Skip to main content
Գլխավոր
envelope
ՀայերենРусскийEnglish

Main Navigation (Arm)

  • Ընդունելություն
    • Բակալավրիատ
    • Մագիստրատուրա
    • Ասպիրանտուրա
    • Օտարերկրյա ուսանողներ
    • Նախապատրաստական դասընթացներ
    • Դիմորդների հետ տարվող աշխատանքներ
    • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
  • Կրթություն
    • Առաջինկուրսեցու ուղեցույց
    • Կրթական ծրագրեր
    • Մանկավարժի որակավորման շնորհում
    • Ակադեմիական գրագրության կենտրոն
    • Շարունակական կրթություն
    • Ակադեմիական օրացույց
  • Գիտություն
    • Բաց գիտություն
    • Գիտաժողովներ
    • Գրադարան
    • Դրամաշնորհներ
    • Հրատարակչություն
    • Մասնագիտական խորհուրդներ
    • ՄՌԿ ռազմավարություն հետազոտողների համար
  • Նորություններ
    • Իրադարձություններ
    • Միջոցառումներ
    • Լուրեր
    • Տեղեկագիր
    • Հայտարարություններ
    • Պատկերասրահ
    • Տեսադարան

Secondary navigation (Arm)

  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
    • Միջազգային համագործակցություն
    • Որակի ապահովում
    • ԵՊՀ պատմության թանգարան
    • Աշխատանք ԵՊՀ-ում
    • Հաճախ տրվող հարցեր
  • Կառուցվածք
    • ԵՊՀ ֆակուլտետներ և կրթական կենտրոններ
      • Աշխարհագրության և երկրաբանության ֆակուլտետ
      • Աստվածաբանության ֆակուլտետ
      • Արևելագիտության ֆակուլտետ
      • Ժուռնալիստիկայի ֆակուլտետ
      • Ինֆորմատիկայի և կիրառական մաթեմատիկայի ֆակուլտետ
      • Իրավագիտության ֆակուլտետ
      • Կենսաբանության ֆակուլտետ
      • Հայ բանասիրության ֆակուլտետ
      • Մաթեմատիկայի և մեխանիկայի ֆակուլտետ
      • Մանկավարժության և կրթության զարգացման կենտրոն
      • Միջազգային հարաբերությունների ֆակուլտետ
      • Պատմության ֆակուլտետ
      • Ռուս բանասիրության ֆակուլտետ
      • Սոցիոլոգիայի ֆակուլտետ
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կրթական և հետազոտական կենտրոն
      • Տնտեսագիտության և կառավարման ֆակուլտետ
      • Փիլիսոփայության և հոգեբանության ֆակուլտետ
      • Քիմիայի ֆակուլտետ
      • Եվրոպական լեզուների և հաղորդակցության ֆակուլտետ
      • Եվրոպական ուսումնասիրությունների կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտ
      • Ֆիզիկայի ինստիտուտ
      • Քաղաքացիական պաշտպանության ամբիոն
      • Ֆիզիկական դաստիարակության և սպորտի ամբիոն
    • Column Wrapper
      • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
      • ԵՊՀ Իջևանի մասնաճյուղ
    • Գիտական կենտրոններ և լաբորատորիաներ
      • Կենսաբանության գիտահետազոտական ինստիտուտ
      • Հայագիտական հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Հումանիտար հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Մաթեմատիկական և կիրառական հետազոտությունների կենտրոն
      • Քիմիայի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆիզիկայի գիտահետազոտական ինստիտուտ
    • Գիտաուսումնական կենտրոններ
      • Ամերիկյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Գերմեծ ինտեգրալ սխեմաների նախագծում (Սինոփսիս) մասնագիտացման լսարան-լաբորատորրիա
      • Դեղերի որակի հսկման և մոնիթորինգի գիտաուսումնական կենտրոն
      • Իրավաբանական կլինիկա
      • Կիրառական հոգեբանության կենտրոն
      • Հունագիտության գիտաուսումնական կենտրոն-գրադարան
      • Մանրէաբանական կենսատեխնոլոգիաների և կենսավառելիքի նորարարական կենտրոն
      • Ռուսական կենտրոն
      • Ռուսաստանյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Սոցիոլոգիայի հեռաուսուցման լաբորատորիա
    • Column Wrapper
      • Բաններ
    • ԵՊՀ վարչական ստորաբաժանումներ
      • Անձնակազմի կառավարման բաժին
      • Արխիվ
      • Ավտոպարկ
      • Բիզնես ինկուբատոր
      • Բյուրականի ուսումնաարտադրական բազա
      • Բուժկետ
      • Գիտական քարտուղարություն
      • Գիտական քաղաքականության վարչություն
      • Գնումների կազմակերպման վարչություն
      • Դոկտորական կրթության կենտրոն
      • ԵՊՀ պատմության թանգարան
      • Էներգետիկ համակարգի շահագործման բաժին
      • Ընդհանուր բաժին
      • Ընդունելության և դիմորդների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Իրավաբանական ծառայություն
      • Ծաղկաձորի ուսումնաարտադրական բազա
      • Հակահրդեհային ծառայություն
      • Հատուկ բաժին
      • Հաշվապահական հաշվառման վարչություն
      • Հյուրերի տուն
      • Հրատարակչություն
      • Մարքեթինգի բաժին
      • Միջազգային համագործակցության վարչություն
      • Մշակույթի կենտրոն
      • Շրջանավարտների և կարիերայի կենտրոն
      • Որակի ապահովման կենտրոն
      • Ռազմավարական պլանավորման կենտրոն
      • Ռեկտորի աշխատակազմ
      • Սարգիս և Մարի Իզմիրլյանների անվան գրադարան
      • Տարածքի բարեկարգման և կանաչապատման բաժին
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների վարչություն
      • Տնտեսական գործունեության կազմակերպման և վերահսկման բաժին
      • Ուսումնամեթոդական վարչություն
      • Ուսանողական հանրակացարան
      • Ուսանողների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Ֆինանսական վերլուծությունների վարչություն
  • Կառուցվածք
  • Շրջանավարտներ և կարիերա
    • Կարիերայի կենտրոն
    • Շրջանավարտների համայնք
    • ԵՊՀ բարեկամներ
  • Ուսանողական կյանք
    • Արվեստ և մշակույթ
    • ԵՊՀ ուսանողական խորհուրդ
    • ԵՊՀ ուսանողական գիտական ընկերություն
ՀայերենРусскийEnglish
envelope

Main Navigation (Arm)

  • Ընդունելություն
    • Բակալավրիատ
    • Մագիստրատուրա
    • Ասպիրանտուրա
    • Օտարերկրյա ուսանողներ
    • Նախապատրաստական դասընթացներ
    • Դիմորդների հետ տարվող աշխատանքներ
    • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
  • Կրթություն
    • Առաջինկուրսեցու ուղեցույց
    • Կրթական ծրագրեր
    • Մանկավարժի որակավորման շնորհում
    • Ակադեմիական գրագրության կենտրոն
    • Շարունակական կրթություն
    • Ակադեմիական օրացույց
  • Գիտություն
    • Բաց գիտություն
    • Գիտաժողովներ
    • Գրադարան
    • Դրամաշնորհներ
    • Հրատարակչություն
    • Մասնագիտական խորհուրդներ
    • ՄՌԿ ռազմավարություն հետազոտողների համար
  • Նորություններ
    • Իրադարձություններ
    • Միջոցառումներ
    • Լուրեր
    • Տեղեկագիր
    • Հայտարարություններ
    • Պատկերասրահ
    • Տեսադարան

Secondary navigation (Arm)

  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
    • Միջազգային համագործակցություն
    • Որակի ապահովում
    • ԵՊՀ պատմության թանգարան
    • Աշխատանք ԵՊՀ-ում
    • Հաճախ տրվող հարցեր
  • Կառուցվածք
    • ԵՊՀ ֆակուլտետներ և կրթական կենտրոններ
      • Աշխարհագրության և երկրաբանության ֆակուլտետ
      • Աստվածաբանության ֆակուլտետ
      • Արևելագիտության ֆակուլտետ
      • Ժուռնալիստիկայի ֆակուլտետ
      • Ինֆորմատիկայի և կիրառական մաթեմատիկայի ֆակուլտետ
      • Իրավագիտության ֆակուլտետ
      • Կենսաբանության ֆակուլտետ
      • Հայ բանասիրության ֆակուլտետ
      • Մաթեմատիկայի և մեխանիկայի ֆակուլտետ
      • Մանկավարժության և կրթության զարգացման կենտրոն
      • Միջազգային հարաբերությունների ֆակուլտետ
      • Պատմության ֆակուլտետ
      • Ռուս բանասիրության ֆակուլտետ
      • Սոցիոլոգիայի ֆակուլտետ
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կրթական և հետազոտական կենտրոն
      • Տնտեսագիտության և կառավարման ֆակուլտետ
      • Փիլիսոփայության և հոգեբանության ֆակուլտետ
      • Քիմիայի ֆակուլտետ
      • Եվրոպական լեզուների և հաղորդակցության ֆակուլտետ
      • Եվրոպական ուսումնասիրությունների կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտ
      • Ֆիզիկայի ինստիտուտ
      • Քաղաքացիական պաշտպանության ամբիոն
      • Ֆիզիկական դաստիարակության և սպորտի ամբիոն
    • Column Wrapper
      • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
      • ԵՊՀ Իջևանի մասնաճյուղ
    • Գիտական կենտրոններ և լաբորատորիաներ
      • Կենսաբանության գիտահետազոտական ինստիտուտ
      • Հայագիտական հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Հումանիտար հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Մաթեմատիկական և կիրառական հետազոտությունների կենտրոն
