Կրթական մակարդակը՝
Մագիստրոս
Մասնագիտություն՝
056801.02.7 - Մեխանիկա
Մասնագիտացումը՝
056801.02.7 - Մեխանիկա և կիրառական մաթեմատիկա
Շնորհվող որակավորումը՝
Մեխանիկայի մագիստրոս
Ծրագրի ուստարին՝
2024/2025
Ուսուցման ձևը՝
Առկա
Ուսումնառության լեզուն՝
Հայերեն
1. Ծրագրի ընդունելության չափանիշները/պահանջները
Ծրագրի դիմորդը պետք է ունենա բակալավրի կամ համարժեք որակավորում.
տվյալ մասնագիտությամբ բակալավրի կամ համարժեք որակավորում ունեցող դիմորդների ընդունելությունը կատարվում է մրցութային հիմունքներով՝ նախորդ ուսումնառության ընթացքում ցուցաբերած առաջադիմության արդյունքների հիման վրա, կամ ամփոփիչ ատեստավորման քննական ծրագրին համապատասխան անցկացված քննությունների արդյունքների հիման վրա,
այլ մասնագիտությամբ բակալավրի կամ համարժեք որակավորում ունեցող դիմորդների ընդունելությունը կատարվում է մրցութային հիմունքներով՝ տվյալ մասնագիտության բակալավրի ամփոփիչ ատեստավորման քննական ծրագրին համապատասխան անցկացված քննությունների արդյունքների հիման վրա։
Ընդունելությունը կատարվում Երևանի պետական համալսարանի մագիստրատուրայի ընդունելության կանոնակարգի համաձայն։
տվյալ մասնագիտությամբ բակալավրի կամ համարժեք որակավորում ունեցող դիմորդների ընդունելությունը կատարվում է մրցութային հիմունքներով՝ նախորդ ուսումնառության ընթացքում ցուցաբերած առաջադիմության արդյունքների հիման վրա, կամ ամփոփիչ ատեստավորման քննական ծրագրին համապատասխան անցկացված քննությունների արդյունքների հիման վրա,
այլ մասնագիտությամբ բակալավրի կամ համարժեք որակավորում ունեցող դիմորդների ընդունելությունը կատարվում է մրցութային հիմունքներով՝ տվյալ մասնագիտության բակալավրի ամփոփիչ ատեստավորման քննական ծրագրին համապատասխան անցկացված քննությունների արդյունքների հիման վրա։
Ընդունելությունը կատարվում Երևանի պետական համալսարանի մագիստրատուրայի ընդունելության կանոնակարգի համաձայն։
2. Ծրագրի նպատակները
Ծրագրի նպատակն է.
պատրաստել մեխանիկայի և մաթեմատիկայի կիրառությունների բնագավառի մասնագետներ, որոնք ունակ կլինեն ձևակերպել և դիտարկել մասնագիտական, գիտահետազոտական և գիտամանկավարժական գործունեությունում առաջացող խնդիրները, կարող են զարգացնել մեխանիկայի և կիրառական մաթեմատիկայի մեթոդներն ու հետազոտական եղանակները ժամանակակից տեխնոլոգիական խնդիրներում:
Շրջանավարտները կարող են դասախոսել և գիտահետազոտական աշխատանք կատարել բուհերում, մեխանիկայի, մաթեմատիկայի, ֆիզիկայի բնագավառների հետազոտական հաստատություններում, ճարտարագիտությունում, տեղեկատվական տեխնոլոգիաների ոլորտում:
պատրաստել մեխանիկայի և մաթեմատիկայի կիրառությունների բնագավառի մասնագետներ, որոնք ունակ կլինեն ձևակերպել և դիտարկել մասնագիտական, գիտահետազոտական և գիտամանկավարժական գործունեությունում առաջացող խնդիրները, կարող են զարգացնել մեխանիկայի և կիրառական մաթեմատիկայի մեթոդներն ու հետազոտական եղանակները ժամանակակից տեխնոլոգիական խնդիրներում:
Շրջանավարտները կարող են դասախոսել և գիտահետազոտական աշխատանք կատարել բուհերում, մեխանիկայի, մաթեմատիկայի, ֆիզիկայի բնագավառների հետազոտական հաստատություններում, ճարտարագիտությունում, տեղեկատվական տեխնոլոգիաների ոլորտում:
3. Ծրագրի կրթական վերջնարդյունքները
