Skip to main content
Գլխավոր
envelope
ՀայերենРусскийEnglish

Main Navigation (Arm)

  • Ընդունելություն
    • Բակալավրիատ
    • Մագիստրատուրա
    • Ասպիրանտուրա
    • Օտարերկրյա ուսանողներ
    • Նախապատրաստական դասընթացներ
    • Դիմորդների հետ տարվող աշխատանքներ
    • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
  • Կրթություն
    • Առաջինկուրսեցու ուղեցույց
    • Կրթական ծրագրեր
    • Մանկավարժի որակավորման շնորհում
    • Ակադեմիական գրագրության կենտրոն
    • Շարունակական կրթություն
    • Ակադեմիական օրացույց
  • Գիտություն
    • Բաց գիտություն
    • Գիտաժողովներ
    • Գրադարան
    • Դրամաշնորհներ
    • Հրատարակչություն
    • Մասնագիտական խորհուրդներ
    • ՄՌԿ ռազմավարություն հետազոտողների համար
  • Նորություններ
    • Իրադարձություններ
    • Միջոցառումներ
    • Լուրեր
    • Տեղեկագիր
    • Հայտարարություններ
    • Պատկերասրահ
    • Տեսադարան

Secondary navigation (Arm)

  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
    • Միջազգային համագործակցություն
    • Որակի ապահովում
    • ԵՊՀ պատմության թանգարան
    • Աշխատանք ԵՊՀ-ում
    • Հաճախ տրվող հարցեր
  • Կառուցվածք
    • ԵՊՀ ֆակուլտետներ և կրթական կենտրոններ
      • Աշխարհագրության և երկրաբանության ֆակուլտետ
      • Աստվածաբանության ֆակուլտետ
      • Արևելագիտության ֆակուլտետ
      • Ժուռնալիստիկայի ֆակուլտետ
      • Ինֆորմատիկայի և կիրառական մաթեմատիկայի ֆակուլտետ
      • Իրավագիտության ֆակուլտետ
      • Կենսաբանության ֆակուլտետ
      • Հայ բանասիրության ֆակուլտետ
      • Մաթեմատիկայի և մեխանիկայի ֆակուլտետ
      • Մանկավարժության և կրթության զարգացման կենտրոն
      • Միջազգային հարաբերությունների ֆակուլտետ
      • Պատմության ֆակուլտետ
      • Ռուս բանասիրության ֆակուլտետ
      • Սոցիոլոգիայի ֆակուլտետ
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կրթական և հետազոտական կենտրոն
      • Տնտեսագիտության և կառավարման ֆակուլտետ
      • Փիլիսոփայության և հոգեբանության ֆակուլտետ
      • Քիմիայի ֆակուլտետ
      • Եվրոպական լեզուների և հաղորդակցության ֆակուլտետ
      • Եվրոպական ուսումնասիրությունների կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտ
      • Ֆիզիկայի ինստիտուտ
      • Քաղաքացիական պաշտպանության ամբիոն
      • Ֆիզիկական դաստիարակության և սպորտի ամբիոն
    • Column Wrapper
      • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
      • ԵՊՀ Իջևանի մասնաճյուղ
    • Գիտական կենտրոններ և լաբորատորիաներ
      • Կենսաբանության գիտահետազոտական ինստիտուտ
      • Հայագիտական հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Հումանիտար հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Մաթեմատիկական և կիրառական հետազոտությունների կենտրոն
      • Քիմիայի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆիզիկայի գիտահետազոտական ինստիտուտ
    • Գիտաուսումնական կենտրոններ
      • Ամերիկյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Գերմեծ ինտեգրալ սխեմաների նախագծում (Սինոփսիս) մասնագիտացման լսարան-լաբորատորրիա
      • Դեղերի որակի հսկման և մոնիթորինգի գիտաուսումնական կենտրոն
      • Իրավաբանական կլինիկա
      • Կիրառական հոգեբանության կենտրոն
      • Հունագիտության գիտաուսումնական կենտրոն-գրադարան
      • Մանրէաբանական կենսատեխնոլոգիաների և կենսավառելիքի նորարարական կենտրոն
      • Ռուսական կենտրոն
      • Ռուսաստանյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Սոցիոլոգիայի հեռաուսուցման լաբորատորիա
    • Column Wrapper
      • Բաններ
    • ԵՊՀ վարչական ստորաբաժանումներ
      • Անձնակազմի կառավարման բաժին
      • Արխիվ
      • Ավտոպարկ
      • Բիզնես ինկուբատոր
      • Բյուրականի ուսումնաարտադրական բազա
      • Բուժկետ
      • Գիտական քարտուղարություն
      • Գիտական քաղաքականության վարչություն
      • Գնումների կազմակերպման վարչություն
      • Դոկտորական կրթության կենտրոն
      • ԵՊՀ պատմության թանգարան
      • Էներգետիկ համակարգի շահագործման բաժին
      • Ընդհանուր բաժին
      • Ընդունելության և դիմորդների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Իրավաբանական ծառայություն
      • Ծաղկաձորի ուսումնաարտադրական բազա
      • Հակահրդեհային ծառայություն
      • Հատուկ բաժին
      • Հաշվապահական հաշվառման վարչություն
      • Հյուրերի տուն
      • Հրատարակչություն
      • Մարքեթինգի բաժին
      • Միջազգային համագործակցության վարչություն
      • Մշակույթի կենտրոն
      • Շրջանավարտների և կարիերայի կենտրոն
      • Որակի ապահովման կենտրոն
      • Ռազմավարական պլանավորման կենտրոն
      • Ռեկտորի աշխատակազմ
      • Սարգիս և Մարի Իզմիրլյանների անվան գրադարան
      • Տարածքի բարեկարգման և կանաչապատման բաժին
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների վարչություն
      • Տնտեսական գործունեության կազմակերպման և վերահսկման բաժին
      • Ուսումնամեթոդական վարչություն
      • Ուսանողական հանրակացարան
      • Ուսանողների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Ֆինանսական վերլուծությունների վարչություն
  • Կառուցվածք
  • Շրջանավարտներ և կարիերա
    • Կարիերայի կենտրոն
    • Շրջանավարտների համայնք
    • ԵՊՀ բարեկամներ
  • Ուսանողական կյանք
    • Արվեստ և մշակույթ
    • ԵՊՀ ուսանողական խորհուրդ
    • ԵՊՀ ուսանողական գիտական ընկերություն
ՀայերենРусскийEnglish
envelope

