Skip to main content
Գլխավոր
envelope
ՀայերենРусскийEnglish

Main Navigation (Arm)

  • Ընդունելություն
    • Բակալավրիատ
    • Մագիստրատուրա
    • Ասպիրանտուրա
    • Օտարերկրյա ուսանողներ
    • Նախապատրաստական դասընթացներ
    • Դիմորդների հետ տարվող աշխատանքներ
    • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
  • Կրթություն
    • Առաջինկուրսեցու ուղեցույց
    • Կրթական ծրագրեր
    • Մանկավարժի որակավորման շնորհում
    • Ակադեմիական գրագրության կենտրոն
    • Շարունակական կրթություն
    • Ակադեմիական օրացույց
  • Գիտություն
    • Բաց գիտություն
    • Գիտաժողովներ
    • Գրադարան
    • Դրամաշնորհներ
    • Հրատարակչություն
    • Մասնագիտական խորհուրդներ
    • ՄՌԿ ռազմավարություն հետազոտողների համար
  • Նորություններ
    • Իրադարձություններ
    • Միջոցառումներ
    • Լուրեր
    • Տեղեկագիր
    • Հայտարարություններ
    • Պատկերասրահ
    • Տեսադարան

Secondary navigation (Arm)

  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
    • Միջազգային համագործակցություն
    • Որակի ապահովում
    • ԵՊՀ պատմության թանգարան
    • Աշխատանք ԵՊՀ-ում
    • Հաճախ տրվող հարցեր
  • Կառուցվածք
    • ԵՊՀ ֆակուլտետներ և կրթական կենտրոններ
      • Աշխարհագրության և երկրաբանության ֆակուլտետ
      • Աստվածաբանության ֆակուլտետ
      • Արևելագիտության ֆակուլտետ
      • Ժուռնալիստիկայի ֆակուլտետ
      • Ինֆորմատիկայի և կիրառական մաթեմատիկայի ֆակուլտետ
      • Իրավագիտության ֆակուլտետ
      • Կենսաբանության ֆակուլտետ
      • Հայ բանասիրության ֆակուլտետ
      • Մաթեմատիկայի և մեխանիկայի ֆակուլտետ
      • Մանկավարժության և կրթության զարգացման կենտրոն
      • Միջազգային հարաբերությունների ֆակուլտետ
      • Պատմության ֆակուլտետ
      • Ռուս բանասիրության ֆակուլտետ
      • Սոցիոլոգիայի ֆակուլտետ
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կրթական և հետազոտական կենտրոն
      • Տնտեսագիտության և կառավարման ֆակուլտետ
      • Փիլիսոփայության և հոգեբանության ֆակուլտետ
      • Քիմիայի ֆակուլտետ
      • Եվրոպական լեզուների և հաղորդակցության ֆակուլտետ
      • Եվրոպական ուսումնասիրությունների կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտ
      • Ֆիզիկայի ինստիտուտ
      • Քաղաքացիական պաշտպանության ամբիոն
      • Ֆիզիկական դաստիարակության և սպորտի ամբիոն
    • Column Wrapper
      • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
      • ԵՊՀ Իջևանի մասնաճյուղ
    • Գիտական կենտրոններ և լաբորատորիաներ
      • Կենսաբանության գիտահետազոտական ինստիտուտ
      • Հայագիտական հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Հումանիտար հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Մաթեմատիկական և կիրառական հետազոտությունների կենտրոն
      • Քիմիայի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆիզիկայի գիտահետազոտական ինստիտուտ
    • Գիտաուսումնական կենտրոններ
      • Ամերիկյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Գերմեծ ինտեգրալ սխեմաների նախագծում (Սինոփսիս) մասնագիտացման լսարան-լաբորատորրիա
      • Դեղերի որակի հսկման և մոնիթորինգի գիտաուսումնական կենտրոն
      • Իրավաբանական կլինիկա
      • Կիրառական հոգեբանության կենտրոն
      • Հունագիտության գիտաուսումնական կենտրոն-գրադարան
      • Մանրէաբանական կենսատեխնոլոգիաների և կենսավառելիքի նորարարական կենտրոն
      • Ռուսական կենտրոն
      • Ռուսաստանյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Սոցիոլոգիայի հեռաուսուցման լաբորատորիա
    • Column Wrapper
      • Բաններ
    • ԵՊՀ վարչական ստորաբաժանումներ
      • Անձնակազմի կառավարման բաժին
      • Արխիվ
      • Ավտոպարկ
      • Բիզնես ինկուբատոր
      • Բյուրականի ուսումնաարտադրական բազա
      • Բուժկետ
      • Գիտական քարտուղարություն
      • Գիտական քաղաքականության վարչություն
      • Գնումների կազմակերպման վարչություն
      • Դոկտորական կրթության կենտրոն
      • ԵՊՀ պատմության թանգարան
      • Էներգետիկ համակարգի շահագործման բաժին
      • Ընդհանուր բաժին
      • Ընդունելության և դիմորդների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Իրավաբանական ծառայություն
      • Ծաղկաձորի ուսումնաարտադրական բազա
      • Հակահրդեհային ծառայություն
      • Հատուկ բաժին
      • Հաշվապահական հաշվառման վարչություն
      • Հյուրերի տուն
      • Հրատարակչություն
      • Մարքեթինգի բաժին
      • Միջազգային համագործակցության վարչություն
      • Մշակույթի կենտրոն
      • Շրջանավարտների և կարիերայի կենտրոն
      • Որակի ապահովման կենտրոն
      • Ռազմավարական պլանավորման կենտրոն
      • Ռեկտորի աշխատակազմ
      • Սարգիս և Մարի Իզմիրլյանների անվան գրադարան
      • Տարածքի բարեկարգման և կանաչապատման բաժին
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների վարչություն
      • Տնտեսական գործունեության կազմակերպման և վերահսկման բաժին
      • Ուսումնամեթոդական վարչություն
      • Ուսանողական հանրակացարան
      • Ուսանողների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Ֆինանսական վերլուծությունների վարչություն
  • Կառուցվածք
  • Շրջանավարտներ և կարիերա
    • Կարիերայի կենտրոն
    • Շրջանավարտների համայնք
    • ԵՊՀ բարեկամներ
  • Ուսանողական կյանք
    • Արվեստ և մշակույթ
    • ԵՊՀ ուսանողական խորհուրդ
    • ԵՊՀ ուսանողական գիտական ընկերություն
ՀայերենРусскийEnglish
envelope

