Skip to main content
Գլխավոր
envelope
ՀայերենРусскийEnglish

Main Navigation (Arm)

  • Ընդունելություն
    • Բակալավրիատ
    • Մագիստրատուրա
    • Ասպիրանտուրա
    • Օտարերկրյա ուսանողներ
    • Նախապատրաստական դասընթացներ
    • Դիմորդների հետ տարվող աշխատանքներ
    • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
  • Կրթություն
    • Առաջինկուրսեցու ուղեցույց
    • Կրթական ծրագրեր
    • Մանկավարժի որակավորման շնորհում
    • Ակադեմիական գրագրության կենտրոն
    • Շարունակական կրթություն
    • Ակադեմիական օրացույց
  • Գիտություն
    • Բաց գիտություն
    • Գիտաժողովներ
    • Գրադարան
    • Դրամաշնորհներ
    • Հրատարակչություն
    • Մասնագիտական խորհուրդներ
    • ՄՌԿ ռազմավարություն հետազոտողների համար
  • Նորություններ
    • Իրադարձություններ
    • Միջոցառումներ
    • Լուրեր
    • Տեղեկագիր
    • Հայտարարություններ
    • Պատկերասրահ
    • Տեսադարան

Secondary navigation (Arm)

  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
    • Միջազգային համագործակցություն
    • Որակի ապահովում
    • ԵՊՀ պատմության թանգարան
    • Աշխատանք ԵՊՀ-ում
    • Հաճախ տրվող հարցեր
  • Կառուցվածք
    • ԵՊՀ ֆակուլտետներ և կրթական կենտրոններ
      • Աշխարհագրության և երկրաբանության ֆակուլտետ
      • Աստվածաբանության ֆակուլտետ
      • Արևելագիտության ֆակուլտետ
      • Ժուռնալիստիկայի ֆակուլտետ
      • Ինֆորմատիկայի և կիրառական մաթեմատիկայի ֆակուլտետ
      • Իրավագիտության ֆակուլտետ
      • Կենսաբանության ֆակուլտետ
      • Հայ բանասիրության ֆակուլտետ
      • Մաթեմատիկայի և մեխանիկայի ֆակուլտետ
      • Մանկավարժության և կրթության զարգացման կենտրոն
      • Միջազգային հարաբերությունների ֆակուլտետ
      • Պատմության ֆակուլտետ
      • Ռուս բանասիրության ֆակուլտետ
      • Սոցիոլոգիայի ֆակուլտետ
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կրթական և հետազոտական կենտրոն
      • Տնտեսագիտության և կառավարման ֆակուլտետ
      • Փիլիսոփայության և հոգեբանության ֆակուլտետ
      • Քիմիայի ֆակուլտետ
      • Եվրոպական լեզուների և հաղորդակցության ֆակուլտետ
      • Եվրոպական ուսումնասիրությունների կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտ
      • Ֆիզիկայի ինստիտուտ
      • Քաղաքացիական պաշտպանության ամբիոն
      • Ֆիզիկական դաստիարակության և սպորտի ամբիոն
    • Column Wrapper
      • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
      • ԵՊՀ Իջևանի մասնաճյուղ
    • Գիտական կենտրոններ և լաբորատորիաներ
      • Կենսաբանության գիտահետազոտական ինստիտուտ
      • Հայագիտական հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Հումանիտար հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Մաթեմատիկական և կիրառական հետազոտությունների կենտրոն
      • Քիմիայի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆիզիկայի գիտահետազոտական ինստիտուտ
    • Գիտաուսումնական կենտրոններ
      • Ամերիկյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Գերմեծ ինտեգրալ սխեմաների նախագծում (Սինոփսիս) մասնագիտացման լսարան-լաբորատորրիա
      • Դեղերի որակի հսկման և մոնիթորինգի գիտաուսումնական կենտրոն
      • Իրավաբանական կլինիկա
      • Կիրառական հոգեբանության կենտրոն
      • Հունագիտության գիտաուսումնական կենտրոն-գրադարան
      • Մանրէաբանական կենսատեխնոլոգիաների և կենսավառելիքի նորարարական կենտրոն
      • Ռուսական կենտրոն
      • Ռուսաստանյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Սոցիոլոգիայի հեռաուսուցման լաբորատորիա
    • Column Wrapper
      • Բաններ
    • ԵՊՀ վարչական ստորաբաժանումներ
      • Անձնակազմի կառավարման բաժին
      • Արխիվ
      • Ավտոպարկ
      • Բիզնես ինկուբատոր
      • Բյուրականի ուսումնաարտադրական բազա
      • Բուժկետ
      • Գիտական քարտուղարություն
      • Գիտական քաղաքականության վարչություն
      • Գնումների կազմակերպման վարչություն
      • Դոկտորական կրթության կենտրոն
      • ԵՊՀ պատմության թանգարան
      • Էներգետիկ համակարգի շահագործման բաժին
      • Ընդհանուր բաժին
      • Ընդունելության և դիմորդների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Իրավաբանական ծառայություն
      • Ծաղկաձորի ուսումնաարտադրական բազա
      • Հակահրդեհային ծառայություն
      • Հատուկ բաժին
      • Հաշվապահական հաշվառման վարչություն
      • Հյուրերի տուն
      • Հրատարակչություն
      • Մարքեթինգի բաժին
      • Միջազգային համագործակցության վարչություն
      • Մշակույթի կենտրոն
      • Շրջանավարտների և կարիերայի կենտրոն
      • Որակի ապահովման կենտրոն
      • Ռազմավարական պլանավորման կենտրոն
      • Ռեկտորի աշխատակազմ
      • Սարգիս և Մարի Իզմիրլյանների անվան գրադարան
      • Տարածքի բարեկարգման և կանաչապատման բաժին
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների վարչություն
      • Տնտեսական գործունեության կազմակերպման և վերահսկման բաժին
      • Ուսումնամեթոդական վարչություն
      • Ուսանողական հանրակացարան
      • Ուսանողների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Ֆինանսական վերլուծությունների վարչություն
  • Կառուցվածք
  • Շրջանավարտներ և կարիերա
    • Կարիերայի կենտրոն
    • Շրջանավարտների համայնք
    • ԵՊՀ բարեկամներ
  • Ուսանողական կյանք
    • Արվեստ և մշակույթ
    • ԵՊՀ ուսանողական խորհուրդ
    • ԵՊՀ ուսանողական գիտական ընկերություն
ՀայերենРусскийEnglish
envelope

