Skip to main content
Գլխավոր
envelope
ՀայերենРусскийEnglish

Main Navigation (Arm)

  • Ընդունելություն
    • Բակալավրիատ
    • Մագիստրատուրա
    • Ասպիրանտուրա
    • Օտարերկրյա ուսանողներ
    • Նախապատրաստական դասընթացներ
    • Դիմորդների հետ տարվող աշխատանքներ
    • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
  • Կրթություն
    • Առաջինկուրսեցու ուղեցույց
    • Կրթական ծրագրեր
    • Մանկավարժի որակավորման շնորհում
    • Ակադեմիական գրագրության կենտրոն
    • Շարունակական կրթություն
    • Ակադեմիական օրացույց
  • Գիտություն
    • Բաց գիտություն
    • Գիտաժողովներ
    • Գրադարան
    • Դրամաշնորհներ
    • Հրատարակչություն
    • Մասնագիտական խորհուրդներ
    • ՄՌԿ ռազմավարություն հետազոտողների համար
  • Նորություններ
    • Իրադարձություններ
    • Միջոցառումներ
    • Լուրեր
    • Տեղեկագիր
    • Հայտարարություններ
    • Պատկերասրահ
    • Տեսադարան

Secondary navigation (Arm)

  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
    • Միջազգային համագործակցություն
    • Որակի ապահովում
    • ԵՊՀ պատմության թանգարան
    • Աշխատանք ԵՊՀ-ում
    • Հաճախ տրվող հարցեր
  • Կառուցվածք
    • ԵՊՀ ֆակուլտետներ և կրթական կենտրոններ
      • Աշխարհագրության և երկրաբանության ֆակուլտետ
      • Աստվածաբանության ֆակուլտետ
      • Արևելագիտության ֆակուլտետ
      • Ժուռնալիստիկայի ֆակուլտետ
      • Ինֆորմատիկայի և կիրառական մաթեմատիկայի ֆակուլտետ
      • Իրավագիտության ֆակուլտետ
      • Կենսաբանության ֆակուլտետ
      • Հայ բանասիրության ֆակուլտետ
      • Մաթեմատիկայի և մեխանիկայի ֆակուլտետ
      • Մանկավարժության և կրթության զարգացման կենտրոն
      • Միջազգային հարաբերությունների ֆակուլտետ
      • Պատմության ֆակուլտետ
      • Ռուս բանասիրության ֆակուլտետ
      • Սոցիոլոգիայի ֆակուլտետ
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կրթական և հետազոտական կենտրոն
      • Տնտեսագիտության և կառավարման ֆակուլտետ
      • Փիլիսոփայության և հոգեբանության ֆակուլտետ
      • Քիմիայի ֆակուլտետ
      • Եվրոպական լեզուների և հաղորդակցության ֆակուլտետ
      • Եվրոպական ուսումնասիրությունների կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտ
      • Ֆիզիկայի ինստիտուտ
      • Քաղաքացիական պաշտպանության ամբիոն
      • Ֆիզիկական դաստիարակության և սպորտի ամբիոն
    • Column Wrapper
      • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
      • ԵՊՀ Իջևանի մասնաճյուղ
    • Գիտական կենտրոններ և լաբորատորիաներ
      • Կենսաբանության գիտահետազոտական ինստիտուտ
      • Կիրառական սոցիոլոգիայի գիտահետազոտական լաբորատորիա
      • Հայագիտական հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Հոգեբանության գիտահետազոտական կենտրոն
      • Հումանիտար հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Մաթեմատիկական և կիրառական հետազոտությունների կենտրոն
      • Քիմիայի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆիզիկայի գիտահետազոտական ինստիտուտ
    • Գիտաուսումնական կենտրոններ
      • Ամերիկյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Գերմեծ ինտեգրալ սխեմաների նախագծում (Սինոփսիս) մասնագիտացման լսարան-լաբորատորրիա
      • Դեղերի որակի հսկման և մոնիթորինգի գիտաուսումնական կենտրոն
      • Իրավաբանական կլինիկա
      • Կիրառական հոգեբանության կենտրոն
      • Հունագիտության գիտաուսումնական կենտրոն-գրադարան
      • Մանրէաբանական կենսատեխնոլոգիաների և կենսավառելիքի նորարարական կենտրոն
      • Ռուսական կենտրոն
      • Ռուսաստանյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Սոցիոլոգիայի հեռաուսուցման լաբորատորիա
    • Column Wrapper
      • Բաններ
    • ԵՊՀ վարչական ստորաբաժանումներ
      • Անձնակազմի կառավարման բաժին
      • Արխիվ
      • Ավտոպարկ
      • Բիզնես ինկուբատոր
      • Բյուրականի ուսումնաարտադրական բազա
      • Բուժկետ
      • Գիտական քարտուղարություն
      • Գիտական քաղաքականության վարչություն
      • Գնումների կազմակերպման վարչություն
      • Դոկտորական կրթության կենտրոն
      • ԵՊՀ պատմության թանգարան
      • Էներգետիկ համակարգի շահագործման բաժին
      • Ընդհանուր բաժին
      • Ընդունելության և դիմորդների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Իրավաբանական ծառայություն
      • Ծաղկաձորի ուսումնաարտադրական բազա
      • Հակահրդեհային ծառայություն
      • Հատուկ բաժին
      • Հաշվապահական հաշվառման վարչություն
      • Հյուրերի տուն
      • Հրատարակչություն
      • Մարքեթինգի բաժին
      • Միջազգային համագործակցության վարչություն
      • Մշակույթի կենտրոն
      • Շրջանավարտների և կարիերայի կենտրոն
      • Որակի ապահովման կենտրոն
      • Ռազմավարական պլանավորման կենտրոն
      • Ռեկտորի աշխատակազմ
      • Սարգիս և Մարի Իզմիրլյանների անվան գրադարան
      • Տարածքի բարեկարգման և կանաչապատման բաժին
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների վարչություն
      • Տնտեսական գործունեության կազմակերպման և վերահսկման բաժին
      • Ուսումնամեթոդական վարչություն
      • Ուսանողական հանրակացարան
      • Ֆինանսական վերլուծությունների վարչություն
  • Կառուցվածք
  • Շրջանավարտներ և կարիերա
    • Կարիերայի կենտրոն
    • Շրջանավարտների համայնք
    • ԵՊՀ բարեկամներ
  • Ուսանողական կյանք
    • Արվեստ և մշակույթ
    • ԵՊՀ ուսանողական խորհուրդ
    • ԵՊՀ ուսանողական գիտական ընկերություն
ՀայերենРусскийEnglish
envelope

