Skip to main content
Գլխավոր
envelope
ՀայերենРусскийEnglish

Main Navigation (Arm)

  • Ընդունելություն
    • Բակալավրիատ
    • Մագիստրատուրա
    • Ասպիրանտուրա
    • Օտարերկրյա ուսանողներ
    • Նախապատրաստական դասընթացներ
    • Դիմորդների հետ տարվող աշխատանքներ
    • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
  • Կրթություն
    • Առաջինկուրսեցու ուղեցույց
    • Կրթական ծրագրեր
    • Մանկավարժի որակավորման շնորհում
    • Ակադեմիական գրագրության կենտրոն
    • Շարունակական կրթություն
    • Ակադեմիական օրացույց
  • Գիտություն
    • Բաց գիտություն
    • Գիտաժողովներ
    • Գրադարան
    • Դրամաշնորհներ
    • Հրատարակչություն
    • Մասնագիտական խորհուրդներ
    • ՄՌԿ ռազմավարություն հետազոտողների համար
  • Նորություններ
    • Իրադարձություններ
    • Միջոցառումներ
    • Լուրեր
    • Տեղեկագիր
    • Հայտարարություններ
    • Պատկերասրահ
    • Տեսադարան

Secondary navigation (Arm)

  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
    • Միջազգային համագործակցություն
    • Որակի ապահովում
    • ԵՊՀ պատմության թանգարան
    • Աշխատանք ԵՊՀ-ում
    • Հաճախ տրվող հարցեր
  • Կառուցվածք
    • ԵՊՀ ֆակուլտետներ և կրթական կենտրոններ
      • Աշխարհագրության և երկրաբանության ֆակուլտետ
      • Աստվածաբանության ֆակուլտետ
      • Արևելագիտության ֆակուլտետ
      • Ժուռնալիստիկայի ֆակուլտետ
      • Ինֆորմատիկայի և կիրառական մաթեմատիկայի ֆակուլտետ
      • Իրավագիտության ֆակուլտետ
      • Կենսաբանության ֆակուլտետ
      • Հայ բանասիրության ֆակուլտետ
      • Մաթեմատիկայի և մեխանիկայի ֆակուլտետ
      • Մանկավարժության և կրթության զարգացման կենտրոն
      • Միջազգային հարաբերությունների ֆակուլտետ
      • Պատմության ֆակուլտետ
      • Ռուս բանասիրության ֆակուլտետ
      • Սոցիոլոգիայի ֆակուլտետ
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կրթական և հետազոտական կենտրոն
      • Տնտեսագիտության և կառավարման ֆակուլտետ
      • Փիլիսոփայության և հոգեբանության ֆակուլտետ
      • Քիմիայի ֆակուլտետ
      • Եվրոպական լեզուների և հաղորդակցության ֆակուլտետ
      • Եվրոպական ուսումնասիրությունների կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտ
      • Ֆիզիկայի ինստիտուտ
      • Քաղաքացիական պաշտպանության ամբիոն
      • Ֆիզիկական դաստիարակության և սպորտի ամբիոն
    • Column Wrapper
      • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
      • ԵՊՀ Իջևանի մասնաճյուղ
    • Գիտական կենտրոններ և լաբորատորիաներ
      • Կենսաբանության գիտահետազոտական ինստիտուտ
      • Հայագիտական հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Հումանիտար հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Մաթեմատիկական և կիրառական հետազոտությունների կենտրոն
      • Քիմիայի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆիզիկայի գիտահետազոտական ինստիտուտ
    • Գիտաուսումնական կենտրոններ
      • Ամերիկյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Գերմեծ ինտեգրալ սխեմաների նախագծում (Սինոփսիս) մասնագիտացման լսարան-լաբորատորրիա
      • Դեղերի որակի հսկման և մոնիթորինգի գիտաուսումնական կենտրոն
