Բացման հիմնական դասախոսություն
«Աշխատանքը և աշխարհը` միայն նա կարող է մուտք գործել․․․»․ Ռոջեր Լիպսի
Բեհեղզեբուղի պատմվածքներից արված մեջբերումը ընթերցողների շրջանում անմիջապես ճանաչելի է որպես Քավարանի մուտքի վրա գրված առաջին բառակապակցությունը` «Այստեղ մուտք ունի միայն նա, ով օգտվել է Իմ մյուս աշխատանքների արդյունքներից»։ Այս արտահայտությանը և դրա իմաստին համահունչ` սույն զեկույցում ուսումնասիրվում է այն, ինչը կարելի է անվանել Գյուրջիևի սոցիոլոգիա կամ քաղաքականություն` թեմա, որը համատարած է նրա աշխատություններում և առկա է որոշ հանդիպումների արձանագրություններում, բայց քիչ է հիշատակվում։ Քավարանից կոչ է արվում կարեկցական գիտակցություն ցուցաբերել այլոց դժվարությունների նկատմամբ և, իհարկե, գործնական արձագանքներ գտնել։ Աշիատա Շիեմաշի մասին չորս գլուխները մատնանշում են բացակայող տարրը՝ խիղճը, և վեհաշուք կերպով պատկերում են նրա ուսմունքի բնույթը և տարածումը հասարակության մեջ: Այնուամենայնիվ, Գուրջիևը նաև պատմում է իր սրբազան ուսմունքների կազմալուծման մասին։ Ի՞նչ է նախազգուշացնում մեզ այս սյուժեն: Խորհելու և վերլուծելու շատ բան կա, օրինակ՝ Ազգերի լիգայի վերելքն ու տխուր անկումը Բեհեղզեբուղի պատմվածքներում։
Գյուրջիևի ուսմունքը անհատական է և վերաբերում է անհատ աշակերտին և պրպտողին: Սակայն այսօր, ավելի քան երբևէ, մենք ավելի խորն ենք ըմբռնում, որ ուսմունքը գոյություն ունի երերուն աշխարհում: Ո՞րն է ստեղծագործության և աշխարհի ճիշտ փոխհարաբերությունը:
Գիտաժողովի զեկույցների ամփոփումներին հնարավոր է ծանոթանալ այստեղ: