Type:
Bachelor
Speciality:
023201.02.6 - Լեզվաբանություն
Specialisation:
023201.02.6 - Միջմշակութային հաղորդակցություն (անգլերեն)
Qualification awarded:
Բանասիրության բակալավր
Programme academic year:
2025/2026
Mode of study:
Full time
1. Admission criteria/requirements
«ՀՀ պետական և ոչ պետական բարձրագույն ուսումնական հաստատություններ ընդունելության (ըստ բակալավրի կրթական ծրագրի) կարգ», ՀՀ կառավարության որոշում (26 ապրիլի 2012 թվականի N 597 -Ն)։
Սահմանված ընդունելության քննություններն են.
· Հայոց լեզու և գրականություն (գրավոր)
.Անգլերեն (գրավոր)
Սահմանված ընդունելության քննություններն են.
· Հայոց լեզու և գրականություն (գրավոր)
.Անգլերեն (գրավոր)
2. Programme Objectives
Ծրագրի նպատակն է պատրաստել անգլերենի մասնագետներ, որոնք կունենան համակողմանի գիտելիքներ միջմշակութային հաղորդակցության ոլորտի վերաբերյալ և ունակ կլինեն արդյունավետ հաղորդակցվելու տարբեր մշակույթների ներկայացուցիչների հետ՝ հենվելով մշակութային իրազեկության սկզբունքների վրա: Շրջանավարտները հաջողությամբ կկարողանան կիրառել անգլերեն բանավոր և գրավոր խոսքի գիտելիքներն ու հմտությունները գործառության տարբեր ոլորտներում (ակադեմիական, գործարար և առօրյա հաղորդակցություն), ինչպես նաև համացանցային եղանակով իրականացվող տեղեկատվական հաղորդակցություններում (գովազդ, կոնտենտ տեղեկատվություն)
3. Educational outcomes of the programme
Այս ծրագրի ավարտին ուսանողն ունակ կլինի․
- Մասնագիտական գիտելիք և իմացություն
- ներկայացնելու լեզվամշակութաբանության և միջմշակութային հաղորդակցության ոլորտի հիմնահարցերը
- քննարկելու անգլերենի քերականական, բառագիտական, լեզվաոճական ոլորտների առանձնահատկությունները և անգլերեն լեզվամշակույթին բնորոշ հաղորդակցական գործաբանական կաղապարները
- լուսաբանելու անգլիախոս երկրների պատմաաշխարհագրական, վարչաիրավական, էթնիկ-լեզվական համակարգերը և զուգադրելու հայկական և անգլիական լեզվամշակույթների, մշակութային արժեքների մասին գիտելիքները
- ներկայացնելու միջմշակութային հաղորդակցության ընթացքում ծագող հաղորդակցական խոչընդոտները հաղթահարելու օպտիմալ ուղիները
- բացատրելու հաղորդակցման տարբեր ոլորտներում անգլերենի կիրառական տարատեսակների առանձնահատկությունները
- Գործնական մասնագիտական կարողություններ
- կատարելու անգլերեն գրավոր խոսքի գրագետ շարադրանք
- դրսևորելու անգլերեն բանավոր խոսքը ընկալելու և արձագանքելու պատշաճ հմտություններ
- կատարելու գրավոր և բանավոր թարգմանություններ անգլերենից հայերեն և հակառակը՝ կիրառելով լեզվի և մշակույթի փոխներգործության սկզբունքը
- ստեղծելու գովազդային և տեղեկատվական բնույթի տեքստեր անգլերեն
- գործնականում արդյունավետ հաղորդակցվելու միջմշակութային հաղորդակցման իրադրություններում
- գործադրելու երկրորդ օտար լեզվի բանավոր ու գրավոր խոսքի հմտությունները հաղորդակցման տարբեր ոլորտներում
- Ընդհանրական (փոխանցելի) կարողություններ
- օգտվելու միջմշակութային ոլորտին առնչվող տեղեկատվության տարատեսակ աղբյուրներից, մշակելու և ներկայացնելու տեղեկատվությունը
- կիրառելու ձեռք բերված տեսական գիտելիքները գործնականում
- կատարելու թիմային աշխատանք, որը պահանջում է համագործակցային գործունեության հմտություններ
4. Assessment methods
Գնահատման համակարգը ենթադրում է ուսանողների գիտելիքների պարբերական ստուգման և գնահատման բազմագործոն համակարգ, որի նպատակն է կազմակերպել ուսումնառության համաչափ գործընթաց, խթանել ուսանողի ինքնուրույն աշխատանքը և գնահատումը օգտագործել որպես ուսումնառության շարունակական բարելավման միջոց։ Գնահատումը ներառում է հետևյալ բաղադրիչները և ձևերը.