      • Իրավաբանական կլինիկա
      • Կիրառական հոգեբանության կենտրոն
      • Հունագիտության գիտաուսումնական կենտրոն-գրադարան
      • Մանրէաբանական կենսատեխնոլոգիաների և կենսավառելիքի նորարարական կենտրոն
      • Ռուսական կենտրոն
      • Ռուսաստանյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Սոցիոլոգիայի հեռաուսուցման լաբորատորիա
    • Column Wrapper
      • Բաններ
    • ԵՊՀ վարչական ստորաբաժանումներ
      • Անձնակազմի կառավարման բաժին
      • Արխիվ
      • Ավտոպարկ
      • Բիզնես ինկուբատոր
      • Բյուրականի ուսումնաարտադրական բազա
      • Բուժկետ
      • Գիտական քարտուղարություն
      • Գիտական քաղաքականության վարչություն
      • Գնումների կազմակերպման վարչություն
      • Դոկտորական կրթության կենտրոն
      • ԵՊՀ պատմության թանգարան
      • Էներգետիկ համակարգի շահագործման բաժին
      • Ընդհանուր բաժին
      • Ընդունելության և դիմորդների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Իրավաբանական ծառայություն
      • Ծաղկաձորի ուսումնաարտադրական բազա
      • Հակահրդեհային ծառայություն
      • Հատուկ բաժին
      • Հաշվապահական հաշվառման վարչություն
      • Հյուրերի տուն
      • Հրատարակչություն
      • Մարքեթինգի բաժին
      • Միջազգային համագործակցության վարչություն
      • Մշակույթի կենտրոն
      • Շրջանավարտների և կարիերայի կենտրոն
      • Որակի ապահովման կենտրոն
      • Ռազմավարական պլանավորման կենտրոն
      • Ռեկտորի աշխատակազմ
      • Սարգիս և Մարի Իզմիրլյանների անվան գրադարան
      • Տարածքի բարեկարգման և կանաչապատման բաժին
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների վարչություն
      • Տնտեսական գործունեության կազմակերպման և վերահսկման բաժին
      • Ուսումնամեթոդական վարչություն
      • Ուսանողական հանրակացարան
      • Ուսանողների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Ֆինանսական վերլուծությունների վարչություն
  • Կառուցվածք
  • Շրջանավարտներ և կարիերա
    • Կարիերայի կենտրոն
    • Շրջանավարտների համայնք
    • ԵՊՀ բարեկամներ
  • Ուսանողական կյանք
    • Արվեստ և մշակույթ
    • ԵՊՀ ուսանողական խորհուրդ
    • ԵՊՀ ուսանողական գիտական ընկերություն
ՀայերենРусскийEnglish
envelope

Main Navigation (Arm)

  • Ընդունելություն
    • Բակալավրիատ
    • Մագիստրատուրա
    • Ասպիրանտուրա
    • Օտարերկրյա ուսանողներ
    • Նախապատրաստական դասընթացներ
    • Դիմորդների հետ տարվող աշխատանքներ
    • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
  • Կրթություն
    • Առաջինկուրսեցու ուղեցույց
    • Կրթական ծրագրեր
    • Մանկավարժի որակավորման շնորհում
    • Ակադեմիական գրագրության կենտրոն
    • Շարունակական կրթություն
    • Ակադեմիական օրացույց
  • Գիտություն
    • Բաց գիտություն
    • Գիտաժողովներ
    • Գրադարան
    • Դրամաշնորհներ
    • Հրատարակչություն
    • Մասնագիտական խորհուրդներ
    • ՄՌԿ ռազմավարություն հետազոտողների համար
  • Նորություններ
    • Իրադարձություններ
    • Միջոցառումներ
    • Լուրեր
    • Տեղեկագիր
    • Հայտարարություններ
    • Պատկերասրահ
    • Տեսադարան

Secondary navigation (Arm)

