Skip to main content
Գլխավոր
envelope
ՀայերենРусскийEnglish

Main Navigation (Arm)

  • Ընդունելություն
    • Բակալավրիատ
    • Մագիստրատուրա
    • Ասպիրանտուրա
    • Օտարերկրյա ուսանողներ
    • Նախապատրաստական դասընթացներ
    • Դիմորդների հետ տարվող աշխատանքներ
    • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
  • Կրթություն
    • Առաջինկուրսեցու ուղեցույց
    • Կրթական ծրագրեր
    • Մանկավարժի որակավորման շնորհում
    • Ակադեմիական գրագրության կենտրոն
    • Շարունակական կրթություն
    • Ակադեմիական օրացույց
  • Գիտություն
    • Բաց գիտություն
    • Գիտաժողովներ
    • Գրադարան
    • Դրամաշնորհներ
    • Հրատարակչություն
    • Մասնագիտական խորհուրդներ
    • ՄՌԿ ռազմավարություն հետազոտողների համար
  • Նորություններ
    • Իրադարձություններ
    • Միջոցառումներ
    • Լուրեր
    • Տեղեկագիր
    • Հայտարարություններ
    • Պատկերասրահ
    • Տեսադարան

Secondary navigation (Arm)

  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
    • Միջազգային համագործակցություն
    • Որակի ապահովում
    • ԵՊՀ պատմության թանգարան
    • Աշխատանք ԵՊՀ-ում
    • Հաճախ տրվող հարցեր
  • Կառուցվածք
    • ԵՊՀ ֆակուլտետներ և կրթական կենտրոններ
      • Աշխարհագրության և երկրաբանության ֆակուլտետ
      • Աստվածաբանության ֆակուլտետ
      • Արևելագիտության ֆակուլտետ
      • Ժուռնալիստիկայի ֆակուլտետ
      • Ինֆորմատիկայի և կիրառական մաթեմատիկայի ֆակուլտետ
      • Իրավագիտության ֆակուլտետ
      • Կենսաբանության ֆակուլտետ
      • Հայ բանասիրության ֆակուլտետ
      • Մաթեմատիկայի և մեխանիկայի ֆակուլտետ
      • Մանկավարժության և կրթության զարգացման կենտրոն
      • Միջազգային հարաբերությունների ֆակուլտետ
      • Պատմության ֆակուլտետ
      • Ռուս բանասիրության ֆակուլտետ
      • Սոցիոլոգիայի ֆակուլտետ
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կրթական և հետազոտական կենտրոն
      • Տնտեսագիտության և կառավարման ֆակուլտետ
      • Փիլիսոփայության և հոգեբանության ֆակուլտետ
      • Քիմիայի ֆակուլտետ
      • Եվրոպական լեզուների և հաղորդակցության ֆակուլտետ
      • Եվրոպական ուսումնասիրությունների կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտ
      • Ֆիզիկայի ինստիտուտ
      • Քաղաքացիական պաշտպանության ամբիոն
      • Ֆիզիկական դաստիարակության և սպորտի ամբիոն
    • Column Wrapper
      • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
      • ԵՊՀ Իջևանի մասնաճյուղ
    • Գիտական կենտրոններ և լաբորատորիաներ
      • Կենսաբանության գիտահետազոտական ինստիտուտ
      • Հայագիտական հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Հումանիտար հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Մաթեմատիկական և կիրառական հետազոտությունների կենտրոն
      • Քիմիայի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆիզիկայի գիտահետազոտական ինստիտուտ
    • Գիտաուսումնական կենտրոններ
      • Ամերիկյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Գերմեծ ինտեգրալ սխեմաների նախագծում (Սինոփսիս) մասնագիտացման լսարան-լաբորատորրիա
      • Դեղերի որակի հսկման և մոնիթորինգի գիտաուսումնական կենտրոն
      • Իրավաբանական կլինիկա
      • Կիրառական հոգեբանության կենտրոն
      • Հունագիտության գիտաուսումնական կենտրոն-գրադարան
      • Մանրէաբանական կենսատեխնոլոգիաների և կենսավառելիքի նորարարական կենտրոն
      • Ռուսական կենտրոն
      • Ռուսաստանյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Սոցիոլոգիայի հեռաուսուցման լաբորատորիա
    • Column Wrapper
      • Բաններ
    • ԵՊՀ վարչական ստորաբաժանումներ
      • Անձնակազմի կառավարման բաժին
      • Արխիվ
      • Ավտոպարկ
      • Բիզնես ինկուբատոր
      • Բյուրականի ուսումնաարտադրական բազա
      • Բուժկետ
      • Գիտական քարտուղարություն
      • Գիտական քաղաքականության վարչություն
      • Գնումների կազմակերպման վարչություն
      • Դոկտորական կրթության կենտրոն
      • ԵՊՀ պատմության թանգարան
      • Էներգետիկ համակարգի շահագործման բաժին
      • Ընդհանուր բաժին
      • Ընդունելության և դիմորդների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Իրավաբանական ծառայություն
      • Ծաղկաձորի ուսումնաարտադրական բազա
      • Հակահրդեհային ծառայություն
      • Հատուկ բաժին
      • Հաշվապահական հաշվառման վարչություն
      • Հյուրերի տուն
      • Հրատարակչություն
      • Մարքեթինգի բաժին
      • Միջազգային համագործակցության վարչություն
      • Մշակույթի կենտրոն
      • Շրջանավարտների և կարիերայի կենտրոն
      • Որակի ապահովման կենտրոն
      • Ռազմավարական պլանավորման կենտրոն
      • Ռեկտորի աշխատակազմ
      • Սարգիս և Մարի Իզմիրլյանների անվան գրադարան
      • Տարածքի բարեկարգման և կանաչապատման բաժին
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների վարչություն
      • Տնտեսական գործունեության կազմակերպման և վերահսկման բաժին
      • Ուսումնամեթոդական վարչություն
      • Ուսանողական հանրակացարան
      • Ֆինանսական վերլուծությունների վարչություն
  • Կառուցվածք
  • Շրջանավարտներ և կարիերա
    • Կարիերայի կենտրոն
    • Շրջանավարտների համայնք
    • ԵՊՀ բարեկամներ
  • Ուսանողական կյանք
    • Արվեստ և մշակույթ
    • ԵՊՀ ուսանողական խորհուրդ
    • ԵՊՀ ուսանողական գիտական ընկերություն
ՀայերենРусскийEnglish
envelope

Main Navigation (Arm)

  • Ընդունելություն
    • Բակալավրիատ
    • Մագիստրատուրա
    • Ասպիրանտուրա
    • Օտարերկրյա ուսանողներ
    • Նախապատրաստական դասընթացներ
    • Դիմորդների հետ տարվող աշխատանքներ
    • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
  • Կրթություն
    • Առաջինկուրսեցու ուղեցույց
    • Կրթական ծրագրեր
    • Մանկավարժի որակավորման շնորհում
    • Ակադեմիական գրագրության կենտրոն
    • Շարունակական կրթություն
    • Ակադեմիական օրացույց
  • Գիտություն
    • Բաց գիտություն
    • Գիտաժողովներ
    • Գրադարան
    • Դրամաշնորհներ
    • Հրատարակչություն
    • Մասնագիտական խորհուրդներ
    • ՄՌԿ ռազմավարություն հետազոտողների համար
  • Նորություններ
    • Իրադարձություններ
    • Միջոցառումներ
    • Լուրեր
    • Տեղեկագիր
    • Հայտարարություններ
    • Պատկերասրահ
    • Տեսադարան

Secondary navigation (Arm)

  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
    • Միջազգային համագործակցություն
    • Որակի ապահովում
    • ԵՊՀ պատմության թանգարան
    • Աշխատանք ԵՊՀ-ում
    • Հաճախ տրվող հարցեր
  • Կառուցվածք
    • ԵՊՀ ֆակուլտետներ և կրթական կենտրոններ
      • Աշխարհագրության և երկրաբանության ֆակուլտետ
      • Աստվածաբանության ֆակուլտետ
      • Արևելագիտության ֆակուլտետ
      • Ժուռնալիստիկայի ֆակուլտետ
      • Ինֆորմատիկայի և կիրառական մաթեմատիկայի ֆակուլտետ
      • Իրավագիտության ֆակուլտետ
      • Կենսաբանության ֆակուլտետ
      • Հայ բանասիրության ֆակուլտետ
      • Մաթեմատիկայի և մեխանիկայի ֆակուլտետ
      • Մանկավարժության և կրթության զարգացման կենտրոն
      • Միջազգային հարաբերությունների ֆակուլտետ
      • Պատմության ֆակուլտետ
      • Ռուս բանասիրության ֆակուլտետ
      • Սոցիոլոգիայի ֆակուլտետ
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կրթական և հետազոտական կենտրոն
      • Տնտեսագիտության և կառավարման ֆակուլտետ
      • Փիլիսոփայության և հոգեբանության ֆակուլտետ
      • Քիմիայի ֆակուլտետ
      • Եվրոպական լեզուների և հաղորդակցության ֆակուլտետ
      • Եվրոպական ուսումնասիրությունների կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտ
      • Ֆիզիկայի ինստիտուտ
      • Քաղաքացիական պաշտպանության ամբիոն
      • Ֆիզիկական դաստիարակության և սպորտի ամբիոն
    • Column Wrapper
      • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
      • ԵՊՀ Իջևանի մասնաճյուղ
    • Գիտական կենտրոններ և լաբորատորիաներ
      • Կենսաբանության գիտահետազոտական ինստիտուտ
      • Հայագիտական հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Հումանիտար հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Մաթեմատիկական և կիրառական հետազոտությունների կենտրոն
      • Քիմիայի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆիզիկայի գիտահետազոտական ինստիտուտ
    • Գիտաուսումնական կենտրոններ
      • Ամերիկյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Գերմեծ ինտեգրալ սխեմաների նախագծում (Սինոփսիս) մասնագիտացման լսարան-լաբորատորրիա
      • Դեղերի որակի հսկման և մոնիթորինգի գիտաուսումնական կենտրոն
      • Իրավաբանական կլինիկա
      • Կիրառական հոգեբանության կենտրոն
      • Հունագիտության գիտաուսումնական կենտրոն-գրադարան
      • Մանրէաբանական կենսատեխնոլոգիաների և կենսավառելիքի նորարարական կենտրոն
      • Ռուսական կենտրոն
      • Ռուսաստանյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Սոցիոլոգիայի հեռաուսուցման լաբորատորիա
    • Column Wrapper
      • Բաններ
    • ԵՊՀ վարչական ստորաբաժանումներ
      • Անձնակազմի կառավարման բաժին
      • Արխիվ
      • Ավտոպարկ
      • Բիզնես ինկուբատոր
      • Բյուրականի ուսումնաարտադրական բազա
      • Բուժկետ
      • Գիտական քարտուղարություն
      • Գիտական քաղաքականության վարչություն
      • Գնումների կազմակերպման վարչություն
      • Դոկտորական կրթության կենտրոն
      • ԵՊՀ պատմության թանգարան
      • Էներգետիկ համակարգի շահագործման բաժին
      • Ընդհանուր բաժին
      • Ընդունելության և դիմորդների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Իրավաբանական ծառայություն
      • Ծաղկաձորի ուսումնաարտադրական բազա
      • Հակահրդեհային ծառայություն
      • Հատուկ բաժին
      • Հաշվապահական հաշվառման վարչություն
      • Հյուրերի տուն
      • Հրատարակչություն
      • Մարքեթինգի բաժին
      • Միջազգային համագործակցության վարչություն
      • Մշակույթի կենտրոն
      • Շրջանավարտների և կարիերայի կենտրոն
      • Որակի ապահովման կենտրոն
      • Ռազմավարական պլանավորման կենտրոն
      • Ռեկտորի աշխատակազմ
      • Սարգիս և Մարի Իզմիրլյանների անվան գրադարան
      • Տարածքի բարեկարգման և կանաչապատման բաժին
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների վարչություն
      • Տնտեսական գործունեության կազմակերպման և վերահսկման բաժին
      • Ուսումնամեթոդական վարչություն
      • Ուսանողական հանրակացարան
      • Ֆինանսական վերլուծությունների վարչություն
  • Կառուցվածք
  • Շրջանավարտներ և կարիերա
    • Կարիերայի կենտրոն
    • Շրջանավարտների համայնք
    • ԵՊՀ բարեկամներ
  • Ուսանողական կյանք
    • Արվեստ և մշակույթ
    • ԵՊՀ ուսանողական խորհուրդ
    • ԵՊՀ ուսանողական գիտական ընկերություն
  1. Գլխավոր
  2. Նորություններ
  3. Կրթողը պետք է ձևավորի նպատակ և մոտիվացիա. կայացավ «Ինչպես են մարդիկ սովորում․ սովորելու փորձառություններ» գրքի շնորհանդեսը
Սեպտեմբեր 12, 2025 | 16:31
Հետազոտություն
Հրապարակումներ և գիտական հանդեսներ

Կրթողը պետք է ձևավորի նպատակ և մոտիվացիա. կայացավ «Ինչպես են մարդիկ սովորում․ սովորելու փորձառություններ» գրքի շնորհանդեսը

ԵՊՀ Սարգիս և Մարի Իզմիրլյանների անվան գրադարանում կայացավ «Ինչպես են մարդիկ սովորում․ սովորելու փորձառություններ» գրքի շնորհանդես-քննարկումը, որը կազմակերպվել էր Եվրասիա համագործակցություն հիմնադրամի (ԵՀՀ) հետ գործակցության շրջանակում: Գիրքը սովորելու հաջողված փորձառությունների մասին է:

Ի՞նչ է սովորելը, ինչո՞ւ, ի՞նչ և ինչպե՞ս են մարդիկ սովորում, ի՞նչ գործոններ են ազդում սովորելու վրա, ի՞նչ դեր է կատարում սովորեցնողը: Այս և այլ հարցերի պատասխանները հնարավոր է գտնել «Ինչպես են մարդիկ սովորում․ սովորելու փորձառություններ» գրքում։

Գրքի խմբագիր, ԵՀՀ գլխավոր տնօրեն Գևորգ Տեր-Գաբրիելյանը նշեց, որ թեպետ ամբողջ աշխարհում միտում կա ամեն ինչ դարձնելու կրթության առարկա, այնուամենայնիվ կրթության՝ սովորելու մասին խոսում են միայն ուսուցչի՝ կրթողի տեսակետից։ Հենց սա էլ հիմք է դարձել գրքի ստեղծման համար։

«Սովորողի ձայնը միջազգային գիտական հրապարակումներում բացակայում է, ուստի որոշում կայացվեց կատարելու այս հետազոտությունը «ներքևից վերև» և ներկայացնելու, թե ինչու և ինչպես են կրթված մարդիկ սովորել»,- ընդգծեց նա: 

«Ինչպես են մարդիկ սովորում․ սովորելու փորձառություններ» գրքի ստեղծման գործում իր ներդրումն է ունեցել ԵՊՀ զարգացման և նորարարությունների գծով պրոռեկտոր Միքայել Հովհաննիսյանը։ Նա նշեց, որ գրքի ստեղծումը կարելի է երկու զուգահեռ ուղիներով դիտարկել․ մի կողմից՝ սա հեղինակների հետազոտական աշխատանքն է, մյուս կողմից՝ Եվրասիա համագործակցություն հիմնադրամի տարիների «մտքի գիծը»։ 

«Սովորելու ձևերի մասին գաղափարն էր, որ ԵՀՀ տարբեր ծրագրերի շրջանակում անընդհատ քննարկվում էր: Ի վերջո, այս հետազոտական աշխատանքի և՛ կառուցվածքը, և՛ գաղափարը, և՛ իրագործումը արտահայտում են այն գործունեությունը, որը ԵՀՀ-ն տարիներ շարունակ իրականացրել է: Սա Հայաստանում յուրօրինակ մտքի դրսևորում է հատկապես հասարակագիտական ոլորտում, ուստի պետք է քայլեր ձեռնարկել, որ գիրքը լայն տարածում ունենա»,- ասաց նա: 

Գրքի հեղինակներ, մշակութային մարդաբաններ Աղասի Թադևոսյանն ու Նիկոլ Մարգարյանն իրենց սոցիալ-մարդաբանական հետազոտական աշխատանքի ընթացքում զրուցել են տարբեր մասնագիտությունների, տարիքի ու զբաղմունքի տեր 50 բանասացների հետ, որոնք իրենց մասնագիտական ոլորտներում կայացած անձնավորություններ են ու կիսվել են սովորելու իրենց փորձառությամբ: 

Նիկոլ Մարգարյանի խոսքով՝ բանասացների ասելիքի ամբողջականությունը, լեզուն ու ոճը ամբողջապես պահպանվել են, որ նրանց փորձառությանը ծանոթանալու ցանկություն ունեցողները կարողանան ընկալել ամեն ինչ` առանց համատեքստային խոչընդոտների և լրացուցիչ ծածկագրերի, որոնք, սովորաբար, վերլուծողները ներդնում են՝ փոխելով տեքստը։ 

«Փորձել ենք հաղթահարել էլիտիզմը: Շատ կարևոր է, որ մարդիկ տեսնեն իրենց նմանների փորձառությունը, ինչը ավելի իրատեսական է դարձնում նրանց փորձի կիրառման հնարավորությունը»,- մատնանշեց նա:

Աղասի Թադևոսյանն էլ ընդգծեց, որ սովորողի համար չափազանց կարևոր նշանակություն ունի սովորելու նպատակի ձևակերպումը, և շատ կարևոր է, որ սովորողը մասնակցի այդ գործընթացին։ 

