- Գլխավոր
- Նորություններ
- «Ինձ համար գիտությամբ զբաղվելը ոչ միայն մասնագիտություն է, այլև մտածելակերպ»․ ԵՊՀ ուսանող Հովհաննես Թումանյանը՝ ՏՏ բնագավառի լավագույններից
Օգոստոս 26, 2025 | 11:06
Կրթություն
Ուսանողական
«Ինձ համար գիտությամբ զբաղվելը ոչ միայն մասնագիտություն է, այլև մտածելակերպ»․ ԵՊՀ ուսանող Հովհաննես Թումանյանը՝ ՏՏ բնագավառի լավագույններից
Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների (ՏՏ) ոլորտում ամենամյա կրթական պարգևների այս տարվա մրցանակաբաշխության արդյունքներով «Լավագույն բակալավր» անվանակարգում 1-ին կարգի մրցանակի է արժանացել ԵՊՀ ուսանող Հովհաննես Թումանյանը։ Նա գիտության և տեխնոլոգիաների աշխարհում քայլում է վստահ ու նպատակասլաց՝ համատեղելով ֆիզիկայի, մաթեմատիկայի և արհեստական բանականության ոլորտները։ Հովհաննեսի համար իր մասնագիտությունը ապագայի դռները բացող բանալի է, որը կօգնի իրեն դառնալ այնպիսի նորարարությունների հեղինակ, որոնք կփոխեն Հայաստանի տեխնոլոգիական զարգացման ընթացքը։

Մրցանակը վկայում է մասնագիտական ճիշտ ուղի ընտրելու մասին
ԵՊՀ ֆիզիկայի ինստիտուտի «Տվյալների մշակումը ֆիզիկայում և արհեստական բանականություն» բակալավրի կրթական ծրագրի արդեն 4-րդ կուրսի ուսանող Հովհաննեսը պատմում է, որ մրցույթին մասնակցելու համար անհրաժեշտ էր ներկայացնել ինքնակենսագրություն, շնորհակալագրեր և երաշխավորագրեր, որոնք ընդգծում են թե՛ բարձր առաջադիմությունը, թե՛ ակտիվ մասնակցությունը տարբեր ծրագրերի և նախաձեռնությունների։ Դրան հաջորդել է հարցազրույցի փուլը, որտեղ կարևորվել են ոչ միայն մասնագիտական հետաքրքրությունները, այլև աշխարհայացքը։
Հաջողության գրավականը՝ հետևողականություն, կարգապահություն և հավատ
Հարցին, թե որն է նրա հաջողության գաղտնիքը, Հովհաննեսը պատասխանում է՝ հետևողականությունը, կարգապահությունը և դժվարություններից չվախենալը։
«Ես սովորել եմ մինչև վերջ լուծել խնդիրները և չվախենալ բարդությունից։ Բացի դրանից՝ նոր գիտելիքի հանդեպ մշտական հետաքրքրությունը, պատասխանատվության զգացումը և ընտանիքիս աջակցությունը միշտ օգնել են։ Եվ ի վերջո՝ «Ամեն իմաստություն Տիրոջից է» (Սրք 1։1)»,- նշում է Հովհաննեսը։
ՏՏ-ն՝ անփոխարինելի գործիք գիտության և տեխնոլոգիայի համադրության մեջ
Հովհաննեսն ասում է, որ իրականում ՏՏ-ն իր հիմնական հետաքրքրությունը չէ, սակայն այն բաժնում, որտեղ սովորում է, շատ է առնչվում արհեստական բանականությանը և այն համարում է ներկա գիտություններում կարևոր ու արդեն անփոխարինելի գործիք։

«ՏՏ-ում ինձ առավելապես գրավում են արհեստական բանականությունը և ռոբոտատեխնիկան։ Դրանք հնարավորություն են տալիս համադրելու մաթեմատիկական մտածողությունը, ծրագրավորումը և իրական աշխարհում դրանց կիրառությունները։ Կարծում եմ՝ ՏՏ-ն Հայաստանում պետք է դառնա տնտեսության հիմնական շարժիչ ուժը։ Հատկապես արհեստական բանականության կիրառություններն ու բարձր տեխնոլոգիական արտադրությունը մեծ հեռանկար ունեն, եթե լինի համալսարանական ճիշտ միջավայր, ճիշտ ղեկավարում և ռազմարդյունաբերության խթանում»,- ընդգծում է նա։
Ներկայում Հովհաննեսն իր գիտելիքները կիրառում է գործնական նախագծերում՝ աշխատելով «CAST»-ի (Center of Advanced Software Technologies) «UAV lab» (ԱԹՍ-ներ և խելացի համակարգեր) լաբորատորիայում` որպես հետազոտող։
«Լաբորատորիան համատեղում է թե՛ ՏՏ-ն, թե՛ ֆիզիկան, թե՛ մաթեմատիկան, և ինձ ամենից շատ հետաքրքրում են հենց այդպիսի միջգիտակարգային նախագծերը»,- շեշտում է ուսանողը, որը ներկայում հետազոտում է «SDR»-ի (software defined radio) և արհեստական բանականության կիրառությունները անօդաչու թռչող սարքերի և ռադիոկապի համակարգերում։
Մասնագիտացում, մոտիվացիա և ապագայի տեսլական
Ըստ Հովհաննեսի՝ սկզբում նրան գրավել է գիտությունը՝ իր տրամաբանությամբ ու հստակությամբ։ Այնուհետև ֆիզիկայի հանդեպ հետաքրքրությունը մեծացել է Արտաշես Շահինյանի անվան ֆիզմաթ դպրոցի դասավանդող, ԵՊՀ ակադեմիկոս Վիկտոր Համբարձումյանի անվան ընդհանուր ֆիզիկայի և աստղաֆիզիկայի ամբիոնի դոցենտ Մեխակ Հայրապետյանի շնորհիվ, որը հետագայում եղել է նաև նրա դասախոսը։
Խոսելով համալսարանական կրթության մասին՝ ուսանողը մատնանշում է, որ բուհն իր համար մեծ նշանակություն ունի ոչ միայն գիտելիքների ձեռքբերման, այլև ակադեմիական միջավայրում սովորելու առումով։
«Ինձ համար գիտությամբ զբաղվելը ոչ միայն մասնագիտություն է, այլև մտածելակերպ։ Եվ այո՛, նախատեսում եմ երկարաժամկետ մնալ գիտության ոլորտում»,- ընդգծում է Հովհաննեսը, որի համար ժամանակակից երիտասարդ գիտնականն առաջին հերթին պետք է լինի հայրենասեր։
Հարցին, թե ինչն է իրեն մոտիվացնում ամեն օր սովորելու և զարգանալու, Հովհաննեսը պատասխանում է՝ այն միտքը, որ յուրաքանչյուր նոր գիտելիք իրեն մոտեցնում է գաղափարների, որոնք վաղը կարող են դառնալ նոր տեխնոլոգիաներ։ Որպես ապագա մասնագետ՝ Հովհաննեսը նպատակ ունի խթանելու Հայաստանի բարձր տեխնոլոգիաների զարգացումը՝ ապահովելով երկրի տնտեսական և քաղաքական անկախությունը։
«Սա իմ կյանքի մեծագույն նպատակներից է, և դեռ շատ պետք է պատրաստվել»,– եզրափակում է ԵՊՀ ուսանող Հովհաննես Թումանյանը։