Main Navigation (Arm)

  • Ընդունելություն
    • Բակալավրիատ
    • Մագիստրատուրա
    • Ասպիրանտուրա
    • Օտարերկրյա ուսանողներ
    • Նախապատրաստական դասընթացներ
    • Դիմորդների հետ տարվող աշխատանքներ
    • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
  • Կրթություն
    • Առաջինկուրսեցու ուղեցույց
    • Կրթական ծրագրեր
    • Մանկավարժի որակավորման շնորհում
    • Ակադեմիական գրագրության կենտրոն
    • Շարունակական կրթություն
    • Ակադեմիական օրացույց
  • Գիտություն
    • Բաց գիտություն
    • Գիտաժողովներ
    • Գրադարան
    • Դրամաշնորհներ
    • Հրատարակչություն
    • Մասնագիտական խորհուրդներ
    • ՄՌԿ ռազմավարություն հետազոտողների համար
  • Նորություններ
    • Իրադարձություններ
    • Միջոցառումներ
    • Լուրեր
    • Տեղեկագիր
    • Հայտարարություններ
    • Պատկերասրահ
    • Տեսադարան

Secondary navigation (Arm)

  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
    • Միջազգային համագործակցություն
    • Որակի ապահովում
    • ԵՊՀ պատմության թանգարան
    • Աշխատանք ԵՊՀ-ում
    • Հաճախ տրվող հարցեր
  • Կառուցվածք
    • ԵՊՀ ֆակուլտետներ և կրթական կենտրոններ
      • Աշխարհագրության և երկրաբանության ֆակուլտետ
      • Աստվածաբանության ֆակուլտետ
      • Արևելագիտության ֆակուլտետ
      • Ժուռնալիստիկայի ֆակուլտետ
      • Ինֆորմատիկայի և կիրառական մաթեմատիկայի ֆակուլտետ
      • Իրավագիտության ֆակուլտետ
      • Կենսաբանության ֆակուլտետ
      • Հայ բանասիրության ֆակուլտետ
      • Մաթեմատիկայի և մեխանիկայի ֆակուլտետ
      • Մանկավարժության և կրթության զարգացման կենտրոն
      • Միջազգային հարաբերությունների ֆակուլտետ
      • Պատմության ֆակուլտետ
      • Ռուս բանասիրության ֆակուլտետ
      • Սոցիոլոգիայի ֆակուլտետ
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կրթական և հետազոտական կենտրոն
      • Տնտեսագիտության և կառավարման ֆակուլտետ
      • Փիլիսոփայության և հոգեբանության ֆակուլտետ
      • Քիմիայի ֆակուլտետ
      • Եվրոպական լեզուների և հաղորդակցության ֆակուլտետ
      • Եվրոպական ուսումնասիրությունների կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտ
      • Ֆիզիկայի ինստիտուտ
      • Քաղաքացիական պաշտպանության ամբիոն
      • Ֆիզիկական դաստիարակության և սպորտի ամբիոն
    • Column Wrapper
      • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
      • ԵՊՀ Իջևանի մասնաճյուղ
    • Գիտական կենտրոններ և լաբորատորիաներ
      • Կենսաբանության գիտահետազոտական ինստիտուտ
      • Հայագիտական հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Հումանիտար հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Մաթեմատիկական և կիրառական հետազոտությունների կենտրոն
      • Քիմիայի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆիզիկայի գիտահետազոտական ինստիտուտ
    • Գիտաուսումնական կենտրոններ
      • Ամերիկյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Գերմեծ ինտեգրալ սխեմաների նախագծում (Սինոփսիս) մասնագիտացման լսարան-լաբորատորրիա
      • Դեղերի որակի հսկման և մոնիթորինգի գիտաուսումնական կենտրոն
      • Իրավաբանական կլինիկա
      • Կիրառական հոգեբանության կենտրոն
      • Հունագիտության գիտաուսումնական կենտրոն-գրադարան
      • Մանրէաբանական կենսատեխնոլոգիաների և կենսավառելիքի նորարարական կենտրոն
      • Ռուսական կենտրոն
      • Ռուսաստանյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Սոցիոլոգիայի հեռաուսուցման լաբորատորիա
    • Column Wrapper
      • Բաններ
    • ԵՊՀ վարչական ստորաբաժանումներ
      • Անձնակազմի կառավարման բաժին
      • Արխիվ
      • Ավտոպարկ
      • Բիզնես ինկուբատոր
      • Բյուրականի ուսումնաարտադրական բազա
      • Բուժկետ
      • Գիտական քարտուղարություն
      • Գիտական քաղաքականության վարչություն
      • Գնումների կազմակերպման վարչություն
      • Դոկտորական կրթության կենտրոն
      • ԵՊՀ պատմության թանգարան
      • Էներգետիկ համակարգի շահագործման բաժին
      • Ընդհանուր բաժին
      • Ընդունելության և դիմորդների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Իրավաբանական ծառայություն
      • Ծաղկաձորի ուսումնաարտադրական բազա
      • Հակահրդեհային ծառայություն
      • Հատուկ բաժին
      • Հաշվապահական հաշվառման վարչություն
      • Հյուրերի տուն
      • Հրատարակչություն
      • Մարքեթինգի բաժին
      • Միջազգային համագործակցության վարչություն
      • Մշակույթի կենտրոն
      • Շրջանավարտների և կարիերայի կենտրոն
      • Որակի ապահովման կենտրոն
      • Ռազմավարական պլանավորման կենտրոն
      • Ռեկտորի աշխատակազմ
      • Սարգիս և Մարի Իզմիրլյանների անվան գրադարան
      • Տարածքի բարեկարգման և կանաչապատման բաժին
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների վարչություն
      • Տնտեսական գործունեության կազմակերպման և վերահսկման բաժին
      • Ուսումնամեթոդական վարչություն
      • Ուսանողական հանրակացարան
      • Ուսանողների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Ֆինանսական վերլուծությունների վարչություն
  • Կառուցվածք
  • Շրջանավարտներ և կարիերա
    • Կարիերայի կենտրոն
    • Շրջանավարտների համայնք
    • ԵՊՀ բարեկամներ
  • Ուսանողական կյանք
    • Արվեստ և մշակույթ
    • ԵՊՀ ուսանողական խորհուրդ
    • ԵՊՀ ուսանողական գիտական ընկերություն
  1. Գլխավոր
  2. Նորություններ
  3. Ինչպե՞ս հաղթահարել ուսանողական կյանքի դժվարությունները. հոգեբանի խորհուրդները
Փետրվար 04, 2025 | 17:00
Կրթություն
Հասարակություն
Ուսանողական

