Skip to main content
Գլխավոր
envelope
ՀայերենРусскийEnglish

Main Navigation (Arm)

  • Ընդունելություն
    • Բակալավրիատ
    • Մագիստրատուրա
    • Ասպիրանտուրա
    • Օտարերկրյա ուսանողներ
    • Նախապատրաստական դասընթացներ
    • Դիմորդների հետ տարվող աշխատանքներ
    • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
  • Կրթություն
    • Առաջինկուրսեցու ուղեցույց
    • Կրթական ծրագրեր
    • Մանկավարժի որակավորման շնորհում
    • Ակադեմիական գրագրության կենտրոն
    • Շարունակական կրթություն
    • Ակադեմիական օրացույց
  • Գիտություն
    • Բաց գիտություն
    • Գիտաժողովներ
    • Գրադարան
    • Դրամաշնորհներ
    • Հրատարակչություն
    • Մասնագիտական խորհուրդներ
    • ՄՌԿ ռազմավարություն հետազոտողների համար
  • Նորություններ
    • Իրադարձություններ
    • Միջոցառումներ
    • Լուրեր
    • Տեղեկագիր
    • Հայտարարություններ
    • Պատկերասրահ
    • Տեսադարան

Secondary navigation (Arm)

  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
    • Միջազգային համագործակցություն
    • Որակի ապահովում
    • ԵՊՀ պատմության թանգարան
    • Աշխատանք ԵՊՀ-ում
    • Հաճախ տրվող հարցեր
  • Կառուցվածք
    • ԵՊՀ ֆակուլտետներ և կրթական կենտրոններ
      • Աշխարհագրության և երկրաբանության ֆակուլտետ
      • Աստվածաբանության ֆակուլտետ
      • Արևելագիտության ֆակուլտետ
      • Ժուռնալիստիկայի ֆակուլտետ
      • Ինֆորմատիկայի և կիրառական մաթեմատիկայի ֆակուլտետ
      • Իրավագիտության ֆակուլտետ
      • Կենսաբանության ֆակուլտետ
      • Հայ բանասիրության ֆակուլտետ
      • Մաթեմատիկայի և մեխանիկայի ֆակուլտետ
      • Մանկավարժության և կրթության զարգացման կենտրոն
      • Միջազգային հարաբերությունների ֆակուլտետ
      • Պատմության ֆակուլտետ
      • Ռուս բանասիրության ֆակուլտետ
      • Սոցիոլոգիայի ֆակուլտետ
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կրթական և հետազոտական կենտրոն
      • Տնտեսագիտության և կառավարման ֆակուլտետ
      • Փիլիսոփայության և հոգեբանության ֆակուլտետ
      • Քիմիայի ֆակուլտետ
      • Եվրոպական լեզուների և հաղորդակցության ֆակուլտետ
      • Եվրոպական ուսումնասիրությունների կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտ
      • Ֆիզիկայի ինստիտուտ
      • Քաղաքացիական պաշտպանության ամբիոն
      • Ֆիզիկական դաստիարակության և սպորտի ամբիոն
    • Column Wrapper
      • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
      • ԵՊՀ Իջևանի մասնաճյուղ
    • Գիտական կենտրոններ և լաբորատորիաներ
      • Կենսաբանության գիտահետազոտական ինստիտուտ
      • Հայագիտական հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Հումանիտար հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Մաթեմատիկական և կիրառական հետազոտությունների կենտրոն
      • Քիմիայի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆիզիկայի գիտահետազոտական ինստիտուտ
    • Գիտաուսումնական կենտրոններ
      • Ամերիկյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Գերմեծ ինտեգրալ սխեմաների նախագծում (Սինոփսիս) մասնագիտացման լսարան-լաբորատորրիա
      • Դեղերի որակի հսկման և մոնիթորինգի գիտաուսումնական կենտրոն
      • Իրավաբանական կլինիկա
      • Կիրառական հոգեբանության կենտրոն
      • Հունագիտության գիտաուսումնական կենտրոն-գրադարան
      • Մանրէաբանական կենսատեխնոլոգիաների և կենսավառելիքի նորարարական կենտրոն
      • Ռուսական կենտրոն
      • Ռուսաստանյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Սոցիոլոգիայի հեռաուսուցման լաբորատորիա
    • Column Wrapper
      • Բաններ
    • ԵՊՀ վարչական ստորաբաժանումներ
      • Անձնակազմի կառավարման բաժին
      • Արխիվ
      • Ավտոպարկ
      • Բիզնես ինկուբատոր
      • Բյուրականի ուսումնաարտադրական բազա
      • Բուժկետ
      • Գիտական քարտուղարություն
      • Գիտական քաղաքականության վարչություն
      • Գնումների կազմակերպման վարչություն
      • Դոկտորական կրթության կենտրոն
      • ԵՊՀ պատմության թանգարան
      • Էներգետիկ համակարգի շահագործման բաժին
      • Ընդհանուր բաժին
      • Ընդունելության և դիմորդների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Իրավաբանական ծառայություն
      • Ծաղկաձորի ուսումնաարտադրական բազա
      • Հակահրդեհային ծառայություն
      • Հատուկ բաժին
      • Հաշվապահական հաշվառման վարչություն
      • Հյուրերի տուն
      • Հրատարակչություն
      • Մարքեթինգի բաժին
      • Միջազգային համագործակցության վարչություն
      • Մշակույթի կենտրոն
      • Շրջանավարտների և կարիերայի կենտրոն
      • Որակի ապահովման կենտրոն
      • Ռազմավարական պլանավորման կենտրոն
      • Ռեկտորի աշխատակազմ
      • Սարգիս և Մարի Իզմիրլյանների անվան գրադարան
      • Տարածքի բարեկարգման և կանաչապատման բաժին
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների վարչություն
      • Տնտեսական գործունեության կազմակերպման և վերահսկման բաժին
      • Ուսումնամեթոդական վարչություն
      • Ուսանողական հանրակացարան
      • Ուսանողների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Ֆինանսական վերլուծությունների վարչություն
  • Կառուցվածք
  • Շրջանավարտներ և կարիերա
    • Կարիերայի կենտրոն
    • Շրջանավարտների համայնք
    • ԵՊՀ բարեկամներ
  • Ուսանողական կյանք
    • Արվեստ և մշակույթ
    • ԵՊՀ ուսանողական խորհուրդ
    • ԵՊՀ ուսանողական գիտական ընկերություն
ՀայերենРусскийEnglish
envelope