Main Navigation (Arm)

  • Ընդունելություն
    • Բակալավրիատ
    • Մագիստրատուրա
    • Ասպիրանտուրա
    • Օտարերկրյա ուսանողներ
    • Նախապատրաստական դասընթացներ
    • Դիմորդների հետ տարվող աշխատանքներ
    • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
  • Կրթություն
    • Առաջինկուրսեցու ուղեցույց
    • Կրթական ծրագրեր
    • Մանկավարժի որակավորման շնորհում
    • Ակադեմիական գրագրության կենտրոն
    • Շարունակական կրթություն
    • Ակադեմիական օրացույց
  • Գիտություն
    • Բաց գիտություն
    • Գիտաժողովներ
    • Գրադարան
    • Դրամաշնորհներ
    • Հրատարակչություն
    • Մասնագիտական խորհուրդներ
    • ՄՌԿ ռազմավարություն հետազոտողների համար
  • Նորություններ
    • Իրադարձություններ
    • Միջոցառումներ
    • Լուրեր
    • Տեղեկագիր
    • Հայտարարություններ
    • Պատկերասրահ
    • Տեսադարան

Secondary navigation (Arm)

  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
    • Միջազգային համագործակցություն
    • Որակի ապահովում
    • ԵՊՀ պատմության թանգարան
    • Աշխատանք ԵՊՀ-ում
    • Հաճախ տրվող հարցեր
  • Կառուցվածք
    • ԵՊՀ ֆակուլտետներ և կրթական կենտրոններ
      • Աշխարհագրության և երկրաբանության ֆակուլտետ
      • Աստվածաբանության ֆակուլտետ
      • Արևելագիտության ֆակուլտետ
      • Ժուռնալիստիկայի ֆակուլտետ
      • Ինֆորմատիկայի և կիրառական մաթեմատիկայի ֆակուլտետ
      • Իրավագիտության ֆակուլտետ
      • Կենսաբանության ֆակուլտետ
      • Հայ բանասիրության ֆակուլտետ
      • Մաթեմատիկայի և մեխանիկայի ֆակուլտետ
      • Մանկավարժության և կրթության զարգացման կենտրոն
      • Միջազգային հարաբերությունների ֆակուլտետ
      • Պատմության ֆակուլտետ
      • Ռուս բանասիրության ֆակուլտետ
      • Սոցիոլոգիայի ֆակուլտետ
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կրթական և հետազոտական կենտրոն
      • Տնտեսագիտության և կառավարման ֆակուլտետ
      • Փիլիսոփայության և հոգեբանության ֆակուլտետ
      • Քիմիայի ֆակուլտետ
      • Եվրոպական լեզուների և հաղորդակցության ֆակուլտետ
      • Եվրոպական ուսումնասիրությունների կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտ
      • Ֆիզիկայի ինստիտուտ
      • Քաղաքացիական պաշտպանության ամբիոն
      • Ֆիզիկական դաստիարակության և սպորտի ամբիոն
    • Column Wrapper
      • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
      • ԵՊՀ Իջևանի մասնաճյուղ
    • Գիտական կենտրոններ և լաբորատորիաներ
      • Կենսաբանության գիտահետազոտական ինստիտուտ
      • Կիրառական սոցիոլոգիայի գիտահետազոտական լաբորատորիա
      • Հայագիտական հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Հոգեբանության գիտահետազոտական կենտրոն
