Skip to main content
Գլխավոր
envelope
ՀայերենРусскийEnglish

Main Navigation (Arm)

  • Ընդունելություն
    • Բակալավրիատ
    • Մագիստրատուրա
    • Ասպիրանտուրա
    • Օտարերկրյա ուսանողներ
    • Նախապատրաստական դասընթացներ
    • Դիմորդների հետ տարվող աշխատանքներ
    • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
  • Կրթություն
    • Առաջինկուրսեցու ուղեցույց
    • Կրթական ծրագրեր
    • Մանկավարժի որակավորման շնորհում
    • Ակադեմիական գրագրության կենտրոն
    • Շարունակական կրթություն
    • Ակադեմիական օրացույց
  • Գիտություն
    • Բաց գիտություն
    • Գիտաժողովներ
    • Գրադարան
    • Դրամաշնորհներ
    • Հրատարակչություն
    • Մասնագիտական խորհուրդներ
    • ՄՌԿ ռազմավարություն հետազոտողների համար
  • Նորություններ
    • Իրադարձություններ
    • Միջոցառումներ
    • Լուրեր
    • Տեղեկագիր
    • Հայտարարություններ
    • Պատկերասրահ
    • Տեսադարան

Secondary navigation (Arm)

  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
    • Միջազգային համագործակցություն
    • Որակի ապահովում
    • ԵՊՀ պատմության թանգարան
    • Աշխատանք ԵՊՀ-ում
    • Հաճախ տրվող հարցեր
  • Կառուցվածք
    • ԵՊՀ ֆակուլտետներ և կրթական կենտրոններ
      • Աշխարհագրության և երկրաբանության ֆակուլտետ
      • Աստվածաբանության ֆակուլտետ
      • Արևելագիտության ֆակուլտետ
      • Ժուռնալիստիկայի ֆակուլտետ
      • Ինֆորմատիկայի և կիրառական մաթեմատիկայի ֆակուլտետ
      • Իրավագիտության ֆակուլտետ
      • Կենսաբանության ֆակուլտետ
      • Հայ բանասիրության ֆակուլտետ
      • Մաթեմատիկայի և մեխանիկայի ֆակուլտետ
      • Մանկավարժության և կրթության զարգացման կենտրոն
      • Միջազգային հարաբերությունների ֆակուլտետ
      • Պատմության ֆակուլտետ
      • Ռուս բանասիրության ֆակուլտետ
      • Սոցիոլոգիայի ֆակուլտետ
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կրթական և հետազոտական կենտրոն
      • Տնտեսագիտության և կառավարման ֆակուլտետ
      • Փիլիսոփայության և հոգեբանության ֆակուլտետ
      • Քիմիայի ֆակուլտետ
      • Եվրոպական լեզուների և հաղորդակցության ֆակուլտետ
      • Եվրոպական ուսումնասիրությունների կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտ
      • Ֆիզիկայի ինստիտուտ
      • Քաղաքացիական պաշտպանության ամբիոն
      • Ֆիզիկական դաստիարակության և սպորտի ամբիոն
    • Column Wrapper
      • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
      • ԵՊՀ Իջևանի մասնաճյուղ
    • Գիտական կենտրոններ և լաբորատորիաներ
      • Կենսաբանության գիտահետազոտական ինստիտուտ
      • Հայագիտական հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Հումանիտար հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Մաթեմատիկական և կիրառական հետազոտությունների կենտրոն
      • Քիմիայի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆիզիկայի գիտահետազոտական ինստիտուտ
    • Գիտաուսումնական կենտրոններ
      • Ամերիկյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Գերմեծ ինտեգրալ սխեմաների նախագծում (Սինոփսիս) մասնագիտացման լսարան-լաբորատորրիա
      • Դեղերի որակի հսկման և մոնիթորինգի գիտաուսումնական կենտրոն
      • Իրավաբանական կլինիկա
      • Կիրառական հոգեբանության կենտրոն
      • Հունագիտության գիտաուսումնական կենտրոն-գրադարան
      • Մանրէաբանական կենսատեխնոլոգիաների և կենսավառելիքի նորարարական կենտրոն
      • Ռուսական կենտրոն
      • Ռուսաստանյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Սոցիոլոգիայի հեռաուսուցման լաբորատորիա
    • Column Wrapper
      • Բաններ
    • ԵՊՀ վարչական ստորաբաժանումներ
      • Անձնակազմի կառավարման բաժին
      • Արխիվ
      • Ավտոպարկ
      • Բիզնես ինկուբատոր
      • Բյուրականի ուսումնաարտադրական բազա
      • Բուժկետ
      • Գիտական քարտուղարություն
      • Գիտական քաղաքականության վարչություն
      • Գնումների կազմակերպման վարչություն
      • Դոկտորական կրթության կենտրոն
      • ԵՊՀ պատմության թանգարան
      • Էներգետիկ համակարգի շահագործման բաժին
      • Ընդհանուր բաժին
      • Ընդունելության և դիմորդների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Իրավաբանական ծառայություն
      • Ծաղկաձորի ուսումնաարտադրական բազա
      • Հակահրդեհային ծառայություն
      • Հատուկ բաժին
      • Հաշվապահական հաշվառման վարչություն
      • Հյուրերի տուն
      • Հրատարակչություն
      • Մարքեթինգի բաժին
      • Միջազգային համագործակցության վարչություն
      • Մշակույթի կենտրոն
      • Շրջանավարտների և կարիերայի կենտրոն
      • Որակի ապահովման կենտրոն
      • Ռազմավարական պլանավորման կենտրոն
      • Ռեկտորի աշխատակազմ
      • Սարգիս և Մարի Իզմիրլյանների անվան գրադարան
      • Տարածքի բարեկարգման և կանաչապատման բաժին
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների վարչություն
      • Տնտեսական գործունեության կազմակերպման և վերահսկման բաժին
      • Ուսումնամեթոդական վարչություն
      • Ուսանողական հանրակացարան
      • Ուսանողների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Ֆինանսական վերլուծությունների վարչություն
  • Կառուցվածք
  • Շրջանավարտներ և կարիերա
    • Կարիերայի կենտրոն
    • Շրջանավարտների համայնք
    • ԵՊՀ բարեկամներ
  • Ուսանողական կյանք
    • Արվեստ և մշակույթ
    • ԵՊՀ ուսանողական խորհուրդ
    • ԵՊՀ ուսանողական գիտական ընկերություն
ՀայերենРусскийEnglish
envelope

Main Navigation (Arm)

  • Ընդունելություն
    • Բակալավրիատ
    • Մագիստրատուրա
    • Ասպիրանտուրա
    • Օտարերկրյա ուսանողներ
    • Նախապատրաստական դասընթացներ
    • Դիմորդների հետ տարվող աշխատանքներ
    • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
  • Կրթություն
    • Առաջինկուրսեցու ուղեցույց
    • Կրթական ծրագրեր
    • Մանկավարժի որակավորման շնորհում
    • Ակադեմիական գրագրության կենտրոն
    • Շարունակական կրթություն
    • Ակադեմիական օրացույց
  • Գիտություն
    • Բաց գիտություն
    • Գիտաժողովներ
    • Գրադարան
    • Դրամաշնորհներ
    • Հրատարակչություն
    • Մասնագիտական խորհուրդներ
    • ՄՌԿ ռազմավարություն հետազոտողների համար
  • Նորություններ
    • Իրադարձություններ
    • Միջոցառումներ
    • Լուրեր
    • Տեղեկագիր
    • Հայտարարություններ
    • Պատկերասրահ
    • Տեսադարան

Secondary navigation (Arm)

  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
    • Միջազգային համագործակցություն
    • Որակի ապահովում
    • ԵՊՀ պատմության թանգարան
    • Աշխատանք ԵՊՀ-ում
    • Հաճախ տրվող հարցեր
  • Կառուցվածք
    • ԵՊՀ ֆակուլտետներ և կրթական կենտրոններ
      • Աշխարհագրության և երկրաբանության ֆակուլտետ
      • Աստվածաբանության ֆակուլտետ
      • Արևելագիտության ֆակուլտետ
      • Ժուռնալիստիկայի ֆակուլտետ
      • Ինֆորմատիկայի և կիրառական մաթեմատիկայի ֆակուլտետ
      • Իրավագիտության ֆակուլտետ
      • Կենսաբանության ֆակուլտետ
      • Հայ բանասիրության ֆակուլտետ
      • Մաթեմատիկայի և մեխանիկայի ֆակուլտետ
      • Մանկավարժության և կրթության զարգացման կենտրոն
      • Միջազգային հարաբերությունների ֆակուլտետ
      • Պատմության ֆակուլտետ
      • Ռուս բանասիրության ֆակուլտետ
      • Սոցիոլոգիայի ֆակուլտետ
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կրթական և հետազոտական կենտրոն
      • Տնտեսագիտության և կառավարման ֆակուլտետ
      • Փիլիսոփայության և հոգեբանության ֆակուլտետ
      • Քիմիայի ֆակուլտետ
      • Եվրոպական լեզուների և հաղորդակցության ֆակուլտետ
      • Եվրոպական ուսումնասիրությունների կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտ
      • Ֆիզիկայի ինստիտուտ
      • Քաղաքացիական պաշտպանության ամբիոն
      • Ֆիզիկական դաստիարակության և սպորտի ամբիոն
    • Column Wrapper
      • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
      • ԵՊՀ Իջևանի մասնաճյուղ
    • Գիտական կենտրոններ և լաբորատորիաներ
      • Կենսաբանության գիտահետազոտական ինստիտուտ
      • Հայագիտական հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Հումանիտար հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Մաթեմատիկական և կիրառական հետազոտությունների կենտրոն
      • Քիմիայի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆիզիկայի գիտահետազոտական ինստիտուտ
    • Գիտաուսումնական կենտրոններ
      • Ամերիկյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Գերմեծ ինտեգրալ սխեմաների նախագծում (Սինոփսիս) մասնագիտացման լսարան-լաբորատորրիա
      • Դեղերի որակի հսկման և մոնիթորինգի գիտաուսումնական կենտրոն
      • Իրավաբանական կլինիկա
      • Կիրառական հոգեբանության կենտրոն
      • Հունագիտության գիտաուսումնական կենտրոն-գրադարան
      • Մանրէաբանական կենսատեխնոլոգիաների և կենսավառելիքի նորարարական կենտրոն
      • Ռուսական կենտրոն
      • Ռուսաստանյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Սոցիոլոգիայի հեռաուսուցման լաբորատորիա
    • Column Wrapper
      • Բաններ
    • ԵՊՀ վարչական ստորաբաժանումներ
      • Անձնակազմի կառավարման բաժին
      • Արխիվ
      • Ավտոպարկ
      • Բիզնես ինկուբատոր
      • Բյուրականի ուսումնաարտադրական բազա
      • Բուժկետ
      • Գիտական քարտուղարություն
      • Գիտական քաղաքականության վարչություն
      • Գնումների կազմակերպման վարչություն
      • Դոկտորական կրթության կենտրոն
      • ԵՊՀ պատմության թանգարան
      • Էներգետիկ համակարգի շահագործման բաժին
      • Ընդհանուր բաժին
      • Ընդունելության և դիմորդների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Իրավաբանական ծառայություն
      • Ծաղկաձորի ուսումնաարտադրական բազա
      • Հակահրդեհային ծառայություն
      • Հատուկ բաժին
      • Հաշվապահական հաշվառման վարչություն
      • Հյուրերի տուն
      • Հրատարակչություն
      • Մարքեթինգի բաժին
      • Միջազգային համագործակցության վարչություն
      • Մշակույթի կենտրոն
      • Շրջանավարտների և կարիերայի կենտրոն
      • Որակի ապահովման կենտրոն
      • Ռազմավարական պլանավորման կենտրոն
      • Ռեկտորի աշխատակազմ
      • Սարգիս և Մարի Իզմիրլյանների անվան գրադարան
      • Տարածքի բարեկարգման և կանաչապատման բաժին
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների վարչություն
      • Տնտեսական գործունեության կազմակերպման և վերահսկման բաժին
      • Ուսումնամեթոդական վարչություն
      • Ուսանողական հանրակացարան
      • Ուսանողների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Ֆինանսական վերլուծությունների վարչություն
  • Կառուցվածք
  • Շրջանավարտներ և կարիերա
    • Կարիերայի կենտրոն
    • Շրջանավարտների համայնք
    • ԵՊՀ բարեկամներ
  • Ուսանողական կյանք
    • Արվեստ և մշակույթ
    • ԵՊՀ ուսանողական խորհուրդ
    • ԵՊՀ ուսանողական գիտական ընկերություն
  1. Գլխավոր
  2. Նորություններ
  3. ԻՆՉ Է ՊԵՏՔ ԼԱՎ ԳՐՈՂԻՆ. ՄԱՍ Գ. ՏԻԳՐԱՆ ՍԻՄՅԱՆ
Սեպտեմբեր 14, 2018 | 17:11
Հասարակություն

ԻՆՉ Է ՊԵՏՔ ԼԱՎ ԳՐՈՂԻՆ. ՄԱՍ Գ. ՏԻԳՐԱՆ ՍԻՄՅԱՆ

Թուրք հայտնի գրող Օրհան Փամուքն իր «Այլ գույներ» էսեների գրքում լավ գրող դառնալու մասին ասել է. «Ժամանակի ընթացքում ես հասկացա, որ գրական ստեղծագործությունը ոչ թե աշխարհի մասին պատմելու, այլ աշխարհը բառերի մեջ տեսնելու արվեստն է»:
Tigran-Simyan-advice-for-writers

Արտասահմանյան գրականության ամբիոնի դասախոս, գրականագետ, Տիգրան Սիմյանը լավ գրող դառնալու մասին ունի իր սեփական չափորոշիչները, որոնք էլ ներկայացնում ենք մեր հոդվածաշարի վերջին մասում (մաս Ա, մաս Բ):


Երբ մարդը զգում է, որ ի վիճակի է իր ասելիքը գրական տեքստի միջոցով ձևակերպել, ապա պետք է նախևառաջ անկեղծ ու սթափ գնահատի սեփական կարողությունները և հասկանա՝ արդյո՞ք տաղանդավոր է գրելու համար: Կարևոր է, որ ստեղծագործողը ճիշտ գնահատի սեփական անձի հնարավորությունները: Ապագա գրողը, երբ գրիչը ձեռքն է վերցնում, պետք է իմանա, թե ովքեր են եղել իր մրցակիցները: Արդյո՞ք մրցունակ է անցյալի ու ներկայի տաղանդավոր գրողների կողքին հայտնվելու համար։


Գրողի ասելիքը պետք է լրացնի այն բացը, որին մինչ այդ մյուսները չեն անդրադարձել: Նրա կողմից ստեղծած նորարարությունը պետք է դրսևորվի թե´ թեմատիկ, թե´ կառուցվածքային, թե´ լեզվական և թե´ ժանրային մակարդակներում: Նշված հատկանիշները չբավարարելու դեպքում, կարծում ենք, գրողը կանգնում է լուրջ խնդրի առջև: Բայց արդյո՞ք նա գիտակցում է դրա մասին, հենց այս է խնդիրը․․․

Մարդիկ իրար ինչքան նման են, այդքան էլ տարբեր են: Բոլորս էլ ունենք քիթ, բերան, երկու ականջ ու նաև ուղեղ, բայց մարդկանց ուղեղի հնարավորությունները տարբեր են: Եթե մենք ասվածը մեկնաբանենք համակարգչային լեզվով, ապա ինչպես համակարգիչները, որոնք ունեն «ուղեղ»՝ PENTIUM 1, 2, 3, IOS, Android և այլն, և օպերատիվ հիշողություն` «RAM» կամ «ОЗУ», նույնկերպ էլ մարդիկ օժտված են տարբեր ուղեղ-պրոցեսորներով և օպերատիվ հիշողությամբ։Ինտելեկտուալ ներուժը մարդը գենետիկորեն ժառանգում է մորից, հուզական և հորմոնալ համակարգը (այդ թվում՝ լիբիդոն)՝ hորական կողմից: Ցանկալի կլիներ, որ ապագա գրողը սթափ գնահատեր իր մտավոր կարողությունները, պրոցեսորի տիպը, օպերատիվ հիշողության չափը։ Հիշենք մի պահ Շեքսպիրի, Ռաբլեի, Սթեռնի, Բայրոնի, Էլիոթի, Ջոյսի, հայ գրողներից՝ Նարեկացու, Չարենցի և այլոց ստեղծագործությունները․․․

Եթե գրողի հնարավորությունները համեստ են, ապա հավանականությունը փոքր է, որ նա կհայտնվի «գրական կանոնի» մեջ:

«Գրական կանոն» ասելով՝ հասկանում ենք այն գրողներին, որոնք արդեն «սրբացվել» են կոլեկտիվ հիշողության կողմից ՝դառնալով մշակութային հիշողության մաս։ Դժվար է պատկերացնել, որ Դուրյանի, Սիամանթոյի, Պարոնյանի, Թումանյանի, Իսահակյանի և այլ մեծերի երկերը դուրս մնան դպրոցական և բուհական ծրագրերից։

Որակյալ, մրցունակ գրական երկի կարևոր բաղադրիչներից ենք համարում միջտեքստայնությունը: Նոր գրվող տեքստը պետք է նախորդ մշակութային ժառանգության մասը լինի, ուր գրողը բացահայտ ու թաքնված ակնարկներով (ռեմինիսցենցիա, ալյուզիա) խոսի ու խոսեցնի իր հերոսներին։ Իսկ ինչպե՞ս պետք է զգա այս կապերը գրողը, եթե նա քաջատեղյակ չէ, օրինակ, հայկական և համաշխարհային գրական ու մշակության ժառանգությանը։

Հիշենք հայտնի լատինական առածը՝ «Ոչնչից ոչինչ է ծնվում» («Ex nihilo nihil fit»)։ Գրված նոր տեքստերը չպետք է լինեն խիստ սուբյեկտիվ, սոսկ նեղանձնական իրադարձություն, լոկալ։ Նման տեքստերը հաճախ նման են «վիժած երեխաների», որոնք, դեռ չծնված, արդեն մեռած են։

Հաճախ սկսնակ գրողների գրական տեքստերում կերպարները խոսում են մեկ լեզվով: Մինչդեռ համաշխարհային գրականության փորձը ցույց է տալիս, որ իրենց ազգային գրական կանոնների և համաշխարհային գրականության մեջ ամուր տեղ գրաված գրողները կարողացել են ապահովել կերպարների բազմալեզվությունը, այլ խոսքով՝ տարբեր ոճերով խոսող կերպարների։ Հիշենք Ռաբլեի, Սերվանտեսի, Գյոթեի, Պուշկինի, Ֆլոբերի, Ջոյսի, Դյոբլինի և այլոց երկերը: Ինչպես նկատում ենք, լավ պրոցեսոր ու «RAM» ունեցող գրողներն են կարողանում իրենց կերպարներին խոսեցնել տարբեր լեզուներով, ոճերով։

Գրական ստեղծագործության բազմաձայնությունը, ինչպես նաև ալյուզիաներով գրելը լավագույն ցուցիչներից է, որով կարելի է որոշել գրողի տաղանդի կամ անտաղանդության աստիճանը։

Լեզուն բաց և «դեմոկրատական» համակարգ է: Գրական երկերում կարող են հանդիպել լեզվական տարբեր շերտերից վերցված բառերի, արտահայտությունների, անգամ «ներքևի» ռեգիստրից վերցված լեզվական նյութի, սակայն այդ բառերը, արտահայտությունները չպետք է լինեն ինքնանպատակ, այլ պետք է նպաստեն կենդանի կերպարի կերտմանը։

Բազմաձայնության համար գրողին պետք է դիտողականություն: Լավ դիտողականության նախապայմանը, ինչպես արդեն ասացի, լավ ուղեղ-պրոցեսորն է և կենսափորձը: Գրողին առանց մեկը մյուսի դժվար է պատկերացնել։

Լավ գրողը պետք է լինի նաև «հիբրիդային»։ Սա ենթադրում է, որ նա ոչ միայն հայ մշակույթի կրողը պետք է լինի, այլև միաժամանակ այլ մշակույթների։ Գրողի «օպերատիվ հիշողության» մաս պետք է կազմեն ուրիշ ազգերի մտածողության տարրերը, տեքստերը և այլն։ Հիբրիդային գրողը առնվազն երկու մշակույթների տիրույթում, միջնատարածքում ստեղծագործող անհատն է: Այս ամենի կրողներն էին Հ․ Հայնեն, Ա․ Շամիսսոն, Ռ․Մ․ Ռիլկեն, Ս․ Բեքքետը, Ջ․ Ջոյսը, Պ․ Հանդկեն, Հ․Էրցենսբերգերը, Ս․ Ռուշդին, Յո․ Թավադան և այլք:

«Հիբրիդային» կարելի է դառնալ երկու եղանակով՝ վիրտուալ ճանապարհորդությամբ (ընթերցանությամբ)՝ ճամփորդելով կամ էմիգրացիայի շնորհիվ, երբ ինքնակամ կամ հարկադրված տեղափոխվում ենք այլ երկիր՝ ապրելու, գուցեև ստեղծագործելու։

Ճամփորդությունները գրողին հնարավորություն կտան գլոբալ մտածելու, որպեսզի լոկալ գործեն՝ ստեղծագործեն: Շրջագայելը լավ հնարավորություն է տալիս մտահորիզոնը ընդլայնելու, նոր մշակույթների ու դրա կրողների հետ ծանոթանալու համար, ինչը թույլ կտա գրողին մշակույթները ոչ թե հակադրելու, այլ համադրելու: Սեփական փորձը եղածին խառնելու շնորհիվ հնարավոր կլինի բոլորովին նոր որակի ասելիք ու տեքստ ստանալ, ինչը միշտ հարստացնում է ազգային գրականությունները՝ միաժամանակ ճանապարհ բացելով դեպի վերազգային, համաշխարհային գրականություն։

Անի Պողոսյան

ShareFacebookTelegram

Վերջին նորություններ

Գիտագործնական համաժողով ԵՊՀ-ում. քրեական դատավարության հիմնախնդիրներն ու զարգացման ուղիները՝ օրակարգում

23.05.2025

Քվանտային մեխանիկայի ինտերպրետացիաները

22.05.2025

«Հոդվածագրության դպրոց-3» գիտակրթական ծրագիրը ԵՊՀ-ում

22.05.2025
Տեսնել բոլորը

Հայտարարություններ

Բաց մրցույթ ԵՊՀ պրոֆեսորադասախոսական կազմի թափուր պաշտոնների տեղակալման համար

05.23.2025 - 06.06.2025

Երևանի պետական համալսարանը հայտարարում է պրոֆեսորադասախոսական կազմի թափուր պաշտոնների համալրման բաց մրցույթ՝ պարզեցված ընթացակարգով

05.23.2025 - 06.06.2025

Մեկնարկում է «Արդ եւս» ծրագիրը

05.21.2025
Տեսնել բոլորը

Արագ հասանելիություն

  • Ինտրանետ
  • E-learning
  • Mulberry
  • Էլ. դիմումներ
  • Հեռախոսագիրք
  • Registrar
  • Փաստաթղթեր

Footer site information

  • Հիմնական էջեր
    • Ընդունելություն
    • Կրթություն
    • Գիտություն
    • Նորություններ
  • Տեղեկատվություն
    • Հաճախ տրվող հարցեր
    • Թափուր հաստիքներ
    • Կրթական ծրագրերի որոնում
    • Դիմորդներին
    • Ուսանողներին
  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
© Երևանի պետական համալսարան 2025
Հասցե` ՀՀ, ք. Երևան, 0025, Ալեք Մանուկյան 1 (+37460) 710000 info@ysu.am