1.Դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում կիսամյակի ընթացքում ՝ 2 ընթացիկ քննություն
2.Դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ստուգումներ կիսամյակի ընթացքում՝ ընթացիկ ստուգում
3. Ծրագրով նասխատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և գնահատում կիսամյակի ընթացքում ՝ ինքնուրույն աշխատանք
4. Ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի կատարման գնահատում կիսամյակի ընթացքում, որը փոխարինում է ընթացիկ քննություններից որևէ մեկին՝ հետազոտական աշխատանք
5.Դասընթացին մասնակցելու գնահատում՝ մասնակցություն,
6.Ամբողջ դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) եզրափակիչ գնահատում քննաշրջանում՝ եզրափակիչ քննություն
1.Դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում կիսամյակի ընթացքում ՝ 2 ընթացիկ քննություն
2.Դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ստուգումներ կիսամյակի ընթացքում՝ ընթացիկ ստուգում
3. Ծրագրով նասխատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և գնահատում կիսամյակի ընթացքում ՝ ինքնուրույն աշխատանք
4. Ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի կատարման գնահատում կիսամյակի ընթացքում, որը փոխարինում է ընթացիկ քննություններից որևէ մեկին՝ հետազոտական աշխատանք
5.Դասընթացին մասնակցելու գնահատում՝ մասնակցություն,
6.Ամբողջ դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) եզրափակիչ գնահատում քննաշրջանում՝ եզրափակիչ քննություն
5. Graduates future career opportunities
«Լեզվաբանություն և միջմշակութային հաղորդակցություն (անգլերեն)» ծրագրի շրջանավարտները հնարավոր աշխատատեղեր կարող են զբաղեցնել հետևյալ հաստատություններում.
· ՀՀ Արտաքին գործերի, Կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի, Էկոնոմիկայի և այլ նախարարությունների արտաքին կապերի վարչություններ և PR բաժիններ
· ՀՀ գործող բանկեր՝ ACBA-CREDIT AGRICOLE, ID, AMERIA
· ՀՀ դեսպանատներ, հյուպատոսություններ՝ ԱՄՆ, Մեծ Բրիտանիայի, Հնդկաստանի Հանրապետության, ՉԺՀ դեսպանատներ, Եվրոպական միության պատվիրակություն
· միջազգային կազմակերպություններ՝ Եվրոպայի խորհրդի գրասենյակ, ՄԱԿ գրասենյակներ
· գովազդային գործակալություններ և ինովացիոն տեխնոլոգիաների ոլորտում գործող պետական և մասնավոր ձեռնարկություններ՝ Microsoft, ABC Communications, Marog
· տուրիստական գործակալություններ` Loca, Visa Concord, Great Tours
· թանգարաններ և գիտահետազոտական ինստիտուտներ` Մարտիրոս Սարյանի տուն-թանգարան, Սերգեյ Փարաջանովի թանգարան, Էրեբունի թանգարան, Մատենադարան, Հայոց ցեղասպանության թանգարան-ինստիտուտ
· անգլերենի ուսուցման կենտրոններ՝ Universe, Smart Choice, Go Language School, Pass, ՀՀ դպրոցներ