  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
    • Միջազգային համագործակցություն
    • Որակի ապահովում
    • ԵՊՀ պատմության թանգարան
    • Աշխատանք ԵՊՀ-ում
    • Հաճախ տրվող հարցեր
  • Կառուցվածք
    • ԵՊՀ ֆակուլտետներ և կրթական կենտրոններ
      • Աշխարհագրության և երկրաբանության ֆակուլտետ
      • Աստվածաբանության ֆակուլտետ
      • Արևելագիտության ֆակուլտետ
      • Ժուռնալիստիկայի ֆակուլտետ
      • Ինֆորմատիկայի և կիրառական մաթեմատիկայի ֆակուլտետ
      • Իրավագիտության ֆակուլտետ
      • Կենսաբանության ֆակուլտետ
      • Հայ բանասիրության ֆակուլտետ
      • Մաթեմատիկայի և մեխանիկայի ֆակուլտետ
      • Մանկավարժության և կրթության զարգացման կենտրոն
      • Միջազգային հարաբերությունների ֆակուլտետ
      • Պատմության ֆակուլտետ
      • Ռուս բանասիրության ֆակուլտետ
      • Սոցիոլոգիայի ֆակուլտետ
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կրթական և հետազոտական կենտրոն
      • Տնտեսագիտության և կառավարման ֆակուլտետ
      • Փիլիսոփայության և հոգեբանության ֆակուլտետ
      • Քիմիայի ֆակուլտետ
      • Եվրոպական լեզուների և հաղորդակցության ֆակուլտետ
      • Եվրոպական ուսումնասիրությունների կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտ
      • Ֆիզիկայի ինստիտուտ
      • Քաղաքացիական պաշտպանության ամբիոն
      • Ֆիզիկական դաստիարակության և սպորտի ամբիոն
    • Column Wrapper
      • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
      • ԵՊՀ Իջևանի մասնաճյուղ
    • Գիտական կենտրոններ և լաբորատորիաներ
      • Կենսաբանության գիտահետազոտական ինստիտուտ
      • Հայագիտական հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Հումանիտար հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Մաթեմատիկական և կիրառական հետազոտությունների կենտրոն
      • Քիմիայի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆիզիկայի գիտահետազոտական ինստիտուտ
    • Գիտաուսումնական կենտրոններ
      • Ամերիկյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Գերմեծ ինտեգրալ սխեմաների նախագծում (Սինոփսիս) մասնագիտացման լսարան-լաբորատորրիա
      • Դեղերի որակի հսկման և մոնիթորինգի գիտաուսումնական կենտրոն
      • Իրավաբանական կլինիկա
      • Կիրառական հոգեբանության կենտրոն
      • Հունագիտության գիտաուսումնական կենտրոն-գրադարան
      • Մանրէաբանական կենսատեխնոլոգիաների և կենսավառելիքի նորարարական կենտրոն
      • Ռուսական կենտրոն
      • Ռուսաստանյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Սոցիոլոգիայի հեռաուսուցման լաբորատորիա
    • Column Wrapper
      • Բաններ
    • ԵՊՀ վարչական ստորաբաժանումներ
      • Անձնակազմի կառավարման բաժին
      • Արխիվ
      • Ավտոպարկ
      • Բիզնես ինկուբատոր
      • Բյուրականի ուսումնաարտադրական բազա
      • Բուժկետ
      • Գիտական քարտուղարություն
      • Գիտական քաղաքականության վարչություն
      • Գնումների կազմակերպման վարչություն
      • Դոկտորական կրթության կենտրոն
      • ԵՊՀ պատմության թանգարան
      • Էներգետիկ համակարգի շահագործման բաժին
      • Ընդհանուր բաժին
      • Ընդունելության և դիմորդների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Իրավաբանական ծառայություն
      • Ծաղկաձորի ուսումնաարտադրական բազա
      • Հակահրդեհային ծառայություն
      • Հատուկ բաժին
      • Հաշվապահական հաշվառման վարչություն
      • Հյուրերի տուն
      • Հրատարակչություն
      • Մարքեթինգի բաժին
      • Միջազգային համագործակցության վարչություն
      • Մշակույթի կենտրոն
      • Շրջանավարտների և կարիերայի կենտրոն
      • Որակի ապահովման կենտրոն
      • Ռազմավարական պլանավորման կենտրոն
      • Ռեկտորի աշխատակազմ
      • Սարգիս և Մարի Իզմիրլյանների անվան գրադարան
      • Տարածքի բարեկարգման և կանաչապատման բաժին
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների վարչություն
      • Տնտեսական գործունեության կազմակերպման և վերահսկման բաժին
      • Ուսումնամեթոդական վարչություն
      • Ուսանողական հանրակացարան
      • Ուսանողների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Ֆինանսական վերլուծությունների վարչություն
  • Կառուցվածք
  • Շրջանավարտներ և կարիերա
    • Կարիերայի կենտրոն
    • Շրջանավարտների համայնք
    • ԵՊՀ բարեկամներ
  • Ուսանողական կյանք
    • Արվեստ և մշակույթ
    • ԵՊՀ ուսանողական խորհուրդ
    • ԵՊՀ ուսանողական գիտական ընկերություն
  1. Գլխավոր
  2. Նորություններ
  3. ԴՈԿՏՈՐ ՍՎԱՆՏԵ ԼՈՒՆԴԳՐԵՆԸ ՊԱՏՄՈՒՄ Է ԱՍՈՐԻՆԵՐԻ ՄԱՐՏԱՀՐԱՎԵՐՆԵՐԻ ՄԱՍԻՆ
Ապրիլ 30, 2019 | 15:52
Գիտություն

ԴՈԿՏՈՐ ՍՎԱՆՏԵ ԼՈՒՆԴԳՐԵՆԸ ՊԱՏՄՈՒՄ Է ԱՍՈՐԻՆԵՐԻ ՄԱՐՏԱՀՐԱՎԵՐՆԵՐԻ ՄԱՍԻՆ

Լունդի համալսարանի (Շվեդիա) մերձավորարևելյան հետազոտությունների կենտրոնի պրոֆեսոր Սվանտե Լունդգրենն ապրիլի 8-18-ը դասախոսությունների շարք կարդաց ԵՊՀ արևելագիտության ֆակուլտետում:
Interview-with-Svante-Lundgren

ysu.am-ը հարցազրույց է անցկացրել Սվանտե Լունդգրենի հետ:

- Պատմեք, խնդրեմ, Ձեր հետազոտության մասին:

- Ես ծագումով Ֆինլանդիայից եմ, այնտեղ եմ ստացել դոկտորի կոչում: Այժմ աշխատում եմ Լունդի համալսարանի (Շվեդիա) Մերձավորարևելյան հետազոտությունների կենտրոնում: Ես ուսումնասիրություններ եմ կատարել Հրեական հետազոտությունների ոլորտում, բայց հիմա ավելի շատ կենտրոնացել եմ Միջին Արևելքում քրիստոնեական համայնքների, մասնավորապես՝ հայերի և ասորիների հետազոտությունների վրա:

Նշեմ, որ Շվեդիայում ասորիներն ու Միջին Արևելքի այլ քրիստոնյա համայնքները մեծ թիվ են կազմում: Ես ուսումնասիրում եմ նաև նրանց կյանքի փոփոխությունները Սփյուռքում: Ցավոք, ես լավատես չեմ այս համայնքների ապագայի վերաբերյալ, քանի որ նրանք շատ լուրջ մարտահրավերներ ունեն:

Հայրենիքում՝ Միջագետքի հյուսիսում, նրանց թիվը նվազել է, մանավանդ՝ վերջին 15 տարում: Հյուսիսային Միջագետքում և Իրաքի հյուսիսում ոչ շատ վաղ մոտ մեկ միլիոն ասորի կար, իսկ հիմա հստակ տվյալներ չկան, բայց ըստ ուսումնասիրություններից մեկի՝ ամբողջ Իրաքում նրանց թիվը 250 հազար է:

Այս էթնիկ կրոնական ինքնություն ունեցողների սակավաթվությունը մեծ խնդիր է: Թեև նրանք չունեն պետական իշխանություն և ինքնավարություն, սակայն փորձում են պահպանել իրենց մշակույթը և լեզուն, ինչն օրեցօր դառնում է ավելի բարդ, քանի որ նրանց թիվը նվազում է:

Այսօր ավելի ու ավելի շատ ասորիներ են ապրում Սփյուռքում: Նրանց գոյատևումը Սփյուռքում ևս շատ բարդ է ոչ թե բռնության, այլ այն պարզ պատճառով, որ կյանքը Սփյուռքում ավելի լավն է, և դանդաղ ձուլումն անխուսափելի է: Եթե դու և երեխաներդ չձուլվեք, ապա քո թոռները կձուլվեն: Երկարաժամկետ հեռանկարում քաղաքական իրավիճակի, ծայրահեղական խմբերի, ջիհադիստների և այլ պատճառներով իրենց պատմական հայրենիքում ասորիներն ավելի քիչ են լինելու, քան Սփյուռքում: Սա ևս լուրջ մարտահրավեր է:

- Հիմնական կոնֆլիկտը կրոնական տարբերությու՞նն է:

- Իրաքում՝ այո՛: Վերջին 15 տարվա ընթացքում ասորիների խնդիրների հիմնական պատճառն այն է, որ նրանք քրիստոնեական համայնք են: Այնտեղ ծայրահեղական իսլամիստներ էին, Իսլամական պետությունը, հարյուրավոր ծայրահեղական խմբավորումներ, որոնք ասորիներին որպես թիրախ են տեսնում: Նրանք փորձում են վախեցնել այնքան, որ ասորիները հեռանան: Եվ այս ամենի պատճառը վերջիններիս քրիստոնյա լինելն է:

Կա մեկ ուրիշ կոնֆլիկտ, որն այսչափ դաժան չէ, բայց, միևնույն է, կա: Դա Իրաքի հյուսիսում քրդական ինքնիշխանությունն է: Այստեղ նրանք չեն ենթարկվում ճնշումների կրոնական հիմքով, բայց քրդական բնակչությունը, քրդական ռեժիմը դեմ են ասորիներին և ձգտում են քրդացնել տարածաշրջանը: Քրդերը փոխում են ասորական գյուղերի ավանդական անունները քրդականով, անգամ պատմությունը «քրդականացնելու» փորձեր են արվում, նույնիսկ ասորի երեխաներին դպրոցում քրդական պատմություն են սովորեցնում:

- Իսկ ի՞նչ կասեք ասորիների և իրաքցիների առօրյա հարաբերությունների մասին:

- Դժվար է ասել, կարծում եմ՝ տարբեր մարդիկ տարբեր փորձ ունեն: Ոմանք կասեն, որ լավ հարաբերությունների մեջ են, նրանց մուսուլման հարևանները Սուրբ ծնունդին շնորհավորում են միմյանց: Բայց մենք նույնպես լսել ենք, որ երբ Իսլամական պետությունը հարձակվել է, հարևան սուննի արաբները դավաճանել են, և նրանք այլևս չեն կարող վստահել վերջիններիս: Հարաբերություններն ավելի են բարդացել:

Կարծում եմ՝ Իրաքում ասորիներն ամենալավ հարաբերությունների մեջ են եզդիների հետ, նրանք երկուսն էլ խոցելի փոքրամասնություններ են, որ սատարում են միմյանց այս դժվարին տարիներին:

- Այս ամենը մոտավորապես նման է այն ամենին, ինչ տեղի ունեցավ հայերի հետ Ղարաբաղում: Հայերի ադրբեջանցի հարևանները թաքցրել են նրանց և օգնել փախչել, հայերը դա երախտագիտությամբ են հիշում:

- Այո՛, նմանություններ կան: Դուք նույն ճակատագիրն ունեք: Օրինակ վերցնենք Հարավսլավիան: Սերբերը, խորվաթները, բոսնիացիներն ապրում էին կողք կողքի, շատ էին խառը ամուսնությունները: Նրանք կարծում էին, որ դա խնդիր չէ: Բայց սկսվեց ճգնաժամ՝ իր հետ բերելով խնդիրներ:

Վերադառնանք ասորական և հայկական Սփյուռքի համեմատությանը: Ի՞նչն է մարդկանց միասնական պահում Սփյուռքում. եկեղեցին և լեզուն:

Հայերը բաժանվում են արևելահայերի և արևմտահայերի, բայց պատկանում են մեկ եկեղեցու: Ասորիները բաժանված են, նրանք դավանում են քրիստոնեության արևելյան ասորիական և արևմտյան ասորիական թևերին:

Նրանց խնդիրն ավելի բարդ է: Ինչ վերաբերում է լեզվին, այն շատ կարևոր է, քանի որ խոսքն ինքնության պահպանման մասին է: Ժամանակակից հասարակությունում դա շատ բարդ է, քանի որ ապրելով ԱՄՆ-ում, Գերմանիայում կամ Շվեդիայում՝ մարդիկ շրջապատված են տեղական լեզվով՝ համակարգիչը, հեռախոսը կամ անգլերենով է, կամ տեղական լեզվով:

Կարծում եմ, որ երկրորդ սերունդը կկորցնի լեզուն: Ասորիները չունեն երկիր: Հայերն ունեն երկիր, ենթակառուցվածքներ, դպրոցներ, համալսարաններ, և լեզուն պահպանվում ու զարգանում է:

Սփյուռքի հայերը հնարավորություն ունեն սովորելու իրենց լեզուն: Առանց պետության դա մեծ մարտահրավեր է Սփյուռքում փոքր համայնքների համար, որոնք պայքարում են լեզվի պահպանման համար: Նրանք փորձում են ընտանիքների ներսում խոսել մայրենի լեզվով, բայց երեխաները գնում են դպրոց և սովորում տեղական լեզուն, նրանց ընկերներն այդ լեզվի կրողն են, նրանք հաղորդակցվում են տեղական լեզվով: Նրանք հասկանում են իրենց մայրենին, բայց օտար լեզվով խոսում են ավելի լավ, քան մայրենիով:

- Այս խնդիրն արդիական է նաև հայկական Սփյուռքի համար: Որոշակի երկակիություն կա՝ դպրոցում, համալսարանում, ընկերների հետ մի լեզվով խոսել, իսկ տանը՝ ընտանիքի ու բարեկամների հետ՝ մայրենիով, նրանք երևի երկու լեզվով են մտածում:

- Ասորիներն ազգային շարժում սկսեցին, որը ձևավորվել էր 19-րդ դարի վերջում: Շարժման գաղափարն ազգային ինքնորոշման ու պատմական հայրենիքում սեփական պետություն ստեղծելու իրավունք ունենալն է: Ասորիներից շատերը մնացել են այս պատմական հայրենիքում:

Իմ լավ ընկերներից մեկը տասնամյակներ շարունակ այս շարժման շատ ակտիվ անդամ է:

Եվ երբ հարցնում եմ նրան, թե արդյոք նա հավատում է, որ մի օր իրենք իրենց պետությունը կունենան, նա դրական է պատասխանում. «Գոյատևելու համար մեր պետությունը պետք է ունենանք, այլապես ինչի՞ համար ենք պահպանում մեր ինքնությունը»: Բայց նա միայնակ է իր պայքարում:

Եթե Շվեդիայի ասորիներին դիտարկենք, ապա կտեսնենք, որ նրանցից շատերը հաջողակ են: Նրանք լավ կրթություն, լավ կարիերա ունեն, նրանց ընտանիքներն ապահով կյանքով են ապրում: Եվ եթե հարցնենք՝ հավատու՞մ են արդյոք, որ 10, 20, 30 տարի հետո կունենան եթե ոչ անկախ պետություն, ապա գոնե ինքնիշխանություն, և պատրա՞ստ են տեղափոխվել այնտեղ ապրելու, ապա նրանք կհրաժարվեն՝ ասելով, որ այստեղ կյանքը շատ ավելի լավ է, ինչու՞ վտանգել ամեն ինչ և գնալ մշուշոտ ապագայի հետևից:

Ասորական խնդիրն այն է, որ հիմնված է գաղափարի վրա, շատ ասորիներ սեփական պետություն ունենալը ոչ իրատեսական երազանք են համարում:

- Կա՞ն արդյոք որևէ առավելություններ (գուցե կրթության կամ այլ ոլորտներում) ասորիների համար Շվեդիայում, Ֆինլանդիայում կամ եվրոպական այլ երկրներում։

- Օրինակ՝ Շվեդիայում, որտեղ ասորական Սփյուռքը շատ մեծ է, նրանք ունեն Ազգային ֆեդերացիա՝ տեղական մասնաճյուղերով, ունեն Երիտասարդական ֆեդերացիա, հեռուստաալիքներ, առցանց ամսագրեր: Շվեդիան շատ բաց է այդ կազմակերպություններին աջակցելու հարցում։ Ազգային ֆեդերացիայի բյուջեի մեծ մասը հատկացնում է պետությունը։ Ասորիները Թուրքիայում, Սիրիայում կամ Իրաքում դիտվում են միայն որպես կրոնական համայնքներ, նրանք ունեն միայն եկեղեցի։ Բայց Շվեդիայում նրանք ունեն շենքեր, հարմարություններ և պետական աջակցություն։ Նույնիսկ դպրոցներում նրանք ունեն իրենց մայրենի լեզուն սովորելու իրավունք։ Այսպիսով՝ Շվեդիան իր պետական աջակցությունն է ցուցաբերում ասորի համայնքի հանդեպ՝ ապահովելով վերջինիս այսպիսի կազմակերպություններ հիմնելու և կառավարելու հարցում։

- Արդյո՞ք ասորիները ներգրավված են երկրի ղեկավար օղակներում։

- Այո՛, նրանք բավականին ակտիվ և հաջողակ են Շվեդիայի քաղաքական կյանքում։ Սեպտեմբերին ընտրություններ էին, և կառավարության հինգ անդամ դարձան ասորական ծագումով գործիչներ։ Նաև նախարար կա, որը Թուրքիայում ծնված ասորի է։ Բացի դրանից՝ նրանք շատ ակտիվ են տեղական մակարդակում, մասնավորապես՝ այն քաղաքներում, որտեղ խոշոր ասորական համայնքներ կան։

- Հրաշալի է, որովհետև Հայաստանում, որտեղ եզդիների մեծաթիվ համայնք կա, միայն մեկ եզդի ներկայացուցիչ կա Ազգային Ժողովում։

- Ես կարծում եմ, որ Շվեդիան բարենպաստ պայմաններ ունեցող երկիր է ազգային փոքրամասնությունները մոբիլիզացնելու և ազդեցություն ձեռք բերելու համար։ Պաշտոնական Շվեդիան, քաղաքական կուսակցությունները կողմնակից են այդպիսի ներգրավմանը։ Մենք պետք է ներառենք ազգային փոքրամասնություններին և ներգաղթյալներին մեր կուսակցություններում։

- Որտե՞ղ է իրավիճակն ավելի լուրջ՝ Թուրքիայո՞ւմ, թե՞ Իրաքում։

- Անշուշտ, Իրաքում։ Այնտեղ շատ է բռնությունն ասորիների հանդեպ։ Թուրքիայում չկան բռնություն ու հալածանքներ նրանց հանդեպ կամ որոշակի խտրականություն ոչ թուրքերի, ոչ մուսուլմանների հանդեպ։ Բացի դրանից՝ ասորիների թիվը Թուրքիայում նվազել է, և համայնքը շատ թույլ է։

- Ինչպե՞ս է հնարավոր հաղթահարել խնդիրը:

- Չեմ կարծում, որ իրավիճակը դեպի լավը փոխելու մեծ հույս կա։ Անգամ եթե ԻՊ-ն պարտվի, հակամարտության այլ կողմեր էլ կան։ Իմ կարծիքով, Միջին Արևելքի խնդիրը մտածելակերպի մեջ է։ Մեզ պետք է, որ Իրաքում նոր մտածելակերպ զարգանա, որ հռչակվի «Իրաք՝ բոլորի համար» գաղափարը, մենք պետք է զարգացնենք երկիրն ի շահ բոլոր քաղաքացիների, բոլոր բնակիչների, կրոնական ու էթնիկ բոլոր խմբերի։ Բայց դա ավանդական չէ Միջին Արևելքի համար։ Այստեղ ավանդական է միայն սեփական ցեղատեսակի, սեփական կրոնական և էթնիկական համայնքի շահը վեր դասելը։ Հուսանք, որ կլինի նոր՝ ավելի ժողովրդավարական Իրաք, որը կհասկանա փոքրամասնության իրավունքների գաղափարը, բայց, ինչպես ասում են, Ինշալլահ։ Եկեք հուսանք, որ այլ Բաղդադ կտեսնենք։ Ես այդքան էլ լավատես չեմ այդ հարցում, որովհետև ավանդույթը տարբեր է, և դա տարածվում է ամբողջ Միջին Արևելքում։

Սվանտե Լունդգրենի դասախոսությունը հասանելի է ստորև:

Մարի Ռաֆյան


ShareFacebookTelegram

Վերջին նորություններ

Գիտագործնական համաժողով ԵՊՀ-ում. քրեական դատավարության հիմնախնդիրներն ու զարգացման ուղիները՝ օրակարգում

23.05.2025

Քվանտային մեխանիկայի ինտերպրետացիաները

22.05.2025

«Հոդվածագրության դպրոց-3» գիտակրթական ծրագիրը ԵՊՀ-ում

22.05.2025
Տեսնել բոլորը

Հայտարարություններ

Բաց մրցույթ ԵՊՀ պրոֆեսորադասախոսական կազմի թափուր պաշտոնների տեղակալման համար

05.23.2025 - 06.06.2025

Երևանի պետական համալսարանը հայտարարում է պրոֆեսորադասախոսական կազմի թափուր պաշտոնների համալրման բաց մրցույթ՝ պարզեցված ընթացակարգով

05.23.2025 - 06.06.2025

Մեկնարկում է «Արդ եւս» ծրագիրը

05.21.2025
Տեսնել բոլորը

Արագ հասանելիություն

  • Ինտրանետ
  • E-learning
  • Mulberry
  • Էլ. դիմումներ
  • Հեռախոսագիրք
  • Registrar
  • Փաստաթղթեր

Footer site information

  • Հիմնական էջեր
    • Ընդունելություն
    • Կրթություն
    • Գիտություն
    • Նորություններ
  • Տեղեկատվություն
    • Հաճախ տրվող հարցեր
    • Թափուր հաստիքներ
    • Կրթական ծրագրերի որոնում
    • Դիմորդներին
    • Ուսանողներին
  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
© Երևանի պետական համալսարան 2025
Հասցե` ՀՀ, ք. Երևան, 0025, Ալեք Մանուկյան 1 (+37460) 710000 info@ysu.am