տարածքի որակավորումների շրջանակ,
3. այլ ծրագրեր (Սանկտ Պետերբուրգի պետական համալսարան, Մադրիդի Կոմպլուտենսե համալսարանի, Սան Խորխեի համալսարանի և Բոլոնիայի համալսարանի տվյալ մասնագիտության ոլորտում առկա ծրագրային կողմնորոշիչներ և չափորոշիչներ):
8. Requirements for the academic staff
Ընդհանրական կարողություններ.
Դասավանդման/մանկավարժական.
· Դասընթացի ուսումնամեթոդական ծրագիր կազմելու հմտություն,
· Լսարանն արդյունավետ կառավարելու կարողություն,
· Կրթական նորագույն տեխնոլոգիաների տիրապետում և կիրառում,
· Դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների կիրառման կարողություն,
· Համագործակցային ուսուցման սկզբունքների որդեգրում,
· Տեսական և գործնական հմտությունները համադրելու և մատուցելու կարողություն:
Հետազոտական
· Տեսական և էմպիրիկ գիտահետազոտական աշխատանքի իրականացման կարողություն,
· Տպագիր և առցանց գիտական աղբյուրներից օգտվելու հմտություն,
· Գիտական խոսույթի բովանդակային վերլուծության կարողություն,
· Գիտական տեքստերի լեզվաոճական առանձնահատկությունների տիրապետում և վերլուծության կարողություն,
· Գիտական աշխատանքները խմբագրելու և ղեկավարելու կարողություն
Հաղորդակցման
· Լսարանի հետ հաղորդակցվելու հմտություն,
· Համագործակցային և մասնակցային, ուսանողակենտրոն հաղորդակցման կարողություն:
ՏՀՏ կիրառություն
· Բազային համակարգչային MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ,
· Սոցիալական հարթակներից օգտվելու հմտություն,
· Օնլայն խմբերի կառավարում,
· Լուսացուցադրությունների ստեղծման կարողություն,
· Թվային տեխնոլոգիանների կիրառման հմտություն:
Այլ կարողություններ
· Մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն հաղորդակցությունների ոլորտում,
· Անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերն արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն,
· Ժամանակի պլանավորման և կառավարման կարողություն:
Մասնագիտական կարողություններ
· Թարգմանաբանության ոլորտում գիտական ուսումնասիրություններ իրականացնելու կարողություն
· Թարգմանաբանության արդիական հիմնախնդիրների և ժամանակակից մեթոդների մասին իմացություն,
· Տեղեկատվական տեխնոլոգիաներին տիրապետելու և դրանք մատուցելու կարողություն,
· Օտար լեզվով (ֆրանսերեն, անգլերեն) բանավոր հաղորդումներ, փաստաթղթեր կազմելու և թարգմանելու կարողություններ ,
· Թարգմանաբանության և հաղորդակցության ժամանակակից տեսությունների հիմնադրություները ներկայացնելու կարողություն,
· Մասնագիտական փաստերի վերլուծություն և հետևություններ անելու կարողություն
· Թարգմանաբանության դասավանդման նորագույն մեթոդներն ու տեխնոլոգիաները լսարանին մատուցելու կարողություն:
Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· Գիտական աստիճան և/կամ կոչում հումանիտար և հասարակագիտական ոլորտում, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ ստացած մագիստրոսի կոչում,
· Մեդիաոլորտում՝ նվազագույնը 3 տարվա փորձ,
Մանկավարժական փորձ
· Մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ (թրեյնինգներ) իրականացնելու փորձառություն,
· Վերջին 3 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների,
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
Նվազագույնը 3 տարվա աշխատանքային փորձ լրագրություն, կառավարում, քաղաքագիտություն, հոգեբանություն, սոցիոլոգիա, մարքեթինգ, բրենդինգ, գովազդ և այլ ոլորտներում։
Դասավանդման/մանկավարժական.
· Դասընթացի ուսումնամեթոդական ծրագիր կազմելու հմտություն,
· Լսարանն արդյունավետ կառավարելու կարողություն,
· Կրթական նորագույն տեխնոլոգիաների տիրապետում և կիրառում,
· Դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների կիրառման կարողություն,
· Համագործակցային ուսուցման սկզբունքների որդեգրում,
· Տեսական և գործնական հմտությունները համադրելու և մատուցելու կարողություն:
Հետազոտական
· Տեսական և էմպիրիկ գիտահետազոտական աշխատանքի իրականացման կարողություն,
· Տպագիր և առցանց գիտական աղբյուրներից օգտվելու հմտություն,
· Գիտական խոսույթի բովանդակային վերլուծության կարողություն,
· Գիտական տեքստերի լեզվաոճական առանձնահատկությունների տիրապետում և վերլուծության կարողություն,
· Գիտական աշխատանքները խմբագրելու և ղեկավարելու կարողություն
Հաղորդակցման
· Լսարանի հետ հաղորդակցվելու հմտություն,
· Համագործակցային և մասնակցային, ուսանողակենտրոն հաղորդակցման կարողություն:
ՏՀՏ կիրառություն
· Բազային համակարգչային MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ,
· Սոցիալական հարթակներից օգտվելու հմտություն,
· Օնլայն խմբերի կառավարում,
· Լուսացուցադրությունների ստեղծման կարողություն,
· Թվային տեխնոլոգիանների կիրառման հմտություն:
Այլ կարողություններ
· Մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն հաղորդակցությունների ոլորտում,
· Անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերն արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն,
· Ժամանակի պլանավորման և կառավարման կարողություն:
Մասնագիտական կարողություններ
· Թարգմանաբանության ոլորտում գիտական ուսումնասիրություններ իրականացնելու կարողություն
· Թարգմանաբանության արդիական հիմնախնդիրների և ժամանակակից մեթոդների մասին իմացություն,
· Տեղեկատվական տեխնոլոգիաներին տիրապետելու և դրանք մատուցելու կարողություն,
· Օտար լեզվով (ֆրանսերեն, անգլերեն) բանավոր հաղորդումներ, փաստաթղթեր կազմելու և թարգմանելու կարողություններ ,
· Թարգմանաբանության և հաղորդակցության ժամանակակից տեսությունների հիմնադրություները ներկայացնելու կարողություն,
· Մասնագիտական փաստերի վերլուծություն և հետևություններ անելու կարողություն
· Թարգմանաբանության դասավանդման նորագույն մեթոդներն ու տեխնոլոգիաները լսարանին մատուցելու կարողություն:
Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· Գիտական աստիճան և/կամ կոչում հումանիտար և հասարակագիտական ոլորտում, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ ստացած մագիստրոսի կոչում,
· Մեդիաոլորտում՝ նվազագույնը 3 տարվա փորձ,
Մանկավարժական փորձ
· Մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ (թրեյնինգներ) իրականացնելու փորձառություն,
· Վերջին 3 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների,
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
Նվազագույնը 3 տարվա աշխատանքային փորձ լրագրություն, կառավարում, քաղաքագիտություն, հոգեբանություն, սոցիոլոգիա, մարքեթինգ, բրենդինգ, գովազդ և այլ ոլորտներում։