Skip to main content
Գլխավոր
envelope
ՀայերենРусскийEnglish

Main Navigation (Arm)

  • Ընդունելություն
    • Բակալավրիատ
    • Մագիստրատուրա
    • Ասպիրանտուրա
    • Օտարերկրյա ուսանողներ
    • Նախապատրաստական դասընթացներ
    • Դիմորդների հետ տարվող աշխատանքներ
    • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
  • Կրթություն
    • Առաջինկուրսեցու ուղեցույց
    • Կրթական ծրագրեր
    • Մանկավարժի որակավորման շնորհում
    • Ակադեմիական գրագրության կենտրոն
    • Շարունակական կրթություն
    • Ակադեմիական օրացույց
  • Գիտություն
    • Բաց գիտություն
    • Գիտաժողովներ
    • Գրադարան
    • Դրամաշնորհներ
    • Հրատարակչություն
    • Մասնագիտական խորհուրդներ
    • ՄՌԿ ռազմավարություն հետազոտողների համար
  • Նորություններ
    • Իրադարձություններ
    • Միջոցառումներ
    • Լուրեր
    • Տեղեկագիր
    • Հայտարարություններ
    • Պատկերասրահ
    • Տեսադարան

Secondary navigation (Arm)

  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
    • Միջազգային համագործակցություն
    • Որակի ապահովում
    • ԵՊՀ պատմության թանգարան
    • Աշխատանք ԵՊՀ-ում
    • Հաճախ տրվող հարցեր
  • Կառուցվածք
    • ԵՊՀ ֆակուլտետներ և կրթական կենտրոններ
      • Աշխարհագրության և երկրաբանության ֆակուլտետ
      • Աստվածաբանության ֆակուլտետ
      • Արևելագիտության ֆակուլտետ
      • Ժուռնալիստիկայի ֆակուլտետ
      • Ինֆորմատիկայի և կիրառական մաթեմատիկայի ֆակուլտետ
      • Իրավագիտության ֆակուլտետ
      • Կենսաբանության ֆակուլտետ
      • Հայ բանասիրության ֆակուլտետ
      • Մաթեմատիկայի և մեխանիկայի ֆակուլտետ
      • Մանկավարժության և կրթության զարգացման կենտրոն
      • Միջազգային հարաբերությունների ֆակուլտետ
      • Պատմության ֆակուլտետ
      • Ռուս բանասիրության ֆակուլտետ
      • Սոցիոլոգիայի ֆակուլտետ
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կրթական և հետազոտական կենտրոն
      • Տնտեսագիտության և կառավարման ֆակուլտետ
      • Փիլիսոփայության և հոգեբանության ֆակուլտետ
      • Քիմիայի ֆակուլտետ
      • Եվրոպական լեզուների և հաղորդակցության ֆակուլտետ
      • Եվրոպական ուսումնասիրությունների կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտ
      • Ֆիզիկայի ինստիտուտ
      • Քաղաքացիական պաշտպանության ամբիոն
      • Ֆիզիկական դաստիարակության և սպորտի ամբիոն
    • Column Wrapper
      • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
      • ԵՊՀ Իջևանի մասնաճյուղ
    • Գիտական կենտրոններ և լաբորատորիաներ
      • Կենսաբանության գիտահետազոտական ինստիտուտ
      • Հայագիտական հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Հումանիտար հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Մաթեմատիկական և կիրառական հետազոտությունների կենտրոն
      • Քիմիայի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆիզիկայի գիտահետազոտական ինստիտուտ
    • Գիտաուսումնական կենտրոններ
      • Ամերիկյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Գերմեծ ինտեգրալ սխեմաների նախագծում (Սինոփսիս) մասնագիտացման լսարան-լաբորատորրիա
      • Դեղերի որակի հսկման և մոնիթորինգի գիտաուսումնական կենտրոն
      • Իրավաբանական կլինիկա
      • Կիրառական հոգեբանության կենտրոն
      • Հունագիտության գիտաուսումնական կենտրոն-գրադարան
      • Մանրէաբանական կենսատեխնոլոգիաների և կենսավառելիքի նորարարական կենտրոն
      • Ռուսական կենտրոն
      • Ռուսաստանյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Սոցիոլոգիայի հեռաուսուցման լաբորատորիա
    • Column Wrapper
      • Բաններ
    • ԵՊՀ վարչական ստորաբաժանումներ
      • Անձնակազմի կառավարման բաժին
      • Արխիվ
      • Ավտոպարկ
      • Բիզնես ինկուբատոր
      • Բյուրականի ուսումնաարտադրական բազա
      • Բուժկետ
      • Գիտական քարտուղարություն
      • Գիտական քաղաքականության վարչություն
      • Գնումների կազմակերպման վարչություն
      • Դոկտորական կրթության կենտրոն
      • ԵՊՀ պատմության թանգարան
      • Էներգետիկ համակարգի շահագործման բաժին
      • Ընդհանուր բաժին
      • Ընդունելության և դիմորդների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Իրավաբանական ծառայություն
      • Ծաղկաձորի ուսումնաարտադրական բազա
      • Հակահրդեհային ծառայություն
      • Հատուկ բաժին
      • Հաշվապահական հաշվառման վարչություն
      • Հյուրերի տուն
      • Հրատարակչություն
      • Մարքեթինգի բաժին
      • Միջազգային համագործակցության վարչություն
      • Մշակույթի կենտրոն
      • Շրջանավարտների և կարիերայի կենտրոն
      • Որակի ապահովման կենտրոն
      • Ռազմավարական պլանավորման կենտրոն
      • Ռեկտորի աշխատակազմ
      • Սարգիս և Մարի Իզմիրլյանների անվան գրադարան
      • Տարածքի բարեկարգման և կանաչապատման բաժին
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների վարչություն
      • Տնտեսական գործունեության կազմակերպման և վերահսկման բաժին
      • Ուսումնամեթոդական վարչություն
      • Ուսանողական հանրակացարան
      • Ուսանողների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Ֆինանսական վերլուծությունների վարչություն
  • Կառուցվածք
  • Շրջանավարտներ և կարիերա
    • Կարիերայի կենտրոն
    • Շրջանավարտների համայնք
    • ԵՊՀ բարեկամներ
  • Ուսանողական կյանք
    • Արվեստ և մշակույթ
    • ԵՊՀ ուսանողական խորհուրդ
    • ԵՊՀ ուսանողական գիտական ընկերություն
ՀայերենРусскийEnglish
envelope

Main Navigation (Arm)

  • Ընդունելություն
    • Բակալավրիատ
    • Մագիստրատուրա
    • Ասպիրանտուրա
    • Օտարերկրյա ուսանողներ
    • Նախապատրաստական դասընթացներ
    • Դիմորդների հետ տարվող աշխատանքներ
    • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
  • Կրթություն
    • Առաջինկուրսեցու ուղեցույց
    • Կրթական ծրագրեր
    • Մանկավարժի որակավորման շնորհում
    • Ակադեմիական գրագրության կենտրոն
    • Շարունակական կրթություն
    • Ակադեմիական օրացույց
  • Գիտություն
    • Բաց գիտություն
    • Գիտաժողովներ
    • Գրադարան
    • Դրամաշնորհներ
    • Հրատարակչություն
    • Մասնագիտական խորհուրդներ
    • ՄՌԿ ռազմավարություն հետազոտողների համար
  • Նորություններ
    • Իրադարձություններ
    • Միջոցառումներ
    • Լուրեր
    • Տեղեկագիր
    • Հայտարարություններ
    • Պատկերասրահ
    • Տեսադարան

Secondary navigation (Arm)

  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
    • Միջազգային համագործակցություն
    • Որակի ապահովում
    • ԵՊՀ պատմության թանգարան
    • Աշխատանք ԵՊՀ-ում
    • Հաճախ տրվող հարցեր
  • Կառուցվածք
    • ԵՊՀ ֆակուլտետներ և կրթական կենտրոններ
      • Աշխարհագրության և երկրաբանության ֆակուլտետ
      • Աստվածաբանության ֆակուլտետ
      • Արևելագիտության ֆակուլտետ
      • Ժուռնալիստիկայի ֆակուլտետ
      • Ինֆորմատիկայի և կիրառական մաթեմատիկայի ֆակուլտետ
      • Իրավագիտության ֆակուլտետ
      • Կենսաբանության ֆակուլտետ
      • Հայ բանասիրության ֆակուլտետ
      • Մաթեմատիկայի և մեխանիկայի ֆակուլտետ
      • Մանկավարժության և կրթության զարգացման կենտրոն
      • Միջազգային հարաբերությունների ֆակուլտետ
      • Պատմության ֆակուլտետ
      • Ռուս բանասիրության ֆակուլտետ
      • Սոցիոլոգիայի ֆակուլտետ
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կրթական և հետազոտական կենտրոն
      • Տնտեսագիտության և կառավարման ֆակուլտետ
      • Փիլիսոփայության և հոգեբանության ֆակուլտետ
      • Քիմիայի ֆակուլտետ
      • Եվրոպական լեզուների և հաղորդակցության ֆակուլտետ
      • Եվրոպական ուսումնասիրությունների կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտ
      • Ֆիզիկայի ինստիտուտ
      • Քաղաքացիական պաշտպանության ամբիոն
      • Ֆիզիկական դաստիարակության և սպորտի ամբիոն
    • Column Wrapper
      • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
      • ԵՊՀ Իջևանի մասնաճյուղ
    • Գիտական կենտրոններ և լաբորատորիաներ
      • Կենսաբանության գիտահետազոտական ինստիտուտ
      • Հայագիտական հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Հումանիտար հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Մաթեմատիկական և կիրառական հետազոտությունների կենտրոն
      • Քիմիայի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆիզիկայի գիտահետազոտական ինստիտուտ
    • Գիտաուսումնական կենտրոններ
      • Ամերիկյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Գերմեծ ինտեգրալ սխեմաների նախագծում (Սինոփսիս) մասնագիտացման լսարան-լաբորատորրիա
      • Դեղերի որակի հսկման և մոնիթորինգի գիտաուսումնական կենտրոն
      • Իրավաբանական կլինիկա
      • Կիրառական հոգեբանության կենտրոն
      • Հունագիտության գիտաուսումնական կենտրոն-գրադարան
      • Մանրէաբանական կենսատեխնոլոգիաների և կենսավառելիքի նորարարական կենտրոն
      • Ռուսական կենտրոն
      • Ռուսաստանյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Սոցիոլոգիայի հեռաուսուցման լաբորատորիա
    • Column Wrapper
      • Բաններ
    • ԵՊՀ վարչական ստորաբաժանումներ
      • Անձնակազմի կառավարման բաժին
      • Արխիվ
      • Ավտոպարկ
      • Բիզնես ինկուբատոր
      • Բյուրականի ուսումնաարտադրական բազա
      • Բուժկետ
      • Գիտական քարտուղարություն
      • Գիտական քաղաքականության վարչություն
      • Գնումների կազմակերպման վարչություն
      • Դոկտորական կրթության կենտրոն
      • ԵՊՀ պատմության թանգարան
      • Էներգետիկ համակարգի շահագործման բաժին
      • Ընդհանուր բաժին
      • Ընդունելության և դիմորդների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Իրավաբանական ծառայություն
      • Ծաղկաձորի ուսումնաարտադրական բազա
      • Հակահրդեհային ծառայություն
      • Հատուկ բաժին
      • Հաշվապահական հաշվառման վարչություն
      • Հյուրերի տուն
      • Հրատարակչություն
      • Մարքեթինգի բաժին
      • Միջազգային համագործակցության վարչություն
      • Մշակույթի կենտրոն
      • Շրջանավարտների և կարիերայի կենտրոն
      • Որակի ապահովման կենտրոն
      • Ռազմավարական պլանավորման կենտրոն
      • Ռեկտորի աշխատակազմ
      • Սարգիս և Մարի Իզմիրլյանների անվան գրադարան
      • Տարածքի բարեկարգման և կանաչապատման բաժին
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների վարչություն
      • Տնտեսական գործունեության կազմակերպման և վերահսկման բաժին
      • Ուսումնամեթոդական վարչություն
      • Ուսանողական հանրակացարան
      • Ուսանողների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Ֆինանսական վերլուծությունների վարչություն
  • Կառուցվածք
  • Շրջանավարտներ և կարիերա
    • Կարիերայի կենտրոն
    • Շրջանավարտների համայնք
    • ԵՊՀ բարեկամներ
  • Ուսանողական կյանք
    • Արվեստ և մշակույթ
    • ԵՊՀ ուսանողական խորհուրդ
    • ԵՊՀ ուսանողական գիտական ընկերություն
  1. Գլխավոր
  2. Նորություններ
  3. Պատմության ուսումնասիրության և դասավանդման մեթոդաբանական և բովանդակային առաջնահերթությունների քննարկում ԵՊՀ-ում
Հուլիս 25, 2025 | 09:30
Գիտություն
Կրթություն
Շրջանավարտներ

Պատմության ուսումնասիրության և դասավանդման մեթոդաբանական և բովանդակային առաջնահերթությունների քննարկում ԵՊՀ-ում

Ինչպե՞ս ուսումնասիրել և դասավանդել պատմությունը: Քննարկման բանախոսներն էին ՀՀ ԳԱԱ հնագիտության և ազգագրության ինստիտուտի տնօրեն, պատմագիտության դոկտոր Արսեն Բոբոխյանը, ՀԱՀ հումանիտար և հասարակագիտության ֆակուլտետի պատմագիտության դոկտոր, պրոֆեսոր Վահրամ Տեր-Մաթևոսյանը, Քալգարիի համալսարանի լեզվի հետազոտությունների կենտրոնի տնօրեն Մուշեղ Ասատրյանը, Միչիգանի համալսարանի հայագիտական հետազոտությունների կենտրոնի տնօրեն Արա Սանջյանը: Հիմք ընդունելով պատմության ուսումնասիրության և դասավանդման իրենց փորձառությունը՝ նրանք ներկայացրին հարցի հնարավոր լուծումների իրենց տեսլականը:

ԵՊՀ շրջանավարտների ֆորումի թեմատիկ պանելային քննարկումների ընթացքում «Լեզու, պատմություն, մշակույթ և ավանդույթ» սեկցիայի շրջանակում տեղի ունեցավ «Ինչպե՞ս ուսումնասիրել և դասավանդել պատմություն. մեթոդաբանական և բովանդակային առաջնահերթությունները» խորագրով զրույց:

ԵՊՀ պատմության ֆակուլտետի դեկան, պ.գ.թ., դոցենտ Մխիթար Գաբրիելյանը՝ սեկցիայի մոդերատորը, ընդգծեց, որ Պատմության ֆակուլտետում տևական ժամանակ է՝ ծավալվում են պատմության ուսումնասիրության և դասավանդման մեթոդաբանական և բովանդակային առաջնահերթությունների վերաբերյալ քննարկումներ: Օրվա հրամայականն է ուսանողներին որպես վերջնարդյունք առաջարկել մրցունակ, աշխատաշուկայի պահանջներին և չափորոշիչներին համապատասխան ուսումնական արտադրանք:

Այս խմորումները հետապնդում են հարցին համակարգային լուծում առաջարկելու նպատակ: Ծավալված հետաքրքիր քննարկման ընթացքում բանախոսները հանդես եկան ոչ միայն նկատառումներով ու առաջարկություններով, այլև պատրաստակամություն հայտնեցին ձեռնարկելու կոնկրետ գործնական քայլեր՝ ասվածը կյանքի կոչելու համար:

Վահրամ Տեր-Մաթևոսյան. Հայաստանի ամերիկյան համալսարան

Բուհական կրթության համաշխարհային լավագույն փորձի ուսումնասիրություն

ՀԱՀ հումանիտար և հասարակագիտության ֆակուլտետի պատմագիտության դոկտոր, պրոֆեսոր Վ. Տեր-Մաթևոսյանի կարծիքով ԵՊՀ-ն փաստական գիտելիքի առումով մրցունակ է, բայց այլ հարց է նյութի մատուցման մեթոդաբանությունը:

Որպեսզի ուսանողը ստանա 21-րդ դարի պահանջներին համապատասխան կրթություն, չհայտնվի հետազոտության մեթոդաբանական խնդիրների հորձանուտում, անհրաժեշտ է կատարել ուսումնական նյութերի և դրանց մատուցման ձևի վերանայում: Թեմատիկ առումով նպատակահարմար է լսարանային՝ ուսանողին հանձնարարվող նյութը, փաստական տվյալները ներկայացնել քննական մոտեցմամբ:

Որպեսզի այսօրվա խնդիրները 10-15 տարի հետո էլ չանհանգստացնեն մեզ, պետք է վերանայել լսարանային գործունեությունը, դասավանդման գործընթացը, ուսպլանը: Խոսքը վերաբերում է մասնավորապես կրթության մեջ գիտահետազոտական բաղադրիչի ինտեգրմանը (այսինքն՝ պասիվ ուսանողին փոխարինի ակտիվ ուսանողը): Բացի դրանից՝ ամեն տարի բազմաթիվ հետազոտական աշխատանքներ են կատարվում, որոնցից, սակայն, քչերն են մտնում լսարան կամ հայտնվում ուսանողի սեղանին: Սա ևս քննարկման թեմա է:

Արդի պահանջները բավարարելու, ուժեղ և թույլ կողմերը վեր հանելու, թերությունները չեզոքացնելու նպատակով բուհը պետք է կատարի ինքնավերլուծություն:

Բանախոսն առաջարկեց ձևավորել համատեղ աշխատանքային խումբ, ուսումնասիրել բուհական կրթության դասավանդման համաշխարհային լավագույն փորձը, կիրարկել այն հայաստանյան բուհական համակարգում:

Արսեն Բոբոխյան. ՀՀ ԳԱԱ հնագիտության և ազգագրության ինստիտուտ

Մեթոդը հավասարազոր է ճշմարտությանը

ԵՊՀ շրջանավարտ, Հնագիտության և ազգագրության ինստիտուտի տնօրեն, պատմագիտության դոկտոր Ա. Բոբոխյանը հարցը վերլուծեց ակտիվ հետազոտողի, վարչարարի և դասավանդողի տեսանկյուններից:

Բանախոսը, անդրադառնալով փաստական գիտելիքին և կարևորելով ուսումնառության գործընթացի կազմակերպական ձևը, լավագույն տարբերակ համարեց կրթության և գիտության ինտեգրումը:

Ինֆորմացիայի կարիքի դարաշրջանն ավարտվում է: Համացանցի դարում, երբ ինֆորմացիան ամենուր է, անհրաժեշտ է գտնել մոտեցումը՝ գիտելիքի կիրառման ճիշտ մեթոդը` ուղին, և այդպիսով առաջ գնալ:

Կրթության և գիտության ինտեգրման տեսակետից կարևոր է ոչ թե ինֆորմացիայի քանակը, այլ եղածի հիման վրա ճանապարհ գտնելը, այսինքն՝ մեթոդաբանությունը:

Նպատակին հասնելու ճանապարհին հարցի կարևոր կողմերից է դասագիրքը՝ որպես միջոց: Ըստ բանախոսի՝ դասագրքերը խանգարում են մարդու մտքի զարգացմանը, քանի որ հստակ չափորոշիչներ, հայեցակարգեր ու սկզբունքներ են սահմանում, որոնցից դուրս չեն գալիս ուսանողները:

Որպեսզի չկաղապարվի ստեղծագործ միտքը, պետք է ձևավորել դպրոցներ, ինչպես արևմտյան կրթական համակարգում է: Այդ դպրոցների (և ոչ թե դասագրքերի) շուրջ էլ պիտի պտտվի կրթությունը: Եթե կան դպրոցներ, կան (թե՛ ուսուցանող, թե՛ ուսանող) մտածողներ, դպրոց ստեղծող փիլիսոփա դասախոսներ, ապա այդ դպրոցների միջև ստեղծված առողջ մրցակցությունը կապահովի անհրաժեշտ զարգացում: Այդպիսով՝ ամեն տարի լսարանում կմատուցվի և կուսումնասիրվի հերթական հետազոտական նորությունը:

Գիտահետազոտական բաղադրիչի ներառման հնարավորություն այսօր տալիս է ԿԳՄՍ նախարարության բարձրագույն կրթության և գիտության կոմիտեն, սակայն ցանկալի է այդ հնարավորության սահմաններն ընդլայնել:

Արա Սանջյան. Միչիգանի համալսարան

Հիբրիդային ծրագրեր

Միչիգանի համալսարանի հայագիտական հետազոտությունների կենտրոնի տնօրեն Ա. Սանջյանը, որը քննարկմանը միացել էր առցանց, ուսուցման գործընթացում կարևորեց նյութի քննական մատուցումը, կամ, ինչպես բանախոսը նշեց, ամեն ինչ հալած յուղի տեղ չընդունելը:

Ըստ բանախոսի՝ հումանիտար մասնագիտություններն անկման մեջ են: Հայաստանում, օրինակ, հնարավոր է քննական միտք զարգացնել, որովհետև կան և՛ հայոց պատմության, և՛ համաշխարհային պատմության մշակված ծրագրեր: Մինչդեռ Ամերիկայում ընդհանուր պատմության ծրագիր չկա, լսարանում ուսանողը կարող է անգամ Նապոլեոնի անունը լսած չլինել: Կան «մասնավոր» պատմություններ՝ աֆրիկյան, աֆրիկա-ամերիկյան ուսումնասիրություններ, արևելագիտական ուղղության ուսումնասիրություններ, կանանց և գենդերային հավասարության նվիրված ուսումնասիրություններ և այլն:

Անդրադառնալով Հայաստանում պատմության դասավանդման բովանդակային առանձնահատկություններին՝ Ա. Սանջյանը նշեց, որ պատմությունը սոսկ փաստերի կուտակում չէ կամ պատրաստի եզրակացությունների ամբողջություն: Մինչդեռ այն այդպես էր ընկալվում խորհրդային շրջանում և այսօր էլ շարունակվում է այդպես ընկալվել հետխորհրդային Հայաստանում: Ըստ բանախոսի՝ պետք է ստեղծել միջգիտակարգային կապեր, պատմությունը ավելի կապել, օրինակ, սոցիոլոգիայի, տնտեսագիտության, սոցիալական մարդաբանության կամ հասարակական այլ գիտությունների հետ: Բացի դրանից՝ կարելի է զարգացնել համեմատական պատմագիտությունը՝ հայոց պատմությունը զուգահեռելով այլ պատմությունների հետ ևս:

Բանախոսը նկատեց մեկ այլ կարևոր հանգամանք ևս՝ կապված պատմության բովանդակային փոփոխությունների հետ: Հետխորհրդային Հայաստանում հասարակական-տնտեսական պատմությունը դուրս է մղվում՝ իր տեղը զիջելով քաղաքական պատմությանը: Մի հանգամանք, որը սահմանափակում է պատմագիտական միտքը:

Անդրադառնալով դասագրքերին (ոչ միայն բուհական, այլև դպրոցական)՝ բանախոսը նշեց, որ դրանք կարելի է կազմել ոչ որպես առաջարկվող տեսակետների և եզրակացությունների շտեմարան, այլև իբրև կարևոր հարցադրումների միջոց:

Ա. Սաջյանն ընդգծեց մագիստրոսական կրթական ծրագրերի կարևորությունը, դրանցում հետազոտական բաղադրիչին մեծ տեղ հատկացնելու անհրաժեշտությունը: Ի վերջո՝ ուսանողների նախնական պատրաստվածության որակից է կախված հաջողությունը: Ամուր հիմք ունեցող ուսանողի հետ առավել հեշտ է հետազոտական աշխատանք կատարելը:

«Ցանկություններն ի կատար ածելու համար պահանջվում է տարիների նվիրում և աշխատանք»,- եզրափակեց իր ելույթը Ա. Սաջյանը:

Մուշեղ Ասատրյան. Քալգարիի համալսարան

Պատմություն ներքևից (History from Below)

Կարևոր է ոչ միայն ի՞նչ-ը, այլև ինչպե՞ս-ը:

Մ. Ասատրյանը, որը քննարկմանը մասնակցում էր առցանց, պատմության դասավանդման մեթոդաբանական և բովանդակային առաջնահերթությունների մասին նշեց հետևյալը:

Պատմության ուսումնասիրությունը ներառում է ոչ միայն փաստերի կուտակում (հիշում, վերարտադրում), այլև դրանց համադրում և վերլուծություն: Հայաստանում այս առումով ընդունված է եղել պատմության փաստական նյութի նկարագրական մատուցումը, որը կենտրոնացած է ազգ, պետություն հայեցակարգերի շուրջ: Համաշխարհային պատմագրության մեջ վերջին հարյուրամյակում ընդունված է ոչ միայն ազգ, պետություն հայեցակարգային մոտեցումը, այլև թեմատիկ պատմագրությունը՝ այսպես կոչված «պատմություն ներքևից»: Հատելով ազգ, պետություն հայեցակարգի սահմանները՝ կատարվում է, օրինակ, հասարակարգային պատմության հետազոտություն՝ աշխատավորների, ստրուկների, աղքատների, իմպերիալիզմի, կրոնական փոքրամասնությունների, ուտելիքի, պատերազմի պատմությունների ուսումնասիրություն:

Արևմտյան պատմագրության ուղղություններում տարածում ունի մեթոդաբանական մեկ այլ մոտեցում ևս: Միահյուսվում են պատմությունը և հասարակական այլ գիտություններ (օրինակ՝ սոցիոլոգիա, անթրոպոլոգիա (մշակութային մարդաբանություն):

Պատմության դասավանդման մեջ ուսանողը ոչ միայն ուսումնառողի դերում է, այլև գիտական աշխատանք կատարողի՝ հետազոտող ուսանողի:

ԵՊՀ շրջանավարտների ֆորումի թեմատիկ պանելային քննարկումներից «Լեզու, պատմություն, մշակույթ և ավանդույթ» սեկցիայի շրջանակում առանձնացվեցին հատկապես հետևյալ՝ պատմության ուսումնասիրության և դասավանդման մեթոդաբանական և բովանդակային առաջնահերթությունները.

  1. Պատմության դասավանդման համաշխարհային լավագույն փորձի ուսումնասիրություն, տեղայնացում և կիրարկում,

  2. Կրթության և գիտության ինտեգրում (հետազոտական բաղադրիչի ներառում),

  3. Գիտական վերջին հետազոտությունների ներառում դասավանդման բուն գործընթացի մեջ:

Մանրամասները՝ տեսանյութում:

Տեսանյութ
ShareFacebookTelegram

Վերջին նորություններ

ԵՊՀ դասախոսը` տարածաշրջանը ներկայացնող միակ մասնակիցը Ստրասբուրգի կոնֆերանսում

25.07.2025

Պատմության ուսումնասիրության և դասավանդման մեթոդաբանական և բովանդակային առաջնահերթությունների քննարկում ԵՊՀ-ում

25.07.2025

Ուսանողների պրակտիկայի գործընթացը ԵՊՀ-ում․ մարտահրավերներ և լուծումներ

24.07.2025
Տեսնել բոլորը

Հայտարարություններ

Դամբարթոն Օուքսի անվան կրթաթոշակային մրցույթ

07.22.2025 - 11.01.2025

Ամերիկյան խորհրդի կրթաթոշակային ծրագրերին դիմելու հնարավորություն

07.22.2025 - 09.01.2025

Մեկնարկում է «Քեն Կակոսյան ընտանիք» կրթաթոշակի համար դիմում-հայտերի ընդունելություն

07.10.2025 - 09.20.2025
Տեսնել բոլորը

Արագ հասանելիություն

  • Ինտրանետ
  • E-learning
  • Mulberry
  • Էլ. դիմումներ
  • Հեռախոսագիրք
  • Registrar
  • Փաստաթղթեր

Footer site information

  • Հիմնական էջեր
    • Ընդունելություն
    • Կրթություն
    • Գիտություն
    • Նորություններ
  • Տեղեկատվություն
    • Հաճախ տրվող հարցեր
    • Թափուր հաստիքներ
    • Կրթական ծրագրերի որոնում
    • Դիմորդներին
    • Ուսանողներին
  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
© Երևանի պետական համալսարան 2025
Հասցե` ՀՀ, ք. Երևան, 0025, Ալեք Մանուկյան 1 (+37460) 710000 info@ysu.am