Main Navigation (Arm)

  • Ընդունելություն
    • Բակալավրիատ
    • Մագիստրատուրա
    • Ասպիրանտուրա
    • Օտարերկրյա ուսանողներ
    • Նախապատրաստական դասընթացներ
    • Դիմորդների հետ տարվող աշխատանքներ
    • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
  • Կրթություն
    • Առաջինկուրսեցու ուղեցույց
    • Կրթական ծրագրեր
    • Մանկավարժի որակավորման շնորհում
    • Ակադեմիական գրագրության կենտրոն
    • Շարունակական կրթություն
    • Ակադեմիական օրացույց
  • Գիտություն
    • Բաց գիտություն
    • Գիտաժողովներ
    • Գրադարան
    • Դրամաշնորհներ
    • Հրատարակչություն
    • Մասնագիտական խորհուրդներ
    • ՄՌԿ ռազմավարություն հետազոտողների համար
  • Նորություններ
    • Իրադարձություններ
    • Միջոցառումներ
    • Լուրեր
    • Տեղեկագիր
    • Հայտարարություններ
    • Պատկերասրահ
    • Տեսադարան

Secondary navigation (Arm)

  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
    • Միջազգային համագործակցություն
    • Որակի ապահովում
    • ԵՊՀ պատմության թանգարան
    • Աշխատանք ԵՊՀ-ում
    • Հաճախ տրվող հարցեր
  • Կառուցվածք
    • ԵՊՀ ֆակուլտետներ և կրթական կենտրոններ
      • Աշխարհագրության և երկրաբանության ֆակուլտետ
      • Աստվածաբանության ֆակուլտետ
      • Արևելագիտության ֆակուլտետ
      • Ժուռնալիստիկայի ֆակուլտետ
      • Ինֆորմատիկայի և կիրառական մաթեմատիկայի ֆակուլտետ
      • Իրավագիտության ֆակուլտետ
      • Կենսաբանության ֆակուլտետ
      • Հայ բանասիրության ֆակուլտետ
      • Մաթեմատիկայի և մեխանիկայի ֆակուլտետ
      • Մանկավարժության և կրթության զարգացման կենտրոն
      • Միջազգային հարաբերությունների ֆակուլտետ
      • Պատմության ֆակուլտետ
      • Ռուս բանասիրության ֆակուլտետ
      • Սոցիոլոգիայի ֆակուլտետ
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կրթական և հետազոտական կենտրոն
      • Տնտեսագիտության և կառավարման ֆակուլտետ
      • Փիլիսոփայության և հոգեբանության ֆակուլտետ
      • Քիմիայի ֆակուլտետ
      • Եվրոպական լեզուների և հաղորդակցության ֆակուլտետ
      • Եվրոպական ուսումնասիրությունների կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտ
      • Ֆիզիկայի ինստիտուտ
      • Քաղաքացիական պաշտպանության ամբիոն
      • Ֆիզիկական դաստիարակության և սպորտի ամբիոն
    • Column Wrapper
      • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
      • ԵՊՀ Իջևանի մասնաճյուղ
    • Գիտական կենտրոններ և լաբորատորիաներ
      • Կենսաբանության գիտահետազոտական ինստիտուտ
      • Հայագիտական հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Հումանիտար հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Մաթեմատիկական և կիրառական հետազոտությունների կենտրոն
