Կրթական մակարդակը՝
Մագիստրոս
Մասնագիտություն՝
031803.01.7 - Եվրոպագիտություն
Մասնագիտացումը՝
031803.01.7 - Եվրոպագիտություն
Շնորհվող որակավորումը՝
եվրոպագիտության մագիստրոս
Ծրագրի ուստարին՝
2025/2026
Ուսուցման ձևը՝
Առկա
Ուսումնառության լեզուն՝
Հայերեն
1. Ծրագրի ընդունելության չափանիշները/պահանջները
Եվրոպական ուսումնասիրություններ մագիստրոսական ծրագրի մասնագիտության շրջանակներում ընդունելությունն անցկացվում է առանց քննությունների, իսկ հարակից մասնագիտություններով դիմորդները հանձնում են համապատասխան մասնագիտության բակալավրի ավարտական ամփոփիչ քննությունը:
2. Ծրագրի նպատակները
· գնահատել և բազմակողմանիորեն վերլուծել ԵՄ-ի մշակութային ինտեգրմանը միտված ռազմավարությունները և նախագծերը
· ՀՀ եվրաինտեգրման գործընթացի շրջանակներում իրականացնել քաղաքագիտական իրավագիտական, տնտեսագիտական և սոցիոլոգիական բնույթի հետազոտություններ
. արդյունավետ աշխատել և գործունեություն ծավալել պետական կառավարման և տեղական ինքնակառավարման մարմիններում:
· ՀՀ եվրաինտեգրման գործընթացի շրջանակներում իրականացնել քաղաքագիտական իրավագիտական, տնտեսագիտական և սոցիոլոգիական բնույթի հետազոտություններ
. արդյունավետ աշխատել և գործունեություն ծավալել պետական կառավարման և տեղական ինքնակառավարման մարմիններում:
3. Ծրագրի կրթական վերջնարդյունքները
Այս ծրագրի ավարտին ուսանողն ունակ կլինի․
- Մասնագիտական գիտելիք և իմացություն
- տիրապետել եվրոպական ինտեգրման տեսության և պատմության հիմունքներին,
- ծանոթանալ եվրոպական մշակութային ինտեգրման ասպեկտներին,
- տիրապետել միջազգային տնտեսական հարաբերությունների հիմնական ձևերի` միջազգային առևտրի, կապիտալի միջազգային շարժի, միջազգային ֆինանսական և արժութավարկային հարաբերությունների և աշխատուժի միջազգային միգրացիային,
- տիրապետել աշխատանքային միգրացիայի ոլորտում եվրոպական ծրագրերին և ռազմավարություններին,
- ծանոթանալ արտաքին քաղաքականության հատուկ ոլորտներին, մասնավորապես Ընկերակցության ընդհանուր առևտրային քաղաքականությանը,
- բնութագրել միջազգային տնտեսական կազմակերպությունների գործունեության նպատակները և սկզբունքները,
- արդյունավետ հաղորդակցվել մամուլի հետ
- Գործնական մասնագիտական կարողություններ
- մասնակցել ԵՄ կառույցների, եվրոպական մշակույթի վերաբերյալ քննարկումներին և զեկուցումներին.
- կիրառել Excel և SPSS տվյալների մշակման և վերլուծության ծրագրերը իրականացնելու ինքնուրույն և խմբային աշխատանքներ, միջառարկայական հետազոտությունների վերլուծություն,
- ներկայացնել առաջարկներ տվյալ ոլորտի աշխատանքների արդյունավետությունը բարձրացնելու վերաբերյալ,
- վերլուծել Հայաստանի հասարակական-քաղաքական համակարգի եվրոպական գործընթացը,
- վելուծել Եվրոպական հանրային կառավարման համակարգը (քաղաքացիական ծառայություն, հանրային հատվածի բարեփոխումներ, կազմակերպությունների տեսություններ և այլն)
- Ընդհանրական (փոխանցելի) կարողություններ
- օգտվել մասնագիտական գրականությունից,
- մասնակցել բազմաբնույթ քննարկումներին,վերլուծել առկա խնդիրները և գնահատել դրանց լուծման համար անհրաժեշտ ռեսուրսները,
- հմտորեն կիրառել ձեռքբերված մասնագիտական գիտելիքները,
- արդյունավետորեն պլանավորել ժամանակն ու այլ ռեսուրսները,
- պատրաստել զեկուցույցներ, ներկայացնել հետազոտական աշխատանքներ, վարել գիտական բանավեճեր,
- պահպանել մասնագիտական էթիկայի նորմերը:
4. Գնահատման ձևերը
ԵՊՀ-ում գործում է ուսանողների գիտելիքների պարբերական ստուգման և գնահատման բազմագործոն համակարգ, որը ներառում է հետևյալ բաղադրիչները.
1. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (2 ընթացիկ քննություն),
2. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ընթացիկ ստուգումներ կիսամյակի ընթացքում,
3. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և գնահատում կիսամյակի ընթացքում (ինքնուրույն աշխատանք),
4. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի կատարման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (հետազոտական աշխատանք, որը փոխարինում է ընթացիկ քննություններից որևէ մեկին),
5. դասընթացին մասնակցության գնահատում (մասնակցություն),
6. ամբողջ դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) եզրափակիչ գնահատում քննաշրջանում, որը ենթադրում է դասընթացի համար սահմանված կրթական վերջնադյունքների ձեռքբերման մակարդակի գնահատում:
Ելնելով կրթական ծրագրի ուսումնական պլանով նախատեսված դասընթացների (ուսումնական մոդուլների) աշխատածավալից, պարապմունքի ձևից, դասավանդման մեթոդներից և հաշվի առնելով դասընթացի կարևորությունը ուսանողի մասնագիտական գիտելիքների և կարողությունների ձևավորման մեջ՝ դասընթացները, ըստ գնահատման ձևի, բաժանվում են 4 խմբի՝
1. եզրափակիչ գնահատումով,
2. առանց եզրափակիչ գնահատման,
3. առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
4. ստուգարքային:
1. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (2 ընթացիկ քննություն),
2. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ընթացիկ ստուգումներ կիսամյակի ընթացքում,
3. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և գնահատում կիսամյակի ընթացքում (ինքնուրույն աշխատանք),
4. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի կատարման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (հետազոտական աշխատանք, որը փոխարինում է ընթացիկ քննություններից որևէ մեկին),
5. դասընթացին մասնակցության գնահատում (մասնակցություն),
6. ամբողջ դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) եզրափակիչ գնահատում քննաշրջանում, որը ենթադրում է դասընթացի համար սահմանված կրթական վերջնադյունքների ձեռքբերման մակարդակի գնահատում:
Ելնելով կրթական ծրագրի ուսումնական պլանով նախատեսված դասընթացների (ուսումնական մոդուլների) աշխատածավալից, պարապմունքի ձևից, դասավանդման մեթոդներից և հաշվի առնելով դասընթացի կարևորությունը ուսանողի մասնագիտական գիտելիքների և կարողությունների ձևավորման մեջ՝ դասընթացները, ըստ գնահատման ձևի, բաժանվում են 4 խմբի՝
1. եզրափակիչ գնահատումով,
2. առանց եզրափակիչ գնահատման,
3. առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
4. ստուգարքային:
5. Շրջանավարտների ապագա կարիերայի հնարավորությունները
<<Եվրոպակագիտություն>> մագիստրոսական ծրագրի շրջանավարտների մասնագիտական գործունեության հիմնական ոլրտներն են.