· ՀՀ Արտաքին գործերի, Կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի, Էկոնոմիկայի և այլ նախարարությունների արտաքին կապերի վարչություններ և PR բաժիններ
· ՀՀ գործող բանկեր՝ ACBA-CREDIT AGRICOLE, ID, AMERIA
· ՀՀ դեսպանատներ, հյուպատոսություններ՝ ԱՄՆ, Մեծ Բրիտանիայի, Հնդկաստանի Հանրապետության, ՉԺՀ դեսպանատներ, Եվրոպական միության պատվիրակություն
· միջազգային կազմակերպություններ՝ Եվրոպայի խորհրդի գրասենյակ, ՄԱԿ գրասենյակներ
· գովազդային գործակալություններ և ինովացիոն տեխնոլոգիաների ոլորտում գործող պետական և մասնավոր ձեռնարկություններ՝ Microsoft, ABC Communications, Marog
· տուրիստական գործակալություններ` Loca, Visa Concord, Great Tours
· թանգարաններ և գիտահետազոտական ինստիտուտներ` Մարտիրոս Սարյանի տուն-թանգարան, Սերգեյ Փարաջանովի թանգարան, Էրեբունի թանգարան, Մատենադարան, Հայոց ցեղասպանության թանգարան-ինստիտուտ
· անգլերենի ուսուցման կենտրոններ՝ Universe, Smart Choice, Go Language School, Pass, ՀՀ դպրոցներ
6. Resources and forms to support learning
Ծրագրի իրականացման համար ուսումնական ստորաբաժանումում առկա են անհրաժեշտ ուսումնական տարածքներ և գիտակրթական սարքավորումներ՝ համակարգչային լսարան, լուսացուցադրող սարք, էլեկտրոնային գրատախտակ, հեռուստացույց: Ուսումնական ստորաբաժանումում առկա է որոշակի գրականութուն, իսկ նոր նյութերի (տպագիր և էլեկտրոնային) ձեռքբերումն ու մշակումը իրականացվելու է ծրագրում ընդգրկված դասախոսական կազմի միջոցով
7. Educational standards or programme benchmarks used for programme development
Ծրագիրը մշակելիս որպես հիմք են ընդունվել ՀՀ բարձրագույն կրթության ՈԱՇ 6-րդ (բակալավրի) կրթական մակարդակի (որակավորման) համար պահանջվող նկարագրիչները (ՀՀ Կառավարության 2016 թվականի հուլիսի 7-ի N 714-Ն որոշում):
Ծրագիրն իրականացվել է նաև Եվրոպայի առաջատար բուհերի տվյալ մասնագիտության ոլորտում առկա ծրագրային կողմնորոշիչների և չափորոշիչների հաշվառումով (մասնավորապես՝ Մոսկվայի Մ. Լոմոնոսովի անվան պետական համալսարանի օտար լեզուների և երկրագիտության ֆակուլտետի, Գրոնինգենի (Նիդերլանդներ), Ուորուիքի (Անգլիա, Ռեդբուդ (Նիդերլանդներ) համալսարանների լեզվաբանության և միջմշակութային հաղորդակցության ֆակուլտետների տվյալ մասնագիտության ոլորտում առկա ծրագրային կողմնորոշիչների և չափորոշիչների հաշվառումով
Ծրագիրն իրականացվել է նաև Եվրոպայի առաջատար բուհերի տվյալ մասնագիտության ոլորտում առկա ծրագրային կողմնորոշիչների և չափորոշիչների հաշվառումով (մասնավորապես՝ Մոսկվայի Մ. Լոմոնոսովի անվան պետական համալսարանի օտար լեզուների և երկրագիտության ֆակուլտետի, Գրոնինգենի (Նիդերլանդներ), Ուորուիքի (Անգլիա, Ռեդբուդ (Նիդերլանդներ) համալսարանների լեզվաբանության և միջմշակութային հաղորդակցության ֆակուլտետների տվյալ մասնագիտության ոլորտում առկա ծրագրային կողմնորոշիչների և չափորոշիչների հաշվառումով
8. Requirements for the academic staff
Դասավանդման/մանկավարժական
· Դասընթացի ուսումնամեթոդական ծրագիր կազմելու հմտություն
· Լսարանն արդյունավետ կառավարելու կարողություն
· Կրթական նորագույն տեխնոլոգիաների տիրապետում և կիրառում
· Դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների կիրառման կարողություն
· Համագործակցային ուսուցման սկզբունքների որդեգրում
· Տեսական և գործնական հմտությունները համադրելու և մատուցելու կարողություն
Հետազոտական
· Տեսական և էմպիրիկ գիտահետազոտական աշխատանքի իրականացման կարողություն
· Տպագիր և առցանց գիտական աղբյուրներից օգտվելու հմտություն
· Միջմշակութային հաղորդակցության տեսության և հարակից լեզվաբանական այլ ոլորտներում ինքնուրույն գիտահետազոտական աշխատանք (հաղորդումներ, զեկուցումներ, գիտական բանավեճ և այլն) իրագործելու կարողություն
Հաղորդակցման
· Լսարանի հետ հաղորդակցվելու հմտություն
· Համագործակցային և մասնակցային, ուսանողակենտրոն հաղորդակցման կարողություն
ՏՀՏ կիրառություն
· Բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ
· Սոցիալական հարթակներից օգտվելու հմտություն
· Օնլայն խմբերի կառավարում
· Լուսացուցադրությունների ստեղծման կարողություն
· Թվային տեխնոլոգիաների կիրառման հմտություն
Այլ կարողություններ
· Մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն (մասնավորապես` միջմշակութային հաղորդակցության, լեզվաբանության, թարգմանաբանության ոլորտում)
· Անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերն արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն
· Օտար լեզվի իմացություն
. Ժամանակի պլանավորման և կառավարման կարողություն
Մասնագիտական կարողություններ
. Անգլերենի գերազանց իմացություն, անգլալեզու միջավայրում համապատասխան խոսքային ռազմավարություն իրականացնելու կարողություն` խուսափելով միջմշակութային լեզվական կոնֆլիկտներից
· Միջմշակութային հաղորդակցությանը առնչվող բանասիրական տարբեր գիտակարգերի և հարակից միջգիտակարգերի շուրջ տարբեր բանավեճեր և քննարկումներ կատարելու կարողություններ
· Միջմշակութային տեքստերի լեզվաոճական և ազգամշակութային առանձնահատկությունները քննելու և անգլերենից հայերեն և հայերենից անգլերեն թարգմանելու կարողություններ
· Միջմշակութային հաղորդակցության տեսության և հարակից լեզվաբանական այլ ոլորտներում գիտահետազոտական աշխատանք ղեկավարելու հմտություններ
· Միջմշակութային հաղորդակցման հիմնարար սկզբունքների, ձևերի ու առանձնահատկությունների և հաղորդակցական խոչընդոտները հաղթահարելու օպտիմալ ուղիների ներկայացնելու և վերլուծելու կարողություններ
· Մայրենի և օտար լեզվամշակույթների համադրության հիման վրա գլոբալ և տեղական համատեքստերի վերլուծություններ և ակտիվ գիտական քննարկումներ, բանավեճեր իրականացնելու հմտություններ
Ընդհանու0ր պահանջներ Գիտական աստիճան.