      • Քիմիայի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆիզիկայի գիտահետազոտական ինստիտուտ
    • Գիտաուսումնական կենտրոններ
      • Ամերիկյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Գերմեծ ինտեգրալ սխեմաների նախագծում (Սինոփսիս) մասնագիտացման լսարան-լաբորատորրիա
      • Դեղերի որակի հսկման և մոնիթորինգի գիտաուսումնական կենտրոն
      • Իրավաբանական կլինիկա
      • Կիրառական հոգեբանության կենտրոն
      • Հունագիտության գիտաուսումնական կենտրոն-գրադարան
      • Մանրէաբանական կենսատեխնոլոգիաների և կենսավառելիքի նորարարական կենտրոն
      • Ռուսական կենտրոն
      • Ռուսաստանյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Սոցիոլոգիայի հեռաուսուցման լաբորատորիա
    • Column Wrapper
      • Բաններ
    • ԵՊՀ վարչական ստորաբաժանումներ
      • Անձնակազմի կառավարման բաժին
      • Արխիվ
      • Ավտոպարկ
      • Բիզնես ինկուբատոր
      • Բյուրականի ուսումնաարտադրական բազա
      • Բուժկետ
      • Գիտական քարտուղարություն
      • Գիտական քաղաքականության վարչություն
      • Գնումների կազմակերպման վարչություն
      • Դոկտորական կրթության կենտրոն
      • ԵՊՀ պատմության թանգարան
      • Էներգետիկ համակարգի շահագործման բաժին
      • Ընդհանուր բաժին
      • Ընդունելության և դիմորդների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Իրավաբանական ծառայություն
      • Ծաղկաձորի ուսումնաարտադրական բազա
      • Հակահրդեհային ծառայություն
      • Հատուկ բաժին
      • Հաշվապահական հաշվառման վարչություն
      • Հյուրերի տուն
      • Հրատարակչություն
      • Մարքեթինգի բաժին
      • Միջազգային համագործակցության վարչություն
      • Մշակույթի կենտրոն
      • Շրջանավարտների և կարիերայի կենտրոն
      • Որակի ապահովման կենտրոն
      • Ռազմավարական պլանավորման կենտրոն
      • Ռեկտորի աշխատակազմ
      • Սարգիս և Մարի Իզմիրլյանների անվան գրադարան
      • Տարածքի բարեկարգման և կանաչապատման բաժին
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների վարչություն
      • Տնտեսական գործունեության կազմակերպման և վերահսկման բաժին
      • Ուսումնամեթոդական վարչություն
      • Ուսանողական հանրակացարան
      • Ուսանողների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Ֆինանսական վերլուծությունների վարչություն
  • Կառուցվածք
  • Շրջանավարտներ և կարիերա
    • Կարիերայի կենտրոն
    • Շրջանավարտների համայնք
    • ԵՊՀ բարեկամներ
  • Ուսանողական կյանք
    • Արվեստ և մշակույթ
    • ԵՊՀ ուսանողական խորհուրդ
    • ԵՊՀ ուսանողական գիտական ընկերություն
  1. Գլխավոր
  2. Նորություններ
  3. Բազմամշակութային միջավայր, նորարարական մեթոդներ. ԵՊՀ ուսանողը՝ արտերկրում ուսումնառելու մասին
Փետրվար 12, 2025 | 12:20
Կրթական ծրագրեր
Կրթություն
Միջազգային համագործակցություն

Բազմամշակութային միջավայր, նորարարական մեթոդներ. ԵՊՀ ուսանողը՝ արտերկրում ուսումնառելու մասին

ԵՊՀ միջազգային հարաբերությունների ֆակուլտետի ուսանող Լիլիթ Սահակյանն օրերս է վերադարձել Երևան: Նա մեկ կիսամյակ ուսումը շարունակել է Գերմանիայի Լյուդվիգսհաֆենի բիզնեսի և հասարակայնության համալսարանում՝ ուսումնասիրելով «Մարքեթինգ», «Մարդկային ռեսուրսների կառավարում» և այլ առարկաներ: Լիլիթը «Հանրային կառավարում» բակալավրի կրթական ծրագրի 4-րդ կուրսի ուսանող է: Նա ընդգծում է, որ համեմատել է Գերմանիայի և Հայաստանի կառավարման մոտեցումները հանրային մի շարք ոլորտներում և ուսումնասիրության արդյունքները կարտացոլի իր ավարտական աշխատանքում:

Լիլիթ Սահակյանը պատմել է Գերմանիայի Լյուդվիգսհաֆենի բիզնեսի և հասարակայնության համալսարանում կիրառվող ուսումնական մեթոդի արդյունավետության, ինչպես նաև միջմշակութային հաղորդակցության կարևորության մասին: 

Արտերկրի բուհում դասավանդման մեթոդը՝ թեման արդյունավետ յուրացնելու միջոց

Գերմանիայում ինձ շատ դուր եկավ ոչ ֆորմալ դասավանդման մեթոդը: Դասաժամին նախ ներկայացվում էր տվյալ օրվա կրթական ծրագրի տեսական մասը, այնուհետև հանձնարարվում տվյալ նյութի վերաբերյալ գործնական աշխատանք: Աշխատում էինք թիմերով ու կատարված աշխատանքը ներկայացնում դասախոսին: Խմբով աշխատելու մոտեցումը ուսանողներին հնարավորություն էր տալիս ավելի արագ բացահայտելու միմյանց, ինչպես նաև լսելու հանձնարարված նախագծին առնչվող տարբեր գաղափարներ, վերլուծելու ու զարգացնելու դրանք, իսկ ծագած հարցերն ուղղում էինք դասախոսին՝ նախագիծն ամբողջացնելու համար: Այս մեթոդն օգնում էր, որ հենց դասի ժամանակ յուրացնեինք տվյալ օրվա թեման, քանի որ տեսական նյութից ստացած գիտելիքները կիրառում էինք նաև գործնականում: Կարծում եմ, որ դասավանդման այս մեթոդն ավելի արդյունավետ է, քան 90 րոպե դասախոսություն լսելը: 