Main Navigation (Arm)

  • Ընդունելություն
    • Բակալավրիատ
    • Մագիստրատուրա
    • Ասպիրանտուրա
    • Օտարերկրյա ուսանողներ
    • Նախապատրաստական դասընթացներ
    • Դիմորդների հետ տարվող աշխատանքներ
    • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
  • Կրթություն
    • Առաջինկուրսեցու ուղեցույց
    • Կրթական ծրագրեր
    • Մանկավարժի որակավորման շնորհում
    • Ակադեմիական գրագրության կենտրոն
    • Շարունակական կրթություն
    • Ակադեմիական օրացույց
  • Գիտություն
    • Բաց գիտություն
    • Գիտաժողովներ
    • Գրադարան
    • Դրամաշնորհներ
    • Հրատարակչություն
    • Մասնագիտական խորհուրդներ
    • ՄՌԿ ռազմավարություն հետազոտողների համար
  • Նորություններ
    • Իրադարձություններ
    • Միջոցառումներ
    • Լուրեր
    • Տեղեկագիր
    • Հայտարարություններ
    • Պատկերասրահ
    • Տեսադարան

Secondary navigation (Arm)

  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
    • Միջազգային համագործակցություն
    • Որակի ապահովում
    • ԵՊՀ պատմության թանգարան
    • Աշխատանք ԵՊՀ-ում
    • Հաճախ տրվող հարցեր
  • Կառուցվածք
    • ԵՊՀ ֆակուլտետներ և կրթական կենտրոններ
      • Աշխարհագրության և երկրաբանության ֆակուլտետ
      • Աստվածաբանության ֆակուլտետ
      • Արևելագիտության ֆակուլտետ
      • Ժուռնալիստիկայի ֆակուլտետ
      • Ինֆորմատիկայի և կիրառական մաթեմատիկայի ֆակուլտետ
      • Իրավագիտության ֆակուլտետ
      • Կենսաբանության ֆակուլտետ
      • Հայ բանասիրության ֆակուլտետ
      • Մաթեմատիկայի և մեխանիկայի ֆակուլտետ
      • Մանկավարժության և կրթության զարգացման կենտրոն
      • Միջազգային հարաբերությունների ֆակուլտետ
      • Պատմության ֆակուլտետ
      • Ռուս բանասիրության ֆակուլտետ
      • Սոցիոլոգիայի ֆակուլտետ
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կրթական և հետազոտական կենտրոն
      • Տնտեսագիտության և կառավարման ֆակուլտետ
      • Փիլիսոփայության և հոգեբանության ֆակուլտետ
      • Քիմիայի ֆակուլտետ
      • Եվրոպական լեզուների և հաղորդակցության ֆակուլտետ
      • Եվրոպական ուսումնասիրությունների կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտ
      • Ֆիզիկայի ինստիտուտ
      • Քաղաքացիական պաշտպանության ամբիոն
      • Ֆիզիկական դաստիարակության և սպորտի ամբիոն
    • Column Wrapper
      • ԵՊՀ ՍԹԵՄ ավագ դպրոց
      • ԵՊՀ Իջևանի մասնաճյուղ
    • Գիտական կենտրոններ և լաբորատորիաներ
      • Կենսաբանության գիտահետազոտական ինստիտուտ
      • Հայագիտական հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Հումանիտար հետազոտությունների ինստիտուտ
      • Մաթեմատիկական և կիրառական հետազոտությունների կենտրոն