Ինչպե՞ս հաղթահարել ուսանողական կյանքի դժվարությունները. հոգեբանի խորհուրդները

Հաճախ ուսանողների կյանքում ծագած կրթական և սոցիալական խնդիրները, դժվարությունները կարող են որոշակի ազդեցություն ունենալ նրանց հոգեբանական բարեկեցության, ուսանողական առաջադիմության վրա։ ԵՊՀ փիլիսոփայության և հոգեբանության ֆակուլտետի անձի հոգեբանության ամբիոնի վարիչ Նարինե Խաչատրյանի հետ քննարկել ենք, թե ինչպիսի խնդիրներ են ուղեկցում ուսանողներին, և ինչպիսի քայլեր պետք է ձեռնարկեն երիտասարդները՝ հաղթահարելու այդ դժվարությունները։

Խնդիրներն ու դժվարությունները հաճախ ուսանողներին ստիպում են «մրցել» ոչ միայն ակադեմիական առաջադրանքների, այլև անձնական խնդիրների հետ: Նրանք կանգնում են ոչ միայն ուսման, այլև ինքնության փնտրտուքի, սոցիալական ինտեգրման և կյանքում նոր պատասխանատվություն ստանձնելու խնդիրների առջև: Ուսանողների կյանքում ծագած դժվարություններն այսպիսով կարող են ազդել նրանց հոգեկան բարեկեցության և ուսման առաջադիմության վրա:

Ինչպե՞ս կարող են ուսանողները հաղթահարել այդ խնդիրները, և ի՞նչ կարևորություն ունի հոգեբանական աջակցությունն այս գործընթացում. մեկնաբանել է ԵՊՀ փիլիսոփայության և հոգեբանության ֆակուլտետի անձի հոգեբանության ամբիոնի վարիչ Նարինե Խաչատրյանը:


- Ուսումնառության ժամանակ ուսանողները բախվում են ակադեմիական և ոչ ակադեմիական մի շարք խնդիրների, դժվարությունների, որոնք ազդում են նրանց առաջադիմության, ուսումնական գործընթացում ներգրավման վրա։ Ի՞նչ խնդիրների մասին է խոսքը։ 

- Խնդիրները կարող են լինել տարաբնույթ։ Անկախ այն հանգամանքից, որ համալսարանում սովորելու տարիները հետաքրքիր ու գրավիչ են մասնագիտության մեջ կայանալու, նոր գիտելիքներ ձեռքբերելու, հարաբերությունների շրջանակն ընդլայնելու, կյանքի նոր հեռանկարներ ձևավորելու տեսանկյունից, այնուամենայնիվ այս ժամանակահատվածը մարտահրավերային է անձնային հասունության, նոր հմտությունների, կոմպետենցիաների յուրացման անհրաժեշտության, սոցիալական հարմարման, նոր պատասխանատվության ու պարտականությունների ստանձնման և շատ այլ տեսանկյուններից։ Խնդիրների մասին կարող եմ խոսել՝ վկայակոչելով մեր կատարած հետազոտության արդյունքները (ուսումնասիրությունն ընդգրկել է հետպատերազմյան և հետքովիդյան ժամանակահատվածը՝ 2022-2023 թվականները)։ Երբ մենք այս թեմայով հետազոտություն կատարեցինք, խմբավորեցինք բոլոր այն դժվարությունները, որոնց առնչվում են ուսանողները։ Դուրս բերված խնդիրները ներկայում ևս շատ տարածված են։

Դժվարությունների առաջին ցայտուն խումբը ներանձնային խնդիրներն են․ դրանք հիմնականում տվյալ տարիքի համար շատ բնութագրական բացասական հույզերն ու ապրումներն են: «Ձևավորվող հասունության» կամ վաղ երիտասարդության տարիքում անձը իր զարգացման նոր փուլ է մտնում․ երիտասարդի համար կարևոր է դառնում իր ինքնության փնտրտուքը. սա մարդը կարող է գիտակցել կամ չգիտակցել։ Այդ իսկ պատճառով այս տարիքը մի կողմից հնարավորությունների, փորձարկումների տարիք է, իսկ մյուս կողմից՝ ինքնագնահատականի և հուզական ոլորտի անկայունության, լարվածության, ռեսուրսների և հնարավորությունների անհավասարակշռության տարիք։ Ավելին՝ հոգեկան առողջության տեսանկյունից այս տարիքը համարվում է շատ խոցելի։ 