      • Հումանիտար հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Մաթեմատիկական և կիրառական հետազոտությունների կենտրոն
      • Քիմիայի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆիզիկայի գիտահետազոտական ինստիտուտ
    • Գիտաուսումնական կենտրոններ
      • Ամերիկյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Գերմեծ ինտեգրալ սխեմաների նախագծում (Սինոփսիս) մասնագիտացման լսարան-լաբորատորրիա
      • Դեղերի որակի հսկման և մոնիթորինգի գիտաուսումնական կենտրոն
      • Իրավաբանական կլինիկա
      • Կիրառական հոգեբանության կենտրոն
      • Հունագիտության գիտաուսումնական կենտրոն-գրադարան
      • Մանրէաբանական կենսատեխնոլոգիաների և կենսավառելիքի նորարարական կենտրոն
      • Ռուսական կենտրոն
      • Ռուսաստանյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Սոցիոլոգիայի հեռաուսուցման լաբորատորիա
    • Column Wrapper
      • Բաններ
    • ԵՊՀ վարչական ստորաբաժանումներ
      • Անձնակազմի կառավարման բաժին
      • Արխիվ
      • Ավտոպարկ
      • Բիզնես ինկուբատոր
      • Բյուրականի ուսումնաարտադրական բազա
      • Բուժկետ
      • Գիտական քարտուղարություն
      • Գիտական քաղաքականության վարչություն
      • Գնումների կազմակերպման վարչություն
      • Դոկտորական կրթության կենտրոն
      • ԵՊՀ պատմության թանգարան
      • Էներգետիկ համակարգի շահագործման բաժին
      • Ընդհանուր բաժին
      • Ընդունելության և դիմորդների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Իրավաբանական ծառայություն
      • Ծաղկաձորի ուսումնաարտադրական բազա
      • Հակահրդեհային ծառայություն
      • Հատուկ բաժին
      • Հաշվապահական հաշվառման վարչություն
      • Հյուրերի տուն
      • Հրատարակչություն
      • Մարքեթինգի բաժին
      • Միջազգային համագործակցության վարչություն
      • Մշակույթի կենտրոն
      • Շրջանավարտների և կարիերայի կենտրոն
      • Որակի ապահովման կենտրոն
      • Ռազմավարական պլանավորման կենտրոն
      • Ռեկտորի աշխատակազմ
      • Սարգիս և Մարի Իզմիրլյանների անվան գրադարան
      • Տարածքի բարեկարգման և կանաչապատման բաժին
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների վարչություն
      • Տնտեսական գործունեության կազմակերպման և վերահսկման բաժին
      • Ուսումնամեթոդական վարչություն
      • Ուսանողական հանրակացարան
      • Ֆինանսական վերլուծությունների վարչություն
  • Կառուցվածք
  • Շրջանավարտներ և կարիերա
    • Կարիերայի կենտրոն
    • Շրջանավարտների համայնք
    • ԵՊՀ բարեկամներ
  • Ուսանողական կյանք
    • Արվեստ և մշակույթ
    • ԵՊՀ ուսանողական խորհուրդ
    • ԵՊՀ ուսանողական գիտական ընկերություն
  1. Գլխավոր
  2. Նորություններ
  3. Գեներատիվ արհեստական բանականությունը՝ որպես ուսուցման նախագծման ուղի
Նոյեմբեր 06, 2025 | 16:03
Կարիերա
Կրթություն

Գեներատիվ արհեստական բանականությունը՝ որպես ուսուցման նախագծման ուղի

ԵՊՀ Սարգիս և Մարի Իզմիրլյանների անվան գրադարանում կայացավ «Ուսուցման նախագծում գեներատիվ արհեստական բանականության միջոցով» («Designing Instruction with Generative AI») գրքի շնորհանդես-քննարկումը։ Հիմնվելով բազմազան հետազոտությունների, մասնագիտական փորձի և ռազմավարական դիտարկումների վրա՝ գիրքը կարող է դառնալ արժեքավոր ուղեցույց ինչպես սկսնակ և փորձառու դասախոսների, այնպես էլ ուսանողների համար՝ ներկայացնելով, թե ինչպես կարող է արհեստական բանականությունը նպաստել դասընթացների ստեղծմանը, դասավանդման արդյունավետության բարձրացմանը։

«Ուսուցման նախագծում գեներատիվ արհեստական բանականության միջոցով» գիրքը գործիքների և ռազմավարությունների նորարարական համադրություն է՝ ուղղված կրթության մեջ արհեստական բանականության արդյունավետ կիրառմանը, ինչպես նաև գրավիչ ու անհատականացված ուսումնական փորձառությունների ձևավորմանը։ Գրքի յուրաքանչյուր գլխում առաջարկվում են առաջադեմ մտածողություն ունեցող և գործնականում հաստատված եղանակներ՝ ուսումնական նյութեր, դասընթացների ծրագրեր և ուսումնական միջավայրեր ստեղծելու ու բարելավելու տարբերակներ՝ դրանով իսկ աջակցելով թվային գրագիտությանը: 

Գիրքը բաղկացած է 12 գլուխներից, որոնցից յուրաքանչյուրում անդրադարձ է կատարվում ուսուցման նախագծման կարևոր կողմերին։ Առաջին գլխում ներկայացվում է գեներատիվ արհեստական բանականությունը։ Հաջորդ գլուխներում քննարկվում են արհեստական բանականության գրագիտությունը, ուսուցման նախագծման հիմնական դրույթները, դասընթացների համապատասխանեցումը, ուսանողների ուսումնական արդյունքները, գնահատումը և ուսուցողական ռազմավարությունները։ Գրքում ներկայացվում են նաև մոտիվացիային, դասավանդողի ներգրավվածությանը, հասանելիությանը և վարքային խնդիրներին առնչվող թեմաներ։

Հեղինակը գրքում շեշտադրում է արհեստական բանականության ներուժը՝ այն դիտարկելով որպես քննադատական մտածողության և ճանաչողական գործընթացների ապահովման միջոց: 

Գրքի շնորհանդես-քննարկումն ուղեկցվեց հեղինակի՝ Բրենտ Ա. Անդերսի բանախոսությամբ։ 

«Վերջերս Միավորված ազգերի կրթության, գիտության և մշակույթի կազմակերպությունը (ՅՈՒՆԵՍԿՕ) հրապարակել է արհեստական բանականության (ԱԲ) կարողությունների շրջանակ՝ կարևորելով հետևյալ 4 կետերը՝ տեղեկացվածություն, կարողություն, գիտելիք և քննադատական մտածողություն։ Տեղեկացվածությունը այն գիտակցումն է, որ ԱԲ-ն գոյություն ունի, և մենք չեն կարող անտեսել այն։ Մենք պիտի տեղյակ լինենք, որ ԱԲ-ն գոյություն ունի և կիրառելի է մի շարք ոլորտներում։ Իսկ կարողության մասին խոսելիս կարևորում ենք 2 հիմնական հարց․ նախ՝ ԱԲ-ի կարողությունը, թե որքանով է այն արդյունավետ, և արդյոք բոլոր ԱԲ գործիքներն ի վիճակի են իրականացնելու նույն գործառույթները։ Կարևոր է նաև հասկանալ ԱԲ-ի սահմանները. այն երբեք չի լինի կատարյալ և նույնիսկ եթե երբևէ դառնա այդպիսին, ապա կարող է ժամանակից հետ մնալ կամ սխալներ թույլ տալ։ Եվ երկրորդ՝ կարևոր է նաև ԱԲ-ի հետ աշխատելու սեփական կարողությունը»,- նշեց հեղինակը։

Անդրադառնալով գիտելիքի, կարողությունների և քննադատական մտածողության մանրամասներին՝ նա ասաց․ «Եթե ես զբաղվում եմ բիզնեսով, ապա պիտի հասկանամ, որ իմ բոլոր մրցակիցներն էլ ունեն նույն հասանելիությունը ԱԲ գործիքներին, ինչ որ ես։ Գիտելիքը իմացությունն է այն բանի, որ բոլորն ունեն ԱԲ-ին հասանելիություն։ Գիտելիքի կարևոր բաղադրիչներից են տվյալների անվտանգությունը և գաղտնիությունը․ անհրաժեշտ է հասկանալ, թե ինչ տեղեկություն կարելի է կամ չի կարելի փոխանցել ԱԲ համակարգերին։ Մենք պիտի հասկանանք, որ ԱԲ-ն կարող է օգտագործվել և՛ դրական, և՛ բացասական նպատակներով․ ԱԲ-ն կարող է օգտագործվել կեղծիքների և խաբեությունների համար, ինչպես նաև մեր կարողությունները զարգացնելու համար»։

Նա հավելեց՝ բազմաթիվ ուսուցիչների և ուսանողների հետ զրույցները ցույց են տալիս, որ ուսանողներն արդեն ակտիվորեն կիրառում են արհեստական բանականությունը, սակայն կարևոր հարց է մնում՝ արդյո՞ք նրանք դա անում են արդյունավետ և էթիկական նորմերին համապատասխան։ Այս համատեքստում բանախոսն ընդգծեց, որ անհրաժեշտ է խորապես հասկանալ ԱԲ-ի բոլոր կողմերը՝ առաջացող խնդիրների լուծման համար ճիշտ մոտեցումներ գտնելու նպատակով։

Բանախոսը ներկայացրեց, թե ինչպես կարելի է օգտագործել և զարգացնել արհեստական բանականության հետ կապված հմտությունները դասավանդման և ուսուցման նախագծման գործընթացում։ Նա բացատրեց, որ ուսուցման նախագծումը (instructional design) ենթադրում է աշխատանքը փոքր մասերի՝ առաջադրանքների և ենթառաջադրանքների բաժանելը։