Այս ծրագրի ավարտին ուսանողն ունակ կլինի․
- Մասնագիտական գիտելիք և իմացություն
- ներկայացնելու մասնագիտացման ոլորտի տեսական հիմունքները, կիրառական մեթոդները, գիտահետազոտական գործունեության և մաթեմատիկական մոդելավորման սկզբունքները, ներկայացնելու մասնագիտացման ոլորտի տեսական հիմունքները, կիրառական մեթոդները, գիտահետազոտական գործունեության և մաթեմատիկական մոդելավորման սկզբունքները,
- մեկնաբանելու մասնագիտացման ոլորտի գիտական հրատարակումները և համակարգչային ցանցում առկա տվյալները,
- ընտրելու հետազոտման անհրաժեշտ մեթոդներ, մշակելու և դասակարգելու ստացված արդյունքները՝ ներկայացնելով գոյություն ունեցող պահանջներին համապատասխան հաշվետվության, ռեֆերատի, հոդվածի տեսքով,
- սահմանելու տեղեկատվական համակարգերի օգտագործմանը և կառուցմանն առնչվող իրավական և էթիկական նորմերը,
- հասցնելու գիտելիքները և կարողությունները մասնագիտական բնույթի տեղեկատվություն քաղելու օտարալեզու աղբյուրներից լեզուների իմացության իրազեկության համաեվրոպական համակարգի (CEFR-ի) B2 մակարդակով:
- Գործնական մասնագիտական կարողություններ
- գնահատելու գիտահետազոտական գործունեության ընթացքում առաջացող խնդիրներ,
- կառուցելու մաթեմատիկական մոդելներ մասնագիտական ոլորտում,
- ընտրելու խնդրի լուծմանը համապատասխանող արդյունավետ կիրառական մեթոդներ,
- կիրառելու խնդրի լուծման անհրաժեշտ մաթեմատիկական մեթոդներ և կատարել հաշվարկներ օգտագործելով համակարգչային տեխնիկա,
- վերլուծելու, համեմատելու և լուսաբանելու ստացված արդյունքները,
- դրսևորելու աշխատանքի կատարման արդյունավետություն` և՛ որպես խմբի անդամ, և՛ որպես խմբի ղեկավար,
- օգտագործելու ընդհանուր և մասնագիտական բառապաշարի իմացություն այն ծավալով, որն անհրաժեշտ է մասնագիտական բնույթի հաղորդակցում իրականացնելու, ինչպես նաև տեքստերի ընթերցման և թարգմանության համար:
- Ընդհանրական (փոխանցելի) կարողություններ
- օգտվելու գիտական և մանկավարժական տարատեսակ աղբյուրներից ( էլեկտրոնային գրադարաններ, գիտական հրապարակումներ և այլն) անհրաժեշտ տեղեկատվությունն ստանալու համար,
- վերլուծելու առկա խնդիրները և գնահատելու դրանց լուծման համար անհրաժեշտ հնարավորությունները,
- ստեղծագործաբար կիրառելու ձեռք բերված գիտելիքները, ամփոփելու, ընդհանրացնելու և տարածելու նորերը,
- արդյունավետոր պլանավորելու ժամանակը, կատարվելիք աշխատանքը և այլ ռեսուրսները,
- պատրաստելու զեկուցումներ, ներկայացնելու հետազոտությունների արդյունքները, վարելու գիտական բանավեճեր,
- պահպանելու իրավական և մասնագիտական էթիկայի նորմերը,
- կազմելու հստակ, լավ կառուցված տեքստ մասնագիտական թեմայի վերաբերյալ, նկարագրելու իր փորձն ու իրադարձություններ, ներկայացնելու սեփական կարծիքների և նպատակների հիմնավորումները:
4. Գնահատման ձևերը
Ուսանողների գիտելիքները և իմացությունը գնահատվում է հետևյալ ձևերով.
· առաջադրանքներ,
· զեկուցումներ,
· խմբային քննարկումներ,
· հրապարակումներ,
· ստուգումներ,ստուգարքներ և քննություններ,
· հետազոտական աշխատանքներ,
· մագիստրոսական ատենախոսության պաշտպանություն:
Տես “ Երևանի պետական համալսարանի կրեդիտային համակարգով ուսումնասիրության ուղեցույց և դասընթացների տեղեկագիրք ’’, Երևան, 2016.