      • Քիմիայի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆիզիկայի գիտահետազոտական ինստիտուտ
    • Գիտաուսումնական կենտրոններ
      • Ամերիկյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Գերմեծ ինտեգրալ սխեմաների նախագծում (Սինոփսիս) մասնագիտացման լսարան-լաբորատորրիա
      • Դեղերի որակի հսկման և մոնիթորինգի գիտաուսումնական կենտրոն
      • Իրավաբանական կլինիկա
      • Կիրառական հոգեբանության կենտրոն
      • Հունագիտության գիտաուսումնական կենտրոն-գրադարան
      • Մանրէաբանական կենսատեխնոլոգիաների և կենսավառելիքի նորարարական կենտրոն
      • Ռուսական կենտրոն
      • Ռուսաստանյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Սոցիոլոգիայի հեռաուսուցման լաբորատորիա
    • Column Wrapper
      • Բաններ
    • ԵՊՀ վարչական ստորաբաժանումներ
      • Անձնակազմի կառավարման բաժին
      • Արխիվ
      • Ավտոպարկ
      • Բիզնես ինկուբատոր
      • Բյուրականի ուսումնաարտադրական բազա
      • Բուժկետ
      • Գիտական քարտուղարություն
      • Գիտական քաղաքականության վարչություն
      • Գնումների կազմակերպման վարչություն
      • Դոկտորական կրթության կենտրոն
      • ԵՊՀ պատմության թանգարան
      • Էներգետիկ համակարգի շահագործման բաժին
      • Ընդհանուր բաժին
      • Ընդունելության և դիմորդների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Իրավաբանական ծառայություն
      • Ծաղկաձորի ուսումնաարտադրական բազա
      • Հակահրդեհային ծառայություն
      • Հատուկ բաժին
      • Հաշվապահական հաշվառման վարչություն
      • Հյուրերի տուն
      • Հրատարակչություն
      • Մարքեթինգի բաժին
      • Միջազգային համագործակցության վարչություն
      • Մշակույթի կենտրոն
      • Շրջանավարտների և կարիերայի կենտրոն
      • Որակի ապահովման կենտրոն
      • Ռազմավարական պլանավորման կենտրոն
      • Ռեկտորի աշխատակազմ
      • Սարգիս և Մարի Իզմիրլյանների անվան գրադարան
      • Տարածքի բարեկարգման և կանաչապատման բաժին
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների վարչություն
      • Տնտեսական գործունեության կազմակերպման և վերահսկման բաժին
      • Ուսումնամեթոդական վարչություն
      • Ուսանողական հանրակացարան
      • Ուսանողների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Ֆինանսական վերլուծությունների վարչություն
  • Կառուցվածք
  • Շրջանավարտներ և կարիերա
    • Կարիերայի կենտրոն
    • Շրջանավարտների համայնք
    • ԵՊՀ բարեկամներ
  • Ուսանողական կյանք
    • Արվեստ և մշակույթ
    • ԵՊՀ ուսանողական խորհուրդ
    • ԵՊՀ ուսանողական գիտական ընկերություն
  1. Գլխավոր
  2. Նորություններ
  3. ԳԵՆԵՏԻԿՈՐԵՆ ՄՈԴԻՖԻԿԱՑՎԱԾ ԵՐԵԽԱՆԵՐ․ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ԱՊԱԳԱ՞, ԹԵ՞ ՀԱՆՑԱԳՈՐԾՈՒԹՅՈՒՆ
Փետրվար 04, 2019 | 10:04
Գիտություն

ԳԵՆԵՏԻԿՈՐԵՆ ՄՈԴԻՖԻԿԱՑՎԱԾ ԵՐԵԽԱՆԵՐ․ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ԱՊԱԳԱ՞, ԹԵ՞ ՀԱՆՑԱԳՈՐԾՈՒԹՅՈՒՆ

Մինչ աշխարհը քննարկում է՝ արդյոք օգտակար են ԳՄՕ մթերքները, չինացի պրոֆեսոր Հե Ցզյանկույը ստեղծել է գենետիկորեն մոդիֆիկացված երեխաներ։
Gene-edited-babies

Սակայն այս փորձարկումը գաղտնի էր պահվում, և դրա մասին մինչև վերջերս ոչ ոք ոչինչ չգիտեր։ Պրոֆեսորն իր գիտական փորձը թաքցրել էր թե՛ այն համալսարանից, որտեղ աշխատում էր, թե՛ այն կլինիկայից, որտեղ ստեղծվել են երեխաները, թե՛ չինական կառավարությունից, թե՛ գիտական ընկերություններից։

Զարմանալի չէ, քանի որ էմբրիոնի վրա գենետիկական փորձարկումները շատ երկրներում, այդ թվում նաև՝ Չինաստանում, արգելված են օրենքով։ Իսկ այն երկրներում, որտեղ այդ փորձարկումները մասամբ ընդունված են (Մեծ Բրիտանիա), խստորեն վերահսկվում են ղեկավարության կողմից և չեն ենթադրում նման երեխաների լույս աշխարհ գալը։

Ստացվում է, որ «հանճարեղ» պրոֆեսորը խախտել է ոչ միայն էթիկայի արգելքները, այլև Չինաստանի մի շարք օրենքներ՝ փոխարենն անմահացնելով իր անունը գիտության մեջ։

Հիմա սկսենք սկզբից․ ո՞վ է Հե Ցզյանկույը։



Մինչ անցած տարվա նոյեմբերը, երբ նա հայտարարեց իր փորձարկման մասին ու ձերբակալվեց, Չինաստանում այս մարդը ճանաչված էր որպես տաղանդավոր գիտնական և պրոֆեսոր։

Հեն ծնվել է 1984 թվականին Չինաստանի փոքր գյուղերից մեկում։ Դեռ դպրոցական տարիներից, ասում է նա իր հարցազրույցում, հետաքրքրված է եղել ֆիզիկայով և իր տանը ստեղծել է լաբորատորիա, որտեղ անցկացրել է ողջ ազատ ժամանակն ու փորձարկումներ կատարել։

2002 թվականին նա ընդունվում է Չինաստանի գիտատեխնոլոգիական համալսարանի ժամանակակից ֆիզիկայի ֆակուլտետ։ Ինչպես հայտնում են լրատվամիջոցները, նա ցանկանում էր դառնալ չինացի Էյնշտեյն։

Հեն գերազանցությամբ ավարտում է բակալավրիատը, և մինչև վերջերս համալսարանի կայքում կարելի էր գտնել նրա անունն ամենահաջողակ շրջանավարտների ցանկում, սակայն հիմա նրա մասին բոլոր տեղեկությունները ջնջված են։

2006 թվականին «ապագա Էյնշտեյնը» երկրի ղեկավարության կողմից ստանում է դրամաշնորհ ու շարունակում ուսումն ԱՄՆ-ում։ Այստեղ Հե Ցզյանկույը փոխում է իր գործունեության ոլորտը և ողջ ուշադրությունը կենտրոնացնում գենային ինժեներիայի վրա։ Նա ընդունվում է Ռայսի համալսարան ու այն գերազանցությամբ ավարտում 2010 թվականին, որից հետո շարունակում է հետազոտական աշխատանքները Ստենդֆորդում։



ԱՄՆ-ում սովորելու և աշխատելու տարիներին Հեն հրապարակում է տասնյակից ավելի գիտական հոդվածներ գենետիկայի ոլորտում և դրա շնորհիվ հայտնի դառնում։

Թեև Ցզյանկույը հավանություն չէր տալիս չինական կրթությանը և ասում էր, որ Նահանգներում համալսարանները զարգացնում են գիտնականին որպես անհատ, սակայն 2012 թվականին վերադառնում է հայրենիք «Հազար տաղանդների ծրագրի» շրջանակում։ Ծրագիրը ենթադրում էր ՉԺՀ բերել աշխարհի լավագույն գիտնականներին տարբեր ոլորտներից։
Հեին, բացի ֆինանսական մեծ աջակցությունից, տրամադրվում է նաև սեփական լաբորատորիա Շենչժեն քաղաքի Հարավային գիտատեխնոլոգիական համալսարանում, որտեղ նա հնարավորություն է ստանում հետազոտություններ անցկացնելու գենետիկ մոդելավորման, իմունային համակարգի ու առհասարակ բժշկության ոլորտում։

2017 թվականի հուլիսին Հեի ղեկավարած լաբորատորիան ստեղծում է երրորդ սերնդի գենոմի հաջորդականացման նորագույն մեթոդիկա։ Եվ ինչպես հետագայում գրում են լրատվամիջոցները, դա լավագույն տարբերակն էր։

Ըստ երևույթին Հե Ցզյանկույը չի բավարարվում նմանօրինակ նվաճումներով ու սկսում է աշխատել գենի մոդիֆիկացման վրա։ 2018 թվականի նոյեմբերի 25-ին նա մի հայտարարություն է անում, որը ցնցում է ողջ գիտական աշխարհը․նա ասում է, որ ստեղծել էր գենետիկորեն մոդիֆիկացված երեխաներ։ Լուլուն ու Նանան գիտնականի շնորհիվ ի ծնե ունեին իմունիտետ վեներական հիվանդությունների նկատմամբ։

«Ես մեծ պատասխանատվություն եմ զգում։ Չեմ ցանկացել լինել առաջինը, այլ ցանկացել եմ օրինակ ծառայել մյուսների համար,- նշում է նա հայտարարության մեջ և ավելացնում,- թե ինչ կլինի հետո, թող հասարակությունը որոշի»։

Ավելի ուշ նա հրապարակում է նաև տեսահոլովակ, որտեղ ասում է, որ ցանկացել է օգնել մարդկանց ազատվել ժառանգական հիվանդություններից․ «Մենք կարծում ենք, որ ժամանակը մեր կողմից է։ Հիշեք 1970-ական թվականները և Լուիզա Բրաունին (առաջին երեխան, որը լույս աշխարհ է եկել արհեստական բեղմնավորման շնորհիվ)։ Այդ ժամանակ նույն սարսափի մթնոլորտն էր տիրում, սակայն պատմությունն այլ բան ապացուցեց»։

Սակայն հասարակությունն այս առաջընթացը չընդունեց։ Հայտարարությունից հետո չինական լրատվամիջոցները Հե Ցզյանկույին նմանեցրին Ֆրանկենշտեյնին ու անվանեցին նրան «կամ ստախոս, կամ խելագար»։ Չինական գիտական ընկերությունը հրապարակեց բաց նամակ, որտեղ վճռականորեն քննադատեց պրոֆեսորի աշխատանքն ու նրա փորձարկումը համարեց խելահեղություն։

Չինական Ժողովրդավարական Հանրապետության գիտության և տեխնոլոգիայի փոխնախարար Ցզյու Նանպինն ասաց, որ ապշած է նման հայտարարությունից, ու նշեց, որ նմանօրինակ փորձարկումները Չինաստանում խստորեն պատժելի են՝ սկսած 2003 թվականից։

«Մենք չգիտենք՝ կհաստատվի այդ տեղեկությունը, թե ոչ։ Բայց եթե դա ճիշտ է, ապա, անխոս, դատապարտելի է Չինաստանում»,- ասաց նա։

Շենչժեն քաղաքի Հարավային գիտատեխնոլոգիական համալսարանը, Հեի հայտարարությունից շատ չանցած, հրապարակեց պաշտոնական տեղեկություն, որ բուհը ոչ մի կապ չունի փորձարկման հետ, եթե, իհարկե, դրա մասին տեղեկությունը հաստատվի։ Այդ հայտարարության մեջ ասվում էր նաև, որ այդ ընթացքում Հեն գտնվում էր չվճարվող արձակուրդի մեջ, և համալսարանը տեղյակ չէր նրա գործողություններից։ Բացի դրանից՝ հայտարարության մեջ ասվում էր, որ համալսարանը խստագույնս պահանջում է, որ բոլոր գիտական հետազոտություններն անցկացվեն միջազգային ակադեմիական էթիկայի սահմաններում։

Իր հայտարարությունից հետո Հեին արգելեցին զբաղվել գիտական գործունեությամբ։ 

Սակայն երկու օր անց Հոնկոնգում կայացած՝ գենոմի ճշգրտմանը վերաբերող միջազգային գիտաժողովի ժամանակ Ցզյանկույը ելույթ ունեցավ ի պաշտպանություն իրեն ու ասաց, որ հպարտ է կատարած աշխատանքի համար, և պատմությունն իր կողմից է։

Նա նշեց, որ փորձարկման համար բոլոր ֆինանսական միջոցներն ինքն է տրամադրել։ Չնայած բոլոր պահանջներին՝ Հեն իր փորձարկման ոչ մի ապացույց այս գիտաժողովին նույնպես չներկայացրեց։

Հետաքրքիրն այն է, որ այս գիտաժողովի ելույթից հետո գիտնականն անհետացավ։ Նրա յութուբյան էջն այլևս չթարմացվեց, իսկ լրագրողների՝ նրա հետ կապ հաստատելու բոլոր փորձերը ձախողվեցին։

Անցած տարվա դեկտեմբերի վերջին «The New York Times»-ը հայտնեց, որ Հե Ցզյանկույը գտնվում է տնային կալանքի տակ։



Երկու ամիս անց չինական կառավարությունը հրապարակեց հետաքննության արդյունքները՝ հաստատելով գենետիկորեն մոդիֆիկացված երկվորյակների մասին հայտարարությունը։
Հենց նույն օրը պրոֆեսորը հեռացվեց համալսարանից, որտեղ, սկսած 2012 թվականից, ղեկավարում էր անձնական լաբորատորիան։
«Հեն իր գենետիկ փորձարկումներն անցկացնելու համար օգտագործել է տեխնոլոգիաներ, որոնք չեն ապահովում ո՛չ փորձի անվտանգությունը, ո՛չ էլ արդյունավետությունը։ Նա ոտնահարել է էթիկայի նորմերը, բացասականորեն ազդել համալսարանի վրա և խախտել չինական օրենսդրությունը»,-ասված էր հետաքննության մեջ։


Պարզվեց, որ բացի էմբրիոնի վրա փորձարկումներ կատարելն արգելող օրենքից՝ նա խախտել էր մի շարք այլ օրենքներ ևս, օրինակ՝ խաբել է փորձարկման մասնակիցներին՝ ներկայացնելով նրանց կեղծված տեղեկանք այն մասին, որ էթիկայի հանձնաժողովը թույլ է տալիս նման գիտափորձ կատարել։