· Գիտական աստիճան և/կամ կոչում բանասիրության ոլորտում, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ ստացած մագիստրոսի կոչում
· Վերջին 5 տարում առնվազն 3 գիտական և /կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն և / կամ ոլորտում նվազագույնը 3 տարվա փորձ
· Վերջին 5 տարում առնվազն 3 մասնակցություն գիտաժողովների և/կամ աշխատաժողովների
Մանկավարժական փորձ
· Մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ (թրեյնինգներ) իրականացնելու փորձառություն
· Վերջին 3 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
. Նվազագույնը 3 տարվա աշխատանքային փորձ բանասիրության կամ հարակից ոլորտներում
· Դասընթացի ուսումնամեթոդական ծրագիր կազմելու հմտություն
· Լսարանն արդյունավետ կառավարելու կարողություն
· Կրթական նորագույն տեխնոլոգիաների տիրապետում և կիրառում
· Դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների կիրառման կարողություն
· Համագործակցային ուսուցման սկզբունքների որդեգրում
· Տեսական և գործնական հմտությունները համադրելու և մատուցելու կարողություն
Հետազոտական
· Տեսական և էմպիրիկ գիտահետազոտական աշխատանքի իրականացման կարողություն
· Տպագիր և առցանց գիտական աղբյուրներից օգտվելու հմտություն
· Միջմշակութային հաղորդակցության տեսության և հարակից լեզվաբանական այլ ոլորտներում ինքնուրույն գիտահետազոտական աշխատանք (հաղորդումներ, զեկուցումներ, գիտական բանավեճ և այլն) իրագործելու կարողություն
Հաղորդակցման
· Լսարանի հետ հաղորդակցվելու հմտություն
· Համագործակցային և մասնակցային, ուսանողակենտրոն հաղորդակցման կարողություն
ՏՀՏ կիրառություն
· Բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ
· Սոցիալական հարթակներից օգտվելու հմտություն
· Օնլայն խմբերի կառավարում
· Լուսացուցադրությունների ստեղծման կարողություն
· Թվային տեխնոլոգիաների կիրառման հմտություն
Այլ կարողություններ
· Մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն (մասնավորապես` միջմշակութային հաղորդակցության, լեզվաբանության, թարգմանաբանության ոլորտում)
· Անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերն արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն
· Օտար լեզվի իմացություն
. Ժամանակի պլանավորման և կառավարման կարողություն
Մասնագիտական կարողություններ
. Անգլերենի գերազանց իմացություն, անգլալեզու միջավայրում համապատասխան խոսքային ռազմավարություն իրականացնելու կարողություն` խուսափելով միջմշակութային լեզվական կոնֆլիկտներից
· Միջմշակութային հաղորդակցությանը առնչվող բանասիրական տարբեր գիտակարգերի և հարակից միջգիտակարգերի շուրջ տարբեր բանավեճեր և քննարկումներ կատարելու կարողություններ
· Միջմշակութային տեքստերի լեզվաոճական և ազգամշակութային առանձնահատկությունները քննելու և անգլերենից հայերեն և հայերենից անգլերեն թարգմանելու կարողություններ
· Միջմշակութային հաղորդակցության տեսության և հարակից լեզվաբանական այլ ոլորտներում գիտահետազոտական աշխատանք ղեկավարելու հմտություններ
· Միջմշակութային հաղորդակցման հիմնարար սկզբունքների, ձևերի ու առանձնահատկությունների և հաղորդակցական խոչընդոտները հաղթահարելու օպտիմալ ուղիների ներկայացնելու և վերլուծելու կարողություններ
· Մայրենի և օտար լեզվամշակույթների համադրության հիման վրա գլոբալ և տեղական համատեքստերի վերլուծություններ և ակտիվ գիտական քննարկումներ, բանավեճեր իրականացնելու հմտություններ
Ընդհանու0ր պահանջներ Գիտական աստիճան.
· Գիտական աստիճան և/կամ կոչում բանասիրության ոլորտում, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ ստացած մագիստրոսի կոչում
· Վերջին 5 տարում առնվազն 3 գիտական և /կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն և / կամ ոլորտում նվազագույնը 3 տարվա փորձ
· Վերջին 5 տարում առնվազն 3 մասնակցություն գիտաժողովների և/կամ աշխատաժողովների
Մանկավարժական փորձ
· Մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ (թրեյնինգներ) իրականացնելու փորձառություն
· Վերջին 3 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
. Նվազագույնը 3 տարվա աշխատանքային փորձ բանասիրության կամ հարակից ոլորտներում