· առաջադրանքներ,
· զեկուցումներ,
· խմբային քննարկումներ,
· հրապարակումներ,
· ստուգումներ,ստուգարքներ և քննություններ,
· հետազոտական աշխատանքներ,
· մագիստրոսական ատենախոսության պաշտպանություն:
Տես “ Երևանի պետական համալսարանի կրեդիտային համակարգով ուսումնասիրության ուղեցույց և դասընթացների տեղեկագիրք ’’, Երևան, 2016.
5. Շրջանավարտների ապագա կարիերայի հնարավորությունները
«Մեխանիկա և կիրառական մաթեմատիկա» ծրագրի շրջանավարտները կարող են աշխատանքի անցնել մեխանիկայի, մաթեմատիկայի, ֆիզիկայի բնագավառի տարբեր ձեռնարկություններում:
Շրջանավարտների զբաղվածության վերլուծության տվյալները թույլ են տալիս առանձնացնել շրջանավարտների գործունեության հիմնական ոլորտները.
· Գիտական աշխատանք ԲՈՒՀ-երում` ԵՊՀ, Հայաստանի ազգային պոլիտեխնիկական համալսարան, Ճարտարապետության և շինարարության Հայաստանի ազգային համալսարան, Արցախի պետական համալսարան, ՀՀ ԳԱԱ Մեխանիկայի ինստիտուտ, Engineering Center Progresstech Armenia և այլ պետական հիմնարկներն ու մասնավոր ձեռնարկություններ,
· Դասավանդում բարձրագույն ուսումնական և հանրակրթական ու մասնագիտական հաստատություններում:
Ստորև ներկայացվում են Հայաստանի Հանրապետությունում գործող որոշ ձեռնարկություններ, որտեղ շրջանավարտները կարող են աշխատել.
· Ֆիզիկամաթեմատիկական, ճարտարագիտական ծրագրեր
· Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների ոլորտներ
· Ճարտարագիտատեխնիկական նախագծային կենտրոններ
· Բանկային և հաշվապահական ոլորտներ
· Synopsys
· էլեկտրոնային նախագծման ավտոմատացում և ծրագրային ապահովման մատակարարում
Շրջանավարտների զբաղվածության վերլուծության տվյալները թույլ են տալիս առանձնացնել շրջանավարտների գործունեության հիմնական ոլորտները.
· Գիտական աշխատանք ԲՈՒՀ-երում` ԵՊՀ, Հայաստանի ազգային պոլիտեխնիկական համալսարան, Ճարտարապետության և շինարարության Հայաստանի ազգային համալսարան, Արցախի պետական համալսարան, ՀՀ ԳԱԱ Մեխանիկայի ինստիտուտ, Engineering Center Progresstech Armenia և այլ պետական հիմնարկներն ու մասնավոր ձեռնարկություններ,
· Դասավանդում բարձրագույն ուսումնական և հանրակրթական ու մասնագիտական հաստատություններում:
Ստորև ներկայացվում են Հայաստանի Հանրապետությունում գործող որոշ ձեռնարկություններ, որտեղ շրջանավարտները կարող են աշխատել.
· Ֆիզիկամաթեմատիկական, ճարտարագիտական ծրագրեր
· Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների ոլորտներ
· Ճարտարագիտատեխնիկական նախագծային կենտրոններ
· Բանկային և հաշվապահական ոլորտներ
· Synopsys
· էլեկտրոնային նախագծման ավտոմատացում և ծրագրային ապահովման մատակարարում
6. Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսները և ձևերը
Ուսումնառության գործընթացում օգտագործվում են հետևյալ օժանդակ ռեսուրսները.
· ժամանակակից սարքավորումներով և ծրագրային միջոցներով ապահովված լաբորատորիաներ.
· ժամանակակից սարքավորումներով և ծրագրային միջոցներով ապահովված լաբորատորիաներ.