Main Navigation (Arm)

  • Ընդունելություն
    • Բակալավրիատ
    • Մագիստրատուրա
    • Ասպիրանտուրա
    • Օտարերկրյա ուսանողներ
    • Նախապատրաստական դասընթացներ
    • Դիմորդների հետ տարվող աշխատանքներ
    • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
  • Կրթություն
    • Առաջինկուրսեցու ուղեցույց
    • Կրթական ծրագրեր
    • Մանկավարժի որակավորման շնորհում
    • Ակադեմիական գրագրության կենտրոն
    • Շարունակական կրթություն
    • Ակադեմիական օրացույց
  • Գիտություն
    • Բաց գիտություն
    • Գիտաժողովներ
    • Գրադարան
    • Դրամաշնորհներ
    • Հրատարակչություն
    • Մասնագիտական խորհուրդներ
    • ՄՌԿ ռազմավարություն հետազոտողների համար
  • Նորություններ
    • Իրադարձություններ
    • Միջոցառումներ
    • Լուրեր
    • Տեղեկագիր
    • Հայտարարություններ
    • Պատկերասրահ
    • Տեսադարան

Secondary navigation (Arm)

  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
    • Միջազգային համագործակցություն
    • Որակի ապահովում
    • ԵՊՀ պատմության թանգարան
    • Աշխատանք ԵՊՀ-ում
    • Հաճախ տրվող հարցեր
  • Կառուցվածք
    • ԵՊՀ ֆակուլտետներ և կրթական կենտրոններ
      • Աշխարհագրության և երկրաբանության ֆակուլտետ
      • Աստվածաբանության ֆակուլտետ
      • Արևելագիտության ֆակուլտետ
      • Ժուռնալիստիկայի ֆակուլտետ
      • Ինֆորմատիկայի և կիրառական մաթեմատիկայի ֆակուլտետ
      • Իրավագիտության ֆակուլտետ
      • Կենսաբանության ֆակուլտետ
      • Հայ բանասիրության ֆակուլտետ
      • Մաթեմատիկայի և մեխանիկայի ֆակուլտետ
      • Մանկավարժության և կրթության զարգացման կենտրոն
      • Միջազգային հարաբերությունների ֆակուլտետ
      • Պատմության ֆակուլտետ
      • Ռուս բանասիրության ֆակուլտետ
      • Սոցիոլոգիայի ֆակուլտետ
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կրթական և հետազոտական կենտրոն
      • Տնտեսագիտության և կառավարման ֆակուլտետ
      • Փիլիսոփայության և հոգեբանության ֆակուլտետ
      • Քիմիայի ֆակուլտետ
      • Եվրոպական լեզուների և հաղորդակցության ֆակուլտետ
      • Եվրոպական ուսումնասիրությունների կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտ
      • Ֆիզիկայի ինստիտուտ
      • Քաղաքացիական պաշտպանության ամբիոն
      • Ֆիզիկական դաստիարակության և սպորտի ամբիոն
    • Column Wrapper
      • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
      • ԵՊՀ Իջևանի մասնաճյուղ
    • Գիտական կենտրոններ և լաբորատորիաներ
      • Կենսաբանության գիտահետազոտական ինստիտուտ
      • Հայագիտական հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Հումանիտար հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Մաթեմատիկական և կիրառական հետազոտությունների կենտրոն
      • Քիմիայի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆիզիկայի գիտահետազոտական ինստիտուտ