«Երբ սովորողը հստակ պատկերացնում է իր նպատակը, թե ինչու է ինքը սովորում, և ինչ խնդիրներ կան իր առջև այդ նպատակին հասնելու ճանապարհին, ապա, ըստ խնդիրների, որոշվում են քայլերը:  Եվ ամեն քայլի համար ձևավորվում է մոտիվացիա»,- շեշտեց նա:

Գրքի հեղինակների խոսքով՝ սովորեցնողը պետք է նպատակ ու մոտիվացիա ձևավորի: Նրանք առաջարկում են ֆորմալ կրթական հաստատություններում ժամեր հատկացնել, որ կրթողը աշակերտների, ուսանողների հետ միասին քննարկի, թե ինչու են նրանք սովորում այս կամ այն առարկան։

Հեղինակները խորհուրդ են տալիս գրքում տեղ գտած գաղափարները դիտարկել կրթական ֆորմալ, ինֆորմալ (հեղինակները նկատի ունեն ինքնակրթության տարբեր ձևերը) կամ ոչ ֆորմալ (հեղինակները նկատի ունեն քաղաքացիական և ոչ պետական ոլորտներում կազմակերպվող կրթությունը) իրադրություններում:

Նշենք, որ «Ինչպես են մարդիկ սովորում․ սովորելու փորձառություններ» գրքի ներկայացմամբ ԵՊՀ գրադարանը և ԵՀՀ-ն ազդարարում են համատեղ քննարկումների սկիզբը։ Ուսումնական տարվա ընթացքում ԵՊՀ գրադարանում կներկայացվեն և կքննարկվեն ԵՀՀ-ի՝ վերջերս և այլ տարիների հրատարակած գրքերը, որոնք անդրադառնում են արդիական թեմաների՝ կրթություն, մշակույթ, պատերազմ և խաղաղություն, քննադատական մտածողություն, քաղաքացիական հասարակություն և այլն: Հարթակը թե՛ ԵՊՀ դասախոսներին և ուսանողներին, թե՛ հասարակությանն առհասարակ հնարավորություն կընձեռի մտքեր փոխանակելու և բանավիճելու, ինչպես նաև ստանալու այլընտրանքային կրթություն։

  • Բեռնել
  • Բեռնել
  • Բեռնել
  • Բեռնել
  • Բեռնել
  • Բեռնել
  • Բեռնել
  • Բեռնել
  • Բեռնել
  • Բեռնել
  • Բեռնել
  • Բեռնել
  • Բեռնել
  • Բեռնել
    ShareFacebookTelegram

    Վերջին նորություններ

    Կրթողը պետք է ձևավորի նպատակ և մոտիվացիա. կայացավ «Ինչպես են մարդիկ սովորում․ սովորելու փորձառություններ» գրքի շնորհանդեսը

    12.09.2025

    Ժողովրդագրական խնդիրներին՝ գիտական պատասխան. ԵՊՀ-ում ստեղծվել է Ժողովրդագրական հետազոտությունների կենտրոն

    12.09.2025

    Ազդարարվեց «Տարածական ուսումնասիրությունների և քաղաքային ինֆորմատիկայի կենտրոն» հայ-ճապոնական ծրագրի մեկնարկը

    11.09.2025
    Տեսնել բոլորը

    Հայտարարություններ

    Լիտվերենի և լիտվական մշակույթի ձմեռային ակադեմիայի ընդունելություն

    09.11.2025 - 10.12.2025

    «Էրազմուս+» ծրագրի միջազգային կրեդիտային շարժունություն․ Մոնպելիեի համալսարան, Ֆրանսիա

    09.11.2025 - 09.28.2025

    «Էրազմուս+» միջազգային կրեդիտային շարժունություն. Գրենոբլի համալսարան (Ֆրանսիա)

    09.10.2025 - 09.30.2025
    Տեսնել բոլորը

    Արագ հասանելիություն

    • Ինտրանետ
    • E-learning
    • Mulberry
    • Էլ. դիմումներ
    • Հեռախոսագիրք
    • Registrar
    • Փաստաթղթեր

    Footer site information

    • Հիմնական էջեր
      • Ընդունելություն
      • Կրթություն
      • Գիտություն
      • Նորություններ
    • Տեղեկատվություն
      • Հաճախ տրվող հարցեր
      • Թափուր հաստիքներ
      • Կրթական ծրագրերի որոնում
      • Դիմորդներին
      • Ուսանողներին
    • ԵՊՀ-ի մասին
      • ԵՊՀ կառավարումը
      • ԵՊՀ խորհրդանիշները
    © Երևանի պետական համալսարան 2025
    Հասցե` ՀՀ, ք. Երևան, 0025, Ալեք Մանուկյան 1 (+37460) 710000 info@ysu.am