Բրենտ Ա. Անդերսը շեշտեց՝ գրքի հիմնական գաղափարն է սովորեցնել լինել լավ ուսուցման նախագծող և ցույց տալ, թե ինչպես կարելի է օգտագործել գեներատիվ ԱԲ-ն այդ գործընթացը հեշտացնելու և բարելավելու համար։

Հետազոտողն անդրադարձավ «դասընթացի համապատասխանեցման» գաղափարին (course alignment)՝ բացատրելով, որ յուրաքանչյուր դասընթացում պետք է հստակ համադրվեն երեք հիմնական բաղադրիչներ՝ 

  • ուսանողների ուսումնական արդյունքները (SLOs),
  • գնահատման ռազմավարությունները,
  • ուսուցողական ռազմավարությունները։

Քննարկման ավարտին ներկաները հնարավորություն ունեցան հեղինակին ուղղելու իրենց հետաքրքրող հարցերը և ներկայացնելու իրենց դիտարկումները։

Նշենք նաև, որ Բրենտ Ա. Անդերսը արհեստական բանականության վերաբերյալ մի շարք այլ գրքերի հեղինակ է, այդ թվում՝ «Արհեստական բանականության գրագիտության հրամայականը», «9-կետանոց գործողությունների ծրագիր՝ կրթության մեջ գեներատիվ արհեստական բանականության ինտեգրման համար»: Նա դասավանդում և հետազոտական գործունեություն է ծավալում Հայաստանի ամերիկյան համալսարանում՝ միաժամանակ ղեկավարելով նաև «Սովորել» ուսուցման և ուսումնառության կենտրոնը։

Սոնա Շահվերդյան
  • Բեռնել
  • Բեռնել
  • Բեռնել
  • Բեռնել
  • Բեռնել
  • Բեռնել
    ShareFacebookTelegram

    Վերջին նորություններ

    ԵՊՀ գրադարանում նախատոնական տրամադրություն էր

    23.12.2025

    «Առաջին կուրսից իմ նպատակն էր ուսանել Իտալիայում»․ ԵՊՀ ուսանող Լիլիթ Հովսեփյան

    23.12.2025

    Հանրապետության լավագույններից մեկը ճանաչված ԵՊՀ ուսանողի հաջողության բանաձևը

    22.12.2025
    Տեսնել բոլորը

    Հայտարարություններ

    «Էրազմուս+» ծրագրի միջազգային կրեդիտային շարժունություն. Մեսսինայի համալսարան, Իտալիա

    12.23.2025 - 01.13.2026

    Ջիմի և Ռոզալին Քարթերի անվան խաղաղության և հակամարտությունների կարգավորման դպրոց այցի հնարավորություն

    12.22.2025 - 01.04.2026

    Միջազգային կրթական ծրագրի դիմելու հնարավորություն երիտասարդների համար (խաղաղության և առաջնորդության ուղղությամբ)

    12.19.2025 - 01.10.2026
    Տեսնել բոլորը

    Արագ հասանելիություն

    • Ինտրանետ
    • E-learning
    • Mulberry
    • Էլ. դիմումներ
    • Հեռախոսագիրք
    • Registrar
    • Փաստաթղթեր

    Footer site information

    • Հիմնական էջեր
      • Ընդունելություն
      • Կրթություն
      • Գիտություն
      • Նորություններ
    • Տեղեկատվություն
      • Հաճախ տրվող հարցեր
      • Թափուր հաստիքներ
      • Կրթական ծրագրերի որոնում
      • Դիմորդներին
      • Ուսանողներին
    • ԵՊՀ-ի մասին
      • ԵՊՀ կառավարումը
      • ԵՊՀ խորհրդանիշները
    © Երևանի պետական համալսարան 2025
    Հասցե` ՀՀ, ք. Երևան, 0025, Ալեք Մանուկյան 1 (+37460) 710000 info@ysu.am