7. Կրթական չափորոշիչները կամ ծրագրային կողմնորոշիչները, որոնք օգտագործվել են ծրագիրը մշակելիս
·Հիմք են ընդունվել ՀՀ կառավարության հաստատած
Որակավորումների ազգային շրջանակի բնութագրիչները 07.07.2016թ., հ.714-ն,
«Մաթեմատիկա» ոլորտային որակավորումների շրջանակի բնութագրերը, 2022թ:
· Օգտագործվել են եվրոպական առաջատար համալսարանների և International Centre for Mechanical Sciences (Իտալիա) միջազգային կենտրոնի մագիստրոսական ծրագրերը,
· Մոսկվայի պետական համալսարանի մեխանիկամաթեմատիկական ֆակուլտետի մեխանիկայի ամբիոնների մագիստրոսական ծրագրերը,
· ՌԴ Դոնի Ռոստովի Հարավ Դաշնային համալսարանի մաթեմատիկայի, մեխանիկայի և համակրգչային գիտությունների ֆակուլտետի մագիստրոսական ծրագրերը,
Սանկտ-Պետերբուրգի պետական համալսարանի մաթեմատիկայի և մեխանիկայի, կիրառական մաթեմատիկա և պրոցեսների ղեկավարում ֆակուլտետների ղեկավարման ու կայունության տեսությունների և մեխանիկայի ամբիոնների մագիստրոսական ծրագրերը:
Որակավորումների ազգային շրջանակի բնութագրիչները 07.07.2016թ., հ.714-ն,
«Մաթեմատիկա» ոլորտային որակավորումների շրջանակի բնութագրերը, 2022թ:
· Օգտագործվել են եվրոպական առաջատար համալսարանների և International Centre for Mechanical Sciences (Իտալիա) միջազգային կենտրոնի մագիստրոսական ծրագրերը,
· Մոսկվայի պետական համալսարանի մեխանիկամաթեմատիկական ֆակուլտետի մեխանիկայի ամբիոնների մագիստրոսական ծրագրերը,
· ՌԴ Դոնի Ռոստովի Հարավ Դաշնային համալսարանի մաթեմատիկայի, մեխանիկայի և համակրգչային գիտությունների ֆակուլտետի մագիստրոսական ծրագրերը,
Սանկտ-Պետերբուրգի պետական համալսարանի մաթեմատիկայի և մեխանիկայի, կիրառական մաթեմատիկա և պրոցեսների ղեկավարում ֆակուլտետների ղեկավարման ու կայունության տեսությունների և մեխանիկայի ամբիոնների մագիստրոսական ծրագրերը:
8. Դասախոսական կազմին ներկայացվող պահանջները
Դասախոսական կազմում ընդգրկված կլինեն կրթական ծրագրի շրջանակներում գիտատեխնիկական նորություններին տիրապետող գիտնական-դասախոսներ:
Ծրագիրն իրականացնող դասախոսներին ներկայացվում են հետևյալ պահանջները.
- դասընթացի ծրագիր կազմելու հմտություն,
- դասավանդման նորարարական, ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն,
- հետազոտական խումբ ղեկավարելու ունակություն,
- գիտելիքները ուսանողներին հիմնարար փոխանցելու կարողություն,
- տրամադրել ուսանողներին ժամանակակից գիտական գրականություն
- կարողանալ օգտվել ԵՊՀ ուսուցման կառավարման համակարգից:
Դասավանդման համար պարտադիր է.
- ունենալ մագիստրոսի կրթական աստիճան և/կամ գիտական աստիճան համապատասխան բնագավառում,
- գիտական աստիճան և/կամ կոչում ֆիզիկամաթեմատիկական կամ տեխնիկական մասնագիտություններով,
- տիրապետել ուսուցման ժամանակակից մեթոդներին և գործիքներին:
Ծրագիրն իրականացնող դասախոսներին ներկայացվում են հետևյալ պահանջները.
- դասընթացի ծրագիր կազմելու հմտություն,
- դասավանդման նորարարական, ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն,
- հետազոտական խումբ ղեկավարելու ունակություն,
- գիտելիքները ուսանողներին հիմնարար փոխանցելու կարողություն,
- տրամադրել ուսանողներին ժամանակակից գիտական գրականություն
- կարողանալ օգտվել ԵՊՀ ուսուցման կառավարման համակարգից:
Դասավանդման համար պարտադիր է.
- ունենալ մագիստրոսի կրթական աստիճան և/կամ գիտական աստիճան համապատասխան բնագավառում,
- գիտական աստիճան և/կամ կոչում ֆիզիկամաթեմատիկական կամ տեխնիկական մասնագիտություններով,
- տիրապետել ուսուցման ժամանակակից մեթոդներին և գործիքներին: