Skip to main content
Գլխավոր
envelope
ՀայերենРусскийEnglish

Main Navigation (Arm)

  • Ընդունելություն
    • Բակալավրիատ
    • Մագիստրատուրա
    • Ասպիրանտուրա
    • Օտարերկրյա ուսանողներ
    • Նախապատրաստական դասընթացներ
    • Դիմորդների հետ տարվող աշխատանքներ
    • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
  • Կրթություն
    • Առաջինկուրսեցու ուղեցույց
    • Կրթական ծրագրեր
    • Մանկավարժի որակավորման շնորհում
    • Ակադեմիական գրագրության կենտրոն
    • Շարունակական կրթություն
    • Ակադեմիական օրացույց
  • Գիտություն
    • Բաց գիտություն
    • Գիտաժողովներ
    • Գրադարան
    • Դրամաշնորհներ
    • Հրատարակչություն
    • Մասնագիտական խորհուրդներ
    • ՄՌԿ ռազմավարություն հետազոտողների համար
  • Նորություններ
    • Իրադարձություններ
    • Միջոցառումներ
    • Լուրեր
    • Տեղեկագիր
    • Հայտարարություններ
    • Պատկերասրահ
    • Տեսադարան

Secondary navigation (Arm)

  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
    • Միջազգային համագործակցություն
    • Որակի ապահովում
    • ԵՊՀ պատմության թանգարան
    • Աշխատանք ԵՊՀ-ում
    • Հաճախ տրվող հարցեր
  • Կառուցվածք
    • ԵՊՀ ֆակուլտետներ և կրթական կենտրոններ
      • Աշխարհագրության և երկրաբանության ֆակուլտետ
      • Աստվածաբանության ֆակուլտետ
      • Արևելագիտության ֆակուլտետ
      • Ժուռնալիստիկայի ֆակուլտետ
      • Ինֆորմատիկայի և կիրառական մաթեմատիկայի ֆակուլտետ
      • Իրավագիտության ֆակուլտետ
      • Կենսաբանության ֆակուլտետ
      • Հայ բանասիրության ֆակուլտետ
      • Մաթեմատիկայի և մեխանիկայի ֆակուլտետ
      • Մանկավարժության և կրթության զարգացման կենտրոն
      • Միջազգային հարաբերությունների ֆակուլտետ
      • Պատմության ֆակուլտետ
      • Ռուս բանասիրության ֆակուլտետ
      • Սոցիոլոգիայի ֆակուլտետ
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կրթական և հետազոտական կենտրոն
      • Տնտեսագիտության և կառավարման ֆակուլտետ
      • Փիլիսոփայության և հոգեբանության ֆակուլտետ
      • Քիմիայի ֆակուլտետ
      • Եվրոպական լեզուների և հաղորդակցության ֆակուլտետ
      • Եվրոպական ուսումնասիրությունների կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտ
      • Ֆիզիկայի ինստիտուտ
      • Քաղաքացիական պաշտպանության ամբիոն
      • Ֆիզիկական դաստիարակության և սպորտի ամբիոն
    • Column Wrapper
      • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
      • ԵՊՀ Իջևանի մասնաճյուղ
    • Գիտական կենտրոններ և լաբորատորիաներ
      • Կենսաբանության գիտահետազոտական ինստիտուտ
      • Հայագիտական հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Հումանիտար հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Մաթեմատիկական և կիրառական հետազոտությունների կենտրոն
      • Քիմիայի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆիզիկայի գիտահետազոտական ինստիտուտ
    • Գիտաուսումնական կենտրոններ
      • Ամերիկյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Գերմեծ ինտեգրալ սխեմաների նախագծում (Սինոփսիս) մասնագիտացման լսարան-լաբորատորրիա
      • Դեղերի որակի հսկման և մոնիթորինգի գիտաուսումնական կենտրոն
      • Իրավաբանական կլինիկա
      • Կիրառական հոգեբանության կենտրոն
      • Հունագիտության գիտաուսումնական կենտրոն-գրադարան
      • Մանրէաբանական կենսատեխնոլոգիաների և կենսավառելիքի նորարարական կենտրոն
      • Ռուսական կենտրոն
      • Ռուսաստանյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Սոցիոլոգիայի հեռաուսուցման լաբորատորիա
    • Column Wrapper
      • Բաններ
    • ԵՊՀ վարչական ստորաբաժանումներ
      • Անձնակազմի կառավարման բաժին
      • Արխիվ
      • Ավտոպարկ
      • Բիզնես ինկուբատոր
      • Բյուրականի ուսումնաարտադրական բազա
      • Բուժկետ
      • Գիտական քարտուղարություն
      • Գիտական քաղաքականության վարչություն
      • Գնումների կազմակերպման վարչություն
      • Դոկտորական կրթության կենտրոն
      • ԵՊՀ պատմության թանգարան
      • Էներգետիկ համակարգի շահագործման բաժին
      • Ընդհանուր բաժին
      • Ընդունելության և դիմորդների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Իրավաբանական ծառայություն
      • Ծաղկաձորի ուսումնաարտադրական բազա
      • Հակահրդեհային ծառայություն
      • Հատուկ բաժին
      • Հաշվապահական հաշվառման վարչություն
      • Հյուրերի տուն
      • Հրատարակչություն
      • Մարքեթինգի բաժին
      • Միջազգային համագործակցության վարչություն
      • Մշակույթի կենտրոն
      • Շրջանավարտների և կարիերայի կենտրոն
      • Որակի ապահովման կենտրոն
      • Ռազմավարական պլանավորման կենտրոն
      • Ռեկտորի աշխատակազմ
      • Սարգիս և Մարի Իզմիրլյանների անվան գրադարան
      • Տարածքի բարեկարգման և կանաչապատման բաժին
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների վարչություն
      • Տնտեսական գործունեության կազմակերպման և վերահսկման բաժին
      • Ուսումնամեթոդական վարչություն
      • Ուսանողական հանրակացարան
      • Ուսանողների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Ֆինանսական վերլուծությունների վարչություն
  • Կառուցվածք
  • Շրջանավարտներ և կարիերա
    • Կարիերայի կենտրոն
    • Շրջանավարտների համայնք
    • ԵՊՀ բարեկամներ
  • Ուսանողական կյանք
    • Արվեստ և մշակույթ
    • ԵՊՀ ուսանողական խորհուրդ
    • ԵՊՀ ուսանողական գիտական ընկերություն
ՀայերենРусскийEnglish
envelope

Main Navigation (Arm)

  • Ընդունելություն
    • Բակալավրիատ
    • Մագիստրատուրա
    • Ասպիրանտուրա
    • Օտարերկրյա ուսանողներ
    • Նախապատրաստական դասընթացներ
    • Դիմորդների հետ տարվող աշխատանքներ
    • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
  • Կրթություն
    • Առաջինկուրսեցու ուղեցույց
    • Կրթական ծրագրեր
    • Մանկավարժի որակավորման շնորհում
    • Ակադեմիական գրագրության կենտրոն
    • Շարունակական կրթություն
    • Ակադեմիական օրացույց
  • Գիտություն
    • Բաց գիտություն
    • Գիտաժողովներ
    • Գրադարան
    • Դրամաշնորհներ
    • Հրատարակչություն
    • Մասնագիտական խորհուրդներ
    • ՄՌԿ ռազմավարություն հետազոտողների համար
  • Նորություններ
    • Իրադարձություններ
    • Միջոցառումներ
    • Լուրեր
    • Տեղեկագիր
    • Հայտարարություններ
    • Պատկերասրահ
    • Տեսադարան

Secondary navigation (Arm)

  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
    • Միջազգային համագործակցություն
    • Որակի ապահովում
    • ԵՊՀ պատմության թանգարան
    • Աշխատանք ԵՊՀ-ում
    • Հաճախ տրվող հարցեր
  • Կառուցվածք
    • ԵՊՀ ֆակուլտետներ և կրթական կենտրոններ
      • Աշխարհագրության և երկրաբանության ֆակուլտետ
      • Աստվածաբանության ֆակուլտետ
      • Արևելագիտության ֆակուլտետ
      • Ժուռնալիստիկայի ֆակուլտետ
      • Ինֆորմատիկայի և կիրառական մաթեմատիկայի ֆակուլտետ
      • Իրավագիտության ֆակուլտետ
      • Կենսաբանության ֆակուլտետ
      • Հայ բանասիրության ֆակուլտետ
      • Մաթեմատիկայի և մեխանիկայի ֆակուլտետ
      • Մանկավարժության և կրթության զարգացման կենտրոն
      • Միջազգային հարաբերությունների ֆակուլտետ
      • Պատմության ֆակուլտետ
      • Ռուս բանասիրության ֆակուլտետ
      • Սոցիոլոգիայի ֆակուլտետ
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կրթական և հետազոտական կենտրոն
      • Տնտեսագիտության և կառավարման ֆակուլտետ
      • Փիլիսոփայության և հոգեբանության ֆակուլտետ
      • Քիմիայի ֆակուլտետ
      • Եվրոպական լեզուների և հաղորդակցության ֆակուլտետ
      • Եվրոպական ուսումնասիրությունների կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտ
      • Ֆիզիկայի ինստիտուտ
      • Քաղաքացիական պաշտպանության ամբիոն
      • Ֆիզիկական դաստիարակության և սպորտի ամբիոն
    • Column Wrapper
      • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
      • ԵՊՀ Իջևանի մասնաճյուղ
    • Գիտական կենտրոններ և լաբորատորիաներ
      • Կենսաբանության գիտահետազոտական ինստիտուտ
      • Հայագիտական հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Հումանիտար հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Մաթեմատիկական և կիրառական հետազոտությունների կենտրոն
      • Քիմիայի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆիզիկայի գիտահետազոտական ինստիտուտ
    • Գիտաուսումնական կենտրոններ
      • Ամերիկյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Գերմեծ ինտեգրալ սխեմաների նախագծում (Սինոփսիս) մասնագիտացման լսարան-լաբորատորրիա
      • Դեղերի որակի հսկման և մոնիթորինգի գիտաուսումնական կենտրոն
      • Իրավաբանական կլինիկա
      • Կիրառական հոգեբանության կենտրոն
      • Հունագիտության գիտաուսումնական կենտրոն-գրադարան
      • Մանրէաբանական կենսատեխնոլոգիաների և կենսավառելիքի նորարարական կենտրոն
      • Ռուսական կենտրոն
      • Ռուսաստանյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Սոցիոլոգիայի հեռաուսուցման լաբորատորիա
    • Column Wrapper
      • Բաններ
    • ԵՊՀ վարչական ստորաբաժանումներ
      • Անձնակազմի կառավարման բաժին
      • Արխիվ
      • Ավտոպարկ
      • Բիզնես ինկուբատոր
      • Բյուրականի ուսումնաարտադրական բազա
      • Բուժկետ
      • Գիտական քարտուղարություն
      • Գիտական քաղաքականության վարչություն
      • Գնումների կազմակերպման վարչություն
      • Դոկտորական կրթության կենտրոն
      • ԵՊՀ պատմության թանգարան
      • Էներգետիկ համակարգի շահագործման բաժին
      • Ընդհանուր բաժին
      • Ընդունելության և դիմորդների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Իրավաբանական ծառայություն
      • Ծաղկաձորի ուսումնաարտադրական բազա
      • Հակահրդեհային ծառայություն
      • Հատուկ բաժին
      • Հաշվապահական հաշվառման վարչություն
      • Հյուրերի տուն
      • Հրատարակչություն
      • Մարքեթինգի բաժին
      • Միջազգային համագործակցության վարչություն
      • Մշակույթի կենտրոն
      • Շրջանավարտների և կարիերայի կենտրոն
      • Որակի ապահովման կենտրոն
      • Ռազմավարական պլանավորման կենտրոն
      • Ռեկտորի աշխատակազմ
      • Սարգիս և Մարի Իզմիրլյանների անվան գրադարան
      • Տարածքի բարեկարգման և կանաչապատման բաժին
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների վարչություն
      • Տնտեսական գործունեության կազմակերպման և վերահսկման բաժին
      • Ուսումնամեթոդական վարչություն
      • Ուսանողական հանրակացարան
      • Ուսանողների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Ֆինանսական վերլուծությունների վարչություն
  • Կառուցվածք
  • Շրջանավարտներ և կարիերա
    • Կարիերայի կենտրոն
    • Շրջանավարտների համայնք
    • ԵՊՀ բարեկամներ
  • Ուսանողական կյանք
    • Արվեստ և մշակույթ
    • ԵՊՀ ուսանողական խորհուրդ
    • ԵՊՀ ուսանողական գիտական ընկերություն
  1. Գլխավոր
  2. Նորություններ
  3. «ԿՐԹՈՒԹՅՈՒՆԸ ՍՈՍԿ ԳԻՏԵԼԻՔԻ ՀԱՂՈՐԴՈՒՄ ՉԷ. ԱՅՆ ՆՈՐԻ ՀԱՄԱՏԵՂ ՀԱՅՏՆԱԳՈՐԾՄԱՆ ՍՏԵՂԾԱԳՈՐԾԱԿԱՆ ԳՈՐԾԸՆԹԱՑ Է». ՍԻԼՎԱ ՊԵՏՐՈՍՅԱՆ
Մայիս 22, 2020 | 14:54
Հասարակություն

«ԿՐԹՈՒԹՅՈՒՆԸ ՍՈՍԿ ԳԻՏԵԼԻՔԻ ՀԱՂՈՐԴՈՒՄ ՉԷ. ԱՅՆ ՆՈՐԻ ՀԱՄԱՏԵՂ ՀԱՅՏՆԱԳՈՐԾՄԱՆ ՍՏԵՂԾԱԳՈՐԾԱԿԱՆ ԳՈՐԾԸՆԹԱՑ Է». ՍԻԼՎԱ ՊԵՏՐՈՍՅԱՆ

ԵՊՀ փիլիսոփայության պատմության, տեսության և տրամաբանության ամբիոնի դոցենտ Սիլվա Պետրոսյանը «Երևանի պետական համալսարանում դասավանդման գերազանցության մրցանակ» ամենամյա մրցույթի հասարակագիտական անվանակարգի հաղթողներից է: Տիկին Պետրոսյանի հետ զրուցել ենք կրթության ոլորտի մարտահրավերների, նոր մեթոդների կիրառման և նրա կողմից իրականացվող հետազոտական աշխատանքների մասին:
Interview-with-Silva-Petrosyan

- Տիկի՛ն Պետրոսյան, կպատմե՞ք, թե ինչպես եք ընտրել Ձեր մասնագիտությունը և որոշել ստացած գիտելիքները հաղորդել եկող սերնդին:

- Մասնագիտությունս (եթե փիլիսոփայությունը կարելի է անվանել մասնագիտություն, ըստ իս, այն ավելի շուտ ընդհանրա-գիտություն, համա-գիտություն  է, ես կասեի, որ նույնիսկ սոսկ գիտություն չէ, այլ՝ ապրելակերպ) ընտրել եմ դպրոցական տարիքում, երբ ուսանող քրոջս շնորհիվ առիթ ունեցա հաղորդակցվելու փիլիսոփաների հետ ու փիլիսոփայական տեքստերին։ Զգացի, որ բոլոր ոլորտներից ամենաշատը դա է ինձ գրավում, թեպետ ուսուցիչներս ինձ այլ խորհուրդներ էին տալիս։ Նրանցից ամեն մեկը ցանկանում էր, որ շարունակեմ իր առարկայի ուղղությամբ։ Սակայն ես հստակ գիտեի, որ ցանկանում եմ ուսանել փիլիսոփայության ֆակուլտետում, քանի որ ինձ հուզող կարևորագույն հարցերի պատասխանները հույս ունեի գտնել փիլիսոփայության օգնությամբ։ Եվ ուրախ եմ, որ չսխալվեցի։

ԵՊՀ-ում ուսանողական տարիներս հիշում եմ մեծ հաճույքով, քանի որ առիթ եմ ունեցել հաղորդակցվելու բարձր մտածական մշակույթի տեր դասախոսների հետ, որոնցից սովորում էինք և՛ մտածել, և՛ հարցերը դիտարկել տարբեր կողմերից՝ որոնելով կուռ հիմնավորումներ։ Սակայն փիլիսոփայականին հաղորդակցվելու ոգևորությանս զուգահեռ՝ տարիների ընթացքում սկսեցի ցավով նկատել, թե մեզանում երբեմն որքան է զգացվում տարրական իմաստասիրման, արժեքների ու մարդկայնության պակասը։ Ինչ վերաբերում է դասավանդելուն, ես այն ընկալում եմ որպես ուսանողների հետ համատեղ մտածելու գործընթաց, ճշմարտության համատեղ որոնման մի գրավիչ ու ամեն սերնդի հետ նորովի իրականացվող ընթացք։

- Ըստ Ձեզ՝ ի՞նչ մարտահրավերներ կան այսօր կրթության ոլորտում:

- Կրթությունն այսօր, ինչպես շատ այլ բնագավառներ, նոր, հարափոփոխ իրականությանը հարմարվելու խնդիրներ ունի։ Այն իր բնույթով պահպանողական է, քանի որ ինչ-որ իմաստով հետահայաց է՝ ամեն նոր սերնդի հնարավորություն է տալիս հաղորդակցվելու իրենից առաջ մարդկության ունեցած ձեռքբերումներին։ Սակայն լավագույն կրթությունը, պարունակելով այդ հետահայացության տարրը, պետք է ունենա նաև ապագայի հստակ տեսլական, պետք է ինչ-որ իմաստով առաջ ընկնի ժամանակից։ Բացի դրանից՝ կրթությունը պետք է ոչ թե պատրաստի պատասխաններ մատուցի սովորողներին, այլ սովորեցնի մտածել, սովորեցնի ձևակերպել ու լուծել խնդիրներ։ Ներկայումս ահագնացող տեղեկատվական հոսքերի պայմաններում խիստ կարևորվում է քննադատական մտածողության՝ պիտանի, արժեքավոր և անպիտան կամ նույնիսկ վնասակար տղեկատվության տարբերակման ու տեղեկատվական մաքրակեցության գաղափարը։ Պարզվում է, որ էկոլոգիական աղբը ոչ միայն բնական միջավայրում է շատանում, այլև մտոլորտում, մտածական տիրույթում։ Եվ այսօրվա մարդը պետք է կարողանա կարգ ու կանոն հաստատել նաև այդ ոլորտում, իսկ դրա համար նա պետք է ունենա մտածողության հմտություններ ու արժեքային կողմնորոշիչներ, որոնց զարգացումն էլ սովորողների շրջանում կրթության ոլորտի խնդիրն է։

  

- Ի՞նչ մեթոդներ կարելի է կիրառել այսօր՝ ուսուցումն առավել արդյունավետ դարձնելու նպատակով:

- Այսօր շատ կարևոր են խաղարկային տարր պարունակող, փոխներգործուն մեթոդները, որոնց շնորհիվ սովորողներն ակտիվորեն ներգրավվում են ուսումնառության գործընթացում՝ դառնալով դրա լիիրավ պատասխանատուները։ Մտածողության և հաղորդակցական հմտություններին տիրապետելու տեսանկյունից կարևոր են դերային խաղերը, մոդելավորումները, փոքր և մեծ խմբային աշխատանքներն ու բանավեճ-քննարկումները։ Իսկ հետազոտական հմտությունների զարգացման տեսանկյունից արդյունավետ են անհատական ու խմբային նախագծերը։

Ներկայումս, բնականաբար, առավել կարևորվում է ՏՀՏ-ների ներգրավումը կրթության գործընթացում, և ուրախությամբ պետք է նշեմ, որ ԵՊՀ-ն այս ոլորտում հայաստանյան, և ինչու չէ, նաև ԱՊՀ տարածաշրջանի առաջատարներից մեկն է՝ նորարարական դասավանդման ու ուսումնառության օժանդակմանը միտված «PRINTeL» ծրագրի շնորհիվ։ Ծրագրի շրջանակում և՛ բազմաթիվ դասախոսներ են վերապատրաստվել (այդ գործընթացը շարունակական է), և՛ շուտով լույս կտեսնեն նորարարական ու ՏՀՏ-ների ներգրավմամբ ուսուցում-ուսումնառության մեթոդներին նվիրված գրքույկ-ուղեցույցներ։ Իսկ այն, որ էլեկտրոնային հարթակներն անհրաժեշտ են կրթական գործընթաց իրականացնելու համար, թագավարակի այս ճգնաժամից հետո այլևս կասկածի ենթակա չէ, և ես ցանկանում եմ շնորհակալություն հայտնել համալսարանական հեռավար հարթակը գործարկող անձնակազմին՝ այս ամիսներին մեր անխափան աշխատանքն ապահովելու համար։ 

- Տիկի՛ն Պետրոսյան, ըստ Ձեզ՝ կարևո՞ր է, որ դասախոսը, մանկավարժական գործունեությանը զուգահեռ, իրականացնի նաև գիտահետազոտական աշխատանք:

- Այո՛, կարևոր է, քանի որ հետազոտող դասախոսը գիտության ոլորտում իր օրախնդիրներով, իր ողջ կերպարով ակամա ուսուցանում է։ Բացի դրանից՝ փոխվում է նաև հարացույցը։ Միայն դասավանդող մարդն ավելի շուտ կատարում է ստեղծված գիտելիքի հաղորդման գործառույթ, սակայն կրթությունը սոսկ գիտելիքի հաղորդում չէ. այն նորի համատեղ հայտնագործման ստեղծագործական գործընթաց է, որը լավագույնս իրականանում է, երբ դասախոսն ուսանողների հետ հայտնվում է դեռևս չբացահայտվածի կիսաճանապարհին։ Ուսանողները, ծանոթանալով տվյալ հիմնախնդրի շուրջ օրվա իրադրությանը, երբեմն անսպասելի ու խիստ հետաքրքրական վարկածներ են առաջադրում, սովորում են գործ ունենալ անորոշության հետ, տոգորվում են հիմնավորումներ ու կռվաններ գտնելու ոգևորությամբ, որոնում են հարցը լուծելու նորանոր մեթոդներ։ Շատ կարևոր է, որ բուհում կրթական գործընթացը կազմակերպվի այնպես, որ դասախոսն իրոք ժամանակ ու հնարավորություն ունենա գիտահետազոտական աշխատանք կատարելու և այդ աշխատանքի ընթացքն ու արդյունքները ուսանողական լսարանին ներկայացնելու։

- Ի՞նչ թեմայով եք հետազոտություն իրականացնում հիմա:

- Մի թեմայով, որն առ այսօր դեռևս առեղծվածային է ու չլուծված. հայ և համաշխարհային մտքի պատմության մեջ Դավիթ Անհաղթի տեղի ու դերի արժևորման խնդրով։ Առեղծվածային է, քանի որ Դավթի անձնավորությունը, նրա ստեղծագործության ընթացքը մի թանձր պատմական քողով են ծածկված, ու դեռևս հստակ ապացույցներ ու կռվաններ չկան Դավթի ստեղծագործելու ժամանակաշրջանի վերաբերյալ։ Սակայն կա հակասություն հայերեն ձեռագրական աղբյուրներում մեր նախնիների հիշատակումների ու ներկայիս փիլիսոփայապատմական գիտության մտահանգումների միջև։ Հայոց ավանդությունը պնդում է, որ Դավիթը V դարի գործիչ է՝ Սուրբ թարգմանչաց դասից, իսկ XX դարասկզբից սկսած՝ արևմտյան և հայ մի շարք աղբյուրագետներ ու փիլիսոփայության պատմաբաններ գտնում են, որ նորպլատոնական Դավիթը, լինելով Օլիմպիոդորոս Կրտսերի աշակերտը, կարող էր գործել ամենաշուտը VI դարի կեսերից։ Այս անհամապատասխանությունը որոշ հետազոտողների (Վեստերինկ, Վայլդբերգ, Խոստիկյան, Ակինյան և այլն) հնարավորություն է տալիս թերահավատորեն նայելու մեր նախնիների վկայություններին՝ կապված Դավթի հայ լինելու ու ստեղծագործելու ժամանակաշրջանի հետ։ Այստեղ առաջանում են արժեքաբանական ու մտածական մշակույթի հետ կապված մի շարք խնդիրներ, քանի որ դավթյան տեքստերի և ընդհանրապես ողջ գործունեության գնահատման համար կարևոր է հասկանալ, թե նա Ալեքսանդրիայի հայտնի դպրոցում ո՞ր ժամանակաշրջանում է դասավանդել։  