      • Քիմիայի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆարմացիայի ինստիտուտի գիտահետազոտական կենտրոն
      • Ֆիզիկայի գիտահետազոտական ինստիտուտ
    • Գիտաուսումնական կենտրոններ
      • Ամերիկյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Գերմեծ ինտեգրալ սխեմաների նախագծում (Սինոփսիս) մասնագիտացման լսարան-լաբորատորրիա
      • Դեղերի որակի հսկման և մոնիթորինգի գիտաուսումնական կենտրոն
      • Իրավաբանական կլինիկա
      • Կիրառական հոգեբանության կենտրոն
      • Հունագիտության գիտաուսումնական կենտրոն-գրադարան
      • Մանրէաբանական կենսատեխնոլոգիաների և կենսավառելիքի նորարարական կենտրոն
      • Ռուսական կենտրոն
      • Ռուսաստանյան հետազոտությունների կենտրոն
      • Սոցիոլոգիայի հեռաուսուցման լաբորատորիա
    • Column Wrapper
      • Բաններ
    • ԵՊՀ վարչական ստորաբաժանումներ
      • Անձնակազմի կառավարման բաժին
      • Արխիվ
      • Ավտոպարկ
      • Բիզնես ինկուբատոր
      • Բյուրականի ուսումնաարտադրական բազա
      • Բուժկետ
      • Գիտական քարտուղարություն
      • Գիտական քաղաքականության վարչություն
      • Գնումների կազմակերպման վարչություն
      • Դոկտորական կրթության կենտրոն
      • ԵՊՀ պատմության թանգարան
      • Էներգետիկ համակարգի շահագործման բաժին
      • Ընդհանուր բաժին
      • Ընդունելության և դիմորդների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Իրավաբանական ծառայություն
      • Ծաղկաձորի ուսումնաարտադրական բազա
      • Հակահրդեհային ծառայություն
      • Հատուկ բաժին
      • Հաշվապահական հաշվառման վարչություն
      • Հյուրերի տուն
      • Հրատարակչություն
      • Մարքեթինգի բաժին
      • Միջազգային համագործակցության վարչություն
      • Մշակույթի կենտրոն
      • Շրջանավարտների և կարիերայի կենտրոն
      • Որակի ապահովման կենտրոն
      • Ռազմավարական պլանավորման կենտրոն
      • Ռեկտորի աշխատակազմ
      • Սարգիս և Մարի Իզմիրլյանների անվան գրադարան
      • Տարածքի բարեկարգման և կանաչապատման բաժին
      • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների վարչություն
      • Տնտեսական գործունեության կազմակերպման և վերահսկման բաժին
      • Ուսումնամեթոդական վարչություն
      • Ուսանողական հանրակացարան
      • Ուսանողների հետ տարվող աշխատանքների կենտրոն
      • Ֆինանսական վերլուծությունների վարչություն
  • Կառուցվածք
  • Շրջանավարտներ և կարիերա
    • Կարիերայի կենտրոն
    • Շրջանավարտների համայնք
    • ԵՊՀ բարեկամներ
  • Ուսանողական կյանք
    • Արվեստ և մշակույթ
    • ԵՊՀ ուսանողական խորհուրդ
    • ԵՊՀ ուսանողական գիտական ընկերություն
  1. Գլխավոր
  2. Նորություններ
  3. ԻՆՉ Է ՊԵՏՔ ԼԱՎ ԳՐՈՂԻՆ. ՄԱՍ Ա. ԺԵՆՅԱ ՔԱԼԱՆԹԱՐՅԱՆ
Սեպտեմբեր 10, 2018 | 14:14
Հասարակություն

ԻՆՉ Է ՊԵՏՔ ԼԱՎ ԳՐՈՂԻՆ. ՄԱՍ Ա. ԺԵՆՅԱ ՔԱԼԱՆԹԱՐՅԱՆ

Եթե Հեմինգուեյի ժամանակաշրջանում գրելը միայն ընտրյալների զբաղմունքն էր, ապա հիմա այն կարելի է ասել բոլորին է վերաբերվում: Մեզանից շատերն ունեն էլեկտրոնային հասցեներ, վարում են բլոգներ և, իհարկե, սոցիալական կայքեր, որտեղ ժամանակ առ ժամանակ գրառումներ ենք կատարում և դրսևորում մեր գրելու ունակությունները:
Zhenia-Kalantaryan-advice-for-writers

 Վերջիններս մեր մտքերի ու գաղափարների արտահայտման ուղիղ միջոցն են դարձել: Միայն թե յուրաքանչյուր միտք չէ, որ իրենից գեղարվեստական արժեք է ներկայացնում, և յուրաքանչյուր հետաքրքրասեր չէ, որ վերջում գրող է դառնում:

Գրականագետ Ժենյա Քալանթարյանի հետ փորձել ենք առանձնացնել այն բոլոր հատկանիշները, որոնք էլ ներկայացնում ենք մեր հոդվածաշարում (մաս Բ, մաս Գ):

 

Միջակ կամ սովորական գրողները հետևում են ուրիշների կողմից սահմանած օրենքներին, իսկ հանճարեղ գրողները ստեղծում են սեփական օրենքները:

Լավ գրող դառնալու մասին Ստեփան Զորյանը մի հետաքրքրիր անդրադարձ է կատարել: Իր հուշերից մեկում գրողը պատմում է, որ մի օր իր ուսուցչին հարցրել է, թե ինչ է պետք լավ գրող դառնալու համար: Ուսուցիչն էլ խորհուրդ է տվել՝ հարցի պատասխանը պետք է գտնել գրքերում: Հետագայում Զորյանը նշում է, որ թեպետ ինքն այդպես էլ գրքերում չստացավ «ինչպեսի» պատասխանը, բայց փոխարենը հարստացավ նոր գիտելիքով ու գրական հնարքներով, որոնք հետո տեղ գտան նրա ստեղծագործություններում:

Նա, ով ուզում է գրել, պետք է լավ տիրապետի համաշխարհային և ազգային գրականությանը: Շատ հնարավոր է, որ այն թեմաները, որոնց պատրաստվում ես անդրադառնալ, արդեն հեղինակներ ունեն, սակայն միգուցե ժամանակը պահանջում է, որ այդ թեմաներին դու այլկերպ անդրադառնաս: Եթե մարդը տեղյակ չէ, թե ինչ է գրվել իրենից առաջ, ապա նա ամեն օր փողոցում քայլող նոր Բայրոններ ու Պուշկիններ կհայտնաբերի:

Այսօրվա գրողի համար ավելի դժվար է, քան մեկ դար առաջ: Ղազարոս Աղայանը պատմում էր, որ այն ժամանակ, երբ իրենք էին ստեղծագործում, նախ մարդկանց սովորեցնում էին գրել- կարդալ, որպեսզի հետո նրանք կարողանային գրականությունն ընթերցել:

Այսինքն՝ հասարակությունը դեռևս կրթվածության խնդիր ուներ: Հիմա հասարակությունը ոչ գրաճանաչության խնդիր ունի, ոչ էլ ինֆորմացիայի պակաս: Եվ որպեսզի ժամանակակից գրողը հետաքրքրի մարդկանց, նա պետք է այդ նույն մարդկանցից գոնե մեկ քայլ առաջ լինի:

Գրականությունը պետք է ունենա կասանդրայական հատկանիշ՝ կարողանա կանխորոշել ապագան կամ լինի ապագայի մասին: Ժյուլ Վեռնի ֆանտաստիկ գործերն այսօր արդեն մեր իրականության մի մասն են դարձել, ինչը նշանակում է, որ գրողի երևակայությունը մի քիչ առաջ էր, քան իրականությունը: Մի խոսքով, որպեսզի գրողը հետաքրքրիր ընթերցողին, նա պետք է ընթերցողից գոնե կես քայլ առաջ լինի, և հիմա դա շատ ավելի դժվար է, քան մեկ կամ երկու դար առաջ:

Բնածին օժտվածությունն ու  ուրօրինակ աշխարհընկալումը պակաս կարևոր չեն լավ գրող դառնալու համար: Մեկին հետաքրքրում է բնության գույները, մյուսին ՝ աղմուկը բնության մեջ, երրորդը տարանջատում է աղմուկը ռիթմից, այսինքն՝ ըստ հետաքրքրության՝ առաջինը նկարիչ է դառնում, երկրորդը՝ երաժիշտ, իսկ երրորդը խոսքի երանգների վրա է ուշադրություն դարձնում:

Դիտողականությունը  լավ գրողի ունակության դրսևորումներից մեկն է: Երկու հոգի կարող են զբոսնել փողոցով, և նրանցից մեկը միայն կարող է այնպիսի մանրուքներ նկատել, որոնք հետո գրական գործի հիմք կարող են դառնալ:

Գլխավորը երկրորդականից տարբերելն այն հատկանիշն է, որը հաջորդում է դիտողականությանը: Պետք չէ թաքնվել մանրամասնությունների հետևում: Էականը ոչ էականից տարբերելու կարողությունը հետաքրքրիր գործի գրավականներից է: Դիտողականությունը շնորհք է, որը կարելի զարգացնել ընթերցանությամբ, ընդ որում՝ կարդալով ոչ միայն գրականության, այլև արվեստի, գիտության և փիլիսոփայության մասին գրքեր:

« Գրական կյանքը չի կարելի միանգամից սկսել մեծ գործերով: Նա, ով իր գործերը սկսում է վեպով, այլ ոչ թե ակնարկով կամ պատմվածքով, նման է այն դերասանին, ով իր առաջին բեմելը սկսում է Շեքսպիրով»,-ասում էր Շիրվանզադեն: Իհարկե, երբեմն բացառություններ էլ են լինում: Մենք ունենք նաև այնպիսի գրողներ, որոնց հաջողվել է հենց առաջին քայլերից գրական ասպարեզում ուշադրության արժանանալ, ինչպես, օրինակ, Շահան Շահնուրն իր առաջին վեպով, Վահան Տերյանը տպագրված իր առաջին բանաստեղծությունների ժողովածուով:

Բայց օրինաչափությունը փոքր քայլերով մեծ գործերին հասնելու մեջ է:

Ազդեցությունն այն սանդուղքն է, որով ամեն մեկը բարձրանում է դեպի ինքնուրույնություն: Կան մեծ գրողներ, որոնց ազդեցության տակ սկսնակները բավականին երկար են մնում: Իսկ լավ գրողի առաջադրանքն այն է ՝ թոթափել այդ ազդեցությունը և գտնել սեփական ճանապարհը: Տարբերվող ձեռագիր ունենալը կարևոր առաջադրանքներից է, իսկ սովորելու համար ուրիշի նման կարելի է գրել:

Քննադատական արձագանքները կարևոր են: Դրանցից չպետք է խուսափել կամ վիրավորվածի կեցվածք ընդունել, փոխարենը պետք է այն օգտագործել գրելու տեխնիկան կատարելագործելու համար: Երբ Արշակ Չոպանյանը Դանիել Վարուժանի առաջին ժողովածուի՝ «Սարսուռներ»-ի մասին հոդված է գրում, Վարուժանը շնորհակալություն է հայտնում Չոպանյանին իր նամակում գրելով, թե արդյոք խրախուսելու իղձը հավելյալ արժանիքներ չի ստեղծել իր համար:

Միայն մտածող մարդիկ կարող են նմանատիպ կասկածներ ունենալ: Պետք է սթափ լինել, քանի որ փառքով արբենալը շատ վտանգավոր է:

Լեզվի խնդիրը կարևոր է: Միշտ էլ խոսակցական լեզուն տարբերվել է գրական լեզվից: Լավ գրողները կարողանում է ոճական միջոցներով կերպավորել հերոսին՝ առանց լեզուն խաթարելու: Արսեն Տերտերյանը, երբ խոսում է Նար-Դոսի հերոսների մասին, ասում է՝ նույն գրական լեզվի շրջանակում նրա ժամանակակից հերոսը և զառամյալ ծերունին խոսում են նույն գրական լեզվով, բայց Նար-Դոսը կարողանում է նրանց տարբեր կերպ խոսեցնել:

Անի Պողոսյան

ShareFacebookTelegram

Վերջին նորություններ

«Հոդվածագրության դպրոց-3» գիտակրթական ծրագիրը ԵՊՀ-ում

22.05.2025

ԵՊՀ հետազոտողները գնահատում են թանգարանների օդի աղտոտվածությունն ու առաջարկում մաքրման միջոցներ

22.05.2025

«Աշխատանքային օրենսդրության առանձնահատկությունները մինչև 18 տարեկան անձանց համար». իրազեկման արշավ ՍԹԵՄ ավագ դպրոցի...

21.05.2025
Տեսնել բոլորը

Հայտարարություններ

Մեկնարկում է «Արդ եւս» ծրագիրը

05.21.2025

«էրազմուս+» ծրագրի միջազգային կրեդիտային շարժունություն. Կորունայի համալսարան, Իսպանիա

05.20.2025 - 06.10.2025

«Էրազմուս+» ծրագրի միջազգային կրեդիտային շարժունություն․ Լ’Աքվիլայի համալսարան, Իտալիա

05.19.2025 - 05.26.2025
Տեսնել բոլորը

Արագ հասանելիություն

  • Ինտրանետ
  • E-learning
  • Mulberry
  • Էլ. դիմումներ
  • Հեռախոսագիրք
  • Registrar
  • Փաստաթղթեր

Footer site information

  • Հիմնական էջեր
    • Ընդունելություն
    • Կրթություն
    • Գիտություն
    • Նորություններ
  • Տեղեկատվություն
    • Հաճախ տրվող հարցեր
    • Թափուր հաստիքներ
    • Կրթական ծրագրերի որոնում
    • Դիմորդներին
    • Ուսանողներին
  • ԵՊՀ-ի մասին
    • ԵՊՀ կառավարումը
    • ԵՊՀ խորհրդանիշները
© Երևանի պետական համալսարան 2025
Հասցե` ՀՀ, ք. Երևան, 0025, Ալեք Մանուկյան 1 (+37460) 710000 info@ysu.am