ԵՊՀ ժուռնալիստիկայի ֆակուլտետի «Հայ գրականության պատմություն» մագիստրոսական ծրագրի շրջանակում դասախոսությամբ հանդես եկան Էստոնիայի Հանրապետության Տալլինի համալսարանի պրոֆեսոր Քարստեն Բրյուգեմանը և դոկտոր Թիմուր Գուզաիրովը
Ս.թ. նոյեմբերի 3-ին Ժուռնալիստիկայի և Հայ բանասիրության ֆակուլտետներում հյուրընկալվել էր դոկտոր Թիմուր Գուզաիրովը (Տալլինի համալսարան, Էստոնիա): Նա հանդես եկավ «Հյուսիսային պատերազմը և էստոնացի գյուղացին. կայսերականի հաղթահարումը 1920-1940-ական թվականների էստոնական պատմության դասագրքերում» խորագրով դասախոսությամբ:
Գիտնականն առաջարկեց պատմության դասագրքերը դիտարկել ոչ միայն որպես կրթության գործիք, այլև որպես միջնորդ իշխանությունների, գաղափարախոսության և հավաքական հիշողության միջև: Հարկ է նշել, որ դպրոցական դասագրքերը հաճախ են դարձել լրատվամիջոցների բանավեճերի առարկա, քանի որ դրանք քաղաքական, սոցիալական և մշակութային հիշողության կարգավորման խոսույթներից են:
Դոկտոր Թ. Գուզաիրովը ներկայացրեց մի քանի դպրոցական ձեռնարկներ («Էստոնիայի պատմություն», «Նորագույն պատմություն» և «Ընդհանուր պատմություն 9-րդ դասարանի համար»)՝ ցույց տալով, թե ինչպես են դրանցում կառուցվել կայսերական Ռուսաստանի և «Ուրիշի» կերպարը («image»)։ Միջպատերազմյան շրջանում՝ 1920-1940-ական թվականներին, Էստոնիան ձգտում էր հաստատել սեփական ազգային ինքնությունը։ Դասագրքերը դառնում էին կարևոր հարթակ, որի միջոցով ձևավորվում էին ազատության, գաղութային փորձի և մշակութային գերազանցության մասին պատկերացումները։
Դոկտոր Թ. Գուզաիրովը հիշատակեց նաև ֆինն պատմաբան Առնո Ռաֆայել Սեդերբերգի (1922) «Ռուս գերիների պատմությունը Էրաստվերի ճակատամարտի մասին» հրապարակումը։ Վերջինս Էստոնիայում ակադեմիական շրջանառության մեջ դրվեց՝ օգնելով պատերազմը տեսնելու «փոքր» ժողովուրդների աչքերով:
Ս.թ. նոյեմբերի 4-ին Երևանի պետական համալսարանում ելույթ ունեցավ Տալլինի համալսարանի հումանիտար գիտությունների ինստիտուտի հայտնի գիտությունների դոկտոր, պրոֆեսոր Կարստեն Բրյուգեմանը՝ ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության բարձրագույն կրթության և գիտության կոմիտեի ֆինանսավորած դրամաշնորհի (№ 24ՍԱՀ-6Բ014, ղեկավար՝ պրոֆեսոր Տիգրան Սիմյան) շրջանակում: Պրոֆեսորը հանդես եկավ «Սովետական ինտերնացիոնալիզմ և էստոնական ազգայնականություն» խորագրով դասախոսությամբ: Զեկուցման ընթացքում ներկայացվեց խորհրդային ինտերնացիոնալիզմի և էստոնական ազգայնականության միջև բարդ փոխկապակցվածությունը: Էստոնիայի պատմական փորձի, մշակութային խորհրդանիշների և (ջազային) փառատոների օրինակներով բանախոսը ցույց տվեց ինքնավարության արտասովոր երևույթները խորհրդային իշխանության օրոք: Շեշտվեց, որ Էստոնիայի մշակութային խորհրդանիշները, փառատոները և էպիկական գրականությունը (մասնավորապես «Կալևիպոեգ» ազգային էպոսը) դարձան ինչպես ինտեգրման, այնպես էլ դիմադրության գործիքներ, այլ կերպ ասած՝ ինքնության նշաններ, որոնք խորհրդային ռեժիմը փորձում էր յուրացնել: Հարկ է նշել, որ այս էպոսը ազգայնականության և խորհրդային գաղափարախոսության միջև մշակութային երկխոսության վառ օրինակ է (ինչպես «Սասունցի Դավիթը» մեզանում): Խորհրդային տարիներին «Կալևիպոեգ»-ը գաղափարական վերամշակման ենթարկվեց։ Նրա կերպարը վերաիմաստավորվելով ներկայացվեց որպես աշխատավոր հերոս, որը մարմնավորում էր ոչ ազգայնական անհնազանդությունը։


