Կրթական մակարդակը՝
              Բակալավր
          Մասնագիտություն՝
              101801.01.6 - Սերվիս
          Մասնագիտացումը՝
 101801.01.6 - Սերվիս 
Շնորհվող որակավորումը՝
              Սերվիսի բակալավր
          Ծրագրի ուստարին՝
              2025/2026
          Ուսուցման ձևը՝
              Հեռակա
          Ուսումնառության լեզուն՝
              Հայերեն
          1. Ծրագրի ընդունելության չափանիշները/պահանջները
              Ընդունելությունը կատարվում է ըստ՝ «Հայաստանի Հանրապետության պետական և ոչ պետական բարձրագույն ուսումնական հաստատություններ ընդունելության (ըստ բակալավրի ու անընդհատ և ինտեգրված կրթական ծրագրերի) կարգ»-ի:
          2. Ծրագրի նպատակները
              Ձևավորել մասնագիտական գիտելիքներով և քննադատական մտածելակերպով օժտված, ստեղծագործող, սերվիսային գործունեության կառավարման մասնագետներ, ովքեր կիրառում են մասնագիտական գիտելիքները և կարող են, հենվելով կայուն զարգացման գաղափարախոսության սկզբունքների վրա, իրականացնել սերվիսային գործունեության պլանավորում, կազմակերպում, մոտիվացում, ուղղորդում և վերահսկում:
          3. Ծրագրի կրթական վերջնարդյունքները
              Այս ծրագրի ավարտին ուսանողն ունակ կլինի․
- Մասնագիտական գիտելիք և իմացություն- ներկայացնելու համակողմանիև հիմնարար գիտելիքներ ծառայությունների ոլորտի վերաբերյալ,
- ցուցաբերելու առնվազն 2 օտար լեզվի իմացություն,
- ներկայացնելու գիտելիքներ կառավարման ոլորտի վերաբերյալ,
- ցուցաբերելու գիտելիքներ հաճախորդների պահանջները բացահայտելու, բավարարելու և կազմակերպելու համար,
- մատնանշելու ոլորտի արդի հիմնախնդիրները, մարտահրավերները, ազգային, տարածաշրջանային և համաշխարհային մաակարդակներում,
- ներկայացնելու ՀՀ-ում սերվիսի ձևավորման և զարգացման նախադրյալները և ռեսուրսները,
- բացատրելու որակյալ ծառայությունների կազմակերպման միջոցով կայուն զարգացման հասնելու հնարավորությունները:
 
- Գործնական մասնագիտական կարողություններ- հմտորեն կիրառելու գիտելիքները մասնագիտական գործունեության անհատականացված մակարդակներում
- հմտորեն կիրառելու գիտելիքները մասնագիտական գործունեության անհատականացված մակարդակներում ստանձնելու պատասխանատվություն սերվիսային գործունեության տարբեր փուլերում՝ հիմնվելով մասնագիտական էթիկայի և նորմերի իմացության վրա,
- իրականացնելու նորարարական նախաձեռնություններ,
- իրականացնելու սերվիսում գործարար էթիկետի և հաղորդակցության նորմերի գործնական կիրառումը և վերահսկումը,
- կիրառելու սերվիսային գործունեությանը վերաբերող համակարգչային ծրագրերը
- հավաքագրելու, մշակելու և մեկնաբանելու քանակական և որակական տվյալները սերվիսի ոլորտի վերաբերյալ,
- հավաքագրելու, մշակելու և մեկնաբանելու քանակական և որակական տվյալները սերվիսի ոլորտի վերաբերյալ,
- պահպանելու սերվիսի էթիկայի կանոնները՝ իրականացնելով իր մասնագիտական գործառույթները,
 
- Ընդհանրական (փոխանցելի) կարողություններ- կիրառելու թիմում աշխատելու և թիմային աշխատանքներ կազմակերպելու հմտությունները,
- գործնականում իրականացնելու տեղեկատվություն վերլուծելու հմտությունները
- կիրառելու ծառայությունների որակի վերահսկման հմտությունը,
- հմտորեն տեղայնացնելու համաշխարհային փորձը,
- ձևակերպելու իր կրթական պահանջմունքները և ինքնուրույն որոշում կայացնելու հետագա ուսումնառության վերաբերյալ։
 
4. Գնահատման ձևերը
              Ըստ նոր «Ուսումնական գործընթացի կազմակերպման» կարգի` գնահատման ձևերն են.
1 եզրափակիչ գնահատումով
2 առանց եզրափակիչ գնահատման
3 առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման
4 ստուգարք
Գնահատումն իրականացվում է, քսան միավորանոց սանդղակով, նվազագույն շեմը՝ 10 միավոր։
          1 եզրափակիչ գնահատումով
2 առանց եզրափակիչ գնահատման
3 առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման
4 ստուգարք
Գնահատումն իրականացվում է, քսան միավորանոց սանդղակով, նվազագույն շեմը՝ 10 միավոր։
5. Շրջանավարտների ապագա կարիերայի հնարավորությունները
              Շրջանավարտները կարող են շարունակել իրենց կրթությունը կամ աշխատել սերվիսային ձեռնարկություններում, սերվիսի ոլորտի կառավարման պետական և մասնավոր համակարգում: Նրանք հիմնականում աշխատում են կապի և հաղորդակցության, զբոսաշրջային, առևտրի, ֆինանսա-վարկային, առողջապահական, գիտակրթական, հասարակական սննդի և հյուրանոցային ձեռնարկություններում որպես ծառայություների մենեջերներ, ստորաբաժանումների ղեկավարներ, խորհրդատուներ:
          6. Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսները և ձևերը
              ՀՀ ձեռներեցության և ձեռնարկատիրական գործունեության մասին և զբոսաշրջության մասին օրենքներ և ՀՀ ծառայությունների արտոնագրման կարգը,  հրահանգները և ցանկը:  ՀՀ զբոսաշրջության պետական ծրագրեր, որոշումներ, հայեցակարգ: ՀՀ Ազգային վիճակագրական ծառայության տեղեկագրեր: ՀՀ կառավարության տարեկան հաշվետվություններ: 
Ուսումնառությանն անհրաժեշտ նյութերը, ռեսուրսները կարող են ձեռք բերվել ԵՊՀ գրադարանից, Հայաստանի ազգային գրադարանից, Սերվիսի ամբիոնից, ՀՀ կառավարության, ՀՀ տնտեսական զարգացման և ներդրումների նախարարության, TEMPUS-SuToMa (Կայուն զբոսաշրջության կառավարում) ծրագրի կայքերից: Էլեկտրոնային ռեսուրսներ - ՀՀ ԱՎԾ - ՀԶԿ - ԶԱՀԿ - ՍՈԱԻ - Էլեկտրոնային գրադարան, - Էլեկտրոնային գրադարան:
          Ուսումնառությանն անհրաժեշտ նյութերը, ռեսուրսները կարող են ձեռք բերվել ԵՊՀ գրադարանից, Հայաստանի ազգային գրադարանից, Սերվիսի ամբիոնից, ՀՀ կառավարության, ՀՀ տնտեսական զարգացման և ներդրումների նախարարության, TEMPUS-SuToMa (Կայուն զբոսաշրջության կառավարում) ծրագրի կայքերից: Էլեկտրոնային ռեսուրսներ - ՀՀ ԱՎԾ - ՀԶԿ - ԶԱՀԿ - ՍՈԱԻ - Էլեկտրոնային գրադարան, - Էլեկտրոնային գրադարան:
7. Կրթական չափորոշիչները կամ ծրագրային կողմնորոշիչները, որոնք օգտագործվել են ծրագիրը մշակելիս
              ՀՀ բարձրագույն և հետբուհական մասնագիտական կրթության պետական կրթական չափորոշիչներ, կրթական ծրագրեր: ԵՊՀ - 2016-2020 թթ. զարգացման ռազմավարական ծրագիրը: Բարձրագույն և հետբուհական կրթության մասին ՀՀ օրենքը: Եվրոպական բարձրագույն կրթության տարածքի որակավորումների շրջանակը: Բարձրագույն մասնագիտական կրթության պետական կրթական չափորոշիչները «Սերվիս»,  «Զբոսաշրջություն»  մասնագիտությունների համար:
          8. Դասախոսական կազմին ներկայացվող պահանջները
              1. Ընդհանրական կարողություններ
Դասավանդման/մանկավարժական ՝
· դասավանդվող առարկայի ծրագրերի, օրացույցային պլանների կազմման կարողություններ,
· համապատասխան դասավանդման մեթոդ ընտելու և դրանով աշխատելու կարողություններ,
· դասավադման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկայի կիրառման կարողություններ։
Հետազոտական՝
· Գիտական աղբյուրներ մշակելու, անհրաժեշտ տեղեկատվական համակարգերի օգտագործման կարողություններ,
· մասնագիտական ոլորտում առաջադրվող գիտական խնդիրներ լուծելու և ուսումնասիրություններ կատարելու կարողություններ,
· հետազոտական նախագծեր կազմելու և իրականացնելու կարողություններ։
Հաղորդակցման՝
· լսարանի հետ բանավոր, գրավոր և հեռավար հաղորդակցվելու կարողություններ,
· հետազոտության արդյունքները ներկայացնելու, վերլուծելու և քննարկելու կարողություն, հայոց լեզվի և օտար լեզվի իմացություն:
ՏՀՏ կիրառություն՝
· բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի՝ Word, Exsel, PowerPoint) հմտություններ,
· թվային ցուցադրական նյութերի պատրաստման և ներկայացման կարողություններ,
· առցանց դասավադման ծրագրերի և թվային տեխնոլոգիաների իմացություն և կիրառման կարողություն։
Այլ կարողություններ՝
· անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերը արդյունավետ իրականացնելու, ժամանակային ռեսուսների պլանավորման և կառավարման կարողություն:
2. Մասնագիտական կարողություններ
· պարզաբանել ծառայությունների կազմակերպման հիմնական սկզբունքները և հայեցակարգերը, իմանալու սերվիսային գործունեության գլոբալ և լոկալ հիմնախնդիրները,
· պարզաբանել սերվիսագիտության և տուրիստագիտության հիմնական հասկացությունները, կատեգորիաները, տեսությունները,
· բացահայտել հաճախորդի պահանջները և դրանց ձևավորող կարիքները, գիտակցված պահանջմունքները և վճարունակ պահանջարկը,
· բացատրել սերվիսի համակարգերի և զբոսաշրջության համալիրների կազմավորվածության և գործունեության սկզբունքները, նկարագրելու դրանցում ընթացող սպասարկման և մատուցման ուսումնասիրման ժամանակակից մոտեցումները,
· բացատրել սերվիսային ձեռնարկությունների տնտեսագիտական, հոգեբանական, սոցիոլոգիական և տարածական կազմակերպման ասպեկտները,
· տիրապետել սերվիսի կազմակերպման սկզբունքներին,
· բացահայտել սերվիսի ոլորտում զբոսաշրջության կառուցվածքային առանձնահատկությունները կայուն զարգացման տեսանկյունից,
· մշակել սոցիալ-մշակութային ծառայությունների և զբոսաշրջության կազմակերպման ծրագրեր,
· հավաքել, վերլուծել և համակարգել սերվիսի և զբոսաշրջության ոլորտների վերաբերյալ հետազոտական ցուցանիշներ։
3. Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· գիտական աստիճան կամ կոչում աշխարհագրության կամ հարակից մասնագիտական ոլորտում, կամ մագիստրոսի կոչում, վերջին հինգ տարվա ընթացքում 3 գիտական կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն, վերջին 5 տարում առնվազն 1 մասնակցություն գիտաժողովում կամ աշխատանքային սեմինարների:
Մանկավարժական փորձ
· մասնագիտական դասընթացների կամ դասավանդման առնվազն 3 տարվա փորձ, վերջին 5 տարվա ընթացքում որակավորման բարձրացման դասընթացների մասնակցություն:
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
1. աշխատանքային փորձ մասնագիտական ոլորտում:
Այլ պահանջներ
դասավանդվող առարկաների առնվազն 50%-ի առցանց նյութերի առկայություն, ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը լինի առնվազն 4.0 (գործող դասախոսների համար):
          Դասավանդման/մանկավարժական ՝
· դասավանդվող առարկայի ծրագրերի, օրացույցային պլանների կազմման կարողություններ,
· համապատասխան դասավանդման մեթոդ ընտելու և դրանով աշխատելու կարողություններ,
· դասավադման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկայի կիրառման կարողություններ։
Հետազոտական՝
· Գիտական աղբյուրներ մշակելու, անհրաժեշտ տեղեկատվական համակարգերի օգտագործման կարողություններ,
· մասնագիտական ոլորտում առաջադրվող գիտական խնդիրներ լուծելու և ուսումնասիրություններ կատարելու կարողություններ,
· հետազոտական նախագծեր կազմելու և իրականացնելու կարողություններ։
Հաղորդակցման՝
· լսարանի հետ բանավոր, գրավոր և հեռավար հաղորդակցվելու կարողություններ,
· հետազոտության արդյունքները ներկայացնելու, վերլուծելու և քննարկելու կարողություն, հայոց լեզվի և օտար լեզվի իմացություն:
ՏՀՏ կիրառություն՝
· բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի՝ Word, Exsel, PowerPoint) հմտություններ,
· թվային ցուցադրական նյութերի պատրաստման և ներկայացման կարողություններ,
· առցանց դասավադման ծրագրերի և թվային տեխնոլոգիաների իմացություն և կիրառման կարողություն։
Այլ կարողություններ՝
· անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերը արդյունավետ իրականացնելու, ժամանակային ռեսուսների պլանավորման և կառավարման կարողություն:
2. Մասնագիտական կարողություններ
· պարզաբանել ծառայությունների կազմակերպման հիմնական սկզբունքները և հայեցակարգերը, իմանալու սերվիսային գործունեության գլոբալ և լոկալ հիմնախնդիրները,
· պարզաբանել սերվիսագիտության և տուրիստագիտության հիմնական հասկացությունները, կատեգորիաները, տեսությունները,
· բացահայտել հաճախորդի պահանջները և դրանց ձևավորող կարիքները, գիտակցված պահանջմունքները և վճարունակ պահանջարկը,
· բացատրել սերվիսի համակարգերի և զբոսաշրջության համալիրների կազմավորվածության և գործունեության սկզբունքները, նկարագրելու դրանցում ընթացող սպասարկման և մատուցման ուսումնասիրման ժամանակակից մոտեցումները,
· բացատրել սերվիսային ձեռնարկությունների տնտեսագիտական, հոգեբանական, սոցիոլոգիական և տարածական կազմակերպման ասպեկտները,
· տիրապետել սերվիսի կազմակերպման սկզբունքներին,
· բացահայտել սերվիսի ոլորտում զբոսաշրջության կառուցվածքային առանձնահատկությունները կայուն զարգացման տեսանկյունից,
· մշակել սոցիալ-մշակութային ծառայությունների և զբոսաշրջության կազմակերպման ծրագրեր,
· հավաքել, վերլուծել և համակարգել սերվիսի և զբոսաշրջության ոլորտների վերաբերյալ հետազոտական ցուցանիշներ։
3. Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· գիտական աստիճան կամ կոչում աշխարհագրության կամ հարակից մասնագիտական ոլորտում, կամ մագիստրոսի կոչում, վերջին հինգ տարվա ընթացքում 3 գիտական կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն, վերջին 5 տարում առնվազն 1 մասնակցություն գիտաժողովում կամ աշխատանքային սեմինարների:
Մանկավարժական փորձ
· մասնագիտական դասընթացների կամ դասավանդման առնվազն 3 տարվա փորձ, վերջին 5 տարվա ընթացքում որակավորման բարձրացման դասընթացների մասնակցություն:
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
1. աշխատանքային փորձ մասնագիտական ոլորտում:
Այլ պահանջներ
դասավանդվող առարկաների առնվազն 50%-ի առցանց նյութերի առկայություն, ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը լինի առնվազն 4.0 (գործող դասախոսների համար):
9. Լրացուցիչ տեղեկատվություն ծրագրի վերաբերյալ
              ՀՀ բարձրագույն և հետբուհական մասնագիտական կրթության պետական կրթական չափորոշիչներ, կրթական ծրագրեր: ԵՊՀ - 2016-2020 թթ. զարգացման ռազմավարական ծրագիրը: Բարձրագույն և հետբուհական կրթության մասին ՀՀ օրենքը: Եվրոպական բարձրագույն կրթության տարածքի որակավորումների շրջանակը: Բարձրագույն մասնագիտական կրթության պետական կրթական չափորոշիչները «Սերվիս»,  «Զբոսաշրջություն»  մասնագիտությունների համար:
           
 
          