Դժվարությունների մյուս խումբը կապված է կրթական սթրեսի հետ՝ քննություններ, վերջնաժամկետներ, նյութի յուրացման դժվարություններ, ժամանակի պահանջներին համապատասխան հմտությունների պակասով պայմանավորված «ընդհանրական կոմպետենցիաների պակաս» (հետազոտական հմտություններ, օտար լեզվի իմացության, տեխնիկական հմտությունների պակաս)։ Մյուս խումբը, ինչպես և ակնկալում էինք, կապված էր ոչ ակադեմիական միջավայրի հետ. դա մենք անվանեցինք «սթրեսային իրականություն» (շատերը նշում էին պատերազմի հետևանքներն ու այդ ամենի հետ կապված ապրումները), անհատի կյանքի դժվարություններ (ընտանիքից հեռու լինելը և քաղաքային կյանքին հարմարվելը (մասնավորապես մարզի ուսանողների համար), ընտանիքում կոնֆլիկտներ, հիվանդություններ), հաղորդակցման դժվարություններ (կոնֆլիկտներ, մերժված լինելու անհանգստություն), ինչպես նաև՝ դժվարություններ հասակակիցների հետ (ընկեր գտնելու, զուգընկերոջ հետ հաղորդակցվելու առումով)։ Հասակակիցների հետ շփումը շատ կարևոր կողմ է երիտասարդների համար իրենց ինքնության փնտրտուքների տեսանկյունից։ Այս տարիքի երիտասարդի համար դժվար է տարանջատել խնդիրները: Այս իմաստով կարելի է ասել, որ ներկայում երիտասարդները հոգեբանորեն շատ «ծանրաբեռնված են»։ 

- Ոչ ակադեմիական՝ ընտանեկան խնդիրները կամ սոցիալական հարաբերությունները, ինչպե՞ս են անդրադառնում ուսանողի ընդհանուր բարեկեցության վրա:

- Պատկերացրեք՝ այս տարիքում երիտասարդ ուսանողը գալիս է նոր միջավայր, որտեղ պետք է ինտեգրվի. նոր հարաբերություններ, նոր պահանջներ։ Այստեղ, բացի սովորելու բուն դժվարություններից (անվանենք դա կրթական սթրես), առաջ են գալիս այլ գործոններ ևս․ արդեն կա մրցակցություն, ապագայի հետ կապված մտահոգություններ (ուսանողների պատասխանների մեջ հանդիպում էր հետագայում լավ աշխատանք չգտնելու անհանգստություն), ուսմանը զուգահեռ՝ աշխատելու ցանկություն, ինքնահաստատվելու կարիք և այլն։ Իսկ եթե այս ամենի հետ մեկտեղ ուսանողի կյանքում առաջ են գալիս այլ դժվարություններ՝ ֆինանսական, միջանձնային կամ տրավմատիկ փորձառություն, դրանք բնականաբար ազդում են ուսանողի հոգեվիճակի վրա, որն էլ իր հերթին կարող է անդրադառնալ նրա մոտիվացիայի և առաջադիմության վրա։ Այսինքն՝ այս տարիքային փուլում ուսանողը և՛ սովորում, և՛ ձևավորվում, և՛ ինքնահաստատվում է (ոչ այն բացասական իմաստով, որ հաճախ կիրառվում է)՝ դառնալով, ըստ էության, «խոցելի»։

Հաճախ ամեն ինչ մանկության հետ ենք կապում, սակայն այս տարիքը ևս շատ կարևոր է անձի զարգացման և ձևավորման տեսակետից:

- Կարո՞ղ եք նշել, թե խնդիրների դեպքում ի՞նչ պետք է անի կամ ի՞նչ սկզբունքով պետք է առաջնորդվի ուսանողը, որպեսզի հաղթահարի այդ իրավիճակը: 

- Ուսանողի համար շատ օգտակար կլինի կիրառել ինքնախնամքի տարբեր ձևեր, որոնք ուսանողին առավել հարմար կլինեն։ «Ինքնախնամք» հասկացությունը, մեր ամենօրյա կյանքում կարծես շատ չի կիրառվում, մինչդեռ ինքնախնամքի տարբեր միջոցները՝ ֆիզիկական ակտիվությունը, մեդիտատիվ կամ շնչառական վարժությունները, քնի ռեժիմը, առողջ սննդակարգը, հանգստի և ծանրաբեռնվածության ճիշտ հավասարակշռումը, օգնում են մարդուն առավել կայուն լինելու։ Այս ամենը կարևոր է մեր հոգեհիգիենայի համար. այլ կերպ ասած՝ մենք պետք է հոգ տանենք մեր նյարդային համակարգի մասին, քանի որ առօրյա սթրեսը շատ է, իսկ մեր նյարդային համակարգը պետք է կարողանա դիմակայել այդ ընթացիկ սթրեսներին։ Այս ամենի մասին այսօր խոսում են, և դա շատ լավ է, սակայն պետք է այն դառնա մեր առօրյայի մի մասնիկը, ինչպես, օրինակ, ամենօրյա լոգանք ընդունելը, ատամներ լվանալը և այլն։ 

Սրանից զատ՝ անհրաժեշտ է ունենալ հոբբիներ կամ զբաղմունք, որոնք դրական հույզեր կպարգևեն կամ կմեծացնեն մեր ներքին ներդաշնակությունը։ Սա, ըստ էության, նույնպես ինքնախնամք է։ Եվ եթե երիտասարդն այս տարիքում զբաղվի ինքնախնամքով՝ դա կդառնա կյանքի հմտություն, որն իրեն անպայման պետք կգա ապագայում։

- Որոշակի իրավիճակներում, երբ ուսանողը զգում է, որ իր ներսում արտահայտվող ապրումները շատ են, ու նա դժվարանում է հարթել իրավիճակը, ինչպիսի՞ քայլեր պետք է ձեռնարկի, որպեսզի ստանա անհրաժեշտ հոգեբանական աջակցությունը։ Որքանո՞վ է կարևոր մասնագիտական օգնությունը:

- Եթե երիտասարդը նկատում է, որ իր ներքին ապրումներն այնքան շատ են, որ ինքնուրույն չի կարող գլուխ հանել, պետք է անպայման դիմի օգնության․ այն կարող է լինել նաև իրեն աջակցող մարդկանց շրջանակը։ Սակայն երբեմն միայն դա բավարար չի լինում: Այդ դեպքում պետք է դիմել մասնագիտական օգնության՝ հոգեբանական աջակցության։ Ուրախ եմ՝ մեր օրերում կոտրվել է հոգեբանին դիմելու հետ կապված կարծրատիպը։ Մեր հասարակության մեջ կա այն կարծիքը, որ եթե «դիմում եմ հոգեբանի, ուրեմն ես թույլ եմ, կարող չեմ, ինձ հետ մի բան այն չէ»։ Այդ ամենը միֆ է, քանի որ ցանկացած մարդ իր կյանքի ընթացքում կարող է լինել խոցելի, և դա բնական է։ Դրանից ոչ թե պետք է նեղվել կամ ամաչել, այլ դա պետք է ճանաչել, հասկանալ և չվախենալ։ Երբ առնչվում ենք մեր խոցելի կողմերին, մենք ավելի լավ ենք սկսում ճանաչել ինքներս մեզ, մեր պատմությունը․ դա միայն դրական է ազդում մեր զարգացման վրա։ Ես շատ կցանկանայի, որ հոգեբանին դիմելը չնույնացվեր թուլության կամ խոցելիության հետ։ Կան հոգեբանական աշխատանքի տարբեր ձևեր։ Մասնագիտական օգնության դիմելը կապված է, իհարկե, նաև ֆինանսական ծախսերի հետ. այդ իսկ պատճառով արտասահմանյան շատ բուհերում կան ուսանողների համար հոգեբանական աջակցության կենտրոններ կամ ծառայություններ։

- Որքանո՞վ եք կարևորում համալսարաններում հոգեբանական աջակցության դերը։ 

- Հոգեբանական աջակցությունը շատ կարևոր է այս տարիքում, և եթե համալսարանները կարողանան ուշադրություն դարձնել նաև այս հարցին, ապա դա միջնորդավորված ազդեցություն կունենա ուսանողների մոտիվացիայի և առաջադիմության վրա։ Սա չի նշանակում, սակայն, որ համալսարանը պետք է հասցեագրի նշված բոլոր խնդիրները նույն կարևորությամբ ու ինտենսիվությամբ, բայց կարող է զգայուն լինել այս հարցերի հանդեպ։ Զգայուն լինել, ուշադրություն դարձնել, նշանակում է համալիր մոտեցում դրսևորել։ Պարզաբանեմ, թե ինչ նկատի ունեմ․ առաջին հերթին շատ կարևոր է՝ համալսարաններում լինեն հոգեբանական բարեկեցությանն աջակցող ծառայություններ։ Այսպիսի մի ծառայություն՝ Հոգեբանական աջակցության ուսումնագործնական լաբորատորիան, արդեն գործում է Փիլիսոփայության և հոգեբանության ֆակուլտետում: Այն ԵՊՀ ուսանողներին տրամադրում է անվճար հոգեբանական ծառայություն: Այնտեղ մասնագիտական սուպերվիզիայի ներքո իրենց մասնագիտական պրակտիկայի շրջանակում որպես հոգեբան-խորհրդատուներ աշխատում են մեր մագիստրատուրայի ուսանողները։ Իրականացվում է շատ լավ աշխատանք: Այս ծառայությունից անվճար հիմունքներով կարող են օգտվել ԵՊՀ բոլոր ֆակուլտետների ուսանողները։ 

Շատ կարևոր է նաև ընդհանուր հաղորդակցական մշակույթը, քանի որ հոգեկան բարեկեցության համար առանցքային գործոն են աջակցող հարաբերությունները։ Այստեղ էական դեր ունեն դասախոսները, որոնք միաժամանակ ռեֆերենտ, դերային մոդելներ են ուսանողների համար: Նրանց հաղորդակցման ոճը մոտիվացնող, աջակցող դեր կարող է ունենալ երիտասարդների համար։ Կարելի է նաև մեծացնել հոգեկան առողջության և հոգեբանական բարեկեցության մասին խոսույթը՝ հատուկ մշակված ծրագրերով (օրինակ՝ հոգեկրթական հանդիպումներ, տեղեկատվություն, հոդվածներ, ինչու չէ, նաև դասախոսների վերապատրաստման ծրագրերում ունենալ որոշ դասընթացներ՝ սթրեսի կառավարման, տոկունության, հուզական այրմանն ուղղված, աջակցող հաղորդակցման հմտություններ)։ Կարևոր է ընդհանուր առմամբ որդեգրել հոգեկան առողջության և բարեկեցության հանդեպ զգայուն «քաղաքականություն», ինչը կարելի է իրականացնել միջնորդավորված ձևերով։ Ապացուցված է, որ վախի մթնոլորտը, կարծրատիպային մտածելակերպը, ինքնարտահայտվելու խոչընդոտները, անարդարության զգացումը՝ որպես ֆոնային գործոններ, բացասաբար են ազդում մարդու հոգեկան առողջության վրա։

Սոնա Շահվերդյան
ShareFacebookTelegram

Վերջին նորություններ

«Հոդվածագրության դպրոց-3» գիտակրթական ծրագիրը ԵՊՀ-ում

22.05.2025

ԵՊՀ հետազոտողները գնահատում են թանգարանների օդի աղտոտվածությունն ու առաջարկում մաքրման միջոցներ

22.05.2025

«Աշխատանքային օրենսդրության առանձնահատկությունները մինչև 18 տարեկան անձանց համար». իրազեկման արշավ ՍԹԵՄ ավագ դպրոցի...

21.05.2025
Տեսնել բոլորը

Հայտարարություններ

Մեկնարկում է «Արդ եւս» ծրագիրը

05.21.2025

«էրազմուս+» ծրագրի միջազգային կրեդիտային շարժունություն. Կորունայի համալսարան, Իսպանիա

05.20.2025 - 06.10.2025

«Էրազմուս+» ծրագրի միջազգային կրեդիտային շարժունություն․ Լ’Աքվիլայի համալսարան, Իտալիա

05.19.2025 - 05.26.2025
Տեսնել բոլորը

Արագ հասանելիություն

  • Ինտրանետ
  • E-learning
  • Mulberry
  • Էլ. դիմումներ
  • Հեռախոսագիրք
  • Registrar
  • Փաստաթղթեր

Footer site information

  • Հիմնական էջեր
    • Ընդունելություն
    • Կրթություն
    • Գիտություն
    • Նորություններ
  • Տեղեկատվություն
    • Հաճախ տրվող հարցեր
    • Թափուր հաստիքներ
    • Կրթական ծրագրերի որոնում
    • Դիմորդներին
    • Ուսանողներին
  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
© Երևանի պետական համալսարան 2025
Հասցե` ՀՀ, ք. Երևան, 0025, Ալեք Մանուկյան 1 (+37460) 710000 info@ysu.am