    • Գիտաուսումնական կենտրոններ
      • Ամերիկյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Գերմեծ ինտեգրալ սխեմաների նախագծում (Սինոփսիս) մասնագիտացման լսարան-լաբորատորրիա
      • Դեղերի որակի հսկման և մոնիթորինգի գիտաուսումնական կենտրոն
      • Իրավաբանական կլինիկա
      • Կիրառական հոգեբանության կենտրոն
      • Հունագիտության գիտաուսումնական կենտրոն-գրադարան
      • Մանրէաբանական կենսատեխնոլոգիաների և կենսավառելիքի նորարարական կենտրոն
      • Ռուսական կենտրոն
      • Ռուսաստանյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Սոցիոլոգիայի հեռաուսուցման լաբորատորիա
    • Column Wrapper
      • Բաններ
    • ԵՊՀ վարչական ստորաբաժանումներ
      • Անձնակազմի կառավարման բաժին
      • Արխիվ
      • Ավտոպարկ
      • Բիզնես ինկուբատոր
      • Բյուրականի ուսումնաարտադրական բազա
      • Բուժկետ
      • Գիտական քարտուղարություն
      • Գիտական քաղաքականության վարչություն
      • Գնումների կազմակերպման վարչություն
      • Դոկտորական կրթության կենտրոն
      • ԵՊՀ պատմության թանգարան
      • Էներգետիկ համակարգի շահագործման բաժին
      • Ընդհանուր բաժին
      • Ընդունելության և դիմորդների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Իրավաբանական ծառայություն
      • Ծաղկաձորի ուսումնաարտադրական բազա
      • Հակահրդեհային ծառայություն
      • Հատուկ բաժին
      • Հաշվապահական հաշվառման վարչություն
      • Հյուրերի տուն
      • Հրատարակչություն
      • Մարքեթինգի բաժին
      • Միջազգային համագործակցության վարչություն
      • Մշակույթի կենտրոն
      • Շրջանավարտների և կարիերայի կենտրոն
      • Որակի ապահովման կենտրոն
      • Ռազմավարական պլանավորման կենտրոն
      • Ռեկտորի աշխատակազմ
      • Սարգիս և Մարի Իզմիրլյանների անվան գրադարան
      • Տարածքի բարեկարգման և կանաչապատման բաժին
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների վարչություն
      • Տնտեսական գործունեության կազմակերպման և վերահսկման բաժին
      • Ուսումնամեթոդական վարչություն
      • Ուսանողական հանրակացարան
      • Ուսանողների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Ֆինանսական վերլուծությունների վարչություն
  • Կառուցվածք
  • Շրջանավարտներ և կարիերա
    • Կարիերայի կենտրոն
    • Շրջանավարտների համայնք
    • ԵՊՀ բարեկամներ
  • Ուսանողական կյանք
    • Արվեստ և մշակույթ
    • ԵՊՀ ուսանողական խորհուրդ
    • ԵՊՀ ուսանողական գիտական ընկերություն
  1. Գլխավոր
  2. Նորություններ
  3. «ՏԱՐԲԵՐ ԱԶԳԵՐԻ ԲՈԼՈՐ ՏԻՊԻ ԿՐՈՆԱԿԱՆ ՀԱՄԱԿԱՐԳԵՐԻ ՈՒՍՈՒՄՆԱՍԻՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ ՑՈՒՅՑ ԵՆ ՏՎԵԼ, ՈՐ ԿՐՈՆԱԿԱՆ ՖԵՆՈՄԵՆԸ ՄԱՐԴՈՒ ՄՈՏ Ի ԾՆԵ Է». ՊԱՐԳԵՎ ԲԱՐՍԵՂՅԱՆ
Ապրիլ 11, 2019 | 16:57

«ՏԱՐԲԵՐ ԱԶԳԵՐԻ ԲՈԼՈՐ ՏԻՊԻ ԿՐՈՆԱԿԱՆ ՀԱՄԱԿԱՐԳԵՐԻ ՈՒՍՈՒՄՆԱՍԻՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ ՑՈՒՅՑ ԵՆ ՏՎԵԼ, ՈՐ ԿՐՈՆԱԿԱՆ ՖԵՆՈՄԵՆԸ ՄԱՐԴՈՒ ՄՈՏ Ի ԾՆԵ Է». ՊԱՐԳԵՎ ԲԱՐՍԵՂՅԱՆ

ԵՊՀ կրոնի պատմության և տեսության ամբիոնի դոցենտ Պարգև Բարսեղյանն անդրադարձել է կրոնի և գիտության հակամարտությանն ու անկրոն հասարակություններին:
Pargev-Barseghyan-about-religion-and-science

- Ինչպե՞ս են միմյանց կապված կրոնի էվոլյուցիան և հասարակության զարգացումը:

- Կրոնի էվոլյուցիայի դրսևորումներն անմիջական կապ ունեն հասարակության զարգացման հետ: Այս երկու գործընթացներն իրարից չի կարելի տարանջատել:

Հասարակական բոլոր փոխակերպումներն արտացոլվում են նաև կրոնական փոփոխությունների մեջ: Պատճառը շատ պարզ է. եթե սկզբում մարդը չի կարողացել բացատրել  կայծակն ու ամպրոպը, հետո, երևույթը հասկանալով, մարդը դադարել է դրա պաշտամունքով զբաղվել, ապա կայծակին փոխարինելու է եկել վերացական մի երևույթ, օրինակ՝ ոգին:

Տեսանելիի ու բացատրելիի կողքին կան նաև անբացատրելի երևույթներ, որոնք հաստատ կայծակի ընկալումներով չի կարելի բացատրել:

Տարբեր ազգերի բոլոր տիպի կրոնական համակարգերի ուսումնասիրությունները ցույց են տվել, որ կրոնական ֆենոմենը մարդու մոտ ի ծնե է:

-Որոշ ուսումնասիրողների կարծիքով, մարդու կրոնական դրսևորումներն ուղեղի ֆունկցիոնալ խանգարման արդյունք են: Ո՞րն է ձեր մոտեցումն այս հարցում:

- Պաթոլոգիաների դեպքում հնարավոր է, ինչպես, օրինակ, շիզոֆրենիայի դրսևորումը, բայց հակվածությունը դեպի կրոնականությունը, ինչպես արդեն նշեցի, մարդու մոտ ի ծնե է:

Նույնիսկ վակուումային միջավայրում մարդն առանց կրոնական գիտելիքի կցուցաբերի կրոնականի դրսևորումներ, քանի որ այն վերջին հաշվով կախված է աշխարհի, միջավայրի  նկատմամբ մարդու սուբյեկտիվ վերաբերմունքից:

Երբ մարդը չի ստանում իրեն հուզող հարցերի պատասխանները, փորձում է փնտրել այլընտրանքային ճանապարհներ:

- Կրոնն ու գիտությունը պատերազմո՞ւմ են:

- Ես դա ոչ թե պատերազմ, այլ ավելի շուտ հակասություն կանվանեի:

Այդ հակասությունը կա, քանի որ գիտությունն աշխարհաճանաչողության տեսանկյունից մի հարթություն է՝ իր մեթոդաբանությամբ, կրոնականը՝ այլ հարթություն:

Գիտության հիմքում ռացիոնալ տրամաբանությունն է կամ ռացիոնալ գիտելիքը, կրոնականի հիմքում՝ իռացիոնալը: Այդ երկուսը հակադրության մեջ են՝ ընդհանուր եզրեր չունենալու պատճառով:

Աստծո գոյության գիտական ապացույցը հնարավոր չէ ստանալ, բայց բոլորս էլ գիտենք, որ դարեր ի վեր մարդիկ հավատացել և հավատում են Աստծուն և խոսում հրաշքների մասին:

Կրոնի հոգեբանության մեջ այս երևույթը կոչվում է կրոնական փորձ: Կրոնական փորձի առանձնահատկությունն այն է, որ այն սուբյեկտիվ է:

Կրոնական փորձի վրա ձևավորվում է հավատը գերբնականի նկատմամբ:

Գերբնական փորձը տրվում է տարբեր ճանապարհներով, և որպես կանոն, այդ ճանապարհներն իռացիոնալ են:

Ես հիմա կարող եմ ասել, որ սուրբ հոգի եմ ստացել, ինչպես հաճախ ասում են հոգեգալստական աղանդների ներկայացուցիչները:

 Գիտականորեն կարելի է փորձել հասկանալ, բացատրել, մեկնաբանել՝ արդյոք այդ կրոնական էքստազը հիմքեր ունի, թե ոչ, բայց տվյալ անձի համար առաջնային է իր զգացողությունը:

Նա գտնում է, որ կրում է սուրբ հոգի, և դու ինչքան էլ բացատրես ու ապացուցես, որ այդպես չէ, չի օգնի:

- Այդ դեպքում ի՞նչ տարբերություն այդ մարդու ու այն անձի միջև, որն ասում է՝ ես Նապոլեոնն եմ:

 - Տարբերությունն այն է, որ եթե կրոնականի դեպքում հոգեբանությունը չի կարողանում բացատրել, թե վերջին հաշվով այդ զգացումն ինչ ճանապարհով և ինչպես է տրվում, ապա Նապոլեոնի դեպքում այն բացատրելը հեշտ է, որովհետև այն օբյեկտիվ է: Այսինքն՝ մի մարդու փոխակերպումը մեկ այլ մարդու հնարավոր չէ, մինչդեռ սուրբ հոգու գոյությանը մարդիկ հավատում են:

Գիտության ապացուցելիության շրջանակն էմպիրիկ գիտելիքն է, այսինքն՝ այն ամենը, ինչը փորձով ապացուցելի կամ ապացուցված է:

Հոգու գոյությունն այս գործիքակազմով ապացուցել հնարավոր չէ, քանի որ հոգին բնույթով իռացիոնալ է՝ անտեսանելի, վերացական և աննյութական:

Մենք հիմա հաճախ ենք լսում պատմություններ այն մասին, թե իբր մարդիկ հոգիներ են տեսնում, մինչդեռ իրականում հոգին չի կարող ոչ շարժվել, ոչ երևալ, քանի որ տարածության մեջ տեղաշարժը բնորոշ է մարմիններին:

Ստացվում է, որ հոգին չի կարող ճանաչելի դառնալ այն մեթոդներով, որոնք այսօր կիրառում է գիտությունը:

Հոգու ճանաչման հարցում մեզ օգնության է գալիս կրոնը, քանի որ կրոնական ճանաչողության մեթոդները դա թույլ են տալիս. հավատա՝ կստանաս:

 Այն հիմնվում է ոչ թե փաստի, այլ կրոնական փորձառության վրա:

Երբ մարդը մահանում է, գիտության մեջ արձանագրվում է մարդու կենսաբանական մահը, որը վերաբերում է մարմնին:

Մարմնի մահը գիտության համար ճանաչելի է, քանի որ գիտությանը հայտնի է, թե մահվան դեպքում մարդու մարմնի հետ ինչ փոփոխություններ են տեղի ունենում:

 Իսկ մարդու հոգեբանական մահը մնում է հարցական:

- «Հասարակությունն առանց Աստծո» սկզբունքը որքանո՞վ է արդիական ժամանակակից աշխարհում:

- Այսօրվա տվյալներով անկրոնականության ամենաբարձր ցուցանիշն ունի Իսլանդիան:

Այստեղ մենք գործ ունենք ո՛չ անհավատության, ո՛չ էլ անաստվածության հետ, որովհետև անաստվածությունն աթեիզմն է, երբ մարդն իր գաղափարներով և սկզբունքներով համարում է, որ Աստված գոյություն չունի:

Անկրոնականությունը ոչ թե աթեիզմն է, այլ ուղղակի կրոնն այդ մարդկանց չի հետաքրքրում, նրանց առօրյան այլ բաներով է հագեցած:

- Ամեն դեպքում, որքանո՞վ են համատեղելի կրոնն ու ժամանակակից աշխարհը:

- Այս թեմայի մասին խոսելիս ես կցանկանայի նաև անդրադառնալ սեկուլյարիզացիային, որը սկիզբ է առել Եվրոպայում 16-17-րդ դարերում:

Սեկուլյարիզացիան թույլ էր տալիս ժամանակի մտածողներին ասել, որ կրոնն իրականում մարդու տգիտության հետևանք է, արհեստական ձևավորված երևույթ, և հասարակության զարգացման բազմաթիվ հարցերի պատասխաններն ի վերջո հանգեցնելու են անկրոն հասարակության:

Այդ թեմայով արվել են հենց այսպիսի կանխատեսումներ:

20-րդ դարի սկզբին, երբ ձևավորվում էր Խորհրդային Միությունը, և սկսվում էր աթեիստական պայքարը կրոնի դեմ, արդեն հայտարարում էին, որ կրոնի վերջը եկել է, և 20-րդ դարի վերջին այն ընդհանրապես չի լինելու:

Բայց պատմությունը ցույց տվեց, որ աշխարհիկ գործընթացներին զուգահեռ զարգանում են նաև կրոնական գործընթացները:

Եվ այսօր՝ 21-րդ դարում, մենք ավելի շատ կրոնական վերածնունդ ենք տեսնում, ոչ թե կրոնի նկատմամբ հետաքրքրության մարում:

Իհարկե, այստեղ կարևոր է նշել հասարակությունների տարբեր լինելու գործոնը:

Եթե Եվրոպայում սեկուլյարիզացիոն գործընթացները, կարելի է ասել, մարդկանց փակուղու առաջ են կանգնեցրել, ապա արևելքում սակրալիզացիան, այսինքն՝ կրոնականացումը, շատ մեծ թափ է հավաքում:

Մեր հարևան Իրանը մինչև 1970-ական թվականներն աշխարհիկ երկիր էր, իսլամական հեղափոխությունից հետո մենք արդեն գործ ունենք կրոնական երկրի հետ:

Ներկայացնենք Թուրքիայի օրինակը:

1923 թվականից այն աշխարհիկ երկիր էր: Աշխարհիկությունը Մուսթաֆա Քեմալ Աթաթուրքի քաղաքականության հիմքն է: Վերջինս ցանկանում էր ամբողջ աշխարհին ապացուցել, որ ժողովրդավարական սկզբունքները կարող են հաստատվել նաև մուսուլմանական միջավայրում:

Այսօրվա իշխող «Արդարություն և զարգացում» կուսակցությունը համարվում է չափավոր իսլամիստական կուսակցություն:

Կասկածի տակ է դրվում աշխարհիկության բացառիկության սկզբունքը:

Փորձը ցույց է տալիս, որ այդ գործընթացները միանշանակ հնարավոր չէ մեկնաբանել, բայց որպես ամփոփում, կարող եմ ասել, որ քանի դեռ մարդն իրեն հուզող հարցերի բոլոր պատասխանները չի ստացել, կրոնի կարիքը միշտ կլինի:

- Ըստ Ձեզ՝ ո՞րն է այն կարևորագույն առաքելությունը, որ Հայ առաքելական եկեղեցին ունի մեր հասարակության մեջ:

- Այսօրվա գլխավոր խնդիրը հավատացյալին կրոնական պրակտիկային վերադարձնելն է: Ժամանակակից հավատացյալը պետք է ինտելեկտուալ առումով ավելի զարգացած դառնա, ունենա կրոնական գիտակցության բարձր մակարդակ:

Անի Պողոսյան

 

ShareFacebookTelegram

Վերջին նորություններ

ԵՊՀ վեց ուսանողներ արժանացել են ՏՏ բնագավառում կրթական մրցանակների

08.07.2025

Նախամաշտոցյան գրերի վարկածը՝ ԵՊՀ հետազոտողի ուսումնասիրության տիրույթում

08.07.2025

ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոցի աշակերտները՝ Կիրառական կենսաբանության միջազգային օլիմպիադայի մեդալակիրներ

08.07.2025
Տեսնել բոլորը

Հայտարարություններ

Մեկնարկում է ՆԱՏՕ-ի ամառային դպրոցը

07.07.2025 - 07.15.2025

«Էրազմուս+» ծրագրի միջազգային կրեդիտային շարժունություն․ Բրյուսելի ազատ համալսարան, Բելգիա

07.03.2025 - 07.31.2025

Տեղեկատվական առցանց հանդիպում Ճապոնիայում ուսանելու վերաբերյալ

06.26.2025 - 07.10.2025
Տեսնել բոլորը

Արագ հասանելիություն

  • Ինտրանետ
  • E-learning
  • Mulberry
  • Էլ. դիմումներ
  • Հեռախոսագիրք
  • Registrar
  • Փաստաթղթեր

Footer site information

  • Հիմնական էջեր
    • Ընդունելություն
    • Կրթություն
    • Գիտություն
    • Նորություններ
  • Տեղեկատվություն
    • Հաճախ տրվող հարցեր
    • Թափուր հաստիքներ
    • Կրթական ծրագրերի որոնում
    • Դիմորդներին
    • Ուսանողներին
  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
© Երևանի պետական համալսարան 2025
Հասցե` ՀՀ, ք. Երևան, 0025, Ալեք Մանուկյան 1 (+37460) 710000 info@ysu.am