Բացի դրանից՝ մեր նախնիները կեղծիքներ ու առասպելներ հնարելու կարիք չունեին, քանի որ եթե ցանկանային ուղղակի հպարտանալ փիլիսոփայության համաշխարհային դաշտում իրենց ներկայությամբ, կարող էին հիշատակել IV դարում Աթենքի փիլիսոփայական դպրոցի ղեկավար հայ Պրոյերեսիոսին, որին պատվում էին անգամ Հռոմի կայսրերը։ Մինչդեռ հիշատակում են Դավթին,  և դա ունի իր բացատրությունը. Դավիթը փորձում էր անտիկ իմաստասիրական ժառանգության նվաճումների միջոցով հիմնավորել քրիստոսաբանական բանավեճերում հայ եկեղեցու դիրքորոշումը՝ հավատարիմ մնալու նախորդ տիեզերական ժողովներին ու չընդունելու Քաղկեդոնի մոտեցումը։ Սակայն հենց այդ պատճառով էլ հնարավոր է, որ նա լռության է մատնվել Արևմուտքում։ 2019 թ. Մատենադարանում տեղի ունեցած գիտաժողովի ժամանակ ներկայացրել եմ որոշ հնարավոր կռվաններ Դավթի՝ V դարում գործած լինելու օգտին, սակայն պետք է ասեմ, որ հարցը դեռ հեռու է վերջնական լուծումից։ Իմ առաջարկած վարկածի ապացուցման համար կամ պետք է նոր աղբյուրներ ու փաստեր ի հայտ գան, կամ պետք է եղած պատմական հիշատակումներն ու փաստերը ևս մեկ անգամ քննադատական կերպով համադրվեն ու վերլուծվեն։ Դավթի հետ կապված որոշ արդյունքներ պետք է ներկայացնեի Աթենքում այս տարվա հունիսին կայանալիք «Նորպլատոնական հետազոտություններ» միջազգային ընկերակցության համաժողովին, սակայն իրավիճակով պայմանավորված՝ հետաձգվել է: Հուսամ՝ առաջիկայում հնարավորություն կլինի ներկայացնելու: Կա նաև հայոց ժառանգության մեջ պլատոնական ու նորպլատոնական տարրի հետազոտման խնդիրը, որի ուղղությամբ Փիլիսոփայության պատմության, տեսության և տրամաբանության ամբիոնում արդեն աշխատանքներ ենք սկսել։ Առաջին հայացքից կարող է թվալ, թե դարերի խորքը գնալը հետազոտողին կտրում է ժամանակակից աշխարհից, սակայն հիշատակված հարցերի լուծումները կարևոր նշանակություն ունեն մեր մշակութային ժառանգությունն արժևորելու, մեր հոգեմտավոր մշակույթի արժեքները նոր սերունդների կողմից ներքնայնացվելու և  ինքնության վերակերտման ու արդիականացման առումով։

- Ձեր խորհուրդն ուսանողներին և դասախոսներին:

- Եթե կարճ, ապա՝ սիրել սովորելը և սովորել սիրել։ Հետաքրքրական է, որ մեր ողջ կյանքը սովորելու մի յուրահատուկ ընթացք է, մանավանդ արդի համընդհանուր փոփոխությունների պարագայում, և հարմարվում են նրանք, ովքեր սիրում են սովորելը և շարունակաբար սովորում են ստեղծագործաբար ու դրականորեն արձագանքել փոփոխություններին՝ թե՛ արտաքին, թե՛ ներքին։ Իսկ սերն այն կարևորագույն շաղախն է, որ մարդկանց կապում է միմյանց ու հնարավոր դարձնում համակեցությունը։ Ուսանողները թող սովորեն սիրել իրենց ընտրած ոլորտը և պատրաստ լինեն կամային որոշումների ու ճիգերի՝ այդ ոլորտին տիրապետելու համար։

Ինչ վերաբերում է դասախոսներին, ուրախությամբ պետք է նշեմ, որ ԵՊՀ հետբուհական լրացուցիչ կրթության վարչության հրավերով «Դասախոսի վարպետության հարցեր» դասընթացը վարելիս բախտ եմ ունեցել հաղորդակցվելու ԵՊՀ-ի սրտացավ և արհեստավարժ բազում դասախոսների հետ։ ԵՊՀ-ում կան հրաշալի դասախոսներ թե՛ իրենց մարդկային տեսակով, թե՛ մասնագիտական պատրաստվածությամբ և թե՛ որպես հետազոտողներ, որոնք սիրում են ուսանողներին ու իրենց աշխատանքը։ Կցանկանամ, որ մեր հասարակությունը, որ արժևորում է կրթությունը, արժևորի նաև այն իրականացնողներին։ Այս մրցույթը դասախոսի աշխատատար, դժվար աշխատանքն արժևորելու կարևոր քայլ է, որի շնորհիվ համալսարանի տոնը դառնում է կրկնակի տոն։ Շնորհակալ եմ ինձ այդ տոնի մասնիկը զգալու հնարավորության համար և համոզված եմ, որ ԵՊՀ-ի երկրորդ դարը լինելու է գիտության ու կրթության բնագավառում նոր ու նշանակալի ձեռքբերումների դար։

Քնար Միսակյան

ShareFacebookTelegram

Վերջին նորություններ

ԵՊՀ-ում բացվեց Օպտիկայի և ֆոտոնիկայի կենտրոն․ ՀՀ վարչապետը ծանոթացավ համալսարանում իրականացվող գիտահետազոտական աշխատանքներին

03.06.2025

Միկրոորակավորումները՝ բարձրագույն կրթության համակարգերի զարգացման նոր ուղի

03.06.2025

Այն երկրները, որոնք համագործակցել են հայկական համայնքների հետ, մեծ օգուտներ են ունեցել. Հայկազ Հովհաննիսյան

02.06.2025
Տեսնել բոլորը

Հայտարարություններ

«Էրազմուս+» միջազգային կրեդիտային շարժունության գործողություն ԵՊՀ-ի և Լոձի համալսարանի (Լեհաստան) միջև

05.26.2025 - 06.09.2025

«Էրազմուս+» միջազգային կրեդիտային շարժունության գործողություն. Բուխարեստի համալսարան, Ռումինիա

05.26.2025 - 06.01.2025

ԵՊՀ քիմիայի ֆակուլտետի դեկանի թափուր պաշտոնի համալրման նպատակով մրցութային ընտրություն հայտարարելու մասին

05.26.2025
Տեսնել բոլորը

Արագ հասանելիություն

  • Ինտրանետ
  • E-learning
  • Mulberry
  • Էլ. դիմումներ
  • Հեռախոսագիրք
  • Registrar
  • Փաստաթղթեր

Footer site information

  • Հիմնական էջեր
    • Ընդունելություն
    • Կրթություն
    • Գիտություն
    • Նորություններ
  • Տեղեկատվություն
    • Հաճախ տրվող հարցեր
    • Թափուր հաստիքներ
    • Կրթական ծրագրերի որոնում
    • Դիմորդներին
    • Ուսանողներին
  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
© Երևանի պետական համալսարան 2025
Հասցե` ՀՀ, ք. Երևան, 0025, Ալեք Մանուկյան 1 (+37460) 710000 info@ysu.am