Չինական կառավարության պաշտոնական տեղեկատվության համաձայն՝  գիտնականը խախտել է օրենքները՝ հարստանալու և հռչակավոր դառնալու համար։

Ռուսական Բջջաբանության և գենետիկայի ինստիտուտի կենսաբանական գիտությունների դոկտոր, պրոֆեսոր Սուրեն Զակիյանն այս թեմայով «Газета.Ru»-ին տված իր հարցազրույցում ասում է. «Գենոմի խմբագրումն ապագայի բժշկությունն է, որտեղ կարելի է շտկել գենոմը և դրա շնորհիվ ստանալ առողջ մարդ։ Սրանով պետք է զբաղվել, որպեսզի այս գիտելիքները ներմուծենք բժշկություն»։

ԵՊՀ կենսաբանության ֆակուլտետի գենետիկայի և բջջաբանության ամբիոնի վարիչ, պրոֆեսոր Ռուբեն Հարությունյանը մեզ հետ զրույցում ասաց, որ գենետիկորեն մոդիֆիկացումը, գիտության ապագան լինելով հանդերձ, մեծ վտանգ է կանխատեսում, քանի որ փորձարկումն ամբողջությամբ արդյունավետ չէ։

«Սա, անշուշտ, բժշկության և գիտության մեջ մեծ առաջընթաց է, բայց դրա հետ մեկտեղ շատ վտանգներ է առաջ բերում։ Ըստ օրենքի՝ էմբրիոնի հետ փորձարկումները կարելի է իրականացնել միայն 14-16 օրերի ընթացքում, այնուհետև այն պետք է ոչնչացնել, ինչն այս գիտնականը չի արել։ Հե Ցզյանկույը փոփոխել է այդ երեխաների գեները, ազատել նրանց ՁԻԱՀ-ով հիվանդանալու վտանգից ու դրա պատճառով նրանց օրգանիզմներն ավելի զգայուն դարձրել մի շարք ուրիշ հիվանդությունների նկատմամբ»,- նշում է նա։

Ըստ պարոն Հարությունյանի՝ սա և՛ գիտության ապագան է, և՛ միևնույն ժամանակ հանցագործություն։

Մարինա Առաքելյան

ShareFacebookTelegram

Վերջին նորություններ

«Հոդվածագրության դպրոց-3» գիտակրթական ծրագիրը ԵՊՀ-ում

22.05.2025

ԵՊՀ հետազոտողները գնահատում են թանգարանների օդի աղտոտվածությունն ու առաջարկում մաքրման միջոցներ

22.05.2025

«Աշխատանքային օրենսդրության առանձնահատկությունները մինչև 18 տարեկան անձանց համար». իրազեկման արշավ ՍԹԵՄ ավագ դպրոցի...

21.05.2025
Տեսնել բոլորը

Հայտարարություններ

Բաց մրցույթ ԵՊՀ պրոֆեսորադասախոսական կազմի թափուր պաշտոնների տեղակալման համար

05.23.2025 - 06.06.2025

Երևանի պետական համալսարանը հայտարարում է պրոֆեսորադասախոսական կազմի թափուր պաշտոնների համալրման բաց մրցույթ՝ պարզեցված ընթացակարգով

05.23.2025 - 06.06.2025

Մեկնարկում է «Արդ եւս» ծրագիրը

05.21.2025
Տեսնել բոլորը

Արագ հասանելիություն

  • Ինտրանետ
  • E-learning
  • Mulberry
  • Էլ. դիմումներ
  • Հեռախոսագիրք
  • Registrar
  • Փաստաթղթեր

Footer site information

  • Հիմնական էջեր
    • Ընդունելություն
    • Կրթություն
    • Գիտություն
    • Նորություններ
  • Տեղեկատվություն
    • Հաճախ տրվող հարցեր
    • Թափուր հաստիքներ
    • Կրթական ծրագրերի որոնում
    • Դիմորդներին
    • Ուսանողներին
  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
© Երևանի պետական համալսարան 2025
Հասցե` ՀՀ, ք. Երևան, 0025, Ալեք Մանուկյան 1 (+37460) 710000 info@ysu.am