Շատ առարկաների դեպքում ենք ունեցել պարտադիր թիմային աշխատանք, հիմնական դասավանդման մեթոդիկան այսպիսինն էր:

Ինչ վերաբերում է դասախոսների գիտելիքներին, պետք է նշեմ, որ Լյուդվիգսհաֆենի բիզնեսի և հասարակայնության համալսարանում ինձ դասավանդած դասախոսները իրենց ոլորտում շատ լավ մասնագետներ են, իսկ ԵՊՀ դասախոսները, բացի իրենց մասնագիտական տիրույթից, ունեն նաև շատ խորքային գիտելիքներ այլ թեմաներից: 

Երկու երկրներում էլ ունեմ այնպիսի դասախոսներ, որոնց հետ կապը պահպանվում է։ Նրանցից միշտ կարող եմ ստանալ ինձ հետաքրքրող հարցերի պատասխանները: 

Դասաժամեր՝ առանց ընդմիջումների

ԵՊՀ-ում ուսանողները դասի են գնում շաբաթը 5 օր և օրական ունենում են 4-5 դասաժամ, իսկ Լյուդվիգսհաֆենի բիզնեսի և հասարակայնության համալսարանում լինում էին օրեր, որ ես որևէ առարկայից որևէ դասաժամ չունեի։ Օրեր էլ կային, որ ընդամենը մեկ առարկա ունեինք: Ընդհանրապես, յուրաքանչյուր առարկայից շաբաթական մեկ ակադեմիական ժամ ունեինք, սակայն դրանք տևում էին 90 րոպե և անցկացվում էին առանց ընդմիջումների: Իմ ընտրած առարկաների պարապմունքները կազմակերպվում էին կա՛մ լսարանային պայմաններում, կա՛մ հեռավար տարբերակով:

Մասնավորապես՝ մեծ հետաքրքրություն էր ներկայացնում «Case studies and business projects» առարկան, որի մեկնարկի օրը միայն դասախոսի հետ հանդիպում ունեցանք, ընտրեցինք թիմ ու այն կազմակերպությունը, որի ուղղությամբ աշխատելու ենք։ Այնուհետև սկսեցինք աշխատել թիմով ու երկու ամիս շարունակ հանդիպումներ էինք ունենում թիմի անդամների հետ առանց դասախոսի։ Յուրաքանչյուրս կատարում էինք մեր բաժին աշխատանքը, կազմում հաշվետվություններ՝ կատարված աշխատանքի վերաբերյալ: Դասախոսի հետ հերթական, այսինքն՝ երկրորդ հանդիպումը տեղի ունեցավ վերջին դասի ժամանակ, որի ընթացքում ներկայացրինք երկու ամիսների ընթացքում կատարված աշխատանքի հաշվետվությունը:

Բազմամշակութային միջավայր, նոր բացահայտումներ

Լյուդվիգսհաֆենի բիզնեսի և հասարակայնության համալսարանում սովորող ուսանողները տարբեր ազգերի ներկայացուցիչներ էին, այդ թվում՝ ճապոնացի, ռումինացի, կորեացի, չինացի, թուրք: Ես բավական հաճախ շփվում էի տարբեր ազգերի ուսանողների հետ, փորձում էի հասկանալ՝ արդյոք ունեն այնպիսի դրական կողմեր այլ մշակույթ կրող մարդիկ, որոնք չունենք մենք, և հակառակը: Բազմամշակութային միջավայրն օգնում է մարդուն լինել ավելի հանդուրժող, ավելի նրբանկատ ու, ամենակարևորը, հավասար մոտեցում ունենալ մարդկանց նկատմամբ՝ անկախ նրանց մաշկի գույնից, ազգությունից, կրոնից:

ԵՊՀ-ում դասավանդվող առարկաների շրջանակում ես սովորել էի նաև տարբեր ազգերի հետ բանակցություններ վարելու հմտությունները, ինչպես նաև ուսումնասիրել էի, թե, օրինակ, ինչպես են ճապոնացիները սիրում ուտել, եվրոպացիները՝ որևէ հարցի շուրջ քննարկումներ ծավալել և այլն: Այս թեման ինձ համար ավելի կիրառելի ու հասկանալի դարձավ, երբ սկսեցի շփվել տարբեր ազգերի հետ: Կարծում եմ, որ տարբեր մշակույթներ կրող մարդկանց հետ շփվելու փորձառությունս օգտակար կլինի նաև, երբ որևէ միջազգային կազմակերպությունում աշխատեմ: 

Քայլեր, որոնք նպաստեցին հասնելու Գերմանիա

Արտերկրում ուսումս շարունակելու համար կարևորվել են և՛ առաջադիմությունը, և՛ անգլերենի իմացությունը (այդ թվում՝ խոսակցական մակարդակը), և՛ ոգեշնչումը, ինչպես նաև «էրազմուս+»-ի ծրագրերին մասնակցությունս:

Վեց ամիսները, որոնք անցկացրի Գերմանիայում, ինձ համար համեմատությունների ամիսներ էին։ Ես անընդհատ համեմատել եմ երկու համալսարանները, երկու երկրները: Ինչ վերաբերում է Հայաստանում ու Գերմանիայիում ուսանողական կյանքին, ապա նշեմ, որ Գերմանիայում ես կարծես հետազոտող լինեի․ գնում էի համալսարան, ուսումնասիրում իմ ընտրած առարկաներն ու վերադառնում տուն։ Մինչդեռ ԵՊՀ-ում ուսանողական կյանքը, միջանձնային հարաբերություններն այնքան ջերմ են նույնիսկ դասերից դուրս, որ լինելով եվրոպական առաջատար բուհերից մեկի ուսանող՝ ես, այնուամենայնիվ, կարոտում էի թե՛ Երևանին, թե՛ ԵՊՀ-ին:

Նարա Մարտիրոսյան
ShareFacebookTelegram

Վերջին նորություններ

«Հոդվածագրության դպրոց-3» գիտակրթական ծրագիրը ԵՊՀ-ում

22.05.2025

ԵՊՀ հետազոտողները գնահատում են թանգարանների օդի աղտոտվածությունն ու առաջարկում մաքրման միջոցներ

22.05.2025

«Աշխատանքային օրենսդրության առանձնահատկությունները մինչև 18 տարեկան անձանց համար». իրազեկման արշավ ՍԹԵՄ ավագ դպրոցի...

21.05.2025
Տեսնել բոլորը

Հայտարարություններ

Մեկնարկում է «Արդ եւս» ծրագիրը

05.21.2025

«էրազմուս+» ծրագրի միջազգային կրեդիտային շարժունություն. Կորունայի համալսարան, Իսպանիա

05.20.2025 - 06.10.2025

«Էրազմուս+» ծրագրի միջազգային կրեդիտային շարժունություն․ Լ’Աքվիլայի համալսարան, Իտալիա

05.19.2025 - 05.26.2025
Տեսնել բոլորը

Արագ հասանելիություն

  • Ինտրանետ
  • E-learning
  • Mulberry
  • Էլ. դիմումներ
  • Հեռախոսագիրք
  • Registrar
  • Փաստաթղթեր

Footer site information

  • Հիմնական էջեր
    • Ընդունելություն
    • Կրթություն
    • Գիտություն
    • Նորություններ
  • Տեղեկատվություն
    • Հաճախ տրվող հարցեր
    • Թափուր հաստիքներ
    • Կրթական ծրագրերի որոնում
    • Դիմորդներին
    • Ուսանողներին
  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
© Երևանի պետական համալսարան 2025
Հասցե` ՀՀ, ք. Երևան, 0025, Ալեք Մանուկյան 1 (+37460) 710000 info@ysu.am