Կրթական
միջնակարգ մասնագիտական ուսումնական հաստատություններում,
քոլեջներում,
վարժարաններում
Գիտահետազոտական
աշխատանք գիտահետազետական ինստիտուտում,
Փորձագիտավերլուծական
վերլուծական կենտրոններ
հասարակական և պետական կազմակերպություններում
Միջազգային համագործակցության խորհրդատվական, կազմակերպական-իրավական
պետական կառավարման և տեղական ինքնակառավարման մարմիններում
մասնավոր ընկերություններում
տեղական և միջազգային ոչ կառավարական կազմակերպություններում
միջազգային կազմակերպություններում
Մագիստրոսի մասնագիտական գործունեության հիմնական տեսակներն են` դասախոս, գիտաշխատող, եվրոպական ուսումնասիրությունների փորձագետ, միջազգային համագործակցության ոլորտի մասնագետ:
Կրթական
միջնակարգ մասնագիտական ուսումնական հաստատություններում,
քոլեջներում,
վարժարաններում
Գիտահետազոտական
աշխատանք գիտահետազետական ինստիտուտում,
Փորձագիտավերլուծական
վերլուծական կենտրոններ
հասարակական և պետական կազմակերպություններում
Միջազգային համագործակցության խորհրդատվական, կազմակերպական-իրավական
պետական կառավարման և տեղական ինքնակառավարման մարմիններում
մասնավոր ընկերություններում
տեղական և միջազգային ոչ կառավարական կազմակերպություններում
միջազգային կազմակերպություններում
Մագիստրոսի մասնագիտական գործունեության հիմնական տեսակներն են` դասախոս, գիտաշխատող, եվրոպական ուսումնասիրությունների փորձագետ, միջազգային համագործակցության ոլորտի մասնագետ:
6. Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսները և ձևերը
Ուսումնառության գործընթացում օգտագործվում են հետևյալ օժանդակ ռեսուրսները.
·մասնագիտական հարուստ գարականություն,
·տեխնիկապես ապահովված լսարաններ, հյուր դասախոսների դասախոսություններ:
·եվրոպական ուսումնասիրությունների ողջ ոլորտը ընդգրկող պարբերաբար համալրվող հարուստ մասնագիտացված գրադարան,
·եվրոպական փաստաթղթային կենտրոն, որն ընդգրկում է ԵՄ վերաբերյալ տվյալների բազա,
արագագործ համացանցին միացված համակարգչային կենտրոն, որը թույլ է տալիս ամբողջապես կիրառել ԵՄ իրավական էլեկտրոնային բազաները, հետազոտական նյութերը, հոդվածները և այլն:
·մասնագիտական հարուստ գարականություն,
·տեխնիկապես ապահովված լսարաններ, հյուր դասախոսների դասախոսություններ:
·եվրոպական ուսումնասիրությունների ողջ ոլորտը ընդգրկող պարբերաբար համալրվող հարուստ մասնագիտացված գրադարան,
·եվրոպական փաստաթղթային կենտրոն, որն ընդգրկում է ԵՄ վերաբերյալ տվյալների բազա,
արագագործ համացանցին միացված համակարգչային կենտրոն, որը թույլ է տալիս ամբողջապես կիրառել ԵՄ իրավական էլեկտրոնային բազաները, հետազոտական նյութերը, հոդվածները և այլն:
7. Կրթական չափորոշիչները կամ ծրագրային կողմնորոշիչները, որոնք օգտագործվել են ծրագիրը մշակելիս
ՀՀ բուհական համակարգում Եվրոպագիտությունը այն եզակի մագիստրոսական ծրագրերից է, որն իրականացնում է Եվրոպական ուսումնասիրությունների կենտրոնը` ունենալով համապատասխան նյութատեխնիկական բազա և կադրային ներուժ: Ծրագիրը նախապատրաստվել և շարունակվում է իրականցվել եվրոպական առաջատար բուհերի տվյալ մասնագիտության ոլորտում առկա ծրագրային կողմնորոշիչների և չափորոշիչների հաշվառումով:
8. Դասախոսական կազմին ներկայացվող պահանջները
· առնվազն 3 մասնակցություն գիտաժողովների և/կամ աշխատաժողովների։
Մանկավարժական փորձ
· մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ (թրեյնինգներ) իրականացնելու առնվազն 3 տարվա փորձ,
· մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների,
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· առնվազն 3 տարվա աշխատանքային փորձ միջազգային կազմակերպություններում կամ հասարակագիտական ոլորտում՝ մարդու իրավունքներ, տնտեսագիտություն, իրավագիտություն, սոցիոլոգիա, կառավարում, քաղաքագիտություն և այլն։
Այլ պահանջներ
· դասավանդման պորտֆոլիո՝ դասավանդվող առարկաների առնվազն 50%-ի առցանց նյութերի առկայություն,
· ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 4,0 (գործող դասախոսների համար)։
Մանկավարժական փորձ
· մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ (թրեյնինգներ) իրականացնելու առնվազն 3 տարվա փորձ,
· մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների,
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· առնվազն 3 տարվա աշխատանքային փորձ միջազգային կազմակերպություններում կամ հասարակագիտական ոլորտում՝ մարդու իրավունքներ, տնտեսագիտություն, իրավագիտություն, սոցիոլոգիա, կառավարում, քաղաքագիտություն և այլն։
Այլ պահանջներ
· դասավանդման պորտֆոլիո՝ դասավանդվող առարկաների առնվազն 50%-ի առցանց նյութերի առկայություն,
· ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 4,0 (գործող դասախոսների համար)։
9. Լրացուցիչ տեղեկատվություն ծրագրի վերաբերյալ
·Սկսած 2015թ. Եվրոպական ուսումնասիրությունների կենտրոնը տարածաշրջանային ութ համալսարանների հետ համատեղ իրականացնում է <<Եվրոպական ուսումնասիրությունների զարգացումը Հարավային Կովկասում>> Ժան Մոնե ցանցային ծրագիր, որը համակարգում է Տարտուի համալսարանը:
·2016թ-ի սեպտեբերից <<Եվրոպագիտություն>> մասնագիտության մագիստրոսական ծրագրի շրջանակներում կազմակերպվում է <<Միգրացիոն քաղաքականությունը ԵՄ-ում և Հարավային Կովկասում>> Ժան Մոնե մոդուլը:
·Էռազմուս+ շարժունության ծրագրի շրջանակններում կենտրոնի ուսանողներին հնարավորություն է ընձեռնվել մեկ կիսամյակ ուսուցանելու Ավստրիայի Զալցբուրգի համալսարանում:
·2016թ. Ժան Մոնե ցանցային ծրագրի շրջանակներում տեղի են ունեցել ձմեռային դպրոց Պյատիգորսկում, որին մասնակցել է Եվրոպական ուսումնասիրությունների մագիստրոսական ծրագրի 1-րդ կուրսի ուսանողը:
2016թ. ապրիլին կենտրոնի փորձագետները մասնակցել են Գրացի համալսարանում երիտասարդ հետազոտողների հատուկ սեմինարի: Նույն թվականի հուլիսին վերոհիշյալ ծրագրի շրջանակներում Բաթումիի պետական համալսարանոմ տեղի է ունեցել ամառային դպրոց:
·2016թ-ի սեպտեբերից <<Եվրոպագիտություն>> մասնագիտության մագիստրոսական ծրագրի շրջանակներում կազմակերպվում է <<Միգրացիոն քաղաքականությունը ԵՄ-ում և Հարավային Կովկասում>> Ժան Մոնե մոդուլը:
·Էռազմուս+ շարժունության ծրագրի շրջանակններում կենտրոնի ուսանողներին հնարավորություն է ընձեռնվել մեկ կիսամյակ ուսուցանելու Ավստրիայի Զալցբուրգի համալսարանում:
·2016թ. Ժան Մոնե ցանցային ծրագրի շրջանակներում տեղի են ունեցել ձմեռային դպրոց Պյատիգորսկում, որին մասնակցել է Եվրոպական ուսումնասիրությունների մագիստրոսական ծրագրի 1-րդ կուրսի ուսանողը:
2016թ. ապրիլին կենտրոնի փորձագետները մասնակցել են Գրացի համալսարանում երիտասարդ հետազոտողների հատուկ սեմինարի: Նույն թվականի հուլիսին վերոհիշյալ ծրագրի շրջանակներում Բաթումիի պետական համալսարանոմ տեղի է ունեցել ամառային դպրոց: